Gå til innhold
Hundesonen.no

Folkevandringen


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg merker meg at det de siste dager har vært den reneste folkevandringen inn hit. Det minner meg om en gang i fordums tider (det er ikke så lenge siden da, det bare kjennes sånn), da et forum hvis navn vi ikke nevner drev med en aldri så liten opprensking i medlemsmassen sin og sensuerte og ekskluderte medlemmer litt "på lykke og fromme" virket det som. Resultatet ble en stor økning av medlemsmassen på Hundesonen - og jeg tror det var positivt? Kanskje? *ler*. Vi var mange som vandret, for å si det sånn...

Nå skjer det samme igjen, og jeg håper i det lengste at det kan være positivt for forumet, jeg ser dog for meg noen litt friskere diskusjoner her inne, muligens med noe lavere saklighetsinnhold - men jeg regner med stor underholdningsverdi :D.

Så - velkommen folkens :D. Jeg vil bli underholdt!

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har aldri vært noe annet sted enn her jeg,ikke er jeg mest aktiv her heller.... Men du verden så mange venner jeg har fått underveis. Jeg kan nok takke sonen for mang en god latter og utrolig mye ko

Jeg merker meg at det de siste dager har vært den reneste folkevandringen inn hit. Det minner meg om en gang i fordums tider (det er ikke så lenge siden da, det bare kjennes sånn), da et forum hvis na

Jeg ler, og ler og ler jeg, og mimrer litt. For det er helt riktig som mange har sagt i denne tråden, at Sonen er et minisamfunn på godt og vondt! I kveld har tankene gått til gamle dager, ved forrige

Det er nok ikke helt feil. Det har vært en periode (igjen) på Canis der ting har gått litt hardt for seg, jeg misunner virkelig ikke moderatorene der... Så da kommer folk hit i stedet. Flere har likevel mye positivt å bidra med, så får håpe vi får se mer av det enn det som får folk til å flykte eller bli eksludert fra andre steder (jeg tror ikke alle "flyktningene" er tvunget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det morsomme med hundesonen. Enten blir man en sonis, eller så blir man det ikke. Blir man det ikke, tar det ikke lang tid før man forsvinner. Og det er helt opp til en selv.

Fint med nye soniser! Og noen som forsvinner etter hvert, men som gir oss litt underholdning i mellomtiden.

Velkommen skal dere være! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et forum hvis navn vi ikke nevner

He-he!

Det første hundeforumet jeg snublet over var nok det over(u)nevnte, og jeg forlot det gledelig da jeg fant sonen ;) Forstår godt at det folkevandres hit. Ja, og så må man nok ta med det strømmen river med innimellom også, men slikt går seg jo til :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg har vært like lenge på sonen som jeg var på forum-hvis-navn-må-være-unevnt, jeg. Og jeg husker hvordan de opprinnelige sonisene tok folkevandringen da - omtrent som nå, nedlatende og med utgangspunkt i at folkevandrerne bare kom for å lage bråk :P

EDIT: Omformulerte meg litt, jeg kan jo norsk, sånn egentlig :aww::lol:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt forrige "innvandring" :P Det var noen år siden. Tror også det var samtidig med den aprilspøken om at sonen og canis skulle slås i sammen?

Nei, det var nok lenge før det, tror jeg - om det ikke har vært flere slike sammenslåingsspøker?

Den store folkevandringen skjedde årsskiftet 2005/2006, da mange sympativandret sammen med utestengte medlemmer av forumet-hvis-navn-må-være unevnt :D. Jeg var medlem på det unevnelige forum fra før forumet fikk et diskusjonsforum faktisk, det begynner å bli lenge siden det *ler*.

Og jeg husker hvordan de opprinnelige sonisene tok folkevandringen da - omtrent som nå, nedlatende og med utgangspunkt i at folkevandrerne bare kom for å lage bråk :P

Mener jeg minnes det ja *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, the memories..

Jeg hadde egentlig ingen problemer med det unevnelige forumet, jeg bare kjedet meg jeg. Og så snublet jeg over sonen og plasket litt rundt her før plutselig " halve " medlemsmassen jeg husker fra det andre forumet kom stimene over.

Jeg vil ikke si det var de nye brukerne som tilpasset seg, jeg vil heller si at sonen endret seg til det bedre på mange måter. Det ble mer diskusjoner og mindre koseprat og det kom en haug med kunnskap. Samtidig ble den intime atmosfæren bevart, siden den typiske sonis tross alt er superhyggelig inni seg :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fortsatt er en god overlapp begge veier. Og det er jo greit nok, bare litt slitsomt når noen poster alle trådene begge steder (selv om det såklart noen ganger er greit å få innspill fra flere kanter, men det er ikke alltid nødvendig...).

Forskjellen er jo at Canis er mye større, på godt og vondt. Jeg leser vel knapt hver 20. tråd der, men så er det jo en del mer trafikk enn her. Og mye av det er støy og usaklig eller bare uinteressant. Det er sånn det blir når man når et visst antall brukere. Og da må man også rydde opp litt av og til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall veldig glad for at forrige "Canis-bølge" kom. Hundesonen (som en periode het Hundezonen, det sier vel litt) krydde av små bedrevitere og lite reflekterte fjortiser som så det meste i svart-hvitt (jeg ekskluderer meg ikke fra denne gruppen, altså - jeg blir litt pinlig berørt når jeg leser noen av mine egne innlegg fra 2004 og sånn). Det var godt å få besøk av noen litt mer erfarne hundefolk som kanskje hadde en litt mer realistisk og virkelighetsnær oppfatning av hundetrening og hundehold. :aww:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også merke til det. Jeg er kanskje "nykommer", men tro meg, jeg har sett på dette forumet i i hverfall et år tror jeg.

Jeg synes hundesonen er HELT forskjellig fra canis. På godt og vondt.

Det er grunnen til at jeg er på begge steder, noe er dritt her, men bra på canis. Andre ting er dritt på canis, men bra her!

Det utfyller hverandre litt, hehe. Så kjekt med flere fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også merke til det. Jeg er kanskje "nykommer", men tro meg, jeg har sett på dette forumet i i hverfall et år tror jeg.

Jeg synes hundesonen er HELT forskjellig fra canis. På godt og vondt.

Det er grunnen til at jeg er på begge steder, noe er dritt her, men bra på canis. Andre ting er dritt på canis, men bra her!

Det utfyller hverandre litt, hehe. Så kjekt med flere fora.

Whaaat!? :lol:

Er derfor jeg knapt har vært inne på canis. Jeg liker å være helt sikker på at sonen er BEST, fordi jeg aldri har prøvd noe annet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på akkurat dette tidligere i dag, og er enig med flere over her i at det er spennende med nye tilskudd og folk på forumet.

Selv har jeg vært medlem av hundesonen siden det startet opp, og vil nok ikke forlate forumet med det første. Har vært på "det andre" forumet (haha.. HP-feeling?) en gang i tiden, men jeg orker ikke bruke forumet der fordi det rett og slett er litt uoversiktlig for meg. *blånd*

Så.. Velkommen alle folkevandrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doggis, ja.. DET hadde jeg glemt! Det var da et så kult navn - selv om det virker litt sært å være en "doggis" fremfor en "sonis" nå!

Forumet "med navn som ikke skal nevnes" er veldig annerledes synes jeg. Både på godt og ondt, kanskje. Det virker som det er mange flere "ferskinger" der - det spørres om det samme om og om igjen, svarene varierer ENORTM i fornuftgrad og jeg mistenker at det er poengene der inne som lokker enhver til å svare i hytt og pine uansett hva de kan eller vet. Derfor tror jeg at det er et behov for noen å svare litt fornuftig der inne av og til også - og de er det ikke så mange igjen av der inne, dessverre...

Her virker det som om folk flest venter med å svare til de faktisk har noe å tilføre med kunnskap (eller humor!) - fremfor å bare "gjette" seg til et eller annet.

Toleransegraden synes jeg også er bedre her inne - og variasjon i svar så folk får mange alternativer til løsninger av sine problemer. Det er liksom ikke ALT som kan ignoreres ihjel... tror jeg... (Er ikke tålmodig nok til å finne det ut heller)

Men uansett kjempehyggelig med noen nye, da - er jo begrenset hvor lenge vi gamlingene kan diskutere de sammen sakene med de samme folka, liksom. Kanskje derfor Alt mulig-tråden er utvilsomt den lengste og mest aktive?

Kan bli ekstra interessant her inne en stund framover nå, ja!

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...