Gå til innhold
Hundesonen.no

Folkevandringen


Siri
 Share

Recommended Posts

Takk skal du ha, det var koselig å "høre" (evt lese) :)

Om det er noen trøst, så kaller jeg veldig mange hunder drittbikkjer jeg altså, inkludert mine egne. Det er ikke akkurat et kompliment, men det er ikke nødvendigvis så ille ment som det høres ut som heller.. hehe

:D :D

Ja jeg kaller jo mine egne drittbikkjer også, når di gjør faenskap eller er en pain av en annen verden! :lol:

Det du ikke kunne vite ang Ulrik var at alt ved han var veldig sårt for meg, fordi det var så mange som ikke likte han, uvisst hvorfor, men folk hadde bare et problem med han liksom :icon_confused: Tror kanskje det kan ha vært fordi han gikk til di han ville og gadd ikke komme til folk som ville han skulle komme til dem :lol: + at han var en udresserbar hund og en drittbikkje :innocent: Men pga dette så var all kritikk rettet mot han veldig sårt, samtidig som han var min once in a lifetimer, så da ble det enda verre :lol:

Du kan være trygg på at jeg bærer ikke nag den dag i dag, jeg har faktisk vært veldig flau over måten jeg reagerte på! For du kom med utrolig mange konstruktive tips jeg kunne benytte på problemstillingen jeg hadde, men det overså jeg glatt og brukte aldri. Teit ja! Men mye av det du skriver i nåtid som tips til andre tar jeg selv til meg :D

:flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har aldri vært noe annet sted enn her jeg,ikke er jeg mest aktiv her heller.... Men du verden så mange venner jeg har fått underveis. Jeg kan nok takke sonen for mang en god latter og utrolig mye ko

Jeg merker meg at det de siste dager har vært den reneste folkevandringen inn hit. Det minner meg om en gang i fordums tider (det er ikke så lenge siden da, det bare kjennes sånn), da et forum hvis na

Jeg ler, og ler og ler jeg, og mimrer litt. For det er helt riktig som mange har sagt i denne tråden, at Sonen er et minisamfunn på godt og vondt! I kveld har tankene gått til gamle dager, ved forrige

Jeg kjenner svært mange soniser privat, sjøl om jeg ikke omgås dem til daglig. Antropologen i meg elsker det lille samfunnet vårt, hvordan vi kan føle så mye for hverandre og hundene våre, tenke så mye på hva som skjer dersom noen ikke er her på en stund, og diskutere så busta fyker på nett og likevel gi hverandre klemmer ringside idet en hund får opprykk eller blir BIR. :heart:

:). Ja, har vi ikke egentlig et fantastisk samfunn her inne? Jeg synes du skal skrive en doktorgrad om sånne minisamfunn, jeg :D.

Det er ikke bare hundeting en kan få ordnet her heller, har også fått ordnet bryllupsfotograf her :D

:D

Ellers gleder jeg meg stort over å dele ting med dere- som små tanker, spørsmål, bilder, utstillingsresultater eller valpekull. Sonen er noe av det første jeg sjekker hver dag :D

Sonen er mitt andre hjem, det, nesten :). Jeg tror de fleste av mine venner utenom rasemiljøet holder til her faktisk, og jeg er imponert over hva vi kan hjelpe hverandre med av alt mulig rart.

Sonen ruler :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HHC

Ble med 15 Aug 2005

OMG! Vet ikke hvor mye tid jeg har brukt her jeg kunne gjort noe fornuftig :lol:

Men jeg slenger meg på den med at selvom jeg ikke treffer sonisene så ofte (okei, omtrent hver helg i "høysesongen" for utstillinger), så har jeg blitt kjent med mange hyggelige og kunnskapsrike mennesker - som jeg spontant kan gi en stor klem fordi bikkja deres er så fordømt bra på en eller annen måte at de har vunnet noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:). Ja, har vi ikke egentlig et fantastisk samfunn her inne? Jeg synes du skal skrive en doktorgrad om sånne minisamfunn, jeg :D.

Tanken har slått meg! :) Jeg er jo blitt ganske spesialist på små miljøer ukjent for majoritetssamfunnet. Men kanskje starte med å levere masteroppgaven... :icon_redface:

Så koselig tråd :) Tenk at Sandra og AnetteH bare har vært her siden 2010. Dere skravler da SÅ mye :D Trodde dere hadde vært her "bestandig", jeg :hug:

Jeg kom på at jeg faktisk har vært her siden 2009, tenk! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg! :) Jeg er jo blitt ganske spesialist på små miljøer ukjent for majoritetssamfunnet. Men kanskje starte med å levere masteroppgaven... :icon_redface:

Redefiner problemstillinga på masteroppgaven - og vips er du ferdig vøtt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke kunne vite ang Ulrik var at alt ved han var veldig sårt for meg, fordi det var så mange som ikke likte han, uvisst hvorfor, men folk hadde bare et problem med han liksom :icon_confused: Tror kanskje det kan ha vært fordi han gikk til di han ville og gadd ikke komme til folk som ville han skulle komme til dem :lol: + at han var en udresserbar hund og en drittbikkje :innocent: Men pga dette så var all kritikk rettet mot han veldig sårt, samtidig som han var min once in a lifetimer, så da ble det enda verre :lol:

Jeg veit :) Jeg har hatt en sånn sjøl jeg, og det er leit når andre kaller drittbikkja di ei drittbikkje, for det er DIN drittbikkje, og det er egentlig bare du som får lov til å si det høyt :)

Du kan være trygg på at jeg bærer ikke nag den dag i dag, jeg har faktisk vært veldig flau over måten jeg reagerte på! For du kom med utrolig mange konstruktive tips jeg kunne benytte på problemstillingen jeg hadde, men det overså jeg glatt og brukte aldri. Teit ja! Men mye av det du skriver i nåtid som tips til andre tar jeg selv til meg :D

:flowers:

*ler* Takk, nå blir jeg nesten flau her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. mars 2005 kom jeg vandrende, også fra Canis. Holdt til på begge steder en god stund. Den gangen var vi bare fjortiser her, og vi var bare et titalls brukere. Sonen har hatt enorm betydning i livet mitt, og jeg tror jeg hadde stått et helt annet sted i dag uten. Jeg hadde selvfølgelig hatt hunder og konkurrert, men jeg vet ikke om jeg hadde vært like inni hundemiljøet uten.

Jeg husker alle de brukerne som skrev "farvel"-poster så fort Sonen endret seg til et bedre og bedre forum (i mine øyne). Jeg skal hvertfall aldri forlate sonen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig, han. :lol:

I knoooow :lol:

Jeg skal hvertfall aldri forlate sonen!

Jeg tenkte faktisk på det her en dag - hva skal jeg gjøre dersom Sonen forsvinner? Den har liksom blitt en stor del av meg faktisk - egentlig burde jeg antakelig vært på avvenning eller noe sånt, men jeg synes det er veldig trivelig her, det er litt som når andre "henger med venner" - det er vel det vi gjør her inne også? "Henger med venner" liksom :D.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her siden 1. Juni 2005! Ble med på den tiden da klikkerdiskusjonene raste (jeg var klikkermotstander ... høhø), jeg hadde fuglis, Ingvild var Wesminster og SuperSilje og IW danset JellyFishdansen :lol: Jeg har fått så mange gode venner gjennom sonen, og hadde aldri klart meg gjennom diverse gale og syke hunder uten dere (hadde forsåvidt ikke kjøpt et par av de uten dere heller...). Kan takke sonen for den lille blå pelssaken jeg har nå også, og det er jo helt fantastisk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig også! Og lei meg :(

Jeg ble medlem for ørten år siden, og jeg husker at det var live sending fra BIS-finalen

på Crufts og en tråd om det her da, hvor vi snakket og ventet på å høre om den norske flat'en Simon skulle bli plassert. Men hvordan jeg havnet her, aner jeg ikke. Jeg var såvidt innom Canis og svarte litt på utstillingsspørsmål for å få poeng til litt rabatter, men da snakker vi om et besøk i uka eller så. Hvordan jeg ble

medlem av Sonen vet da fuglane :blink: Jeg var veldig anonym i halvannet år, også braste jeg ut av skapet som meg selv.

Haha! Ingen fare! Det var diskusjon om truseløse jenter på byen, å så svarte jeg så krasst og fint at så korte skjørt som det finnes den dag idag + truseløs+ flerkulturelt samfunn som ikke skjønner seg på våre regler/de som gir **** i de. Hvertfall noe om at jentene bad om å bli utsatt for voldtekt. (fy meg *flau*)

Emma gav beskjed så hatten passet og mamma måtte ta pcen så jeg ikke vannskadet den av tårer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit :) Jeg har hatt en sånn sjøl jeg, og det er leit når andre kaller drittbikkja di ei drittbikkje, for det er DIN drittbikkje, og det er egentlig bare du som får lov til å si det høyt :)

Ja er det ikke merkelig med di hundene som virkelig kryper langt inn i hjertet og nekter slippe taket og som du er like nyforelsket i hver eneste morgen du står opp :blink: Og det er sant det der, det var bare jeg som fikk si det til han, ingen andre :wub: Får nok aldri oppleve en Ulrik igjen, men jeg er lykkelig for di fem åra jeg fikk med verdens beste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk både litt skuffet og demoralisert, allerede.

Jeg liker ikke rykter, og lar de gå ut andre øret til jeg har gjort meg opp et personlig standpunkt. Så kommer det en del uttalelser her som dytter de inn i øret igjen.

Jaja, jeg overlever vel, om jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ingen fare! Det var diskusjon om truseløse jenter på byen, å så svarte jeg så krasst og fint at så korte skjørt som det finnes den dag idag + truseløs+ flerkulturelt samfunn som ikke skjønner seg på våre regler/de som gir **** i de. Hvertfall noe om at jentene bad om å bli utsatt for voldtekt. (fy meg *flau*)

Emma gav beskjed så hatten passet og mamma måtte ta pcen så jeg ikke vannskadet den av tårer :P

*Flir* Stakkars Synnøve :lol: (selv om det høres fortjent ut :whistle: )

Mange snakker om å komme inn i "sonenklanen". JEG syns det virker som at de som er aktive i AN-tråden lettere føler seg velkommen i "klanen", fordi de får tatt litt mer del i det "sosiale". Om man kommenterer andres bilder og innlegg, og ikke bare skriver et innlegg og forventer å få tusen responser på det uten å "gi noe tilbake".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir* Stakkars Synnøve :lol: (selv om det høres fortjent ut :whistle: )

Mange snakker om å komme inn i "sonenklanen". JEG syns det virker som at de som er aktive i AN-tråden lettere føler seg velkommen i "klanen", fordi de får tatt litt mer del i det "sosiale". Om man kommenterer andres bilder og innlegg, og ikke bare skriver et innlegg og forventer å få tusen responser på det uten å "gi noe tilbake".

Enig. Og chatten også, ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk både litt skuffet og demoralisert, allerede.

Jeg liker ikke rykter, og lar de gå ut andre øret til jeg har gjort meg opp et personlig standpunkt. Så kommer det en del uttalelser her som dytter de inn i øret igjen.

Jaja, jeg overlever vel, om jeg vil.

Ehhhhh, ja? Og hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ingen fare! Det var diskusjon om truseløse jenter på byen, å så svarte jeg så krasst og fint at så korte skjørt som det finnes den dag idag + truseløs+ flerkulturelt samfunn som ikke skjønner seg på våre regler/de som gir **** i de. Hvertfall noe om at jentene bad om å bli utsatt for voldtekt. (fy meg *flau*)

Emma gav beskjed så hatten passet og mamma måtte ta pcen så jeg ikke vannskadet den av tårer :P

Jeg kan se for meg at jeg har hatt pondus i slike diskusjoner, ja... Men jeg står for det enda, og ville sagt det samme igjen - voldtektsdebatten må ALDRI handle om skyld hos jentene.

Godt du er her enda *klem* !

Jeg har fått flere veldig gode venner, og en drøss med koselige bekjentskap, gjennom å henge på Sonen. Som Siri sier, så føler jeg at jeg henger med folk når jeg henger her, og Sonen er god å ty til på mange måter og områder. Jeg har lært mye av diskusjoner og folk, og har nok fått nyansert noen av mine meninger gjennom diskusjoner på tema jeg "kunne".

Dette er for øvrig det eneste forumet jeg henger på, men jeg legger så mye tid i det at jeg ser ikke at jeg skulle hatt tid til flere fora :D

Det ironiske er at jeg har ingen tro på nettdating, men har altså nett-befriended folk her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha

Ble med 31 May 2005

Faktisk...

Husker jeg fikk en pm på canis om forumet, listet meg inn, presenterte meg og konstaterte at forumet var fullt av fjortisser. :lol: Så tror jeg returnerte til canis for en tid, og så innom noen andre forum, med noen gjesteopptredner her innimellom. Husker ikke helt når jeg begynte å henge på sonen skikkelig, må vel ha vært rundt da jeg fikk Knøttis. Er enda takknemlig for all trøst og støtte jeg fikk da jeg gikk gjennom et fryktelig tungt år med avlivning av 3 unge og en gammel hund. Jeg var så nært å bare gi opp hund helt og holdent, og da jeg i tillegg fikk fysiske issues med Snusern, så hadde jeg nok ikke hatt hund i dag om jeg ikke hadde hatt endel av dere på sonen som virkelig var der for meg. :hug:

Nå har jeg de tre beste hundene jeg kunne tenke meg, to av dem er fra sonen-kull faktisk. Har verdens beste hester, også som følge av sonen, om enn noget mer indirekte. :lol: Høns har jeg også pga en sonis :lol: Kan vel si at jeg er veldig glad i sonen og har noen av mine desidert beste venner og reservemammaer her. Har lært mye! Har fått endel fordommer testet ut, noen falt i fisk, andre blomstrer som aldri før. Respekten for noen av guruene er der til fulle enda, mens andre er ikke noe som kan minne om guru lenger, og andre har tatt deres plass. Jeg elsker forskjellene og likhetene vi soniser har. Og bare det at vi omtaler oss som "vi" er herlig! :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på sonen i ett par måneder jeg, men synes det er kjempekoselig her. Egentlig er jeg litt forsiktig av meg, men jeg har skrevet både litt i AN, vært litt på chatten, og deltatt litt i debatter. Før jeg kom inn hit kjente jeg bare Benedicte fra før, men nå har jeg vel møtt en 5-6 stykker, alle kjempekoselige mennesker. Så klart er det litt skummelt å være ny, i begynnelsen synes jeg det var dødskummelt å skrive i AN, og var livredd for at folk skulle synes det jeg skrev var helt tåpelig. Men det handler om å by på seg selv, og forsøke å være hyggelig og oppriktig. Selv om jeg ikke har vært her så lenge synes jeg det er en fin plass å være, og veldig inspirerende. Tror nok det har hjulpet meg med litt motivasjon til å melde meg på fler kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "vært her" like lenge som Siri og 2ne uten å poste noe særlig, men siden jeg ikke har hund lengre blir besøket kort,. Det har ingen hensikt å delta på et hundeforum uten å ha hund selv :)

Å? Det har en hensikt for oss som gjerne vil ha deg her. Håper du ikke drar fra sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...