Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur/fellestrening m/bånd ev kontroll 22.1


Mud
 Share

Recommended Posts

Mozza har blitt superflink i bymiljø på rekordtid, man skulle tro hun var oppvokst i byen. Dessverre er hun livredd andre hunder, og det er noe jeg må ta tak i raskt før hun får negative erfaringer.

Derfor: er det noen som vil trene eller ture med hunder i Oslo neste søndag? Har barnefri, men ikke bil så det må være et sted jeg kan nå med kollektivtrafikk. Forslag ønskes.

Jeg skal forhåpentligvis ha kjøteren i 14 år og jeg har fått såpass mye erfaring innen problematferd i hunderiet at jeg tillater meg å være noget sær og lage spilleregler.

Ingen hunder skal bort til Mozza, uansett hvor snille de er. Tar hun kontakt er det flott, men hun skal kunne trekke seg tilbake uten at den andre hunden følger etter. Stirrere skal snus eller avledes. Hun fikser ikke stirrere, da prøver hun å flykte.

Jeg ønsker altså ikke et frislipp eller en " sosialiseringsgreie", hun er uansett for gammel til sånt, men at hun skal lære seg å senke skuldrene litt rundt andre hunder.

Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er bildet faktisk i ferd med å endre seg her, de siste dagene har Mozza gått fra å være redd til å være usikker og nysgjerrig. Å være i hall med andre hunder ganske nære i dag var faktisk ikke et p

Det var gøy å være med på tur. Ikke så lett å ta bilder - det ble litt hundemølje, men jeg har lastet dem opp her: http://www.flickr.com/photos/71062969@N07/sets/72157628980650197/ Her er et u

Jeg synes det var festlig at vi alle kastet oss over den vakre salukivalpen og lurte på hvordan vi skulle fått tatt bilde for å vise den til Tøfflus, før vi fant ut at det var en sonenhund

Mozza har blitt superflink i bymiljø på rekordtid, man skulle tro hun var oppvokst i byen. Dessverre er hun livredd andre hunder, og det er noe jeg må ta tak i raskt før hun får negative erfaringer.

Derfor: er det noen som vil trene eller ture med hunder i Oslo neste søndag? Har barnefri, men ikke bil så det må være et sted jeg kan nå med kollektivtrafikk. Forslag ønskes.

Jeg skal forhåpentligvis ha kjøteren i 14 år og jeg har fått såpass mye erfaring innen problematferd i hunderiet at jeg tillater meg å være noget sær og lage spilleregler.

Ingen hunder skal bort til Mozza, uansett hvor snille de er. Tar hun kontakt er det flott, men hun skal kunne trekke seg tilbake uten at den andre hunden følger etter. Stirrere skal snus eller avledes. Hun fikser ikke stirrere, da prøver hun å flykte.

Jeg ønsker altså ikke et frislipp eller en " sosialiseringsgreie", hun er uansett for gammel til sånt, men at hun skal lære seg å senke skuldrene litt rundt andre hunder.

Noen som vil være med?

Skulle gå greit for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uta kan stille opp :) Asti er litt for glad i damene til at han kan klare å la henne være :P Jeg bor på Smestad, så du kan få velge hvor. Hva med en liten runde rundt Sognsvann? Da får du trikken rett opp? Og rundt der er det jo ikke så mange løse hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uta kan stille opp :) Asti er litt for glad i damene til at han kan klare å la henne være :P Jeg bor på Smestad, så du kan få velge hvor. Hva med en liten runde rundt Sognsvann? Da får du trikken rett opp? Og rundt der er det jo ikke så mange løse hunder

Men Sognsvann på en søndag på vinteren - er det ikke ørtogførtitusen mennesker der + skiløpere? Bare spør, har ikke peil. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters! Jeg har vasa mye rundt Sognsvann med hunder og barnevogn på vinterstid og det var fint der. Men tror aldri jeg har vært der på en søndag? Husker ikke..

Edit: kjempefint med Tinka, Mozza er nemlig mest redd de små :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sognsvann på søndag er travelt, men dermed travelt nok til at de som ikke har kontroll på bikkjene sine STORT SETT har dem i bånd. Helt sikker kan man aldri være i Oslomarka...

Vi er gjerne med, men ikke neste søndag, da sitter vi på flyet til Thailand. :D

Men to uker etter det igjen er vi tilbake, og jobber med passering og samvær med andre hunder i bånd (= ingen lek eller hilsing), så det er vi gjerne med på!

Edit: Om hun ikke liker små hunder kan vi såklart ta med Odin også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Sognsvann på en søndag på vinteren - er det ikke ørtogførtitusen mennesker der + skiløpere? Bare spør, har ikke peil. :icon_redface:

hihihi pingla! Er det skiføre så slipper vi så mange, de går i løypene og ikke stamper rundt på grusa veier. Men du har nok litt rett, men hvor er det mulig å gå hen da? I parkene og langs elvene er det jo helt håpløst, i og med at det er minst like mye folk der.

Har jo Bygdøy da, kan plukke dere opp på Skøyen stasjon. Tror det er vel så mange rundt der altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt langt å dra for flere kanskje, men på Solemskogen møter vi ikke veldig ofte løse hunder ute av kontroll. Rundt Østensjøvannet er også en fin tur (båndtvang pga naturreservat), men man møter jo en del folk på ikke veldig bred vei da. Selv om det nok ikke er den største turutfarten der nå midtvinters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi pingla! Er det skiføre så slipper vi så mange, de går i løypene og ikke stamper rundt på grusa veier. Men du har nok litt rett, men hvor er det mulig å gå hen da? I parkene og langs elvene er det jo helt håpløst, i og med at det er minst like mye folk der.

Har jo Bygdøy da, kan plukke dere opp på Skøyen stasjon. Tror det er vel så mange rundt der altså

Helt riktig. :icon_redface: Meg og store menneskemengder i skogen = helt feil. :baby: Skogen er minminmin helt alene, kun de få likesinnede som jeg møter der godtas. :lol:

Men jeg kan jo ta det som miljøtrening jeg også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje bli med med lille forsiktige Issi, hun trenger å gå tur på samme premisser som Mozza. Amiga er for bråkemaker til at hun får bli med. Men jeg må se ann om jeg skal til vestfold eller ei først. Sier ifra om jeg får blitt mer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok Tinka en fin tilvenningspartner. Hun har den fine egenskapen at hun egentlig bryr seg mest om seg selv :lol: Hilsing og herjing og sånt er hun ikke så stor fan av. Jeg skal sove hos en venninne lørdag til søndag, men jeg satser på å komme meg hjem tidlig :) Oppdater her på tider og slikt, da

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sognsvann er ok for meg, men jeg har egentlig ingen sterke følelser rundt dette. Jeg tror ikke løshunder vil velge ut Mozza i en flokk med hunder i bånd, av det lille jeg har sett virker det som andre hunder har respekt for henne selv om hun er redd. Tross alt Terrier må vite :P

Det hadde vært fint hvis det var en viss bredde på veien dog, slik at man kan prøve å gå to og to i bredden feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke neste søndag, men om dere trenger med slik trening utover våren er det bare å si ifra :) Elwira overser alt av hunder, og liker helst å gå for seg selv, og ikke ta ansiktet opp i andre hunder. Mayah er bare snill, og er ikke nødt til å hilse på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De røde farer er gjerne med, og vi skal også bare tusle på tur. Imouto er nemlig litt for begeistra for livet, men er flink til å holde fokus framover så snart hun har tatt opptelling av gruppa, hehe.

Sognsvann på søndager er helt hinsides folksomt, men så fort vi kommer oss vekk fra skihytta og starten, er det fortsatt mulig å tusle rundt vannet. Det er også ganske mange løse hunder der, men vi kan evt utgjøre fortropp og være avledere om det dukker opp noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De røde farer er gjerne med, og vi skal også bare tusle på tur. Imouto er nemlig litt for begeistra for livet, men er flink til å holde fokus framover så snart hun har tatt opptelling av gruppa, hehe.

Sognsvann på søndager er helt hinsides folksomt, men så fort vi kommer oss vekk fra skihytta og starten, er det fortsatt mulig å tusle rundt vannet. Det er også ganske mange løse hunder der, men vi kan evt utgjøre fortropp og være avledere om det dukker opp noen. :)

Tenkte meg nemlig det. :getlost::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er innstilt på å beholde hunden når du legger planer for dagen etter prøvetiden går ut :P

MMen bestem plass dere som er kjent så dukker vi opp. Jeg skal ærlig innrømme at i mine år i Oslo gikk jeg stort sett i botanisk hage, tøyenparken etc. Skogsturer ble lagt til sognsvann el Holmenkollen området.

At det ikke er for mye løshunder er klart en fordel, at jeg får meg dit er et must :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kan vi ikke rusle i botanisk hage da? Det går jo t-bane dit? Eller bussen? Der er du jo kjent, ikke så mange hunder (?) og brøytet? Men altså, hvor mange hunder trenger du? Møtende, gå sammen, stoppe å skravle, ta en røyk (det møtet vil jeg ha!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kan vi ikke rusle i botanisk hage da? Det går jo t-bane dit? Eller bussen? Der er du jo kjent, ikke så mange hunder (?) og brøytet? Men altså, hvor mange hunder trenger du? Møtende, gå sammen, stoppe å skravle, ta en røyk (det møtet vil jeg ha!)

Gå sammen, møtende møter vi hele tiden. Men hun rekker jo ikke slappe av før de er forbi. Stoppe, skravle, røyke, trene litt kontakt etc. Altså vanlig samvær med hund uten at hundene herjer sammen. Jeg liker botanisk hage veldig godt pga båndtvangen, at det er brøytet og at man kan velge å gå rett over til tøyenparken. Bak tøyenbadet er det et frislipp område, men i selve parken møter man aldri løshunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg elsker hvordan sonen ordner opp, altså! Er så godt å vite at om man en gang trenger hjelp med noe som dette, har man en hel flokk med soniser i ryggen, klare for å stille opp. :wub:

Når på dagen tenker du å gå, Loke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg elsker hvordan sonen ordner opp, altsÅ! Er sÅ godt Å vite at om man en gang trenger hjelp med noe som dette, har man en hel flokk med soniser i ryggen, klare for Å stille opp. :wub:

NÅr pÅ dagen tenker du Å gÅ, Loke?

Sonen = gull!

Kanskje 12-13 tiden? Greit å ta det imens det er lyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke nå på søndag, men dette er innmari god trening for Yaris.

Han viste veldig bra igår at han lar hunden være dersom den ikke er interessert i å hilse på ham.

Men siden du ble sett i Drammen, hvor i verden har du base? Var jo en tur med Monica123 i Drammen, og der forsto jeg det slik at man møter få hunder. Vi møtte bare en liten gjeng på den turen, og det er en venninne av Monica som også går der. (Dette er like ved Solbergelva).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker minussidene ved å ikke bo i Oslo lenger også, altså. :lol: Kamar hadde veldig gjerne vært med. Han hilser om han får lov, og han lar være om han ikke får lov og er i sin egne, lille verden. Pøbel er faktisk en innmari grei sosialiseres med løs, men ikke i bånd, da kan han virke mye siden han blir holdt igjen (på den måten har han skremt flere, men løs har han fått flere redde hunder til å bli kompiser, faktisk!). Kan jo kanskje i hvert fall få til noe neste gang jeg er i Oslo, med Kamar, om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...