Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningskompiser, lydighet og bruks (NBF) i nittedalstraktene?


Recommended Posts

Hei,

ut av latskap og mangel på kjennskap til forholdene i nærheten (forholdsvis nyinnflyttet) har jeg endt opp med å trene på Hellerud. Hyggelig det altså, men jeg skulle aller helst ha trent mer konkurranserettet og sammen med folk som konkurerer/ vil konkurrere innenfor NBFen. Noen som trener målrettet i nærheten? Jeg tenker nærheten som innenfor ca en halvtimes kjøring til treningssted, fra Nittedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Nannestad og omegn HK? Jeg er ikke såå god på geografien da.

Det er sånn ca 50 min å kjøre opp til Gardermoen fra meg, nå på vinterstid, og jeg er ikke hjemme før ca 17:30 på hverdagene... Det burde da være mulig å finne noen nærmere, jeg bor tross alt midt i tjukkeste sentrale østland?! :frantics: Når det er sagt, så har jeg jo skjønt at brukshundgruppa der oppe er spot on, så det ligger og gnager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener du der selv?

Jeg har venner som trener der og har slengt meg med på treninger når noen tar meg med (billøs). Veldig gode treninger med masse kunnskap. Fin bane har de om sommeren til å trene bruks-lp på og stor fin skog til felt, spor osv. De tok meg imot med åpne armer første gangen og var veldig hyggelige :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn får jeg ikke god-feelingen av Stovner hk sin nettside. Dessuten trener de jo på Lørenskog og på kløfta, ikke på stovner. Da er det nesten ett fett ifht å kjøre opp på Gardermoen. Så nå håper jeg å få plass på appellkurset på nohk senere i vinter, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Springthing

Jeg har i trent i Stovner Hundeklubb et par år nå. Jeg trener ikke bruks selv, men bruksmiljøet i klubben er godt og nivået ganske høyt. De er også veldig inkluderende overfor oss ferskingene syns jeg - jeg skal hive meg på sporkurset nå til våren.

Hallen på Kløfta er jo dessuten en gave fra gud nå i vintermånedene. Jeg syns det er verdt de 1250 kr pr halvår det koster å få trene der. Bruksfolka arrangerer også appell-cup der gjennom vinteren. De flytter seg til Valtjern ved Fetsund om sommeren. I tillegg disponerer klubben Lillo Arena på Grorud som er tilgjengelig for trening om sommeren, men her er det mest agility- og LP-folket som holder til (dog åpent for alle).

Jeg ser poenget med at Kløfta er langt unna (jeg bor i Oslo, så I should know), men for meg er tlbudet og miljøet verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i trent i Stovner Hundeklubb et par år nå. Jeg trener ikke bruks selv, men bruksmiljøet i klubben er godt og nivået ganske høyt. De er også veldig inkluderende overfor oss ferskingene syns jeg - jeg skal hive meg på sporkurset nå til våren.

Hallen på Kløfta er jo dessuten en gave fra gud nå i vintermånedene. Jeg syns det er verdt de 1250 kr pr halvår det koster å få trene der. Bruksfolka arrangerer også appell-cup der gjennom vinteren. De flytter seg til Valtjern ved Fetsund om sommeren. I tillegg disponerer klubben Lillo Arena på Grorud som er tilgjengelig for trening om sommeren, men her er det mest agility- og LP-folket som holder til (dog åpent for alle).

Jeg ser poenget med at Kløfta er langt unna (jeg bor i Oslo, så I should know), men for meg er tlbudet og miljøet verdt det.

Takk for innlegget ditt! Cup er kult! Det gir jo veldig bra konkurransetrening. Jeg skal fortsette å ha Stovner hk i kikkerten, Men det virker veldig... Stort? Jeg vil jo gjerne komme et sted hvor det er mulig å bli litt kjent med folk og sånn... Jeg blir fort litt sånn grå mus i mengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Springthing

Takk for innlegget ditt! Cup er kult! Det gir jo veldig bra konkurransetrening. Jeg skal fortsette å ha Stovner hk i kikkerten, Men det virker veldig... Stort? Jeg vil jo gjerne komme et sted hvor det er mulig å bli litt kjent med folk og sånn... Jeg blir fort litt sånn grå mus i mengden...

Nja, jeg vet ærlig talt ikke hvor mange de er, men det virker på meg som det ikke er så vanskelig å bli kjent med folk altså. I alle fall hvis man henger seg på kursene/samlingene/cupen. De har en masse minikurs på forskjellige deløvelser også denne våren (kryp, apportering etc), i tillegg til at de har et sporkurs for viderekomne uti mai en gang eller når det nå var. Du kan jo hive deg på et av disse og se om klubben er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...