Gå til innhold
Hundesonen.no

Folkevandringen


Siri
 Share

Recommended Posts

Har aldri vært noe annet sted enn her jeg,ikke er jeg mest aktiv her heller.... Men du verden så mange venner :heart: jeg har fått underveis. Jeg kan nok takke sonen for mang en god latter og utrolig mye koselig selskap :D .

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har aldri vært noe annet sted enn her jeg,ikke er jeg mest aktiv her heller.... Men du verden så mange venner jeg har fått underveis. Jeg kan nok takke sonen for mang en god latter og utrolig mye ko

Jeg merker meg at det de siste dager har vært den reneste folkevandringen inn hit. Det minner meg om en gang i fordums tider (det er ikke så lenge siden da, det bare kjennes sånn), da et forum hvis na

Jeg ler, og ler og ler jeg, og mimrer litt. For det er helt riktig som mange har sagt i denne tråden, at Sonen er et minisamfunn på godt og vondt! I kveld har tankene gått til gamle dager, ved forrige

Jeg har vært medlem her siden jeg var 14år, og skrevet egentlig mye jeg skulle ønske jeg aldri hadde skrevet :icon_redface: Hatt en litt lengre pause da jeg ikke har vært så "aktiv" innen hundesport osv, men er veldig koselig å titte innom av og til fordeom :) Har forresten aldri likt noen andre forum enn sonen jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg oppdaget sonen, mistenker det var da jeg var i evig lykkerus romjulen 2007 da jeg hadde fått klarbeskjed om at Boris skulle bli min. Var innom canis litt i begynnelsen, snikleste på sonen i 2 mnds tid før jeg meldte meg inn, siden har dere ikke blitt kvitt meg. Selvom Emma (nå SFX) skremte livskiten utav meg i AN førstegang jeg turte si noe der :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg oppdaget sonen, mistenker det var da jeg var i evig lykkerus romjulen 2007 da jeg hadde fått klarbeskjed om at Boris skulle bli min. Var innom canis litt i begynnelsen, snikleste på sonen i 2 mnds tid før jeg meldte meg inn, siden har dere ikke blitt kvitt meg. Selvom Emma (nå SFX) skremte livskiten utav meg i AN førstegang jeg turte si noe der :):P

:lol: Hva skrev hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg oppdaget sonen, mistenker det var da jeg var i evig lykkerus romjulen 2007 da jeg hadde fått klarbeskjed om at Boris skulle bli min. Var innom canis litt i begynnelsen, snikleste på sonen i 2 mnds tid før jeg meldte meg inn, siden har dere ikke blitt kvitt meg. Selvom Emma (nå SFX) skremte livskiten utav meg i AN førstegang jeg turte si noe der :):P

:lol: Hva skrev hun?

Nå ble jeg veldig nysgjerrig også! Og lei meg :(

Jeg ble medlem for ørten år siden, og jeg husker at det var live sending fra BIS-finalen på Crufts og en tråd om det her da, hvor vi snakket og ventet på å høre om den norske flat'en Simon skulle bli plassert. Men hvordan jeg havnet her, aner jeg ikke. Jeg var såvidt innom Canis og svarte litt på utstillingsspørsmål for å få poeng til litt rabatter, men da snakker vi om et besøk i uka eller så. Hvordan jeg ble medlem av Sonen vet da fuglane :blink: Jeg var veldig anonym i halvannet år, også braste jeg ut av skapet som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget sonen i fjor faktisk altså juni 2010 da jeg overtok Ebba..Fikk litt pes da jeg opprettet tråden med regndress til collie pga at Ebba ikke ville gå ut i regne været :lol: Eller pes og pes folk trudde det var jeg som ikke ville ut i regneværet så jeg måtte kjøpe meg regndress..Vel nå bare ler jeg av det og har faktisk fått noen gode venner igjennom sonen selv om vi ikke møtes så ofte :D

Glad jeg googlet hundeforum og havnet på sonen en vakker dag i juni 2010 for jeg koser meg glugg ihjel her inne og dere kommer nok ikke til og bli kvitt meg :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem for ørten år siden, og jeg husker at det var live sending fra BIS-finalen på Crufts og en tråd om det her da, hvor vi snakket og ventet på å høre om den norske flat'en Simon skulle bli plassert. Men hvordan jeg havnet her, aner jeg ikke. Jeg var såvidt innom Canis og svarte litt på utstillingsspørsmål for å få poeng til litt rabatter, men da snakker vi om et besøk i uka eller så. Hvordan jeg ble medlem av Sonen vet da fuglane :blink: Jeg var veldig anonym i halvannet år, også braste jeg ut av skapet som meg selv.

Og jeg husker jeg spekulerte veldig på hvem den veltalende og særdeles gjennomtenkte og rutinerte dama var :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk plutselig opp for meg at eg har vært her ganske lenge. Ble meldlem i oktober 2007. Hadde då hatt Akita i 10 mnd og tror eg bare ramlet inn her. Aner ikke hvordan, men husker at eg fort ble skremt av krasse kommentarer. Men nå kjenner eg sonen bedre og vet når eg skal holde kjeft =)

Glad eg ramlet inn her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Hva skal til for å bli en fullverdig sonis liksom? Jeg tenker at alle som bidrar er soniser, jeg. Om ikke folk bidrar hadde det ikke vært noe sonen!

Selv har jeg vært medlem lenge, men det går i bølgedaler hvor mye jeg skriver selv om jeg alltid leser mye. Men jeg er ikke sånn at jeg er mye på chat eller i akkurat nå. Kanskje ikke alle vet hvem jeg er engang?! Eller hvilke hunder jeg har. Allikevel vil jeg si jeg er en sonis. :)

Innlegget mitt er forøvrig ment som var på det du skrev, Meg. Får ikke til å sitere på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg ser på det i alle fall. Men på den annen side kan det nok fort føles litt forvirrende for nye medlemmer at man kaller hverandre soniser her inne, da man kanskje ikke har noen formening om hva det egentlig omfatter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i starten når jeg kom hit :icon_redface: Klikket på 2ne her inne fordi hun kalte Ulrik drittbikkje... Uhm, han var virkelig det :lol: Åh, jeg var så teit da altså! Godt man vokser litt og innser at man har hatt sine øyeblikk som totalt blåst i hue :D Den dag i dag er jo 2ne en jeg mener er veldig rettferdig, har veldig mye fornuftig å komme med osv, utifra hva jeg har lest på dette forumet, så "back in the days" er bare pinlig rett og slett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på sonen høsten 2009, da jeg akkurat hadde fått Aiko. SFX fortalte meg om Hundesonen den gangen jeg "debuterte" på utstilling ved å henge meg på til Letohallen. Der fikk jeg ett stk logrende Tíbrá i fanget, og traff også JeanetteH. Jeg er ikke spesielt sjenert av meg, og sjøl om jeg ikke kunne så mye om hund i starten, er jeg såpass fornuftig at tida, erfaringa og sonen har gjort meg til den hundeeieren jeg i dag. :flowers: Aiko har tilogmed sovet noen mnd i bur, stakkars, inntil jeg innså hvor fryktelig det er! :lol:

Jeg kjenner svært mange soniser privat, sjøl om jeg ikke omgås dem til daglig. Antropologen i meg elsker det lille samfunnet vårt, hvordan vi kan føle så mye for hverandre og hundene våre, tenke så mye på hva som skjer dersom noen ikke er her på en stund, og diskutere så busta fyker på nett og likevel gi hverandre klemmer ringside idet en hund får opprykk eller blir BIR. :heart:

Edit: Endra tidspunkt fra 2010 til 2009. :)

Endret av SandyEyeCandy
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i starten når jeg kom hit :icon_redface: Klikket på 2ne her inne fordi hun kalte Ulrik drittbikkje... Uhm, han var virkelig det :lol: Åh, jeg var så teit da altså! Godt man vokser litt og innser at man har hatt sine øyeblikk som totalt blåst i hue :D Den dag i dag er jo 2ne en jeg mener er veldig rettferdig, har veldig mye fornuftig å komme med osv, utifra hva jeg har lest på dette forumet, så "back in the days" er bare pinlig rett og slett :lol:

Takk skal du ha, det var koselig å "høre" (evt lese) :)

Om det er noen trøst, så kaller jeg veldig mange hunder drittbikkjer jeg altså, inkludert mine egne. Det er ikke akkurat et kompliment, men det er ikke nødvendigvis så ille ment som det høres ut som heller.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nedstammer også fra folkevandringen i 2006, og har vel aldri hatt behiv for å se meg tilbake.

Har vel hatt et jevnt flytende aktivitetsnivå hele tiden siden, og angrer ikke.

Det finnes ikke noe koseligere enn det sammholdet jeg føler vi har her, de tilfeldige og planlagte møtene soniser imellom.

Jeg lærer utrolig mye her, føler jeg har mitt å bidra med på enkelte områder, og her kan sonen-orakelet svare på alt mellom himmel og jord. Gode er dere!

Det er ikke bare hundeting en kan få ordnet her heller, har også fått ordnet bryllupsfotograf her :D

Ellers gleder jeg meg stort over å dele ting med dere- som små tanker, spørsmål, bilder, utstillingsresultater eller valpekull. Sonen er noe av det første jeg sjekker hver dag :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke i noen folkevandring, jeg vet jeg var på doggis/sonen something for 5-6 år siden og det er helt greit jeg ikke vet hvor innlegene mine er :P Kom i 2010 når jeg fikk Amiga og har utrolig mange venner fra sonen, noen av de nærmeste vennene jeg har kommer ifra at jeg møtte de på sonen og jeg elsker minisamfunnet som Sandra nevnte med alle støtter alle på utstillinger og stevner ol.

Læringskurven har vært bratt siden jeg begynte på sonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...