Gå til innhold
Hundesonen.no

Det falske moderator systemet her inne!


Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Ja det er akkuratt det jeg mener. Det er feil at en moderator som ikke har peiling på hva personangrep er skal sitte å ta imot klager på det. Hadde moderatorer visst bedre enn de viser offentlig i tråder, så skulle jeg gjerne rapportert. Sånn som det er nå kan jeg ikke rapportere ettersom det med sannsynlighet kan havne i hendene på moderator uten peiling.

Jeg har fått advarsel av noe som ikke var rapportert inn, så det du sier nå er helt feil. Det er det jeg mener med tråden, det er for lite som skal til for å bli moderator ser jeg.

En moderator som har som jobb i å rydde opp her inne har INGENTING med å trykke liker på det den er satt for å rydde opp i! Å påstå noe annet er helt feil.

Admin skal ha advarsel for å ha brutt regler og jobben den er satt til. Ikke kom å fortell at moderatorer bare skal ta imot og behandle rapporteringer. De skal ta iniativ selv også.

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener. Først skriver du at du har fått advarsel for noe som ikke er rapportert inn. Såvidt jeg forstår så mener du at denne måten å moderere på er feil. Så skriver du at de skal ta iniativ til (advarsler)? selv også.

I presentasjonstråden din skriver du at du er blitt utestengt fra et annet hundeforum. Nå har du vært her inne i noen få måneder, og så er du allerede drittlei av modereringene. Dessuten betegner du såvidt jeg skjønner, en av moderatorene som falsk. Mitt råd er at du går i deg selv og leter om det kanskje er noe du selv må forandre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke dette privat på melding med en annen moderator? Du kommer inn her slå om deg, er uhøflig og vet alt best. ( mitt inntrykk av deg)

Eg liker meg veldig godt her inne. Og missliker sterkt når personer prøver å ødelgge stemingen her inne. Vi kan ha heftige diskusjoner og det er helt greit.

Kanskje du burde se litt på deg selv først?

Edit: Vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg! ( kanskje noe å tenke over?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkuratt det jeg mener. Det er feil at en moderator som ikke har peiling på hva personangrep er skal sitte å ta imot klager på det.

Folk dømmer hva som er personangrep på helt ulik måte. Noen har lavere terskel enn andre. Og en moderator/admin er ingen supermann/-kvinne! Føler du deg angrepet, så rapporter istedetfor å opprette tråder om det. Noe sier meg at du er ute etter oppmerksomhet (noe du desverre får).

Hadde moderatorer visst bedre enn de viser offentlig i tråder, så skulle jeg gjerne rapportert. Sånn som det er nå kan jeg ikke rapportere ettersom det med sannsynlighet kan havne i hendene på moderator uten peiling.

Jeg har fått advarsel av noe som ikke var rapportert inn, så det du sier nå er helt feil. Det er det jeg mener med tråden, det er for lite som skal til for å bli moderator ser jeg.

Hva vet du om det er rapportert inn eller ikke?!?

En moderator som har som jobb i å rydde opp her inne har INGENTING med å trykke liker på det den er satt for å rydde opp i! Å påstå noe annet er helt feil.

Admin skal ha advarsel for å ha brutt regler og jobben den er satt til. Ikke kom å fortell at moderatorer bare skal ta imot og behandle rapporteringer. De skal ta iniativ selv også

Her på forumet er det vanlige brukere som blir satt som moderatorer etter å ha søkt om det. Og må si det er merkelig at dette forumet har fungert så bra som det har gjort i så mange år, om dette skal være så feil, som du mener det er.

Sorry, men slutt å være eplekjekk! Det fungerte kanskje en stund på Canis, men det gjør det nok ikke her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FranskDogge, jeg bare lurer, hva er det du vil oppnå med dette egentlig? Hevn over den mod'en du følte deg truffet av? Utestenging eller advarsler til andre brukere? Mobbing er et definisjonsspørsmål. Det vil si, det DU karakteriserer som mobbing er ikke nødvendigvis det. Når du belærer med store bokstaver, om både det ene og det andre, og utviser generell uforskammet oppførsel, så vil det få reaksjoner. Dette er bare sutring, fordi du ikke takler kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FranskDogge, en påhengsmotor i hundesonens lille vannglass. :lol:

Men jo, alt dette er jo definisjonen på å trolle. Forstyrrende poster ment å provosere fram emosjonelle responser, skape splid og uro. Som vanlig er vel beste fremgangsmåte å sulte sånt ihjel. Dess mer mat de får dess hissigere blir troll og dess høyere skrattler de der under brua si. Ikke la trollet vinne nå da, folkens. Slutt med all denne oppmerksomheten.

This, too, shall pass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å trolle eller å få oppmerksomhet. Jeg ville bare ha svar på dette. Det ser ut som dette er det eneste forumet som godtar dette ifra ansatte.. Det er ett par medlemmer som ødlegger for alle, og 1 ansatt om ødlegger for alle.

Fortell det til DEM, og ikke til alle andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke rapportere fordi det kan havne i hendene på moderator uten peiling (dine ord). Du forstår åpenbart heller ikke at en moderator også er en bruker, inntil h*n skriver under som moderator.

Det er tydelig at du har et problem med en bestemt moderator, derfor vil jeg råde deg til å kontakte denne moderatoren. Vil du ikke det, og heller ikke rapportere har du ikke noe å klage på heller. Og som fler her har sagt, det du ser på som personangrep blir ikke nødvendigvis sett på som personangrep av andre, kanskje heller kritikk.

Hvis alt er så veldig galt her inne, og du ikke trives, skjønner jeg ikke hvorfor du er her. For meg er du bare et troll som er her for å skape dårlig steming, og lage uro.

Et råd: ta imot kritikken, og gå spør deg selv om det kanskje er noe du bør endre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å trolle eller å få oppmerksomhet. Jeg ville bare ha svar på dette. Det ser ut som dette er det eneste forumet som godtar dette ifra ansatte.. Det er ett par medlemmer som ødlegger for alle, og 1 ansatt om ødlegger for alle.

Hvordan vet du at alle føler at et par medlemmer ødelegger? Har du snakket med alle?

Og jeg vet faktisk ikke hva som er verst av å trolle bevisst og det å tydelig trolle uten å vite det selv :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser med overraskelse på all responsen disse trådene får. Vanligvis er jeg ikke spesielt for ignorering av uønska atferd, men akkurat i denne settinga holder jeg en knapp på det, folkens... ;)

Fordi sånne tullinger irriterer meg - og litt fordi jeg synes det er litt morsomt å se responsen og svarene. Sånn for å være brutalt ærlig.

Eller å forsterke troll ved å gi dem den oppmerksomheten de så desperat vil ha...? :whistle:

Unnskyld :( *Finne frem klikkeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det fungerer her som på det andre forumet. Moderatorjobben er en frivillig oppgave som utføres av vanlige brukere.

Man er stort sett avhangig av at folk rapporterer brudd på reglene, som moderator evner man ikke å følge hvert innlegg i hver tråd hele tiden. Men ser man noe som går helt over streken så kan man reagere på eget initiativ, gjerne med en oppfordring om å holde seg til sak.

En moderator er ikke en ansatt.

FD: Jeg tror ikke du er ett troll, hverken på forum eller IRL :) Men hvis jeg kan få si det så er du ofte litt snar med å trykke send, kanskje lese over på nytt før du poster?

Hvis jeg leser innleggene dine så ser jeg en fornuftig person der, med et utrolig stort hjerte for dyr. Men noen ganger så kommer ordene du skriver i veien. I min mening så kunne du med fordel ha ordlagt deg litt mildere og samtidig fått frem det du ville.

For meg virker det litt som du skriver som du ville snakket, men ting på trykk blir oppfattet annerledes enn når man sier noe, så på trykk ser det verre ut enn det er ment.

Dette er ikke ment som kritikk av deg, men ett forsøk på å gi gode råd.

Og alle andre: gi FD en sjanse, jeg er 99,9% sikker på at det er en utrolig engasjert og hyggelig person bak nicket.

Å komme skjevt ut kan vi alle, men hvertfall jeg er tilhenger av å gi både en og to sjanser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle andre: gi FD en sjanse, jeg er 99,9% sikker på at det er en utrolig engasjert og hyggelig person bak nicket.

Å komme skjevt ut kan vi alle, men hvertfall jeg er tilhenger av å gi både en og to sjanser til.

Men hvor mange tråder eller innlegg skal til før vi kan slutte at førsteinntrykket var riktig eller feil, da...? :innocent:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange tråder eller innlegg skal til før vi kan slutte at førsteinntrykket var riktig eller feil, da...? :innocent:

Har ikke noe fasit på det desverre.

Jeg kjenner ikke FD IRL, men gjennom forum har jeg funnet ut at skraper man litt i overflaten så tror jeg jaggu det fins gull der :)

Hvertfall noe som glimrer ;)

Skal ikke pålegge noen noenting, men vil bare fortelle min oppfatning. Jeg leser innleggene til FD med spesialbriller, og da ser jeg mye godt og fornuftig.

FD: ikke ment som uthenging av deg, si fra så sletter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel være helt unødvendig på et diskusjonsforum for normale, oppegående mennesker eller?

Synes ikke det nei, er bare å huske på at alle uttaler seg fra sitt ståsted og sin personlighet. Etterhvert som jeg begynner å kjenne folk, så får de hvert sitt par spesialbriller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådet mitt til deg FranskDogge er at du trykker på knappen og rapporterer innleggene du føler er mobbende og brudd på forumreglene... Send en PM til hovedmoderator med din klage, hvem og hva det omhandler og gjene en link til aktuell tråd... :)

Dette er hvertfall ikke redd måte å gjøre det på tenker jeg! Ta det opp med de som har noe med dette å gjøre :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...