Gå til innhold
Hundesonen.no

Serietips! Jeg trenger sårt noe nytt å følge med på!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Criminal Minds! Ingen over, ingen under, ingen ved siden.

Game of thrones - ingen over, beste serien som er laget. Verdt en titt, vil ikke angre The walking dead - ser du tror du ikke kommer til å like den, men det tror jeg du vil. Veldig bra handling, og

Jeg vil forresten slå et slag for NRK nett-tv! De har faktisk mye bra liggende, og alt er gratis, og man slipper å bryte loven for å få sett det. Det er kanskje ikke så mange tv-serier i samme forsta

Jeg liker Hannibal, men synes ikke det er helt i samme stil som Penny Dreadfull. Følger med, men gikk litt lei egentlig, så er noen episoder bak. Men bra serie, absolutt.

Snart er det tid for aller siste sesong av true blood :( jeg synes det er trist... har vært fan siden starten, og likt alle sesongene egentlig, synes serien har holdt kvaliteten jevnt over. Men en gang må det jo ta slutt... bedre at det er frivillig enn at den blir kanselert iallefall. Mange bra serier som har sluttet nå, få like bra som begynner. Penny Dreadfull kjører iallefall opp på favorittlisten min tror jeg, og får håpe den klarer seg, den har jo litt av en stjernecast iallefall.

https://www.youtube.com/watch?v=iu3Tw4-pKg4

Revolution er kanselert, like greit. Men teit og, de har brukt så mye tid på å bygge opp spørsmål, også får vi ingen svar. Men serien er treig, karakterene er ikke troverdige og i det hele tatt.... ikke noe stort tap. Men synd mange ikke klarer seg.

The 100 er ok tidsfordriv, men irriterende at vi ikke får mer bakgrunnsinfo, hvorfor gikk jorden under, hvorfor er det ingen som spør de gjennlevende hvordan de har klart seg, i det hele tatt... det blir et overfladisk tenåringsshow, og det er synd, for konseptet er jo veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Hannibal, men synes ikke det er helt i samme stil som Penny Dreadfull. Følger med, men gikk litt lei egentlig, så er noen episoder bak. Men bra serie, absolutt.

Revolution er kanselert, like greit. Men teit og, de har brukt så mye tid på å bygge opp spørsmål, også får vi ingen svar. Men serien er treig, karakterene er ikke troverdige og i det hele tatt.... ikke noe stort tap. Men synd mange ikke klarer seg.

The 100 er ok tidsfordriv, men irriterende at vi ikke får mer bakgrunnsinfo, hvorfor gikk jorden under, hvorfor er det ingen som spør de gjennlevende hvordan de har klart seg, i det hele tatt... det blir et overfladisk tenåringsshow, og det er synd, for konseptet er jo veldig spennende.

Jeg likte første sesongenav Hannibal, men jeg syntes den ble litt lite fengende etterhvert, rett og slett. Enig i at den ikke er i samme stil som Penny Dreadfull!

The 100...herregud. Jeg hadde så store håp, men det ble for mye trekantdrama og tull.

Så første episode av Salem i går kveld. Ser ut til å bli greit tidsfordriv om ikke anna, men forhåpentligvis blir den kul. Man kan håpe!

Ellers gleder jeg meg skikkelig, skikkelig (Sa jeg skikkelig? :lol:) masse til Constantine, som BØR bli bra. Basert på Hellblazer-tegneserien som jeg elsker. (Ja, Keanu Reeves-filmen var også basert på den, men makan til møl bør man leite lenge etter. Værste filmatiseringa jeg har vært borti.) Utifra piloten har den spesialeffekter på samme nivå som Supernatural, men satser på at plottet er bra, karakterene gode og dialogen snappy. Wheeeeee! :drool:

I tillegg så har de jo annonsert at Peggy Carter fra Captain America-filmene får sin egen tv-serie nå: Agent Carter! Er marvel-fan på min hals, så hopper opp og ned i stolen og er veldig, veldig happy. :jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ja, filmen var virkelig dritt! Serien kan umulig bli dårligere iallefall :P

Salem har jeg ikke sett enda, må sjekke ut :-)

Det er virkelig synd at de kaster bort the 100 på trekantrama og tenåringsdumskap, det irriterer meg faktisk mer enn det burde :P Fordi den serien kunne jo blitt så mye mer, det er jo en superspennende setting synes jeg! Men det blir liksom ingen vits i det når handlingen like godt kunne foregått på en nåtidens high school... skuffa! Men fortsetter nå å se på, i håp om bedre tider.

Så forresten første episoden av Star-Crossed... igjen, kjempepotensiale med settingen i fremtiden og blandingen av mennesker og romvesener, integrering osv, men her surrer det det og til å bli et helt standard tenåringsdrama, med skuespillere som ser mye eldre ut en 17-åringer eller hva de skal være. Skikkelig tåpelig! Hva er poenget med slike serier? Har nok one three hill-serier nå... det at de legges i fremtiden gjør dem ikke bedre. Ser ikke for meg at den lever så lenge, jeg droppet den kjapt iallefall.

Agents of S.H.I.E.L.D har forøvrig tatt seg skikkelig opp synes jeg, så det var iallefall bra!

The blacklist derimot orker jeg ikke mer av tror jeg...

også Orphan Black da, ny sesong ute nå. Liker den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Star-crossed gjør meg bare sur, den også, haha!

Agents of SHIELD ble jo bare bedre og bedre, sånt liker man! Gleder meg til neste sesong. Blacklist er jeg litt av og på. Det er liksom helt greit, men jeg føler at den også ble litt "suppete" etterhvert. Hva er greia med å stappe så ***** mye følelser inn i alt av serier nå!?

Orphan Black er morro. Har ikke sett nyeste sesongen enda, men gleder meg masse!


Jeg så forøvrig litt på Intelligence, som var en helt grei actionserie, men den ble jo kansellert så da får det bare være. Ligger nå 11 episoder ute iallefall, om man har behov for nok en Alias-lignende spion-serie med veldig pene, veldig hvite mennesker.

Sirens har sine øyeblikk da. Jeg er ikke kjempeglad i 20-minutters humorserier, men den er grei å ha på i bakgrunnen mens jeg spiser middag. :D

Alle jeg kjenner driver å maaaaser om at jeg må se Psych, men jeg fikser ikke sånne "se så smart jeg er"-greier. Blææææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å se på ny serie i dag. Aner ikke om den er god eller ikke enda, så får se. Witches of east end heter den. Ellers ser jeg også star crossed og the 100s. Enig i resten her, svært enkle serier, men for meg så fenger de nok til at jeg vil se neste episode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske hekta på tv serier, men trenger masse nye forslag nå som det er sommer og de fleste seriene har pause :(

Men her er et par av de seriene jeg følger:

  • Arrow: En serie basert på en tegneserie. Sesong 2 er mye bedre enn sesong 1. Det skader heller ikke at hovedpersonen er dødskjekk! Og gjerne ofte uten skjorte...
  • The Good Wife: Dramaserie om en nylig separert husfrue som etter ca 15 år som hjemmeværende begynner å jobbe som advokat igjen. En av mine favoritter
  • The Witches of East End: Hadde forhåpninger til denne, men allerede første episode bekreftet at denne serien bare er et klisjefylt kjærlighetsdrama. Faktumet at de er hekser, og at det finnes magi, synes jeg nesten ikke har noe med serien å gjør, det er liksom bare bakgrunnsinformasjon. Ikke på høyde med Charmed/Buffy nei. Skuffa :(
  • Melissa & Joey: Morsom sitcom med Melissa Joan Hart fra Sabrina.
  • Grimm: fikk ikke særlig store forhåpnionger da jeg så traileren til denne serien, men etter å ha sett noen episoder synes jeg den er super bra!
  • Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D: Har ikke helt bestemt meg enda om jeg liker den, begynnelsen var treig og synes hele storylinen med Skye var irriterende...
  • Person of Interest: Super spenningsserie!

Av eldre serier som allerede er avsluttet kan jeg anbefale: Six Feet Under, The West Wing, Buffy, The Office

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske hekta på tv serier, men trenger masse nye forslag nå som det er sommer og de fleste seriene har pause :(

Men her er et par av de seriene jeg følger:

  • The Witches of East End: Hadde forhåpninger til denne, men allerede første episode bekreftet at denne serien bare er et klisjefylt kjærlighetsdrama. Faktumet at de er hekser, og at det finnes magi, synes jeg nesten ikke har noe med serien å gjør, det er liksom bare bakgrunnsinformasjon. Ikke på høyde med Charmed/Buffy nei. Skuffa :(
  • Enig, var kjempeskuffende... er litt samme greia med star crossed, the 100 osv, den potensielt spennende settingen i et litt annet univers blir bare bakgrunsstøy og alt følger bare den klassiske trekantdrama-krangling-misforståelser oppskriften som "alle" andre har. What a waste...
  • Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D: Har ikke helt bestemt meg enda om jeg liker den, begynnelsen var treig og synes hele storylinen med Skye var irriterende...
  • synes denne var treig i begynnelsen jeg og, i veldig mange episoder egentlig, men den har virkelig tatt seg opp. Kunne vært mye bedre, men definitivt ingen dårlig serie synes jeg nå.

mitt i rødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ok, bare jeg som er dum som har den norske versjonen bare, da, da alt tydeligvis ligger på den amerikanske. :P

Bare Google amerikansk netflix Chrome eller amerikansk netflix Internett Explorer for eksempel og du får en enkel fremgangsmåte på hvordan du får det!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett første sesong av Chicago P.D., og kan anbefale den. Hadde lave forhåpninger da Chicago Fire ikke var særlig bra, men ble positivt overrasket :) Den kan være litt brutal til tider, men ikke så mye at det ble for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...