Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Om du ikke har gps så kan du bruke orienteringskart ( ha med kompass) og merke av hvor cachene ligger før du går ut + skrive ned hint på hver enkelt. Telefonen bruker veldig mye strøm og går fort tom.

Hvilken app bruker du da? Jeg bruker geocaching sin og ja, jeg lader telefonen om natta, men aldri opplevd at selv på cacheturer hvor jeg leter opp en del 10-20 stk samtidig som jeg bruker runkeeper så går den tom for strøm! Vet noen av appene bruker sinnsykt mye strøm da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Det ble vel litt feil formulert,det er gps en på telefonen som bruker strøm. Jeg bruker den bare i nødsfall,om det er noen cacher jeg ikke har fått med meg over på Garmin feks. Men har jeg på "posisjoner" på telefonen så bruker den MYE strøm. En håndholdt holder i flere timer og man kan ha ekstra batterier i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken app bruker du da? Jeg bruker geocaching sin og ja, jeg lader telefonen om natta, men aldri opplevd at selv på cacheturer hvor jeg leter opp en del 10-20 stk samtidig som jeg bruker runkeeper så går den tom for strøm! Vet noen av appene bruker sinnsykt mye strøm da!

Min forrige telefon var litt ødelagt og sugde strøm, da fungerte det ikke, men min nye fungerer det kjempefint med, og jeg har med ekstrabatteri om jeg planlegger å være ute lenge :) Bruker geocaching sin egen app. Har ikke testet ut offline-liste enda da, har ikke giddi, men blir vel en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel litt feil formulert,det er gps en på telefonen som bruker strøm. Jeg bruker den bare i nødsfall,om det er noen cacher jeg ikke har fått med meg over på Garmin feks. Men har jeg på "posisjoner" på telefonen så bruker den MYE strøm. En håndholdt holder i flere timer og man kan ha ekstra batterier i lomma.

Oj, da skjønner jeg at jeg er heldig med telefonen min :) Jeg har alltid på posisjoner på telefonen min, og såfremt jeg bruker runkeeper er den jo på :) Men er jeg i skogen derimot bruker jeg uansett gps'en min. Den fungerer mye bedre der føler jeg, også slipper jeg å irritere meg at jeg ikke har mobilsignal nok til å hente infoen fra cachene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg GPS til jul, men min mobil funker også helt fint. Jeg bruker c:geo-appen (siden den er gratis), og har på både mobildata, GPS osv samtidig som jeg bruker Runkeeper, tar bilder, oppdaterer FB osv, uten at mobilen går tom. På lørdag var jeg ute i fire timer uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er virkelig ingen måte å knekke troen på egne evner som mysteries :lol: Har til nå bare klart et mystery, enkelte oppgaver (de fleste) er viiirkelig frustrerende, og artige :)

Får bare fnatt av conlanger,andre har jeg faktisk ikke måttet gi meg på. Men her nede er det ingen som er veldig avanserte heller :) Startet på en wherigo men det er håpløs gps på ipad og det finnes ingen app for windows telefon enda så det ble en tålmodighetsprøve av de store

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par her i Drammen jeg bare åpner, tenker WTF og gir opp med en gang haha! Heldigvis er det ikke lange veien ned til Grenland og de er aktive på kurs, og er noen her oppe også! Jeg får ta et mysterikurs en dag! Oppgaver er enkle, men når man må inn i HTML koding, skifte farger på skjermen o.s.v. og snu skjermen, da gir jeg opp :P

Slike som den her velger jeg å ta en annen gang ;)http://www.geocaching.com/geocache/GC4M7AB_ook-ook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par her i Drammen jeg bare åpner, tenker WTF og gir opp med en gang haha! Heldigvis er det ikke lange veien ned til Grenland og de er aktive på kurs, og er noen her oppe også! Jeg får ta et mysterikurs en dag! Oppgaver er enkle, men når man må inn i HTML koding, skifte farger på skjermen o.s.v. og snu skjermen, da gir jeg opp :P

Slike som den her velger jeg å ta en annen gang ;)http://www.geocaching.com/geocache/GC4M7AB_ook-ook

Den der har jeg ved en tilfeldighet kommet over hvordan man skal løse, men rotet bort linken :P kom over den en gang jeg satt og leste om mysteries.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det, men har hørt at man ikke trenger det. At telefonen kan bruke GPS uten å bruke mobildata.

Jeg har ikke testa det ut selv enda, siden jeg ikke har vært på lange cacheturer i det siste, men vil tro det går an å lage offlineliste med potensielle cacher, også bare ha på GPS uten mobildatanettverk? Har en cache jeg har planlagt å ta i kveld, kan teste det da :)

Jeg er "kjip" og bruker bare mobilen, men enn så lenge har det holdt for meg, men har potensielt kjøp av GPS i bakhodet hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testa det ut selv enda, siden jeg ikke har vært på lange cacheturer i det siste, men vil tro det går an å lage offlineliste med potensielle cacher, også bare ha på GPS uten mobildatanettverk? Har en cache jeg har planlagt å ta i kveld, kan teste det da :)

Jeg er "kjip" og bruker bare mobilen, men enn så lenge har det holdt for meg, men har potensielt kjøp av GPS i bakhodet hele tida.

Gikk det uten internett på telefonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det uten internett på telefonen? :)

Sorry, jeg glemte det helt. Var bunnfrossen etter 2 timers hundetrening i uisolert låve, så hodet mitt fungerte ikke når jeg dro ut og plukket cachen. Dessuten visste jeg litt for godt hvor cachen (mest sannsynligvis) lå og hadde ikke med meg mobilen :P Kommer nok til å plukke en cache i kveld eller i helga, da skal jeg huske på det :) *lage offlineliste nuh*

Forøvrig, cachen jeg plukket i går får antifavorittpoeng fordi den diskriminerer lave personer. Makan til frekkhet! :getlost: Jeg er bare 162 høy og høyt plasserte cacher er virkelig irriterende! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, cachen jeg plukket i går får antifavorittpoeng fordi den diskriminerer lave personer. Makan til frekkhet! :getlost: Jeg er bare 162 høy og høyt plasserte cacher er virkelig irriterende! :P

Jeg er bare 153 høy, og sliter virkelig med dette! Fant en som lå oppi et hulrom i et tre ved å stå på et steingjerde og balansere med en fot på en vedblokk jeg fant, med Ozu i den ene hånda og fiklende med en lang pinne for å få tak i cachen med den andre. Det var vått og glatt overalt og hvis Ozu hadde plutselig dratt i båndet så hadde jeg ramlet ned. Ikke mye HMS-vennlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 153 høy, og sliter virkelig med dette! Fant en som lå oppi et hulrom i et tre ved å stå på et steingjerde og balansere med en fot på en vedblokk jeg fant, med Ozu i den ene hånda og fiklende med en lang pinne for å få tak i cachen med den andre. Det var vått og glatt overalt og hvis Ozu hadde plutselig dratt i båndet så hadde jeg ramlet ned. Ikke mye HMS-vennlig. :P

Jepp! Dette var en magnetisk cachebeholder med veldig sterk magnet, klarte tilslutt å slå den løs med en pinne liksom :lol: Fikk den så plassert tilbake etter om og men, men kom på at jeg i min forfjamselse over at loggen var søkk vekk måtte ta bilde for å bevise at jeg hadde funnet den, så måtte få den ned IGJEN og så på plass igjen. Imens jeg var bunnfrossen og fingrene mine var stive av kulde fordi jeg hadde glemt votter når jeg dro på hundetrening 3 timer tidligere :P Men, jeg fant den, da er det verdt det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dere på terrenggraden. Om den er høy så er cachen vanskelig å få tak i. Er vansklighetsgraden høy er den godt gjemt :)

Men høy terreng kan også bety at den f.eks er på en topp, ikke nødvendigvis at den er høyt oppe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagrer ofte cacher offline hvis jeg vet de ligger langt pokkerivold inni skogen og det ikke er signal der! Marka ovenfor meg er nemlig et slikt sted så der må jeg lagre de offline og så bare bruke GPS'en på mobilen når jeg kommer opp! fungerer helt fint det, ikke noe problem! Bare kjedelig hvis man kommer hjem og finner ut at man har glemt en hvis det er langt unna hehe!

Terho er forøvrig også en TB :Dhttp://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=aae25353-d353-41c8-b57a-2b5a102b94a3

Tenk så artig det er om andre geocacher passer bikkja de da ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dere på terrenggraden. Om den er høy så er cachen vanskelig å få tak i. Er vansklighetsgraden høy er den godt gjemt :)

Både terreng og vanskelighetsgraden var lave på denne cachen, men visste den var relativt høyt plassert av tidligere logger. Dessuten nekter jeg å la sånt stoppe meg :P Det var en type cache som type normalhøye lett får tak i, så syns ikke det blir riktig å sette høy terrenggrad av den grunn egentlig, selv om enkelte er lavere enn andre :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...