Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching

Recommended Posts

- Er det alltid ting inni catchene og må man ta disse og legge inn ny? Jeg tenker på disse microtingene dere snakker om, hvordan er det plass til noe inni dem?

Nei, det er ikke alltid ting der, og man må ikke ta med ting selv om det er noe der. MEN, om du tar med noe du har lyst på av byttetingene, så må du legge igjen noe som er "verdt mer" enn det du tok ;)

Da det kommer til travelbugs/coins så er dette noe du tar med deg uten å nødvendigvis legge igjen noe, også legger du den igjen en ny cache et annet sted. :)

- Mugglers, er det bare alle andre vanlige folk, eller bare folk som ødelegger?

Mugglers er vanlige folk som ikke driver med geocaching. Om de ødelegger er de idiotiske mugglere i tilegg :P

- Er det alltid et hint med?

Nei, det er ikke alltid hint med.... Desverre. Jeg hater cacher uten hint.... :getlost::P

- Når man lagrer et søk offline, kan man finne den uten internett på mobilen?

Ja, jeg mener man kan det. ;)

Og velkommen i cacheverden! Dette er dritmoro! Jeg planlegger så smått å legge ut noen her i området nå. Muligens under x-Mjøs sin adventskalender.

Men, hva er nickene deres der ute???

iPsycholynx her... Og gubben er "å'nLars"..... Det bare ble sånn, siden han i begynnelsen bare hang på Bente og meg. Så da ble det alltid logget "GCarma, iPsycholynx, å'nLars...." haha :P

Den artigeste loggen vår var vel da GCarma og iPsycholynx hadde logget den 09. en eller annen måned, og gubben kom 1 mnd senere med "......å'nLars...." :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Er det alltid ting inni catchene og må man ta disse og legge inn ny? Jeg tenker på disse microtingene dere snakker om, hvordan er det plass til noe inni dem?

Nei, det er ikke alltid ting der, og man må ikke ta med ting selv om det er noe der. MEN, om du tar med noe du har lyst på av byttetingene, så må du legge igjen noe som er "verdt mer" enn det du tok ;)

Da det kommer til travelbugs/coins så er dette noe du tar med deg uten å nødvendigvis legge igjen noe, også legger du den igjen en ny cache et annet sted. :)

- Når man lagrer et søk offline, kan man finne den uten internett på mobilen?

Ja, jeg mener man kan det. ;)

Men, hva er nickene deres der ute???

Men hvordan skiller man forskjell på tingene man kan ta, og travelbugs/coins?

Og det funket uten internett :D Trodde alltid at 3G måtte være på for at GPS'en skulle funke.

Nicke mitt er mieaaberg :)

Drog ut på tur i dag. Var veldig nærmt en micro greie, men så kom det mugglers og jeg måtte stikke for jeg hadde dårlig tid. Så var jeg i en skog hvor jeg hadde merket 4 stk, men var bare nærmt en av de på runden min. Men den lå ute i skauen et sted, og jeg hadde med Blondie som hadde boddy på seg, så jeg kunne ikke traske rundt i vanskelig terreng da.

Men dette blir definitivt ikke den siste gangen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fant jeg to stk :D Den ene var en nano! Supergøy! Men 3 stk klarte jeg ikke å finne :(

Fikk skikkelig adrenalinkick, spesielt når min gps tullet rundt hele tiden og aldri gav meg et nullpunk, men da begynte vi bare å lete på tilfeldige ting i nærheten og fant begge på første forsøk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan skiller man forskjell på tingene man kan ta, og travelbugs/coins?

Og det funket uten internett :D Trodde alltid at 3G måtte være på for at GPS'en skulle funke.

Nicke mitt er mieaaberg :)

Drog ut på tur i dag. Var veldig nærmt en micro greie, men så kom det mugglers og jeg måtte stikke for jeg hadde dårlig tid. Så var jeg i en skog hvor jeg hadde merket 4 stk, men var bare nærmt en av de på runden min. Men den lå ute i skauen et sted, og jeg hadde med Blondie som hadde boddy på seg, så jeg kunne ikke traske rundt i vanskelig terreng da.

Men dette blir definitivt ikke den siste gangen :D

Travelbugs og coins har nr på seg som du må registrere på nettet ;)

Dette er virkelig vanedannende!! ;)

I dag fant jeg to stk :D Den ene var en nano! Supergøy! Men 3 stk klarte jeg ikke å finne :(

Fikk skikkelig adrenalinkick, spesielt når min gps tullet rundt hele tiden og aldri gav meg et nullpunk, men da begynte vi bare å lete på tilfeldige ting i nærheten og fant begge på første forsøk :D

Hender gps'ne ikke er helt nøyaktige ja. Så bruk hintene godt og ikke gi opp! Har lett i totalt 3 timer på et sted før vi fant noe vi ;) Fordelt på to dager da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

I dag var jeg på ny jakt! Fant 6 stk! :D Midt i Bergen sentrum. Det var veldig spennende, mange mugglers. Og jeg oppdaget mange nye, flotte steder! Elsker hva geocashing viser deg av ting i nærområdet du ikke visste fantes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen der ute på hurum haløya da ;) Kanskje jeg må ta turen over "fjorden" og legge ut noen da hehe!

Jag fant ikle på sidene dens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ingenting i nærheten her engang :( æsj

Da må du legge ut noen selv! ;)

I dag var jeg på ny jakt! Fant 6 stk! :D Midt i Bergen sentrum. Det var veldig spennende, mange mugglers. Og jeg oppdaget mange nye, flotte steder! Elsker hva geocashing viser deg av ting i nærområdet du ikke visste fantes :)

Ja, det er utrolig hvilke steder man får oppleve! Å dra på ferie og legge opp alt etter caching, gir deg virkelig innblikk i mange nye steder!

Er noen der ute på hurum haløya da ;) Kanskje jeg må ta turen over "fjorden" og legge ut noen da hehe!

Uhm, nå finnes ikke jeg kjent.... Men Hurum halvøya? Er det hele den store saken der Hurum ligger? Inkl Tofte, Holmsbu osv? I tilfelle er det 12 stk fra Hurum og ut mot havet.... :P (sørover altså) Eller er Hurumhalvøya noe mindre sted?

Se på www.geocaching.com. Der kan dere søke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er bortskjemt da det kommer til cacher i nærheten. Landsbycacherne er aktive, og det er lagt ut MYE i området her. Bare se her:

dokka.jpg

Jeg bor ved den røde prikken til høyre et sted i bildet.

Smilyene har jeg funnet, resten er igjen :P Så som dere ser har jeg fortsatt en jobb å gjøre her :P

Men skal dere reise ut for å cache en dag eller tre, så anbefaler jeg virkelig området her. Og Dokka Camping er et supert sted å overnatte ;) (og jammen kan det ikke innebære litt sosialisering med fillebikkjene mine også :P)

Selv har jeg kun lagt ut en cache enda da...

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC3VD4P Denne. Elvedalen, heter den.

Men, har planer om mange fler. Spesielt i området her jeg bor, samt i området rundt der mamma og pappa bor (ikke med på dette kartet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Telefonen min er teit, og vil ikke på nett på tur... men det er jo helt sikkert masse cacher i byen her, så får gå inn på google maps og memorere :P Lenge siden sist jeg lette nå!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooh, hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før? :o Men var jo litt apper å velge i da. Tenker jeg prøver en gratis først, noen å anbefale? (iPhone)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhm, nå finnes ikke jeg kjent.... Men Hurum halvøya? Er det hele den store saken der Hurum ligger? Inkl Tofte, Holmsbu osv? I tilfelle er det 12 stk fra Hurum og ut mot havet.... :P (sørover altså) Eller er Hurumhalvøya noe mindre sted?

Hurum halvøya er for meg alt fra slemmestad og nedover mot tuppen der :P Enkelt forklart hehe! Men er jo noen neddi der og, ikke så mange da gitt, men 3-4 stykker!

post-5997-0-95511300-1350985272_thumb.pn

Ooh, hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før? :o Men var jo litt apper å velge i da. Tenker jeg prøver en gratis først, noen å anbefale? (iPhone)

Så vidt jeg vet har vel geocaching selv en nybegynner app, da får man opp de tre nærmeste og alt er godt forklart! Jeg selv sverger til groundspeak sin siden så mange har hatt problemer med de andre og selv om den koster 60 kr (de andre er gratis på android) så valgte jeg den! Syntes de uoffisielle kan være dårlig på GPS'en, dårlig på å laste opp logger o.s.v.!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker c:geo, men jeg har android da, så aner ikke om den går til iphone. Da jeg begynte å bruke den i sin tid var det iallefall den beste, bedre enn den offisielle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker groundspeak sin, den som koster 70 kr eller hva det er. Og den er absolutt verdt pengene sine. Gratisversjonen er virkelig dårlig i forhold.

Ellers har jeg ikke testet noen av de andre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Kåre Lise

Jeg bruker og Groundspeak som er den offisielle, hva er ev. bedre med andre? Føler begrensingen ligger i GPS og det vil jo ikke forandre seg med app.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Groundspeak sin er desidert best,ellers er cache me ok av de gratise og for oss med symbian belle feks. Noen som vil røpe nick? Eller noen som planlegger å delta på event i løpet av våren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

The owner of DRACULA has chosen to make this cache listing visible to Premium Members only. Read about the Premium Membership benefits below. Upgrade now.'

(Men nei... hvor er den?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du legge ut noen selv! ;)

Ja, det er utrolig hvilke steder man får oppleve! Å dra på ferie og legge opp alt etter caching, gir deg virkelig innblikk i mange nye steder!

Se på www.geocaching.com. Der kan dere søke ;)

Inkl tofte? Altså tofte er helt på tuppen :P (bor der selv) hehe. Men ja, Hurumhalvøya er hele "kladden"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

The owner of DRACULA has chosen to make this cache listing visible to Premium Members only. Read about the Premium Membership benefits below. Upgrade now.'

(Men nei... hvor er den?)

Jeg er forøvrig premium medlem ;)

- ja?

*peke opp på innlegget som Lola skrev ang premiummedlem*

Bare for å understreke at jeg er premiummedlem og kan finne den cachen som ble nevnt lenger opp her :) Koordinatene er ikke tilgjengelig for de som ikke er premiummedlemmer :)

Anbefaler forøvrig folk som evnt skal cache i Dokka-området å være premiummedlemmer. Da kan de få med seg noen ekstra flotte opplevelser. For disse cachene er blitt ødelagt ofte og satt til premium av den grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mange av dere lagt ut egne cacher nå?

Jeg har så mange planer!!! Siden jeg skrev om dette sist, har jeg lagt ut en cache til. Alene. Rett i nærheten av her jeg bor. Men jeg har planer om mange! Det er nesten ingen i nærområdet hos meg, og her er det mange steder som kunne "trenge" en cache. I tilegg har jeg planer om mange i området der foreldrene mine bor (og flere steder mellom meg og dem), men jeg kommer meg liksom bare aldri igang!

Føler at en skikkelig cache ikke bare er en boks plassert "hvorsomhelst", men at det følger litt historie med stedet der det legges ut noe. Eller at det i det minste er noe å vise frem der. Men at cachebeskrivelsen helst skal inneholde LITT i det minste. Og da har det stoppet seg opp hos meg :P Det er et tiltak jo! Finne en passende boks... Et passende sted til den passende boksen... Så skrive en ok beskrivelse og faktisk få lagt den ut. Og og og!

Er det fler som tenker som meg? Eller bare slenger dere ut en boks i "hytt og gevær" liksom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har kost oss med den første uka med Cyan i hus. Vi hadde litt innkjøringsutfordringer helt i starten, men det løste seg innen et døgn. Nå fungerer alle veldig fint sammen   Hovedutfordringen var Blitz, pga. litt uheldig første møte, men det løste seg som sagt fort, og dagen etterpå var minsten akseptert Cyan har en kjempefin avknapp, og med litt tilrettelegging (les fjerne kjekke voksne hunder å terge), så legger hun seg ned og sover for egen maskin når hun er trøtt. Ute på tur er hun veldig lett å få kontakt med, selv om verden er utrolig spennende.  Vi har begynt med litt lett trening. Inne trener vi på kontakt, håndtarget og vi har begynt å legge på kommando på "sitt". Ute hilser vi på folk når de vil de, hvis ikke så trener vi passering på det vi måtte møte av folk og hunder for å forebygge brøleape-tendenser som ikke er så ukjent hos schäfer  Hun er har funnet stemmen sin, og i dag måtte hun boffe litt når sambo kom hjem etter å ha vært ute en stund. Bil i oppkjørselen og at noen gikk inn døra nede måtte vi si i fra om. Så da trente vi litt på det også slik at vi forhåpentligvis ikke får en bjeffekonsert uten like bare noen tar i døra  Vi prøver hvert fall, så får vi se hvordan det går . Hovedfokuset om dagen er å få gode rutiner på hverdagslydigheten i første omgang. Det er viktigere enn lydighetsøvelser, selv om det blir tid til litt av det også innimellom. I tillegg til sosialisering og miljøtrening. Fremmede hunder er litt skumle enda, men hun er en tøff frøken, så selv om det er litt ekkelt og hun trekker seg litt, så går hun på igjen for å undersøke likevel. Håper at med litt målrettet og gode møter så vil det komme seg Hun er veldig flink til å gå tilbake og undersøke om hun skvetter av noe! Noen halvdårlige mobilbilder: Vi har vært på schäferhundklubben og sett på ferdselsprøve Det var mye spennende å følge med på og kule mennesker å hilse på!
      Vi har truffet andre hunder! Prøver å få til noen møter hver dag med nye hunder.
      Vi har sjekka ut nabolaget:
      Vi har vært på besøk hos dyrlegen, bare for gøy
      Hos dyrlegen tok hun en dupp mens jeg og veterinæren tok en kopp kaffe sammen.
      Vi har debutert som butikktyv på dyrebutikken, og fikk beskjed av de ansatte om at vi bare måtte komme og stjele igjen snart
      Selvutnevnt kjøkkenassistent  
      Og ellers så foregår de fleste måltider i form av godbitsøk, både alene og sammen med resten av gjengen
    • Nå er ikke jeg så bevandret i utstillingsringen at det gjør noe, men den ene hunden min gikk fra Cert og BIR til blått bare noen måneder i mellom. To forskjellige dommere som hadde ulik oppfatning av hunden, men som gikk etter samme rasestandard. Sikker litt hvordan hun viste seg disse dagene også. Det er jo bare sånn det er. Ikke noe det er vits å klage på. 
    • Eriksen er en person som kjører et eget hevntokt i mot en klubb han har blitt korrigert av for å si det sånn ...  Men noen jegerhatere ønsker jo ukritisk å kjøpe hans versjon....  Uten å ville innse at en sak har minst 3 sider....Lavlands trening / prøver følger regelverket.  Men så klart en del prøver stadig å sette jegere i et dårlig lys til tross for at dette enda en gang er grundig gjennomgått av myndighetene...  Lykke til!
    • Utenfor Oslo, men Bærum hundesenter er kanskje et alternativ å sjekke ut. 
    • Det er ikke noe godt tegn, nei, synes du burde ha ringt veldig mye tidligere enn et døgn etter det har inntruffet, jeg da. Håper det ikke er noe alvorlig! 
  • Nylig opprettede emner