Gå til innhold
Hundesonen.no

Pixie


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

31. mars fikk Yatzy slippe å ha vondt mer. Hun fikk en kort opptur på smertestillende før det gradvis gikk nedover igjen.  Hun var på slutten ikke istand til å gå tur på normalt vis, og hadde en atf

Hjelpe og trøste som det har snødd her!  Hyggelig det altså, bortsett fra den delen som innebærer å lete etter et sted å skyfle unna alt... Heldigvis finnes det steder som er fremkommelige, sånn a

Fant sola i dag  

Posted Images

Kjempe fin! Kan jeg plage litt kanskje :angel: Hvor stor er hun der, og hvilken str er kløven? :) Aro vil også ha kløv, men finner ikke i butikken, så må vel bestille da :P

Kløven er xxs.

Smurfen er omtrent 29 cm.

Du skal nok ha en ganske så stor dp om du trenger større kløv enn denne :)

Har mye å gå på ifht. reguleringer.

Tror du kommer billigst ut ved å bestille på Canis...

Jeg kjøpte kløven brukt (vises overhodet ikke på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløven er xxs.

Smurfen er omtrent 29 cm.

Du skal nok ha en ganske så stor dp om du trenger større kløv enn denne :)

Har mye å gå på ifht. reguleringer.

Tror du kommer billigst ut ved å bestille på Canis...

Jeg kjøpte kløven brukt (vises overhodet ikke på den).

Takk for svar :) Da får man litt bedre perspektiv på det :) Aro er 34 cm han, 45cm rundt brystet, men han er bare høy og spinkel. Er ikke så kraftig akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da får man litt bedre perspektiv på det :) Aro er 34 cm han, 45cm rundt brystet, men han er bare høy og spinkel. Er ikke så kraftig akkurat.

Garp har også xxs, men den er sydd ut rundt magen og kassa. Er veldig dyp i kassa i forhold til ryggen. Skal ikke ligge for langt bak, vekten skal være på fronten. Ehh.. Cluet var at jeg vill valgt xxs til Aro også. :afro:

Nydelige bilder av dvergene dine Fanny. Og Johnny er like vakker som alltid. Digger den hunden :super:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp har også xxs, men den er sydd ut rundt magen og kassa. Er veldig dyp i kassa i forhold til ryggen. Skal ikke ligge for langt bak, vekten skal være på fronten. Ehh.. Cluet var at jeg vill valgt xxs til Aro også. :afro:

Nydelige bilder av dvergene dine Fanny. Og Johnny er like vakker som alltid. Digger den hunden :super:

Okei, hvis garpen har xxs så må iallefall Aro også ha det :) Aro skal ønske seg til jul han, av gæmlisene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp har også xxs, men den er sydd ut rundt magen og kassa. Er veldig dyp i kassa i forhold til ryggen. Skal ikke ligge for langt bak, vekten skal være på fronten. Ehh.. Cluet var at jeg vill valgt xxs til Aro også. :afro:

Nydelige bilder av dvergene dine Fanny. Og Johnny er like vakker som alltid. Digger den hunden :super:

Takk :)

Johnny er... helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

SNØ!!

(Den driver å regner vekk nå da, men jeg rakk å knipse noen bilder mens det var hvitt og vakkert)

Smurfen (dyret må ha klikka fullstendig...) fikk "gni trynet i snøen"-raptus :D

PA301714.jpg

Spinnetrollet rister seg :rofl:

PA301824.jpg

Jentene leker :heart:

PA301915.jpgPA301916.jpg

Smurfen min, verdens beste lille kråke :heart:

PA301865.jpg

Vakre lille Spinnetrollet :heart:

PA301921.jpg

Tiden bare flyr...

Spinn er snart 10 mnd. nå, og i februar blir Smurfen 3 år :yes:

Og utpå våren håper vi de får ei lita "søster" :D

Time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

En stund siden jeg har vært innlogga...

Spinn fikk påvist kjevemyositt i starten av desember, og siden da har det vært... mye.

Mange tanker og følelser, og et behov for å finne forklaringer på alt.

Vanskelig når det finnes lite forskning å støtte seg på.

Hun har fullstendig endret utseendet, fordi mye av tyggemuskulaturen er "spist opp", men lille trollet er vakker fremdeles :wub:

Hun sliter veldig med tygging, har ikke kraft nok i kjeven lengre, men den er heldigvis ikke låst lengre.

"Trener" litt på tygging av strimlet dentastix og leker :)

265190_10152439115390392_1490972741_n.jp

309875_10152439198825392_971956167_n.jpg

Snart kommer familiens nye tilskudd :wub:

Black&tan liten pudding som skal hete Vega :D

Gleder meg VELDIG!!!!!

På bildene er hun ca. 3,5 uke gammel.

75041_10151397993826072_1864593335_n.jpg3uker.jpgVega3uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kullet etter Johnny og Moha Vega kommer fra? For du må jo nesten ha en Norwinstarshund? :ahappy:

Søte dyret. Ser ut til å få en grom underkjeve og flott hode ihvertfall, og nydelig mørk tanfarge.

Og spinn ser ut til å beholde humøret og humoren oppe ihvertfal tross problemer. Har du lyst til å legg e ut ett hodebilde av henne som viser før og etter sykdommen? er ikke for å grafse eller henge ut, er bare genuint opptatt av DP og helse/adferd. Så hvis du ikke vil er det helt ok og du har full forståelse. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega er etter Johnny og Moha, ja :drool:

Kjempeglad for at jeg fikk velge selv (skal være fôrvert), for jeg peila henne ut med det samme.

Jeg som synes de røde er desidert penest falt pladask for den lille puddingen :wub:

Hodebilde før og etter...

Kan legge ut før, under og "etter"...

Hun er jo ikke frisk enda, men fungerer bra nå som Prednisolondosen er halvert :)

Ser overhodet ikke på det som uthenging eller noe.

Jeg er innmari opptatt av at sånne ting som dette ikke skal "gjemmes".

Ikke en kjeft som lærer noe av at ting blir holdt skjult... ;)

P8098795.jpgP8098798.jpg66136_10152109424530392_156170863_n.jpg

Noen før-bilder... (er flere i tråden her)

292890_10152236489290392_1581992738_n.jp

Kjempehevelse i kinnet...

nusbw.jpg

"Etter"... Vanskelig å ta bilder som viser hvor mye muskler som er tapt, men her ser man det ganske godt.

Vises igrunn ganske greit på bildene i posten over også.

Har flere, men de befinner seg på den andre pc'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker hun er altså! Er hun blitt mer "snipete" i hodet på en måte? Er feil ord men får ikke forklart det bedre.

Spennende med liten lakrispinne da! :) herlig kombinasjon

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker hun er altså! Er hun blitt mer "snipete" i hodet på en måte? Er feil ord men får ikke forklart det bedre.

Spennende med liten lakrispinne da! :) herlig kombinasjon

Ja, jo, hun er nok "snipete".

Men det er mest fordi kjevebeinet stikker ut.

Er på en måte "hult" over og under kjevebeinet.

Så hun ser fryktelig tynn ut i fjeset/hodet.

Ser du på bildet der hun ligger og tygger på en leke (side 3), så ser du at hun "søkker inn" over øynene.

Det er helt merkelig å ta på.

Hun er fryktelig beinete.

Men hun er nydelig likevel :wub:

Lakrispinne måtte vel til :D

Hun blir hetende Norwinstars Wind Of Change på papiret :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny valp , å etter de foreldre... Blir bra kan jeg tenke meg..(sjøl om fargen er litt feil :P )

Spinny virker som ei herlig frøken , selv med alt det hun har vært igjennom ... :wub:

*Følger med videre på både liten & stor *

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny valp , å etter de foreldre... Blir bra kan jeg tenke meg..(sjøl om fargen er litt feil :P )

Spinny virker som ei herlig frøken , selv med alt det hun har vært igjennom ... :wub:

*Følger med videre på både liten & stor *

Er innmari spent på hvordan hun gror seg til :drool: på tross av "feil" farge :lol:

Spinn ER herlig :wub:

Jeg håper vi klarer å holde henne så frisk og fin som mulig i årevis :heart:

Nydelige jenter du har altså! :wub: :wub: :wub: Virker som de har så mye humor og rare ansiktsuttrykk :lol: :lol: :lol: Det er sånt jeg liker! *Kanskje overtale mannen om en DP :shifty:

Og nydelig valpis du venter på! :wub:

...aldri et kjedelig øyeblikk :teehe:

De er uttrykksfulle til tusen!

Jeg synes jo selvfølgelig at ALLE burde ha en dp eller to :aww: gitt at man ikke lar seg plage av bjeffing (for det... forekommer :whistle: ), en uendelig laaaang fjortistid (føles sånn til tider gitt), egne meninger, og en unik evne til å lære (spesielt de tingene man ikke prøver å lære dem :rolleyes: ).

De er herlige :bow:

Jeg tror du enten elsker dem, eller så klarer du deg fint uten ;)

For meg er utfordringa størst på vinteren.

De er ganske "jordnære" (fantastisk uttrykk, brukt av ei jeg kjenner som har toller :icon_clapping: ), så det blir fort kaldt.

Og energien må de jo få utløp for (gjerne inne... siden det blir naturlig å korte en god del ned på turer når det er mange minus ute).

Da har man vel egentlig to valg...

Le seg fillete, og forsøke å ta bilder av skyggene som fyker forbi, eller irritere seg grønn :teehe:

Jeg ler mye :yes:

Jeg har funnet rasen MIN hvertfall :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny: Nå ser jeg det. hun har rett og slett mistet mye av musklene på skallen også? Der har de jo mye muskler faktisk. stakkar lita tupp.

Og enig i at de er herlige og irriterende i en deilig liten kropp. Hihi.

Men jeg er ganske heldig med min hund, han trives ute i kulden med godt dekken/dress og potesokker. Men er også glad i kortere turer og varme seg fra strålevarmen i peisen.

Og egne meninger og tolkninger er og viktig. Hvis G ikke vil kose/komme til meg, kommer han bort, men legger seg 30 cm unna med ryggen til meg. For han kommer jo, men ikke helt inntil. :P DPtolkning av å komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny: Nå ser jeg det. hun har rett og slett mistet mye av musklene på skallen også? Der har de jo mye muskler faktisk. stakkar lita tupp.
Og enig i at de er herlige og irriterende i en deilig liten kropp. Hihi.

Men jeg er ganske heldig med min hund, han trives ute i kulden med godt dekken/dress og potesokker. Men er også glad i kortere turer og varme seg fra strålevarmen i peisen.

Og egne meninger og tolkninger er og viktig. Hvis G ikke vil kose/komme til meg, kommer han bort, men legger seg 30 cm unna med ryggen til meg. For han kommer jo, men ikke helt inntil. :P DPtolkning av å komme..

Er innmari spent på hvordan hun gror seg til :drool: på tross av "feil" farge :lol:

Spinn ER herlig :wub:

Jeg håper vi klarer å holde henne så frisk og fin som mulig i årevis :heart:

...aldri et kjedelig øyeblikk :teehe:

De er uttrykksfulle til tusen!

Jeg synes jo selvfølgelig at ALLE burde ha en dp eller to :aww: gitt at man ikke lar seg plage av bjeffing (for det... forekommer :whistle: ), en uendelig laaaang fjortistid (føles sånn til tider gitt), egne meninger, og en unik evne til å lære (spesielt de tingene man ikke prøver å lære dem :rolleyes: ).

De er herlige :bow:

Jeg tror du enten elsker dem, eller så klarer du deg fint uten ;)

For meg er utfordringa størst på vinteren.

De er ganske "jordnære" (fantastisk uttrykk, brukt av ei jeg kjenner som har toller :icon_clapping: ), så det blir fort kaldt.

Og energien må de jo få utløp for (gjerne inne... siden det blir naturlig å korte en god del ned på turer når det er mange minus ute).

Da har man vel egentlig to valg...

Le seg fillete, og forsøke å ta bilder av skyggene som fyker forbi, eller irritere seg grønn :teehe:

Jeg ler mye :yes:

Jeg har funnet rasen MIN hvertfall :heart:

I second that! Irriterende og herlige, og gjerne herlig irriterende :wub: og ja takk, kjenner til det som føles som en uendelig laaaang fjortistid... hilsen hun med kongen på haugen, en grisegutt på 22 mndr.. Det er litt sånn, :icon_confused::wub::gaah::wub::blink::wub:

glemte jo å legge til at de er utrolig søte tuppene dine! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da jeg prøvde å ta med Garp på kontoret en dag. Var oppi fjeset mitt og maste som en tulling. Jeg overså så godt som mulig. Smarte dyret stilte da seg dønn oppå tastaturet og foran skjermen med det fjeset. Seriøst damen, nå må du da se meg??? :wave:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innmari spent på hvordan hun gror seg til :drool: på tross av "feil" farge :lol:

...aldri et kjedelig øyeblikk :teehe:

De er uttrykksfulle til tusen!

Jeg synes jo selvfølgelig at ALLE burde ha en dp eller to :aww: gitt at man ikke lar seg plage av bjeffing (for det... forekommer :whistle: ), en uendelig laaaang fjortistid (føles sånn til tider gitt), egne meninger, og en unik evne til å lære (spesielt de tingene man ikke prøver å lære dem :rolleyes: ).

De er herlige :bow:

Jeg tror du enten elsker dem, eller så klarer du deg fint uten ;)

For meg er utfordringa størst på vinteren.

De er ganske "jordnære" (fantastisk uttrykk, brukt av ei jeg kjenner som har toller :icon_clapping: ), så det blir fort kaldt.

Og energien må de jo få utløp for (gjerne inne... siden det blir naturlig å korte en god del ned på turer når det er mange minus ute).

Da har man vel egentlig to valg...

Le seg fillete, og forsøke å ta bilder av skyggene som fyker forbi, eller irritere seg grønn :teehe:

Jeg ler mye :yes:

Jeg har funnet rasen MIN hvertfall :heart:

Ang. bjeffing,så kan jeg bare neve at jeg har en dachs fra før,så :aww::lol: Men hun er rolig inne da.

Som regel så pleier vi heller ikke ha så kalde vintre her på vest-landet,selv om det har vært kaldt de siste årene,så har vi mye mildvær (les:regn :getlost: )

Synes DP høres ut som en kjempeherlig rase! Må virkelig lese meg opp på de før neste rase blir bestemt! :ahappy::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNØ!!

(Den driver å regner vekk nå da, men jeg rakk å knipse noen bilder mens det var hvitt og vakkert)

Smurfen (dyret må ha klikka fullstendig...) fikk "gni trynet i snøen"-raptus grin.png

PA301714.jpg

Spinnetrollet rister seg :rofl:

PA301824.jpg

Jentene leker :heart:

PA301915.jpgPA301916.jpg

Smurfen min, verdens beste lille kråke :heart:

PA301865.jpg

Vakre lille Spinnetrollet :heart:

PA301921.jpg

Tiden bare flyr...

Spinn er snart 10 mnd. nå, og i februar blir Smurfen 3 år :yes:

Og utpå våren håper vi de får ei lita "søster" grin.png

Time will show!

Hvordan sele er det der? sånn har jeg lett etter LENGE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da jeg prøvde å ta med Garp på kontoret en dag. Var oppi fjeset mitt og maste som en tulling. Jeg overså så godt som mulig. Smarte dyret stilte da seg dønn oppå tastaturet og foran skjermen med det fjeset. Seriøst damen, nå må du da se meg??? :wave:

Mine holder på sånn hver bidige gang jeg er dum nok til å sette meg i sofaen med laptop'en... :blink:

Finnes ikke plagsomt...... :rofl:

Ang. bjeffing,så kan jeg bare neve at jeg har en dachs fra før,så :aww::lol: Men hun er rolig inne da.

Som regel så pleier vi heller ikke ha så kalde vintre her på vest-landet,selv om det har vært kaldt de siste årene,så har vi mye mildvær (les:regn :getlost: )

Synes DP høres ut som en kjempeherlig rase! Må virkelig lese meg opp på de før neste rase blir bestemt! :ahappy::D

Altså... jeg går rundt og innbiller meg at dachs er forferdelig krevende, så kan jo være at det hadde vært innmari lurt av deg å sett nærmere på dp :thumbsup::icon_clapping:

Mine er egentlig rolige inne (bortsett fra når de får raptus, og det er stort sett et vintersyndrom... og sånn litt utenom... hvertfall ikke oftere enn et par ganger i uka.... :teehe: )

Jo mere aktivitet ute, jo roligere inne :thumbsup:

De liker seg veldig godt i sofaen, inni/under et pelspledd :sleep:

Og i kattehula og Bia'en, og senga vår :D

De er bare herlige :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine holder på sånn hver bidige gang jeg er dum nok til å sette meg i sofaen med laptop'en... :blink:

Finnes ikke plagsomt...... :rofl:

Altså... jeg går rundt og innbiller meg at dachs er forferdelig krevende, så kan jo være at det hadde vært innmari lurt av deg å sett nærmere på dp :thumbsup::icon_clapping:

Mine er egentlig rolige inne (bortsett fra når de får raptus, og det er stort sett et vintersyndrom... og sånn litt utenom... hvertfall ikke oftere enn et par ganger i uka.... :teehe: )

Jo mere aktivitet ute, jo roligere inne :thumbsup:

De liker seg veldig godt i sofaen, inni/under et pelspledd :sleep:

Og i kattehula og Bia'en, og senga vår :D

De er bare herlige :wub:

Dachsen er ikke så volsomt krevende,men det kommer vel kanskje mer an på hva man forventer av de :lol: Men de får lett sine nykker ja.

Tror en DP hadde passet oss fint! Men mannfolket er bestemt på at han ikke vil ha korthårede raser :hmm: Jeg får jobbe med han fremover :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...