Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani hundeutstyr - erfaringer?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Du får ikke betalt inn når det er utenlandsk kontonr. Jeg åpna konto på Payson, og etter å ha scanna inn bilde av bankkortet mitt samt en regning som viser at jeg bor der jeg bor (jeg blei ganske skeptisk da jeg så det kravet, og lagde tråd her, men det er helt greit), er det bare å betale på vanlig måte med bankkort.

*klippe bort*

Okei, men nå valgte jeg forskuddsbetaling på bestillingen siden jeg trodde jeg skulle få det til, men det klarte jeg ikke gitt.. Hvordan får jeg da endret dette? Guuud så blond og dom man skal være til tider.. :P Men jeg har ikke skanner, så får ikke scannet inn bilde av bankkorte mitt på payson alikevell jo.. Hmm.. Dette ble plutselig mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Send det gjerne på PM så jeg slipper å OT tråden til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvorfor er det dumt med boikotting? Jeg har ALDRI hetset Kifani eller skrevet hatmail, men sendt en saklig mail om hvorfor jeg velger å ikke handle der lengre. Du tror det blir skjult fremover? Det

For å si det sånn da så er det igrunn utroolig dumt med både hetsing, hatmail og boikotting! Kifani var ærlig og fortalte hva de gjorde, men tror nok det blir skjult nå fremover... De ser jo hvordan d

Kjøpt en valp i feil farge fra en oppdretter som aldri har avlivet valper med feil, og tatt den valpen med OVERALT slik at den synes. Hun har vært utstilt på rasespesialer, vært med på rasetreff, vært

Hvorfor er det dumt med boikotting? Jeg har ALDRI hetset Kifani eller skrevet hatmail, men sendt en saklig mail om hvorfor jeg velger å ikke handle der lengre.

Du tror det blir skjult fremover? Det ER skjult, dette her var kun en "lekkasje". Jeg kan aldri finne på å bevisst handle hos noen som tar livet av 2 dager gamle valper (som de bevisst har avlet frem) i god tro om at det hindrer folk i å skjule slik avliving! Ved å vise avsky mot slikt viser vi at dette IKKE godtas, uansett hvor vanlig det er.

Det var jo nettopp det jeg sa. Og godtar du det fordi det skjer på flere raser? Fordi det er vanlig? Utrolig.

Jeg mente ikke at du sendte hatmail :) Jeg tenkte generellt! De fikk så mye dritt kasta mot seg at de måtte lukke hjemmesiden, fjerne gjesteboken... Det sier sitt!

Om du leste det jeg skrev så ser du at jeg IKKE syns avliving av valper med skjønnhetsfeil er riktig, jeg skulle ønske det ikke skjedde i heletatt. Det er friske valper som ikke passer inn i VÅR standard, men de fortjener da et liv :)

Men f.eks jeg hører ALDRI om dalmatinervalper med patch som har blitt avliva. Men jeg har selv hørt oppdrettere uttalt seg om at de HAR gjort det og kommer til å gjøre det igjen... Jeg har til og med hatt heftig diskusjon med oppdretter som har avlivd patchvalper fordi jeg syns ikke noe om det... Samtidig hos dalmatinere så er patchvalper ENKLE å selge, faktisk :) Flere oppdrettere har uttalt seg om at det er sjelden de sitter igjen med patchvalper. De er jo utrolig pene disse valpene med eyepatch å slikt ;) Og flesteparten i et kull selges jo som familiehunder... Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, men jeg VET jo at det er oppdrettere på dalmis som gjør det...

:o Så fordi hun er ærlig om det så skal hun liksom ikke møte motstand? Hva om jeg var ærlig og sa jeg bruker strøm, slår hundene med kjepp og sulter de i to uker om de ikke jobber godt nok? Slipper jeg motstand fordi jeg sier det høyt?

Motstand må man jo gjerne gjøre, men det bør gjøres på saklig vis. Gjør det saklig og oppføre seg som folk :) Tror nok Kifani forventet reaksjon? Det må de da ha gjort...

Ellers så kommer jeg likevell til å handle hundeutstyr der fordi jeg er fornøyd med kvaliteten, servicen og ikke minst utseende på utseende på utstyret :) Jeg syns selv kifanibåndene er penere enn vibribåndene, personlig smak. hehe :) I hodet mitt er oppdrettet og salg av utstyr skilt av, jeg kommer ALDRI til å kjøpe valp derifra (om jeg skulle hatt rigeback).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at du sendte hatmail :) Jeg tenkte generellt! De fikk så mye dritt kasta mot seg at de måtte lukke hjemmesiden, fjerne gjesteboken... Det sier sitt!

Om du leste det jeg skrev så ser du at jeg IKKE syns avliving av valper med skjønnhetsfeil er riktig, jeg skulle ønske det ikke skjedde i heletatt. Det er friske valper som ikke passer inn i VÅR standard, men de fortjener da et liv :)

Men f.eks jeg hører ALDRI om dalmatinervalper med patch som har blitt avliva. Men jeg har selv hørt oppdrettere uttalt seg om at de HAR gjort det og kommer til å gjøre det igjen... Jeg har til og med hatt heftig diskusjon med oppdretter som har avlivd patchvalper fordi jeg syns ikke noe om det... Samtidig hos dalmatinere så er patchvalper ENKLE å selge, faktisk :) Flere oppdrettere har uttalt seg om at det er sjelden de sitter igjen med patchvalper. De er jo utrolig pene disse valpene med eyepatch å slikt ;) Og flesteparten i et kull selges jo som familiehunder... Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, men jeg VET jo at det er oppdrettere på dalmis som gjør det...

Motstand må man jo gjerne gjøre, men det bør gjøres på saklig vis. Gjør det saklig og oppføre seg som folk :) Tror nok Kifani forventet reaksjon? Det må de da ha gjort...

Ellers så kommer jeg likevell til å handle hundeutstyr der fordi jeg er fornøyd med kvaliteten, servicen og ikke minst utseende på utseende på utstyret :) Jeg syns selv kifanibåndene er penere enn vibribåndene, personlig smak. hehe :) I hodet mitt er oppdrettet og salg av utstyr skilt av, jeg kommer ALDRI til å kjøpe valp derifra (om jeg skulle hatt rigeback).

Da skjønner jeg. Det må selvsagt gjøres på en saklig måte, det er jeg enig i. Jeg tror ikke de forventet noen reaksjon, tror det var en slaurete måte å skrive det på hjemmesiden sin og jeg tror ikke de forventet noen reaksjoner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde bare vært så enkelt så.. :P Det er ikke 11 siffer.. :P Kan legge ut det som står på siden om betaling.

Du har valt att betala via förskottsbetalning: Du betalar in summan på postgirokonto, PG 384405-7. När summan för din beställning finns på kontot så behandlas ordern. Skriv ditt namn som avsändare.

Dette godtar ikke min nettbank, siden det ikke er nok siffer..

Edit: For og ikke kuppe tråden helt å gjøre den helt OT, så har frøkna hær i hus også ett halsbånd fra Kifani, er fornøyd med kvaliteten og båndet er kjempe fint. Jeg bestilte det til jul til hunden, men da ante jeg ikke att de avliva små valper. :icon_confused: Nå vet jeg det og da blir jeg nok ikke å bestille der mer.

Du må ev velge betaling til utenlandsk bank, og da må du også ha swift nummeret. Det valget har iallefall jeg i min nettbank.

Men f.eks jeg hører ALDRI om dalmatinervalper med patch som har blitt avliva. Men jeg har selv hørt oppdrettere uttalt seg om at de HAR gjort det og kommer til å gjøre det igjen... Jeg har til og med hatt heftig diskusjon med oppdretter som har avlivd patchvalper fordi jeg syns ikke noe om det... Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, men jeg VET jo at det er oppdrettere på dalmis som gjør det...

Du motsier jo deg selv her, du sier du aldri har hørt om det, men likevel hørt oppdrettere si at de både HAR gjort det, og kommer til å gjøre det igjen... Selv om det ikke annonseres, så er det jo tydelig at det skjer, iom at du har hørt om det og diskutert med de som har gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du motsier jo deg selv her, du sier du aldri har hørt om det, men likevel hørt oppdrettere si at de både HAR gjort det, og kommer til å gjøre det igjen... Selv om det ikke annonseres, så er det jo tydelig at det skjer, iom at du har hørt om det og diskutert med de som har gjort det...

Jeg er litt dårlig til å formulere meg :) Jeg har aldri sett at det har blitt "gjort" på en måte. Altså ikke i praksis, det er kun 1-2 oppdrettere jeg nå NYLIG har hørt uttalt seg om at det HAR gjort det tidligere og at de kommer nok til å gjøre det igjen... :) Ble det fremdeles dårlig formulert? *ler* Huff! :icon_redface:

Altså, som du sier! Annonser :P jeg har ikke sett det blitt nevnt på kullsider, oppdrettersider liksom... Jeg har ikke "sett" det blitt gjort i praksis :) Kun diskutert det en gang på et forum. Og dette var ganske nylig, før det tenkte jeg ikke over at det var vanlig på dalmis liksom! hehe.

Så dårlig jeg er på å forklare :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig jeg er på å forklare :gaah:

Neida, nå ble det fullt forståelig :D

Men det viser jo bare at du har vært like blind/likegyldig som "alle andre" iom at du ikke har lett etter det. For tom jeg har visst i mange år at det var vanlig å avlive patch. Og om man da ser på oppdretteres tidligere kull, er det virkelig ingen som har patch? Vel, da har oppdretter avlivet dem. Et og annet kull uten patch er legitimt, men ikke 10-15-20++ kull uten en eneste patch..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT igjen i denne tråden, men er det ikke slik at rigde-løse hunder har mindre sjanse til og med for å utvikle en infeksjon som er allmenn kjent blant hunder med rigde?

Nei, dermoid sinus forekommer både hos ridgeløse rr og andre raser som f.eks. boxer, bulldog (amerikansk, tror jeg), m.flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo fikk halsbånd herifra til jul i år og jeg er superfornöyd med det. Han er ikke så glad i å gå med halsbånd, men stikker hodet inn i det her med en gang jeg tar det fram :) Det er i lär så var litt stivt i begynnelsen, men har gått seg til nå og blir bare mykere med bruk.

To ting som jeg liker godt med halsbåndet. Det har firkanta "ring" som halvstrup delen glir på, noe som jeg synes at gjör at det utvider seg lettere (glir lettere tilbake til å bli stort igjen) og at det er regulerbart i störrelsen sånn at man kan ta det ut eller inn sånn at det passer bedre til din hund :) (OK nok reklame ;P)

Sånn ble det iallefall:

387882_286615228045754_213462402027704_891772_78410170_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, nå ble det fullt forståelig :D

Men det viser jo bare at du har vært like blind/likegyldig som "alle andre" iom at du ikke har lett etter det. For tom jeg har visst i mange år at det var vanlig å avlive patch. Og om man da ser på oppdretteres tidligere kull, er det virkelig ingen som har patch? Vel, da har oppdretter avlivet dem. Et og annet kull uten patch er legitimt, men ikke 10-15-20++ kull uten en eneste patch..

Altså, nå såg ikke jeg sååå mye på dalmatiner som rase før det siste året før jeg kjøpte min egen :) Og mange folk vet ikke hva Patch er for noe så godt skjult? Ingen patcher i kullet til min hund ble avlivd :) Lurer på om det var 3 patcher i kullet faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest tråden hopper jeg inn å sier at jeg er veldig fornøyd med halsbåndet jeg har fra Kifani :D

Grunnen til at jeg liker hennes produkt framfor eks CM Design sitt som er linket til rett over meg her, er at det virker som Kifani har så mange flere variasjonsmuligheter innen skrift, farge, mønster, tegnsetting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fornøyd med Kifani halsbåndene mine. De jeg har, har regulerbare halvstrup med firkant "feste".

Jeg kommer ikke til å boikotte dem i fremtiden..

Jeg mener andre virkemidler bør tas i bruk når det gjelder en vanlig avlspraksis innen visse raser, og det gjelder på flere områder enn det som er aktuelt for dette oppdrettets rase. Først og fremst fra raseklubber evt etter påtrykk fra NKK. Videre kommentarer ang dette emnet får tas i en annen tråd.

edit: kan ikke stave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest tråden hopper jeg inn å sier at jeg er veldig fornøyd med halsbåndet jeg har fra Kifani :D

Grunnen til at jeg liker hennes produkt framfor eks CM Design sitt som er linket til rett over meg her, er at det virker som Kifani har så mange flere variasjonsmuligheter innen skrift, farge, mønster, tegnsetting osv.

Hei. Vi lager alle de samme møntere som er å få ;-) Har ingen begrensninger på det området :D
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tipser litt om disse jeg:

http://minxdesign.se/

Denne skal jeg ta en titt på, takk for at du delte! :)

Kifani er jeg ikke intressert i å støtte, og CM design synes jeg har en forferdelig uoversiktlig hjemmeside. Synes det er vanskelig å finne frem når alt ligger samlet i samme "mølje".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi lager alle de samme møntere som er å få ;-) Har ingen begrensninger på det området :D

Da bør dere kanskje publisere litt flere mønster forslag da (mulig dere har gjort det siden sist jeg tok en titt, hemmm).

Oppdretteren min er veldig fornøyd med MC design, fikk jeg vite i går. :)

Edit: ta en titt på siden deres nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...