Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan følger dere med på forumet?


Jauda.
 Share

Recommended Posts

Som nykommer må man mase litt...

Det virker til å være mange aktive folk her inne- men i grunn lite som skjer? Det var ikke en klage, jeg bare stusser litt.

Går dere inn på et og et forum, har dere varsling på alt, eller gjør dere som meg (som ble sjeleglad da jeg fant knappen- trodde dette forumet var superuoversiktelig) og bruker "vis nytt innhold"- og setter den på 24 timer. Med den lagret på favoritter kommer jeg direkte inn på alt som har skjedd i alle forum de siste 24 timer.

Eller er det mer faste brukere av faste forum? Jeg er en potet, så jeg liker å følge med på alt som skjer. Og synes det kunne vært mye mer aktivitet :)

Red: OT, jeg har skiftet avatar, og lagret- men Labradormåka sitter her fremdeles- og bildet jeg fant av kjøteren ligger først inne på profilen min. Nå har jeg prøvd mange ganger, men fremdeles det samme. Hva gjør jeg galt?

Red2: Der var jaggu bikkja på plass. Skifter ikke avataren bilde før det har gått en stund kanskje.

Endret av Jauda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går manuelt inn i de kategoriene jeg liker å følge med på. Pleide å bruke noen av de andre funksjonene før, men jeg liker faktisk å gå inn i kategorien og lese raskt over hva som er nytt :P

Føler faktisk at forumet er mer aktivt i det siste, men sammenlignet med f. eks Canis så er det nok færre nye tråder hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går manuelt inn i de kategoriene jeg liker å følge med på. Pleide å bruke noen av de andre funksjonene før, men jeg liker faktisk å gå inn i kategorien og lese raskt over hva som er nytt :P

Føler faktisk at forumet er mer aktivt i det siste, men sammenlignet med f. eks Canis så er det nok færre nye tråder hver dag.

Færre tråder er det nok, men tissing inne er i grunn ikke så spennende. Men det virker som om det er lite respons i de trådene som er oppe og går? Nå er jeg en utålmodig sjel da, men etter en dag vekk fra Canis må jeg ofte bla helt ned på "100 nyeste innlegg" for å finne igjen noe jeg svarte på først på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færre tråder er det nok, men tissing inne er i grunn ikke så spennende. Men det virker som om det er lite respons i de trådene som er oppe og går? Nå er jeg en utålmodig sjel da, men etter en dag vekk fra Canis må jeg ofte bla helt ned på "100 nyeste innlegg" for å finne igjen noe jeg svarte på først på dagen...

Jeg er helt enig i at det virker som det er mindre aktivitet her enn på Canis. På godt og litt vondt.

Noe av den "lave aktiviteten" skyldes nok chatrommet og "akkurat nå"-tråden hvor mye av hverdagspratingen skjer, og i tillegg virker hundesonen-folket ekstra nøye med å ikke ødelegge diskusjonstråder med småprat. Fordelen et forum som Canis med mange besøkende må være at hvis du har et spesielt hundeproblem (f eks sykdom), så er sannsynligheten større for å treffe noen med lignende erfaring..

Jeg følger med på forumet med å se på de trådene jeg har merket eller svart i, eller ved å se på "siste nytt". Varslingen her inne synes jeg også fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, og chat er jo veldig populære, bare å hoppe inn i det så blir man fort kjent.

Mange her kjenner folk i RL også, som oftest via sonen, og da har man jo mye å prate om, spørre om osv. Det er nesten blitt litt Facebook for hundeeiere :P

Så det er der folk sitter. Hm... Men jeg vil ha mange diskusjoner å følge med på- ikke enkelttråder :) Kanskje derfor Canis aldri har fått chat. Og beklager, det er ikke meningen å drive og sammenlikne- men man gjør nå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, så får jeg alt som er skrevet siden forrige gang og kan lett følge med :) Ser innlegg jeg har skrevet i ved at det er en stjerne istedenfor en runding, så enkelt å følge med.

Det samme gjør jeg. Veldig enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er der folk sitter. Hm... Men jeg vil ha mange diskusjoner å følge med på- ikke enkelttråder :) Kanskje derfor Canis aldri har fått chat. Og beklager, det er ikke meningen å drive og sammenlikne- men man gjør nå det...

Man sammenligner jo, man må jo finne et sted man oppnår det man ønsker. Og forumet er vel ganske forskjellige etter hva jeg har forstått :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det virker som det er mindre aktivitet her enn på Canis. På godt og litt vondt. Noe skylder nok chatrommet og "akkurat nå"-tråden hvor mye av hverdagspratingen skjer, og i tillegg virker hundesonen-folket ekstra nøye med å ikke ødelegge diskusjonstråder med småprat. Fordelen et forum som Canis med mange besøkende må være at hvis du har et spesielt hundeproblem (f eks sykdom), så er sannsynligheten større for å treffe noen med lignende erfaring..

Jeg følger med på forumet med å se på de trådene jeg har merket eller svart i, eller ved å se på "siste nytt". Varslingen her inne synes jeg også fungerer veldig bra!

Der var du og :) Det er synd at du forsvant. Saklige debattanter er det ikke for mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "Vis nytt innhold" veldig mye. Også er det i Akkurat nå-tråden jeg poster de fleste innleggene mine, men ellers titter jeg innom mange av de nye innleggene også. Sjelden jeg hiver meg med i en kjempediskusjon lengre, men det hender vel at jeg må si min mening om overdrevet burbruk eller lignende bare eeenda en gang :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sammenligner jo, man må jo finne et sted man oppnår det man ønsker. Og forumet er vel ganske forskjellige etter hva jeg har forstått :)

Forskjellen, sånn jeg opplever den etter å ha observert og nå har begynt å delta her inne, er at på Canis svarer "alle", i "alle" diskusjoner. Da i hovedsak de hunderelaterte. Det gir en enorm bredde på godt og vondt, og man får fort store diskusjoner. Her er det mindre kritikk av aversive metoder og løsninger.

I "Pratesjuk" sitter som regel en fast gruppe- og det er faktisk sjelden de stikker hodet utenfor "Pratesjuk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en Caniser, og jeg er her på sonen 'på fòr' :) Har merket meg at det er en annerledes set up, og jeg savnet faktisk '100 nyeste Innlegg' knappen et eller annet sted her inne. Heldigvis etter litt hjelp skjønte jeg det var et system her også, og nå i det siste har det jo fosset over med nykommere. Jeg liker at dette forumet tillater bilder, og det virker som en koselig gjeng med hundeinteresserte. Føler meg litt som Ronja Røverdatter som i all hemmelighet har hoppet over stupet for å se på Birk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det virker som det er mindre aktivitet her enn på Canis. På godt og litt vondt.

Noe av den "lave aktiviteten" skyldes nok chatrommet og "akkurat nå"-tråden hvor mye av hverdagspratingen skjer, og i tillegg virker hundesonen-folket ekstra nøye med å ikke ødelegge diskusjonstråder med småprat. Fordelen et forum som Canis med mange besøkende må være at hvis du har et spesielt hundeproblem (f eks sykdom), så er sannsynligheten større for å treffe noen med lignende erfaring..

Jeg følger med på forumet med å se på de trådene jeg har merket eller svart i, eller ved å se på "siste nytt". Varslingen her inne synes jeg også fungerer veldig bra!

For noen år siden ble det ganske strengt med å avspore diskusjonstrådene med "off topic" og "småprat", det er nok sånn akkurat nå tråden dukket opp og chatten ble bare hengende igjen en eller annen gang :lol:

Forskjellen, sånn jeg opplever den etter å ha observert og nå har begynt å delta her inne, er at på Canis svarer "alle", i "alle" diskusjoner. Da i hovedsak de hunderelaterte. Det gir en enorm bredde på godt og vondt, og man får fort store diskusjoner. Her er det mindre kritikk av aversive metoder og løsninger.

I "Pratesjuk" sitter som regel en fast gruppe- og det er faktisk sjelden de stikker hodet utenfor "Pratesjuk".

Tingen her er at når man sitter så mange år, og vi gjerne er samme gjengen så blir ting gjerne litt overkill diskutert, om og om igjen. Man ser gjerne at de første 10 gangene når man søker opp tråder så svarer folk, men så blir man gjerne litt lei av å gjenta seg selv :D

Man føler også gjerne at man må ha kunnskap og erfaring nok til å gi råd og tips til folk som spør om noe som kan anses som viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler også gjerne at man må ha kunnskap og erfaring nok til å gi råd og tips til folk som spør om noe som kan anses som viktig.

Det er både bra, og veldig synd i grunn. De fleste oppegående mennesker tar ikke alle råd for god fisk om man skulle bomme på noe. I verste fall får man kjeft av noen som kan mer- men i beste fall var det akkurat det rådet som virket.

Alle monner drar, og "Jeg tror", "Jeg har hørt", og "men jeg er ikke 100% sikker" kan henges ved hva det skal være, om man ikke har troen på seg selv. Få det ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Alle monner drar, og "Jeg tror", "Jeg har hørt", og "men jeg er ikke 100% sikker" kan henges ved hva det skal være, om man ikke har troen på seg selv. Få det ut!

Og det er grunnen til at jeg sluttet å henge på Canis for mange år siden, fordi jeg blir litt oppgitt over at "alle" skal svare på alt uansett om de har noe som helst kunnskap eller erfaring med det i det hele tatt. Når innlegg starter med setningen " Jeg vet ikke altså, men.... " da er det bortkastet tid for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg leste på Canis at de tror at her er det mange som bruker mye fysisk korreksjon osv, men jeg har motsatt inntrykk? :P At metodene de "fleste" her bruker er snille, og vi har jo hatt VELDIG heftige diskusjoner om Cesar Millan f. eks :)

Lill, det stemmer nok det du sier, det er mange som har diskutert de samme tingene opp og ned og i mente. Kanskje det er derfor mange også går ganske hardt og krast ut i noen tråder, fordi de orker ikke pakke det inn lenger, de sier det bare som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg leste på Canis at de tror at her er det mange som bruker mye fysisk korreksjon osv, men jeg har motsatt inntrykk? :P At metodene de "fleste" her bruker er snille, og vi har jo hatt VELDIG heftige diskusjoner om Cesar Millan f. eks :)

Lill, det stemmer nok det du sier, det er mange som har diskutert de samme tingene opp og ned og i mente. Kanskje det er derfor mange også går ganske hardt og krast ut i noen tråder, fordi de orker ikke pakke det inn lenger, de sier det bare som det er.

Det har ikke jeg lest. Men på Canis er det stadig gjennomtrekk av nye folk som har et spm. ang "rangstigen", at det ikke hjelper å legge bikkja i bakken, sitronhalsbånd, hvilken burstr. de må ha inne til valpen- for den må rett i bur o.l.

Den gjevne "gamle" brukeren oppdrar bikkjene med fornuft og en dose kjærlighet. Positivt, men påberoper seg ikke 100%-merkelappen.

Så har du et par tradisjonelle, som også ligger innenfor 95%positivt, men som blir halshugget og kranglet om og med pga. at de tar ordet korrigering i sin munn.

Så noe mer eller mindre positivt er det hverken her eller der.

Millan er det vel forsåvidt en gjeldende regel om- man starter ikke nye tråder... Det finnes hundre fra før, hver med hundrevis av svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg leste på Canis at de tror at her er det mange som bruker mye fysisk korreksjon osv, men jeg har motsatt inntrykk? :P At metodene de "fleste" her bruker er snille, og vi har jo hatt VELDIG heftige diskusjoner om Cesar Millan f. eks :)

Lill, det stemmer nok det du sier, det er mange som har diskutert de samme tingene opp og ned og i mente. Kanskje det er derfor mange også går ganske hardt og krast ut i noen tråder, fordi de orker ikke pakke det inn lenger, de sier det bare som det er.

Nå er jeg rimelig fersk på sonen, men den største forskjellen jeg legger merke til, er at det er flere "praktikere" her. På canis er det veldig mange forståsegpåere og besserwissere som alltid har noe å si, uten å ha noe å si. Flinke teoretisk, men jeg tror de har lest mer enn det de har utøvd av teorien.

Det stopper også litt opp på kunnskapsnivået til brukerne når det kommer til f.eks hundesport, mulig det er derfor alle diskuterer det samme om og om igjen? :icon_confused:

Dette er nå bare mine teorier, da. Ihvertfall glad for at jeg har skjønt litt mer av hvordan formuet her fungerer, tror jeg vil få mye mer ut av sonen enn det jeg har gjort av canis så langt, ihvertfall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er grunnen til at jeg sluttet å henge på Canis for mange år siden, fordi jeg blir litt oppgitt over at "alle" skal svare på alt uansett om de har noe som helst kunnskap eller erfaring med det i det hele tatt. Når innlegg starter med setningen " Jeg vet ikke altså, men.... " da er det bortkastet tid for meg.

Helt enig, kan man ikke svare så lar man bare være, alle kan ikke kunne alt og man MÅ ikke svare i alle tråder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg leste på Canis at de tror at her er det mange som bruker mye fysisk korreksjon osv, men jeg har motsatt inntrykk? :P At metodene de "fleste" her bruker er snille, og vi har jo hatt VELDIG heftige diskusjoner om Cesar Millan f. eks :)

Lill, det stemmer nok det du sier, det er mange som har diskutert de samme tingene opp og ned og i mente. Kanskje det er derfor mange også går ganske hardt og krast ut i noen tråder, fordi de orker ikke pakke det inn lenger, de sier det bare som det er.

Tror mye av det du sier her er riktig! Vi "gamle" er litt lei av å diskutere det samme oppatt og oppatt, og er litt ferdige med hverandre. Vi kjenner hverandre og vet stort sett hva vi står for (stort sett fordi noen endrer jo alltid litt meninger eller har erfart noe nytt). Så om det er litt kjedelig her, så kast dere i det! Start tråder, dere får de fleste med dere. I hvert fall om dere klarer å skrive litt provoserende, men sakelig. Hu og hei, da kan det gå unna!

Ja, vi er mer praktikere her enn på canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...