Gå til innhold
Hundesonen.no

Tränningsvänner?


andregson
 Share

Recommended Posts

Söker folk som är intresserade att träna sök (rundering) med mej och Kaya!

Spelar ingen roll om dere gjort det för eller inte, följ med och se hva det er för noe! :-)

Kaya och jag tränade mycket sök och spår i Sverige, men sedan vi flyttade hit för ett år sedan så har vi inte funnit någon bra klubb att träna med..

Se bilder i mitt inlägg längre ner..

Hoppas på att höra ifrån er! //André & Kaya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Vi er med vettu :) Jeg har jo enda det gule løsbittet jeg lånte av deg for en stund siden for å trene.

Vi så deg og Kaya for noen uker siden ved Dale når vi var på blodsporkurs. Har funnet ut at vi heller vil drive med rundering enn spor, men da trenger vi litt hjelp i starten.

Men vi er lett med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Vi er med vettu :) Jeg har jo enda det gule løsbittet jeg lånte av deg for en stund siden for å trene.

Vi så deg og Kaya for noen uker siden ved Dale når vi var på blodsporkurs. Har funnet ut at vi heller vil drive med rundering enn spor, men da trenger vi litt hjelp i starten.

Men vi er lett med :)

Kult! Så fort det blir litt mindre snö så kan vi sätta igång! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Så fort det blir litt mindre snö så kan vi sätta igång! :-)

Hei! Vi er gjerne med å trene rundering.

Vi trener med retrieverklubben, de trener hver lørdag, men det er ikke alltid jeg har tid på lørdager. Så jeg trenger andre å trene med også :)

Vi har brukt Sviland, Skjæveland, og Sæland. Noen som har tips om andre områder?

Min hjemmeside: www.hera.cybersite.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Så fort det blir litt mindre snö så kan vi sätta igång! :-)

Jepp! Men husk at vi ikke kan noenting. Har veldig lyst å lære søk. Ble imponert over Kaya og det hadde vært ganske kult om vi hadde klart noe lignende etterhvert. Vi har trent en del på å holde bringkobbelet og jeg har fått hjelp av instruktør, men vi er et stykke unna for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt "flying" for å lære inn selve runderingen. Vi har holdt på en stund, men pga lange pauser fra treningen så har vi ikke komt i gang med meldetreningen enda.... Holder på med apprten nå, men hun er ikke den født apportør den hunden min :blink:

Jeg vet at noen lærer inn meldetrening med en gang. Tror det er litt forskjellige måter å lære det inn på. Skal på runderingskurs igjen i slutten av mnd med en instruktør som sikkert har en annen måte å gjøre ting på enn det kurset jeg var sist.

Her er en film om "flying"

http://www.canis.no/film.php?filmid=76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, i alle fall at det er brøytet til parkering :P Men det går fint å rundere på sviland nå... Er ikke så mye snø i skoget at det ikke går an å bevege seg enda :D

De har tatt enorme mengder skog på Sviland,men er man kreative så går det fint an å rundere der... Vi runderte en kveld der mens store tresagemaskiner kuttet trærne rundt oss. I tilegg var det mørkt. hehe. Det var ganske spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med sch.klubben, og vi har ikke noe problemer med å bruke løypa vår, selv om de har tatt noe skog. Tror det er verre borte ved retrieverklubben/NRH??

Ellers så kan det jo være greit å trene andre steder da. Jeg mente bare at det ikke var så mye snø i skogen at man ikke fikk rundert... Men det spørs jo da -når det har tenkt å slutte å snø i denne omgang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med sch.klubben, og vi har ikke noe problemer med å bruke løypa vår, selv om de har tatt noe skog. Tror det er verre borte ved retrieverklubben/NRH??

Ellers så kan det jo være greit å trene andre steder da. Jeg mente bare at det ikke var så mye snø i skogen at man ikke fikk rundert... Men det spørs jo da -når det har tenkt å slutte å snø i denne omgang :P

Hvor ofte trener dere rundering i Schæferhundklubben? Trener dere konkurranserettet? Og hvilke dager trener dere på? Masse spørsmål her nå :P I retrieverklubben er det fast hver lørdag, og det er sjeldent jeg får vært med på lørdager siden jeg jobber lørdager av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tirsdag, torsdag og lørdag som er de faste dagene. Noen ganger er det noen som avtaler trening på søndagene også. Er konkurranserettet. Det er jo bare sch.klubben og klepp brukshundklubb som arrangerer stevner her i området og som trener særlig konkurranserettet. Har hørt at de i retrieverklubben ikke er så interesserte i å stille??? Vet ikke helt om det stemmer..

Er skogstreninger på lørdager nå når det er så mørkt. Men utover våren så trener vi i skogen på tirsdag/torsdagstreningene også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tirsdag, torsdag og lørdag som er de faste dagene. Noen ganger er det noen som avtaler trening på søndagene også. Er konkurranserettet. Det er jo bare sch.klubben og klepp brukshundklubb som arrangerer stevner her i området og som trener særlig konkurranserettet. Har hørt at de i retrieverklubben ikke er så interesserte i å stille??? Vet ikke helt om det stemmer..

Er skogstreninger på lørdager nå når det er så mørkt. Men utover våren så trener vi i skogen på tirsdag/torsdagstreningene også.

Jo, det stemmer at det ikke er noen fra retrieverklubben som konkurrerer i rundering. Tror interessen er der, men det er vel kunnskap og tid som ikke strekker til :) Jeg er interessert i å konkurrere en eller annen gang, men jeg er nok med i den klubben som har for mange andre ting i livet som også tar tid. Men vil trene riktig slik at vi kan stille til konkurranse om vi skulle bli flinke en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nu har det kommit många inlägg här! Tycker vi riktar in oss på första veckan i mars då! :-D

Husvarm: såg att du skrivit om konkurranse i rundering, vet du hur det är här i Norge? Får blandraser konkurrera?? För i Sverige fick vi inte det.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nu har det kommit många inlägg här! Tycker vi riktar in oss på första veckan i mars då! :-D

Husvarm: såg att du skrivit om konkurranse i rundering, vet du hur det är här i Norge? Får blandraser konkurrera?? För i Sverige fick vi inte det.. :-(

Blandingshunder får konkurrere. Du må registrere hunden din i Nox-registeret hos NKK slik at du får et reg.nr. Så må du, om hunden er eldre enn atten måneder ha en form for mentaltest for å starte på NBF-stevner i spor og rundering. Jeg er ikke helt sikker -men tror det er funksjonsanalyse og k-test som er åpen for blandingshunder.

Klepp brukshundklubb skal ha runderingsstevne på Kverneland 11 og 12 mars. Mens sch.klubben har runderingssteven 24 og 25 mars, i tilfelle noen vil ta turen innom for å kikke

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...