Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Jeg skal sende ut min første bug nå snart, den skulle egentlig ligge i cachen som ikke ble godkjent, men nå vurderer jeg å ta den med til nærmeste hotel, kanskje større sjanse for at den kommer seg ut av området her litt kjappere da. 

Nå skal jeg ut å finne koordinater på den jeg skal legge ut, håper ikke den er for nære en annen, men tror det går akkurat. Irriterer meg litt at den andre i området er lagt ut, den er i et kjedelig boligfelt uten noe historie eller noe, og beskrivelsen er på 8 ord eller noe. 

Jeg synes smilefjes er gøy uansett altså, og en park & grab går jo fort, men det er virkelig noen cacher som er plassert i gørrkjedelige områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg skal sende ut min første bug nå snart, den skulle egentlig ligge i cachen som ikke ble godkjent, men nå vurderer jeg å ta den med til nærmeste hotel, kanskje større sjanse for at den kommer seg ut av området her litt kjappere da. 

Nå skal jeg ut å finne koordinater på den jeg skal legge ut, håper ikke den er for nære en annen, men tror det går akkurat. Irriterer meg litt at den andre i området er lagt ut, den er i et kjedelig boligfelt uten noe historie eller noe, og beskrivelsen er på 8 ord eller noe. 

Jeg synes smilefjes er gøy uansett altså, og en park & grab går jo fort, men det er virkelig noen cacher som er plassert i gørrkjedelige områder.

Det kan være lurt å feste en liten laminert lapp på den om hva den vil. Det er jo en ørliten sjanse for at folk leser og forstår :)  Og ikke fest noe moro på den , det blir bare stjålet. :(   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt opp TBer, jeg. Har lagt ut to på polarsirkelen, ene ble tatt med til TB-hotellet i Bodø og borte ble, den andre ble bare borte fra polarsirkelen uten å bli logget. Blæh!

Vi har en her i Narvik jeg går forbi hver bidige dag, men den henger typ 4m oppe i en liten bjørk :lol: 

 

Hvilke cacher liker folk best? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yurij skrev:

Det kan være lurt å feste en liten laminert lapp på den om hva den vil. Det er jo en ørliten sjanse for at folk leser og forstår :)  Og ikke fest noe moro på den , det blir bare stjålet. :(   

Blir denne stjålet tror du? Er det mugglere som tar eller er det kjipe geocachere?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som tror det er samleting, og derfor tar. Også kan det være mugglere og. spørs hvor spennende den er.

Jeg orker sjeldent TBer selv, blir så stressa av å få den til riktig sted etc, også har jeg to ganger opplevd at cacher jeg trodde var bra å legge den i har vist seg å ikke være det, og TBen har forsvunnet derfra, og det får jeg så dårlig samvittighet for selv om jeg logget og gjorde riktig :( 

Åh, ang cacher, det er så veldig varierende hva jeg liker! Sånne shitvanskelige kan være både fantastiske og frustrerende på en gang :lol: Fant en gang en liten grå magnetisk nano på en sånn spiraltrapp i metall, hadde griseflaks :lol: Også liker jeg godt de som er skikkelig forseggjorte og med en historie bak. I en skog like ved der jeg vokste opp er det noen som har lagt ut "eventyr"-cacher, hvor hver cache har et tema som Nøkken, Huldra etc, og boksene er helt sinnsykt fint lagd! Ville ikke at det skulle ta slutt når jeg var og tok de i fjor sommer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

Gitt opp TBer, jeg. Har lagt ut to på polarsirkelen, ene ble tatt med til TB-hotellet i Bodø og borte ble, den andre ble bare borte fra polarsirkelen uten å bli logget. Blæh!

Vi har en her i Narvik jeg går forbi hver bidige dag, men den henger typ 4m oppe i en liten bjørk :lol: 

 

Hvilke cacher liker folk best? :) 

Jeg hadde en liten hest som skulle til Newmarket og Kentucky for å se ekte racing og den kom faktisk helt frem før den forsvant . Men ellers er det stort sett bare bæsj :) 

Vi hadde en greie med letterboxer en stund og nå er vi igang med ett diamond badge earth cache prosjekt :D  Utrolig mye teit statistikk man kan henge seg opp i :D   Også syns jeg det er veldig gøy å få logget 5ere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare skal beholde min og sjekke den inn steder jeg selv drar :lol: Nei... får stygge den til litt og hekte på en laminert lapp. 

Fikk lagt ut den jeg hadde tenkt i dag, men nå er jeg liksom litt usikker på om den er teit? Den er i forbindelse med en skole i området, som skiller seg ut, og som folk gjerne drar for å glo på om de er i området. Veien er også oppkalt etter denne. Men, man skal jo ikke legge cacher på selve skoleområdet eller der det blir oppfattet som mistenkelig at man leter, så da har jeg plassert den i en krattskog ovenfor skolen, med et jorde i veien. Man kan se skolen om man går til enden av krattskogen (som er liten), så noe forbindelse med skolen har den jo. Skulle jeg lagt den nærmere så måtte det ha blitt en micro, kanskje helst en nano, og siden jeg nå har lagt ut to mikro så ville jeg gjerne legge igjen en litt større denne gangen, det er egentlig den eneste muligheten jeg har for å gjøre det.  Den er ca 300 meter fra skolen, er det for mye til at den blir relevant? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den ut jeg, og nå er den godkjent :D Regner med at det blir noen funn i ettermiddag/kveld, det er iallefall 5 cachere som bor i området som er premium og får varsler :lol: Er jo nesten gøyere å legge ut enn å finne :D 

 

Ser at utlegg med telefon er diskutert lenger bak i tråden, i 2013. Det har gått noen år siden da, og mye har skjedd på mobilfronten. Er telefon fortsatt no-no hos hardcore cachere? Jeg ser for meg at en stor del nyere cacher er lagt ut med telefon, det er vel ikke så vanlig å kjøpe seg gps nå til dags?

(Jeg har lagt ut med telefon. La faktisk ut med google maps først, men da ble det 30m feil :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Lola Pagola Mobil er fortsatt no-no hos hardcore cachere :-)  De er rett og slett ikke nøyaktige nok, og de er i tillegg avhengige av dekning for å funke sånn nogenlunde...

Ok skjønner! Får håpe mine ikke er alt for upresise, men har skjønt det slik at en 10m feilmargin må man regne med uansett, gps eller ei. Og er sikker på at mine er innenfor der iallefall. Og med hintene skal de være greie funn. Mobilen min peiler seg forøvrig veldig greit inn på de aller fleste cacher, inntil 1 meter. Unntak er i tett skog, men ser av loggene at der har 90% problemer uansett så. 

Var og lette etter en her om dagen, skal være ved en gammel hoppbakke. Er overgrodd nå, bratt opp, snø og masse trær. Herregud som jeg kavet, og høydeskrekk har jeg og. Casper var IKKE fornøyd med den turen, brukte en evighet på å rote opp og ned i området der den skulle være. Ble klissvåt på beina og måtte bare gi meg. Skikkelig irriterende! Trodde jeg skulle gå rett på den siden det var ett sett fotspor foran meg, og det er ikke et sted man går uten å være på cachejakt for å si det slik. Men vedkommende hadde rotet like mye som meg, så det var ingen hjelp... :P 

Irriterer meg at folk ikke legger i nye logger i cachene sine, har kommet over så mange som er stappfulle. Eller våte for den saks skyld.

Folk som har lagt ut 100+ cacher må jo ha mengder med vedlikehold :P 

 

Følger en på instagram som skal finne en cache hver dag i ett år. Skjønner ikke hvordan han skal klare det. Men han bor kanskje mer urbant til, så da går det sikkert. Hadde jeg skulle gjøre det hadde jeg måtte kjøre langt hver dag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tar minst en om dagen kjører langt [emoji41]Vi holder på å fylle kalenderen, det er gale nok.

Mengde vedlikehold varierer etter bokstype og besøksmengde. De fleste våre ligger i flere år uten å trenge vedlikehold. Noen er det jo også over året mellom hver gang noen finner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kokospaniel skrev:

De som tar minst en om dagen kjører langt emoji41.pngVi holder på å fylle kalenderen, det er gale nok.

Mengde vedlikehold varierer etter bokstype og besøksmengde. De fleste våre ligger i flere år uten å trenge vedlikehold. Noen er det jo også over året mellom hver gang noen finner

Ja sant det, ser at enkelte cacher har lenge mellom funnene. 

Jeg tenkte egentlig jeg skulle legge ut en nano en gang, men etter å ha funnet noen av dem i det siste har jeg ombestemt meg. Det er forsåvidt gøy å lete etter dem, men det er ikke noe gøy å logge dem, med fillete papir som må rulles tett sammen for å få plass igjen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aslan skrev:

#denfølelsen når man åpner et mystery man ga opp for lenge siden, for så å glemme helt bort, også var det jo egentlig helt overkommelig og vips kom det koordinater trillende inn :D 

Åh, en sånn hadde jeg i Finland av alle steder. Var på ferie der for noen år siden, og ettersom det ikke var spesielt mange cacher i området var planen å ta alle. Men den ene mysterien klarte jeg bare ikke å løse.. Tok den tilfeldigvis frem igjen på sensommeren i fjor og så løsningen med en gang. Selvsagt måtte jeg jo da finne den, dermed ble det fem timers kjøring hver vei for et smilefjes på kartet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
56 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg skjønner ikke oppgaven engang

477e17b6e7c80a559df12a586a603238.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Er sånn jeg føler det med mange mysterier :lol: Noen er veldig finurlige og man må bruke litt tid på å virkelig forstå oppgaven. Det er jo halve moroa :D Ihvertfall når man først skjønner de. Men det tok litt tid før jeg begynte å like mysterier, nå syns jeg det er dritartig! Men start med noen med lav vanskelighetsgrad, noen har også temaer som foto, spesielle filmer etc som kan gjøre det lettere å finne ut av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lola Pagola skrev: Jeg skjønner ikke oppgaven engang

477e17b6e7c80a559df12a586a603238.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Er sånn jeg føler det med mange mysterier[emoji38]Noen er veldig finurlige og man må bruke litt tid på å virkelig forstå oppgaven. Det er jo halve moroa [emoji3] Ihvertfall når man først skjønner de. Men det tok litt tid før jeg begynte å like mysterier, nå syns jeg det er dritartig! Men start med noen med lav vanskelighetsgrad, noen har også temaer som foto, spesielle filmer etc som kan gjøre det lettere å finne ut av [emoji4] 

Hater matte så orker liksom ikke prøve engang[emoji14]ser ut som alle i nærheten er type slike jeg ikke engang forstår hvordan jeg skal begynne å løse dem...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hater matte så orker liksom ikke prøve engangemoji14.pngser ut som alle i nærheten er type slike jeg ikke engang forstår hvordan jeg skal begynne å løse dem...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Ja, da er det litt kjipt :hmm: Har et par her i nærheten som jeg enda ikke har skjønt bærer av, kikker på de med jevne mellomrom, men :lol: det finnes noen sånne "lær å løse mysteries" cacher og sider rundt om, pluss dokumenter som har samla mange vanlige kodesystemer og alfabeter, prøv å Google :) Har hjulpet et par ganger til meg ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lola Pagola skrev: Hater matte så orker liksom ikke prøve engang[emoji14]ser ut som alle i nærheten er type slike jeg ikke engang forstår hvordan jeg skal begynne å løse dem...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Ja, da er det litt kjipt :hmm: Har et par her i nærheten som jeg enda ikke har skjønt bærer av, kikker på de med jevne mellomrom, men[emoji38]det finnes noen sånne "lær å løse mysteries" cacher og sider rundt om, pluss dokumenter som har samla mange vanlige kodesystemer og alfabeter, prøv å Google [emoji4] Har hjulpet et par ganger til meg ihvertfall [emoji4] 

Tror jeg sparer dem til jeg blir desperat [emoji14]har enda endel vanlige jeg skal finne her så :D

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...