Gå til innhold
Hundesonen.no

Metallisk "skarp" lukt ifra hunden.


Recommended Posts

Jeg merker en besk skarp lukt ifra Hector. Han har ekstremt metallisk og jernaktig ånde, helt fine tenner null tannsten og ingenting som sitter fast mellom tennene. Likevel merker jeg en spesiell lukt i fra munnen hans. Syns dette har blitt sterkere fra rundt september av, han var da 9 mnd. Forandrer ånden seg ved pubertet?

Også merker jeg en beisk ekkel lukt ifra kjønnsorganet hans, ikke at jeg har luktet på det men han satt seg nettopp ned ved puten min og da kjente jeg eimen kom sigende. Er det dette som er "mannelukt"? hvordan såfall vaske det vekk på best og mest hygenidk måte (vil ikke ødelegge noen bakterieflora inni der)

Føler meg litt wirdo på siste spm der, men blir jo bekymret for edelstenene til pissedritten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min erfaring med metall-lukt fra hundemunn ville jeg dratt til dyrlege med han. Ja unghunder/valper kan ha dårlig ånde i perioder, så det kan være ingenting. Men jeg har erfart at metallukt kan være nyreproblemer, også på en så ung hund. mista selv en valp på 7 mnd pga nyresvikt, så metallukt er jeg ekstremt hønemor på! Fort gjort å ta en enkel blodprøve for å evt utelukke noe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...