Gå til innhold
Hundesonen.no

Det falske moderator systemet her inne!


Recommended Posts

Skal du velge å legge det ut på forumet istedet for å ta det opp med den/de det gjelder, så får du virkelig ha baller til å si HVA det gjelder, og HVEM det gjelder også.

Jeg har sagt det før, og jeg kan si det igjen og igjen. Vi diskuterer ikke modereringssaker offentlig i forumet, fordi det vil mest sannsynlig føles urettferdig og kanskje litt ubehagelig for den personen det gjelder. Om DU ønsker en offenltig debatt på hvorfor moderatorteamet har gjort sine valg i henhold til moderering av deg og så videre, så tror jeg ikke det kommer noe som helst godt ut av det.

Om du ombestemmer deg og heller vil klage i stillhet så kan du sende epost til Espen, som er øverste admin og eier av forumet. Send en PM til AnetteH og spør om epostadressen. Da vil det gå utenom moderatorteamet og ingen av oss "falske moderatorer uten peiling" vil få se hva som står der.

PS: Det er kanskje verdt å tenke på at selv om jeg personlig har vært uenig med deg over ting på PM, så tok jeg ganske heftig også din side da du sa at folk sendte FB-profilen din rundt på melding. Vi er ikke roboter og det går ikke an å behandle alt 100% likt og med steinansikt, selv om vi prøver.

MODERATOR IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Er det noen du har problemer med og ønsker å klage på, så ta kontakt. Send PM eller rapporter. Det er valgfritt til hvilken mod. man vil sende melding til. Er det ting som noen syns noen moderatorer gjør galt må folk si ifra så man kan ta det til etteretning og gjøre noe med det. Vi er jo bare folk vi også. Hvis dette ikke skjer, vil det ikke bli gjort noe siden vi selv ikke vet hva problemet er! Jeg har ikke hørt noenting fra trådstarter, så da blir det vanskelig å gjøre noe når trådstarter ikke sier ifra. Og klage i en tråd uten å ha vært i kontakt med moderatorer i det hele tatt er i mine øyne helt feil vei å gå.

Hilsen Moderator djerve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har skjønt så er det mye mindre moderering på Canis og tråder utarter mye mer.

(Jeg vet ikke altså.)

Men hvis vi tenker oss det, så er TS vant til en litt annen tone og måte å gjøre ting på.

Da er det ikke bare lett å komme inn hit hvor ting er annerledes. Riktignok har TS laget noen tråder og innlegg som jeg personlig ikke har så mye til overs for, men presentasjonstråden utviklet seg ikke så hyggelig etterhvert.

Det holder at en skriver hva en mener TS har et problem med, det trengs ikke ti like kommentarer til, og 20 liker på toppen.

Hvis dere tenker tilbake på en gang dere fikk endel kritikk eller var i en hissig diskusjon rettet mot dere, så er det vel ikke så vanskelig å tenke seg at det ikke er så hyggelig?

Jeg syntes det blir litt sånn alle mot en mentalitet.

Hva med å overse innlegg og tråder dere ikke liker og kun svare på det dere syntes er mer interessant - innlegg som er bedre formulerte?

Syntes TS fortjener en ny sjanse. La oss vise at dette faktisk er et bedre forum enn Canis... :)

Dette ble litt OT i forhold til startinnlegget da, og retter seg mer mot svarene som har kommet i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å tilpasse meg forskjellige hunder med forskjellig personlighet, likt jeg tilpasser meg ulike mennesker med ulik personlighet.

Og jeg ser jo poenget til TS - for det er ikke første og siste person som kommer og synes det er litt syklubben-skravlekjerring-grei (istedet for gutteklubben-grei) mentalitet blant både medlemmer og moderatorer her inne (ikke ment kritisk, bare som en sannhet :P ). Det blir til slutt noe man bare aksepterer, man kan ikke styre andre mennesker og "dårlig kultur" sitter like dypt som alle andre kulturer.

Men selvfølgelig, TS har ikke noe godt utgangspunkt for å bli hørt. Så piffen i ballongen går nok ut her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har skjønt så er det mye mindre moderering på Canis og tråder utarter mye mer.

(Jeg vet ikke altså.)

Men hvis vi tenker oss det, så er TS vant til en litt annen tone og måte å gjøre ting på.

Da er det ikke bare lett å komme inn hit hvor ting er annerledes. Riktignok har TS laget noen tråder og innlegg som jeg personlig ikke har så mye til overs for, men presentasjonstråden utviklet seg ikke så hyggelig etterhvert.

Det holder at en skriver hva en mener TS har et problem med, det trengs ikke ti like kommentarer til, og 20 liker på toppen.

Hvis dere tenker tilbake på en gang dere fikk endel kritikk eller var i en hissig diskusjon rettet mot dere, så er det vel ikke så vanskelig å tenke seg at det ikke er så hyggelig?

Jeg syntes det blir litt sånn alle mot en mentalitet.

Hva med å overse innlegg og tråder dere ikke liker og kun svare på det dere syntes er mer interessant - innlegg som er bedre formulerte?

Syntes TS fortjener en ny sjanse. La oss vise at dette faktisk er et bedre forum enn Canis... :)

Dette ble litt OT i forhold til startinnlegget da, og retter seg mer mot svarene som har kommet i tråden.

Men kjære deg, når ble du så snill og reflektert? :D

Hadde vi fulgt ditt eksempel ville jo forumet blitt et slikt kjedelig sted der alle diskuterer sak på en god måte, og ikke person.

Synes forøvrig det er sprekt av FD og gå mot nesten alle på et forum fra dag en. Og min litt absurde form for humor trives godt med å ha han her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes dette er en litt søkt tråd når problemet tydeligvis er noen enkeltpersoner?

Unødvendig tråd i allefall. Best å ta opp problemet med en mod på PM eller den det gjelder direkte på PM.

Med mindre meningen er å skape dramatikk i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig tråd i allefall. Best å ta opp problemet med en mod på PM eller den det gjelder direkte på PM.

Med mindre meningen er å skape dramatikk i forumet.

Ikke nødvendigvis. Føler man urettferdighet er utført av "maktpersoner" så er det jo ikke akkurat maktpersonen man har lyst å sitte å ta dette i det private med? Det er da ganske logisk, mener jeg :) Da håper man at om sannheten kommer ut til massene, så vil massene også reagere. Men da må man jo være troverdig selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du velge å legge det ut på forumet istedet for å ta det opp med den/de det gjelder, så får du virkelig ha baller til å si HVA det gjelder, og HVEM det gjelder også.

Jeg har sagt det før, og jeg kan si det igjen og igjen. Vi diskuterer ikke modereringssaker offentlig i forumet, fordi det vil mest sannsynlig føles urettferdig og kanskje litt ubehagelig for den personen det gjelder. Om DU ønsker en offenltig debatt på hvorfor moderatorteamet har gjort sine valg i henhold til moderering av deg og så videre, så tror jeg ikke det kommer noe som helst godt ut av det.

Om du ombestemmer deg og heller vil klage i stillhet så kan du sende epost til Espen, som er øverste admin og eier av forumet. Send en PM til AnetteH og spør om epostadressen. Da vil det gå utenom moderatorteamet og ingen av oss "falske moderatorer uten peiling" vil få se hva som står der.

PS: Det er kanskje verdt å tenke på at selv om jeg personlig har vært uenig med deg over ting på PM, så tok jeg ganske heftig også din side da du sa at folk sendte FB-profilen din rundt på melding. Vi er ikke roboter og det går ikke an å behandle alt 100% likt og med steinansikt, selv om vi prøver.

MODERATOR IW.

Som en annen ny, hvorfor ble ikke denne tråden slettet så fort den ble sett? Om det er sånn at moderering ikke diskuteres på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg la det ut på forumet så folk kan se hvordan de ansatte her inne selv (Ikke) følger opp til reglene.

Rådet mitt til deg FranskDogge er at du trykker på knappen og rapporterer innleggene du føler er mobbende og brudd på forumreglene... Send en PM til hovedmoderator med din klage, hvem og hva det omhandler og gjene en link til aktuell tråd... :)

Dette er hvertfall ikke redd måte å gjøre det på tenker jeg! Ta det opp med de som har noe med dette å gjøre :innocent:

Det er ikke bare innlegget jeg reagerer på, men at ansatte ikke gjør noe annet med det enn å trykke liker. Rapporterer jeg innlegget så blir ikke likene sendt med i rapporten eller likevel gjort noe med likene. Jeg kommer ikke til å ta det opp med moderatorer (tror jeg) etter de "høflige" tilbakemeldingene de har gitt i tråden.

Regner med det fungerer her som på det andre forumet. Moderatorjobben er en frivillig oppgave som utføres av vanlige brukere.

Man er stort sett avhangig av at folk rapporterer brudd på reglene, som moderator evner man ikke å følge hvert innlegg i hver tråd hele tiden. Men ser man noe som går helt over streken så kan man reagere på eget initiativ, gjerne med en oppfordring om å holde seg til sak.

En moderator er ikke en ansatt.

FD: Jeg tror ikke du er ett troll, hverken på forum eller IRL :) Men hvis jeg kan få si det så er du ofte litt snar med å trykke send, kanskje lese over på nytt før du poster?

Hvis jeg leser innleggene dine så ser jeg en fornuftig person der, med et utrolig stort hjerte for dyr. Men noen ganger så kommer ordene du skriver i veien. I min mening så kunne du med fordel ha ordlagt deg litt mildere og samtidig fått frem det du ville.

For meg virker det litt som du skriver som du ville snakket, men ting på trykk blir oppfattet annerledes enn når man sier noe, så på trykk ser det verre ut enn det er ment.

Dette er ikke ment som kritikk av deg, men ett forsøk på å gi gode råd.

Og alle andre: gi FD en sjanse, jeg er 99,9% sikker på at det er en utrolig engasjert og hyggelig person bak nicket.

Å komme skjevt ut kan vi alle, men hvertfall jeg er tilhenger av å gi både en og to sjanser til.

Det er rett det du sier om moderering. Når de er ansatt her inne, uansett hva de er ansatt til å gjøre, skal de ikke drive å like mobbing og personangrep i tråder. Gjør en person det så begynner jeg å lure på hva resten av de ansatte mener om det.. Om det er greit eller ikke. Frem til nå ser det ut som det kan være greit, hvertfall når det er mot meg. Jeg har jo tydligvis brutt reglene igjen her inne ved å diskutere holdningen til ansatte i tråder. Har de noe ikke noe å skjule så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal være lov :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt lignende tilfeller tidligere, om brukeren virkelig ønsker å ta debatten i forumet så får vi gjøre det. Det er ikke sånn at vi vil automatisk fjerne alt som er kritikk, HELT urettferdige er vi altså ikke ;)

Om FD virkelig føler det ikke er noen annen utvei å diskutere dette på, så får vi gjøre det. Tar forbehold om at vi kan holde en forholdsvis saklig debatt, kjøres det på med usakligheter og ufin tone fra alle kanter så kommer vi såklart til å enten stenge tråden eller moderere vekk.

Det er sant det med at man høster som man sår, FD velger å gå relativt hardt ut i mange tråder og velger selv å legge ut denne tråden for å diskutere moderering omkring seg selv.

Jeg er i hovedsak skeptisk, fordi jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det, og at det til slutt vil bli usaklig og personlig. Er likevel som sagt villig til å gi det et forsøk.

FD: Vi har ikke fått noen rapporter fra deg, så jeg vet ikke helt hva du sikter til når du sier at vi ikke gjør noe med rapporter?

Angående "liker" knappen og dersom noen allerede har trykket på "liker", så har vi spurt Espen (admin/eier av forumet) om det går an å finne en funksjon for å ta bort "liker" på et innlegg, men det går av en eller annen teknisk grunn ikke an, da må vi i tilfelle slette hele innlegget. Vi prøvde å finne ut av dette for et par mnd. siden, men har dessverre ikke funnet noen løsning på det.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg la det ut på forumet så folk kan se hvordan de ansatte her inne selv (Ikke) følger opp til reglene.

Det er ikke bare innlegget jeg reagerer på, men at ansatte ikke gjør noe annet med det enn å trykke liker. Rapporterer jeg innlegget så blir ikke likene sendt med i rapporten eller likevel gjort noe med likene. Jeg kommer ikke til å ta det opp med moderatorer (tror jeg) etter de "høflige" tilbakemeldingene de har gitt i tråden.

Det er rett det du sier om moderering. Når de er ansatt her inne, uansett hva de er ansatt til å gjøre, skal de ikke drive å like mobbing og personangrep i tråder. Gjør en person det så begynner jeg å lure på hva resten av de ansatte mener om det.. Om det er greit eller ikke. Frem til nå ser det ut som det kan være greit, hvertfall når det er mot meg. Jeg har jo tydligvis brutt reglene igjen her inne ved å diskutere holdningen til ansatte i tråder. Har de noe ikke noe å skjule så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal være lov :S

Ansatte får meg bekjent betalt i kroner og øre for jobben de gjør. De som modererer her inne bruker frivillig av sin tid på å ta mot rapporter, moderere, og motta dritt hver gang noen er uenig i hvordan de håndhever reglene, eller bare ikke liker reglene slik de er. Ingen misunnelsesverdig jobb, og all ære til de som gjør denne jobben slik at vi har noen måter å kontrollere gemyttene på når ting tar litt av.

Hvis du er så misfornøyd med så mange som deltar på forumet her så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å være her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Dette er ikke en klage på moderering av meg. Jeg vet at ansatte her inne kan sende advarsel på eget iniativ uten å få rapport, og at de skal det om de ser. Er det moderatorer som gjør dette? Hva med Webmaster og Admin da? Hva slags oppgaver har de? De er ansatte og bør vel oppføre seg som det da? Men om de ser noe, hva skal de gjøre? Like det eller? Ansatt for å gjøre forumet utrivelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Dette er ikke en klage på moderering av meg. Jeg vet at ansatte her inne kan sende advarsel på eget iniativ uten å få rapport, og at de skal det om de ser. Er det moderatorer som gjør dette? Hva med Webmaster og Admin da? Hva slags oppgaver har de? De er ansatte og bør vel oppføre seg som det da? Men om de ser noe, hva skal de gjøre? Like det eller? Ansatt for å gjøre forumet utrivelig?

Hele denne diskusjonen er så absurd at jeg ikke gidder å involvere meg. Men kan du slutte å referere til moderatorer osv. som ansatte? Som Simira sier så får de IKKE betalt for å være moderatorer her, de jobber frivillig. Synes det er litt viktig å få med det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men VI kan ikke moderere det vekk :)

Eks. det var noen som "likte" en av trådene i Minnelunden, og det kan jo føles litt sårt for den som eide hunden, men vi kan altså ikke moderere det vekk :/

Moderator IW.

Men om FD gir beskjed om hvilke innlegg det er, så kan jo vedkommende moddis fjerne det selv.

På en annen side så er jo "skaden" skjedd så det er vel ikke noe vits :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er vell litt feil måte og ta tak i problemet, det er jeg enig i, og jeg er enig i at det muligens ikke alltid er like fornuftig det som blir skrevet av FD, men ærlig talt. Det slenges mye ufortjent dritt andre veien også. Og selv om jeg skjønner at kan være irriterende med tull og fanteri, så synes jeg det er mange som er opphengt i alt FD gjør som er minst like ille selv, egentlig værre ettersom det blir mye personangrep. Kanskje alle sammen kan være flinkere til og bruke moderatorknappen og holde seg voksne nok til og forstå hva som er tull også enten tilkalle moderator eller bare ignorere det som blir for dumt? MIN oppfatning er iallefall at flere her har gått inn for og flisespikke på alt FD skriver, bare for og trolle tilbake eller for at de har lagt denne personen for 'hat'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste admin og eier er Espen, som vi ikke har sett på en god stund, vi venter på en epost fra ham ang. julekalenderens premier også.

Deretter er det forsåvidt meg som "har ansvar" (noen ganger dessverre, haha) for moderatorteamet, jeg innehar også de fleste tekniske muligheter som å slå sammen brukere, endre forumkategorier, flytte alskens ting, redigeare medlemmer, osv osv i tillegg til vanlig moderering (PM, flytt, slett, slå sammen innlegg osv). AnetteH har tittelen admin fordi hun er mer en slags teknisk admin, hun er bedre på det tekniske enn meg og hjelper til med "enkle" modereringstilfeller.

De fleste andre moderatorene gjør kun moderering direkte i forumet som å sende PM dersom det er noe, slå sammen, flytt, slett osv.

Jeg syns det er et vanskelig tilfelle, fordi du i mange av trådene dine (og andres tråder) går ekstremt hardt ut og det virker som at du noen ganger ønsker å provosere/du erter på deg folk. Nesten som at du skriver innleggene dine mens du er opphisset og veldig uenig, og ikke leser over for å sjekke formuleringer eller om det du sier kanskje kommer veldig hardt ut.

Vet også at det ser ut til at noen andre brukere velger å bruke alt som har skjedd i andre tråder mot deg, FD, og det syns jeg er feil, det er på tide å gå videre men det krever innsats fra BEGGE sider (hør, hør, ALLE sammen..).

Samtidig, JA det er kanskje feil av en moderator/admin/hvem det nå enn var av oss (?) som ett eller annet sted likte et innlegg som var "mobbing mot deg" (vet enda ikke hvilket tilfelle du snakker om). Personlig har jeg prøvd å ikke like noen innlegg som kan tolkes sleivete mot andre, fordi jeg noen ganger syns det kan se feil ut. Og akkurat som med moderering, så er kommentarer noe alle opplever forskjellig, en person kan føle seg veldig støtt mens en annen mente det på en annen måte.

Så ja, jeg er litt splittet, jeg tenker at det kanskje ikke er helt rett av en med moderatorrettigheter å la ting gå i tråder, samtidig så kjenner jeg VELDIG selv at de siste dagene har det vært ekstremt mye mer rapporter enn vanlig, mye krangel på forumet, og det drar energi ut av meg at hver gang jeg logger på Hundesonen nå så tenker jeg "hmm lurer på hva som må slettes, ryddes og hvilke sure PM'er jeg må koke ihop". Det gjør at kanskje i noen tråder så har det fått utarte seg fra begge sider mer enn det burde.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge personen blir tatt av stillingen er jeg fornøyd, det er helt feil å holde på som denne personen gjør i ett forum den er ansatt for å gjøre det trivelig og holde orden. Det bryr meg ingenting om ikke personen får lønn, det er ganske enkelt å skifte ut personen med en annen. Er personen en som liker drittkasting så skal den heller ikke ha noen rettigheter på å moderere dette.

Jeg har sendt melding til en av dere med ekstra verktøy her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde virkelig tenkt å holde kjeft - men denne tråden illustrerer så godt hvorfor jeg dro fra canisforumet og havnet her på fredelige og koselige sonen.

Jeg ser at flere fra canisklanen har funnet veien inn hit, og det er jo koselig - men kunne ikke de der typiske canisgreiene bli igjen på canis heller? Vær så snill? Kan vi ikke vær så snill alle sammen prøve å beholde det hyggeligere her på sonen?

Det forrige forumet tolket jeg som et forum som var særpreget av stadig dramatikk, folk som uhøflig hadde som standar-svar på sitater "tull og tøys" og seriøse tråder som desverre hadde en lei tendens i at de gled ut i ett sett med at en gruppe nick til stadighet gikk over i vitser av halvdårlig humor. Jeg blir oppriktig trist når jeg ser noe av dette skjer her. Jeg valgte jo dette vekk med å komme til kjekke sonen. Nå er jeg ganske fersk her selv (halvt år), men det halvåret har jeg faktisk bare sett "det trivelige sonen" og det som skjer nå om dagen synes jeg er heeelt på jordet! Jeg liker det ikke.

Til slutt vil jeg si at slike tråder som dette resultererer med en dårlig smak i munnen (nei, mintdrops hjelper ikke) og dårlig stemning. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor denne "skittentøysvasken" skal tas på forumet. Jeg stemmer for at tråden slettes og uenighetene tas mellom de involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge personen blir tatt av stillingen er jeg fornøyd, det er helt feil å holde på som denne personen gjør i ett forum den er ansatt for å gjøre det trivelig og holde orden. Det bryr meg ingenting om ikke personen får lønn, det er ganske enkelt å skifte ut personen med en annen. Er personen en som liker drittkasting så skal den heller ikke ha noen rettigheter på å moderere dette.

Du har fortsatt ikke rapportert inn hvor dette er så ingen vet hva du egentlig prater om/eller skrevet hvor det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...