Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hunds favorittgodbiter!


Mud
 Share

Recommended Posts

Har enda ikke funnet noe som er bedre enn alle forstyrrelsene ute, men skal ta meg en runde på kjøttmarkedet og finne det ultimate.. må jo være noe der ute som frister nok.

Foreløbig er det svenske kjøttboller og fiskekaker som kommer nærmest, men kylling er også veldig godt. Jeg skal prøve å bli bedre på variasjon, men jeg er litt lat med oppkutting, så det blir som oftest bare en type om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ett ord når det gjelder mine, i sær yngstemann: Alt

Disse, som fås kjøpt hos de fleste dyrebutikker er himmelen her i huset. Ellers er skinke-/baconost en stor suksess. Pølser, kjøttboller og annen menneskemat funker også bra

Frolic og tørka leverknekk er bare dritt, det må lukte MYE! Ostesnitzel, falukorv, kjøttkake, andebryststrimler, kylling, hamburger, ost og smøreost er godt, og det beste i hele verden er rå biff.

Bruker rene kjøttbiter av svinetokeletter, hvit fisk, kylling, okselever o.l, alt kjøtt som er rent med andre ord.

Provit har alltid vært en slager om man ikke gidder å tørke/steke/koke selv, men er jo til gjelgjeld dyrt.

Pleier å koke det siden jeg synes det er kliss å ha med seg rått rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Svenske Kjöttbullar en vinner, men Frolic funker også fint. Eller - det meste går vel ned på høykant, men jeg merker en ekstra edge på gutten når jeg har kjøttboller. Jeg forsøkte forresten med tørka tunge også - DET var visst også snadder gitt :).

Nevnte jeg at stakkars lille bedlington-Carlos levde på Frolic? Han ville ikke ha annen mat, han... :). Det funka det også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli spiser alt... bare det blir kastet til henne liksom :lol:

Men den O'store favoritten som hun blir helt salig av er smørost på tube. Evt hvilken som helst godbit i en snusboks, godbiter i en snusboks blir av en eller annen grunn ekstra gode :bow:

Blaze liker myke godbiter. Spesiellt tørket blodpølse syns hun er ekstra godt og det lukter mye. Skjærer det i passe stykker og tørker det noen timer i ovnen på 50 grader. Kjøper det når jeg kommer over 10kr tilbud som ofte inkluderer blodpølse. (ikke minst lukter det godt og det stinker ikke som lever i huset etter tørking.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte jeg at stakkars lille bedlington-Carlos levde på Frolic? Han ville ikke ha annen mat, han... :). Det funka det også :).

Disse tidligere bedlissene på sonen ( eller pre-sonen) er liksom stakkars begge to? :P

Ida sier stakkars Bimbo, du sier stakkars Carlos, tror de hadde det fett jeg :P Mozza ser litt sånn stakkarslig ut, men det er bare tull og tøys.

Tror jeg skal teste ut frolic først jeg altså. Av ren latskap. Funker det så er det gull, jeg hater virkelig alt som er klissete og jeg ender alltid med altfor mange poser med muggen godis i kjøleskapet. Hjemmesnekret lever får jeg brekninger av.

Herregud, jeg høres ut som den prinsessa * rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som bruker frolic? Brukte det mye på Loke en periode, men opplevde at han ble dårlig i magen av det. Vet ikke om det bare var han?

De var veldig praktiske da... For meg som dør litt av v&h og som fryser ekstremt lett på fingrene..

Vi brukte det på Fanta noen ganger. Men hun fikk bløt, rød avføring, så vi ga oss fort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tidligere bedlissene på sonen ( eller pre-sonen) er liksom stakkars begge to? :P

Ida sier stakkars Bimbo, du sier stakkars Carlos, tror de hadde det fett jeg :P Mozza ser litt sånn stakkarslig ut, men det er bare tull og tøys.

:lol: Det er nok mer at de kanskje SÅ litt stakkars ut ja, Carlos-lille var ikke veldig stakkarslig av seg, han :). Liten ulv i fåreklær :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene jeg bor med ble litt oppgitt da jeg kjøpte blodpølse på tilbud til 10 kr her om dagen. Og han sa "hundene spiser småstein, hva er poenget med å kjøpe alt det forskjellige dillet?", han HAR forsåvidt et poeng, når jeg tenker meg om. :lol: Så der minnet dere meg på noe, jeg må kutte opp denne blodpølsa og tørke de, gitt. Jeg har kjøpt flere tidligere, men de har liksom gått i glemmeboka. For det ER faktisk innmari kjedelig å kutte det opp. :lol:

Hadlersgodbiter! Da blir hånden min oppspist! Hundene til venninnen min overser alle andre godbiter når de lukter handlersgodbitene.

Ja, sånn apropos det! Jeg kjøpte disse da jeg var i Bergen. Men jeg så ikke at det var fiskesmak. Det merket jeg da jeg hadde puttet noen i lomma, og vi dro på besøk til besteforeldrene til sambis. Og jeg trodde det var JEG som luktet. Jepp. De vil jeg aldri kjøpe mer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørka blodpølse, svenske kjøttboller, frolic og handlersgodbiter er topp fire. Disse gjør man tydeligvis hva som helst for.

...men altså. Jeg trener ofte med vanlig tørrfor, jeg. Så lenge det kommer fra hånda mi er det visst best i hele verden. Tror jeg egentlig har en retriever. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter godbiter som får Mozza til å dø på seg ( ev som overgår tisseflekker)

Loke var lett, en liten pinnekvast var nok.. Fiskepudding eller kattemat var himmelen.

Så hva er din hunds absolutte favoritt? Trenger inspirasjon...

Sånn som jeg hadde! De likte hun :D

Begge mine elsker ostepopp (den billige best), ellers spiser jo kua ALT, Tesh jobber best for kalkunpølsekuler og krydret BBQ kylling av en eller annen grund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det er nok mer at de kanskje SÅ litt stakkars ut ja, Carlos-lille var ikke veldig stakkarslig av seg, han :). Liten ulv i fÅreklær :D.

Apperance of a lamb, heart of a lion ække tull har jeg funnet ut :P

Kaia: var ikke de grisedyre?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørka lever og kyllinghalser? Hvordan får dere dette til å bli godbiter? Jeg vet ikke engang hvor man kjøper sånt. Så kom gjerne med en liten "oppskrift" på disse "rare" godbitene. Hvor kjøpes de og hvordan serveres de? :)

Må ikke være for dyrt da.

Vi har litt elgkjøtt i fryseren, type steik. Jeg skjærer ofte av litt sånn som ikke ser så rent ut, mye slintrer og ditt og datt. Kan dette funke bra tror vi?

Jeg vil også finne supergodbiten. Den må gjøre sånn at frøken forsiktig blir til en flat eller labrador. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. supersær har kyllingkjøttboller (den stolte hane) som sin soleklare favoritt. Baconboller med bacon, svenske kjøttboller og ostepølse/gilde kjøttpølser uten skinn som gode erstattere. fiskebiffkaker med bacon kan også duge sier han. Ellers får jeg lite resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørka lever og kyllinghalser? Hvordan får dere dette til å bli godbiter? Jeg vet ikke engang hvor man kjøper sånt. Så kom gjerne med en liten "oppskrift" på disse "rare" godbitene. Hvor kjøpes de og hvordan serveres de? :)

Må ikke være for dyrt da.

Vi har litt elgkjøtt i fryseren, type steik. Jeg skjærer ofte av litt sånn som ikke ser så rent ut, mye slintrer og ditt og datt. Kan dette funke bra tror vi?

Jeg vil også finne supergodbiten. Den må gjøre sånn at frøken forsiktig blir til en flat eller labrador. :D

Lever får du i dagligvare, rå kyllinghalser i dyrebutikker, VOH forhandlere og på innvandrerbutikker.

Felles er at du deler det opp i biter, jeg liker ca en cm tykke skiver av lever, halser deler jeg i hvert ledd. Sett de på stekeplate, gjerne med bakepapir under og sett inn i komfyren på ca 50-70 grader. Bruk varmluft om du har. Ha en kniv el i døråpninga slik at den holder seg åpen. Tørketid ca 5-6 timer, avhengig av hvor tørre du vil ha de.

Levra kan du nå dele opp i staver el biter om du vil, jeg fryser de som de er og tar opp en og en skive ved behov, den tiner fort og deles opp i lomma. Kyllinghalsene deler jeg som regel i to-tre, litt avhengig av størrelsen på de. Den ene biten er som regel bare benet, fin knas til de mindre hundene, mine svelger de hele :lol:

Kyllinglevre og -hjerter er så små at de deler jeg ikke opp på forhånd, jeg tørker de hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever får du i dagligvare, rå kyllinghalser i dyrebutikker, VOH forhandlere og på innvandrerbutikker.

Felles er at du deler det opp i biter, jeg liker ca en cm tykke skiver av lever, halser deler jeg i hvert ledd. Sett de på stekeplate, gjerne med bakepapir under og sett inn i komfyren på ca 50-70 grader. Bruk varmluft om du har. Ha en kniv el i døråpninga slik at den holder seg åpen. Tørketid ca 5-6 timer, avhengig av hvor tørre du vil ha de.

Levra kan du nå dele opp i staver el biter om du vil, jeg fryser de som de er og tar opp en og en skive ved behov, den tiner fort og deles opp i lomma. Kyllinghalsene deler jeg som regel i to-tre, litt avhengig av størrelsen på de. Den ene biten er som regel bare benet, fin knas til de mindre hundene, mine svelger de hele :lol:

Kyllinglevre og -hjerter er så små at de deler jeg ikke opp på forhånd, jeg tørker de hele.

Takk! Hvordan blir levra da? Hard eller mjuk?

Og hvor kjøper man kyllinghjerter/lever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...