Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele


Miko

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Kommer an på hva du skal bruke den til. bare tur gåeing eller mer trekk og sånn. Jeg har en vanlig kombisele. Sånn enkel fra greshoppa. kan brukes til sykkel og tur. Kostet 150 kroner, så det var fin pris. Men du får masse typer og kvaliter oppover i pris. lærseler, polstrete seler osv. Alle varierer i pris. Du kan gå innom en hundebutikk eller på nett å se de typene de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du skal bruke den til. bare tur gåeing eller mer trekk og sånn. Jeg har en vanlig kombisele. Sånn enkel fra greshoppa. kan brukes til sykkel og tur. Kostet 150 kroner' date=' så det var fin pris. Men du får masse typer og kvaliter oppover i pris. lærseler, polstrete seler osv. Alle varierer i pris. Du kan gå innom en hundebutikk eller på nett å se de typene de har.[/quote']

Skal bare bruke en når vi er på tur...

Takk for svaret :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett bør du ikke begynne å bruke en sele før hunden er ferdig å vokse i skjelettet.

Såvidt jeg husker, så har du en valp?

Hvorfor ikke? Hoho.. Den var ny for meg..

Miko: LiLi fikk seg ny sele på Hamar, den er super! Den er av merket Puppia, den er veldig myk og god, og bred under, så du kan løfte han opp i den hvis det skjer noe skummelt. LiLi liker egentlig ikke å gå med sele, men denne liker hun. Ellers har de noen på Petshopgirls, og litt rundt omkring, men de fleste vanlige dyrebutikker har ikke seler som er små nok. I alle fall ikke til LiLi da :lol: Hurrta i størrelse 00 er sikkert passe da ;) Det er en vanlig sånn brystsele. Puppia selen går mellom frambeina og rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme til Pito som christina har til LiLi. Beste selen jeg har hatt i mitt liv. Den er utrolig god.

gnager ingen plasser og hun klarer ikke å tråkke ut av den

Ååå sånn har jeg lyst på...

Har du bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå sånn har jeg lyst på...

Har du bilde?

Jeg skal legge ut bilde i juleferien en gang i alle fall :lol: Har tatt masse bilder som jeg har brent på cd nå, og skal ta med hjem i helgen. De har den i fargene rød, marine og svart med svart kant rundt, og uten svart kant har de den i rosa, turkis og grønn, de siste er mer knallfarger. LiLi har den røde med svart kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten veldig bra å bruke sele på små hunder' date=' fordi de har så tynn og følsom hals. :lol:[/quote']

Ja jeg bruker nesten bare halsbånd på Pito når vi er på utstilling og ikke skal flate ned pelsen hennes med selen. har gjort det før og det er ikke noe geni strek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har tatt med noen seler hjem fra jobben i dag.

Det var ikke de slaga som LiLi eller Jampi anbefalte da :?

Det var 2 forskjellige slag: Gresshoppa og Trixie Classic.

Vet ikke om jeg skal ha noen av de...

Gresshoppa: Den går ikke ned mellom frembeina, men ser fin ut på.

Så er det refleks på den...den er litt stiv da, noe vannavstøtende greier.

Selve selen er nylon, med polstring i brystet.

Sånn ser den ut på:

i146456612_21408.jpg

i146479625_75271.jpg

Trixie Classic: Den går ned mellom frembeina, ser fin ut på.

Det er ikke refleks på den...

Den er av fleece med nylon ved kneppinga.

Sånn ser den ut på:

i144650624_25985.jpg

i144650625_89657.jpg

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den er "ny for deg" så stemmer det...en hunds skjelett er det siste som er ferdig,og man skal da være forsiktig med seler på valper.

meningene er like delt som ræva.

:D

Det har jeg også opplyst alle mine sele-interesserte valpe-eiere om, i butikken jeg hadde. Valper har jo bare brusk og u-utviklet skjelett der selen sitter, så jeg synes det er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...