Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching

Recommended Posts

Lola: en av microcachene jeg har funnet (etter å ha gått dit for tredje gang) var en liten snodig ting som lignet en mutter. Den var magnetisk, så den var festet oppå en 'vanlig' bolt i et gjerde, Sånn 'skrubolt'. Så bare ut som bolten stakk litt lengre ut av planken enn de andre. Visste ikke at de kunne se slik ut, så det tok en god del timer å finne den (spredt over 3 forsøk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene jeg sliter med nå er en mikro, men hintet sier den er magnetisk, og nullpunktet er på et slikt gittergjerde. Ergo burde den være dritenkel å finne. Men nei da! Jeg har tatt på alle tingene, prøvd å ta av muttere, kjent over hele gjerdet, selv der jeg ikke kan se *urk* mye ekkelt der, men nei. Har sendt mail til eieren, så får jeg se hva svaret blir der. Håper nesten den ikke er der lenger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig... Det er mosomst å finne cacher hvor folk har skrevet litt om det skjedde noe, men det gjelder bare de større avsidesliggende..

Micro og nano cacher går det seff ikke, da er det bare å sniksignere å få den på plass uten at mugglers merker det... :)

Aha. Takker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kartet viste feil på den ene jeg sliter med, to på vanlig kart, og da havner nullpunktet et annet sted enn i street view. Men den andre jeg ikke finner skal stemme da.

Nå har jeg vært der så mye at det begynner å bli flaut. Men må ned dit en gang til i kveld og se om jeg kanskje finner riktig sted nå da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Er veldig god motivasjon for å komme seg ut ja.

Igår kravlet vi 100 meter i tett buskas skog med knall, fall og masse latter. Vi hoppet over små bekker med hundene i armene og kravlet oss rundt. Tok laaang tid og til slutt fant vi boksen! Når vi så oss rundt så fant vi en vei ut som tok snaue 5 minutter :lol:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er strålende motivasjon på meg ja! Og gjør lange kjørerturer mer morro! Reiste fra Stavanger til Drammen i fjor sommer, ble et par ekstra stopp på turen ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woho! To til i dag :D Men fikk ikke signert loggen på noen av dem, var ikke noen blyant. Så nå må jeg bli flink til å ha blyant med meg på tur! :D Skulle finne en tredje, men var under en bro med glatte sten, så tror jeg tar den uten hund og nærmere våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok vanedannende, spørs i hvilken grad man tar det! Jeg drar innom om jeg er i nærheten og har tid, og setter av egne cachedager hvor jeg f.eks tar en skikkelig langtur eller rundtur, men for å si det slik. Alle i gåavstand fra hjemmet mitt er tatt på tur med bikkja, for de som bor øde blir det nok mindre vanedannende! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt vanedannende kjenner jeg ja, tror nok jeg kommer til å undersøke cacher i nærheten når jeg drar diverse steder. Ødelagt for livet :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å plukke opp denne igjen ...

Kom nemlig over en morsom liten sak, og for de som BÅDE interesserer seg for Geocaching og bikkjer så kan dette være gøy.

Du kan nemlig gjøre bikkja til en sporbar "reisevenn", en travel bug ;)

Litt på Groundspeak-forumet om "log my dog"; http://forums.ground...howtopic=279661

Og selvfølgelig har vår egen geo-tispe fått seg en liten knallert hengende i sela: http://coord.info/TB54960

Inntil videre har ingen logget bikkjedyret, og for å være ærlig så er jeg en smule skeptisk til dette. Satser ALT på at disse som eventuelt skulle ha interesse av å logge dyret oppfører seg rimelig ordentlig. Har nok av folk som på død og liv skal bortpå og hilse på "den søte kosebamsen" men som allikevel ikke takler en skikkelig bikkjekos - selv etter å ha blitt advart. :icon_confused:

Vel, vi får se ;)

Det skulle ikke være noen her som har prøvd ut dette konseptet? Har en følelse av at det ikke er veldig mange av oss.. ennå, ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke fått rota meg til å bestille meg en log my dog tag enda, hver gang jeg skal bestille er de utsolgt! Så takk for at du minte meg på det igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi!! Hvorfor har ikke jeg sett denne tråden før da?? Livet består jo av caching for tiden!! Og har gjort det siden i vår.

Registerte meg vel egentlig for to år siden, ganske snart på datoen faktisk, 25.10.2010, men startet ikke skikkelig aktivt før i vår. Og har nå funnet 236 stk og lagt ut en.

Har vel misnt 6-7 stk planlagt, men har manglet bokser å legge dem i osv, og ting er blitt utsatt i alle retninger. Men plutselig en dag! Har fått tak i 5 kokekar fra forsvaret nå, og de er geniale bokser. God plass i dem, vind og vanntette og tåler all slags vær.

Bikkjene er jo med meg på dette hele tiden, så de skal få sin egen dogtag etterhvert. Har bare ikke kommet så langt enda. Vil også ha en på bilen.... :angel: Og kanskje et armbånd selv... Hekta?? neida... :P

Kjøpte meg gps da skattepengene kom i sommer og bruker denne da vi skal på steder med minimal dekning til tlf. Ellers er jeg fornøyd med app'n på iphone. Mindre fornøyd med batterikvaliteten da.... :P

Uansett hvor vi er så er det alltid en cache å finne. Og noen av stedene har vi brukt flere timer på å lete, fordelt på flere omganger. Mens andre har man ikke fått lete etter pga mugglere overalt :P

Dokka er jo blitt et forholdsvis kjent sted da det kommer til geocaching, og det er MANGE i området her. Og fler vil det bli :)

desverre er noen blitt arkivert i forbindelse med oppdatering av regler, men det gir jo rom for nye saker :)

Fikk også gjort sambo hektet på dette etterhvert, så han endte opp med å kjøpe app'n på egen tlf, registrere seg og nå må vi innom mange av stedene jeg har vært før, slik at han får logget de samme stedene :P det er vanskelig å holde kjeft da han soser rundt 1 m unna cachen og ikke ser den!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å plukke opp denne igjen ...

Kom nemlig over en morsom liten sak, og for de som BÅDE interesserer seg for Geocaching og bikkjer så kan dette være gøy.

Du kan nemlig gjøre bikkja til en sporbar "reisevenn", en travel bug ;)

Litt på Groundspeak-forumet om "log my dog"; http://forums.ground...howtopic=279661

Og selvfølgelig har vår egen geo-tispe fått seg en liten knallert hengende i sela: http://coord.info/TB54960

Enda en sonenhund har blitt reisevenn: :)

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?tracker=TB5495J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, dette virker så spennende at jeg får sommerfugler i magen :D

Jeg kommer sikkert til å leite allerede i dag!

Men først, noen spm fordi jeg er lat og gidder ikke å lete på siden etter svar :lol:

- Er det alltid ting inni catchene og må man ta disse og legge inn ny? Jeg tenker på disse microtingene dere snakker om, hvordan er det plass til noe inni dem?

- Mugglers, er det bare alle andre vanlige folk, eller bare folk som ødelegger?

- Er det alltid et hint med?

- Når man lagrer et søk offline, kan man finne den uten internett på mobilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har kost oss med den første uka med Cyan i hus. Vi hadde litt innkjøringsutfordringer helt i starten, men det løste seg innen et døgn. Nå fungerer alle veldig fint sammen   Hovedutfordringen var Blitz, pga. litt uheldig første møte, men det løste seg som sagt fort, og dagen etterpå var minsten akseptert Cyan har en kjempefin avknapp, og med litt tilrettelegging (les fjerne kjekke voksne hunder å terge), så legger hun seg ned og sover for egen maskin når hun er trøtt. Ute på tur er hun veldig lett å få kontakt med, selv om verden er utrolig spennende.  Vi har begynt med litt lett trening. Inne trener vi på kontakt, håndtarget og vi har begynt å legge på kommando på "sitt". Ute hilser vi på folk når de vil de, hvis ikke så trener vi passering på det vi måtte møte av folk og hunder for å forebygge brøleape-tendenser som ikke er så ukjent hos schäfer  Hun er har funnet stemmen sin, og i dag måtte hun boffe litt når sambo kom hjem etter å ha vært ute en stund. Bil i oppkjørselen og at noen gikk inn døra nede måtte vi si i fra om. Så da trente vi litt på det også slik at vi forhåpentligvis ikke får en bjeffekonsert uten like bare noen tar i døra  Vi prøver hvert fall, så får vi se hvordan det går . Hovedfokuset om dagen er å få gode rutiner på hverdagslydigheten i første omgang. Det er viktigere enn lydighetsøvelser, selv om det blir tid til litt av det også innimellom. I tillegg til sosialisering og miljøtrening. Fremmede hunder er litt skumle enda, men hun er en tøff frøken, så selv om det er litt ekkelt og hun trekker seg litt, så går hun på igjen for å undersøke likevel. Håper at med litt målrettet og gode møter så vil det komme seg Hun er veldig flink til å gå tilbake og undersøke om hun skvetter av noe! Noen halvdårlige mobilbilder: Vi har vært på schäferhundklubben og sett på ferdselsprøve Det var mye spennende å følge med på og kule mennesker å hilse på!
      Vi har truffet andre hunder! Prøver å få til noen møter hver dag med nye hunder.
      Vi har sjekka ut nabolaget:
      Vi har vært på besøk hos dyrlegen, bare for gøy
      Hos dyrlegen tok hun en dupp mens jeg og veterinæren tok en kopp kaffe sammen.
      Vi har debutert som butikktyv på dyrebutikken, og fikk beskjed av de ansatte om at vi bare måtte komme og stjele igjen snart
      Selvutnevnt kjøkkenassistent  
      Og ellers så foregår de fleste måltider i form av godbitsøk, både alene og sammen med resten av gjengen
    • Nå er ikke jeg så bevandret i utstillingsringen at det gjør noe, men den ene hunden min gikk fra Cert og BIR til blått bare noen måneder i mellom. To forskjellige dommere som hadde ulik oppfatning av hunden, men som gikk etter samme rasestandard. Sikker litt hvordan hun viste seg disse dagene også. Det er jo bare sånn det er. Ikke noe det er vits å klage på. 
    • Eriksen er en person som kjører et eget hevntokt i mot en klubb han har blitt korrigert av for å si det sånn ...  Men noen jegerhatere ønsker jo ukritisk å kjøpe hans versjon....  Uten å ville innse at en sak har minst 3 sider....Lavlands trening / prøver følger regelverket.  Men så klart en del prøver stadig å sette jegere i et dårlig lys til tross for at dette enda en gang er grundig gjennomgått av myndighetene...  Lykke til!
    • Utenfor Oslo, men Bærum hundesenter er kanskje et alternativ å sjekke ut. 
    • Det er ikke noe godt tegn, nei, synes du burde ha ringt veldig mye tidligere enn et døgn etter det har inntruffet, jeg da. Håper det ikke er noe alvorlig! 
  • Nylig opprettede emner