Gå til innhold
Hundesonen.no

"Allergivennlig" mellomstor hund


siljet
 Share

Recommended Posts

Det kan du jo helt sikkert, om du finner det, men er fortsatt ikke utseendet på hunden du skal gå etter.

Utseendet er også viktig. Det finnes mange raser jeg ikke ville hatt fordi jeg ikke liker utseendet.

Wheatenterrier ble nevnt. De røyter ikke og er kvikke og utholdende turkamerater. Noen hanner kan være litt tøffe i trynet (det gjelder kanskje de fleste raser?). Jeg holder pelsen ganske kort på min, da er den lettstelt.

006-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke pelsen i seg selv man reagerer på, men heller noen allergener som sitter i huden? jeg har mange allergikere i min familie, og de reagerer lite på huskyene. Visstnok har de lite av allergener i huden.

jeg ville oppsøkt ulike hunder og testet hva jeg tålte.

Dette er dog ikke nødvendigvis en anbefaling om å skaffe dere en husky. Bare opplysning :)

Endret av Meg
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en del allergikere som ikke reagerer på en del av de korthårete mynderasene som whippet, italiener og greyhound. Og også basenji blir jo regnet som allergivennlige. :ahappy: Jeg har også en allergisk venninne som ikke reagerer på etnahundene mine. :ahappy: Så det er mange raser det går an å sjekke ut, en del reagerer ikke på korthårete raser uten underull som røyter lite.

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! De er overraskende fine, haha.. :D

Når det er sagt forstår jeg at du ikke vil ha en hund du absolutt ikke synes er fin, jeg da..

Fikk ikke med meg den delen i startinnlegget! :)

TS; om dere ikke har ønske om å stille ut hunden så kan den jo klippes ned, dersom det er frisyren dere ikke liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å passe noen hunder en stund for å teste ut hvordan du reagerer litt over tid? Tilby feriepass og helgepass i avisen/Finn og for venner for de aktuelle rasene? Bedre det enn å sitte med sjegget i postkassa tre måneder senere med ny hund og kronisk "bihulebetennelse" og evig snufs* :cry: , rennende øyne og hodepine og hunden på returreise.

Jeg er vokst opp med hund men har utviklet kraftig allergi mot hund etterhvert, og oppdaget det da vi etter noen hundefrie utdanningsår skulle skaffe oss en hund igjen. Jeg tåler ikke napperaser i det hele tatt, og heller ikke de fleste vanlige pelshunder, men tåler whippeter og endel andre "luktfrie" raser helt fint helt oppi fanget, forstå det den som kan ;) . Jeg er iallefall veldig glad for at jeg tåler noen hunder :D siden jeg elsker å ha hund rundt meg, men risker heller ikke med å ta dem opp på soverommet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...