Gå til innhold
Hundesonen.no

Serietips! Jeg trenger sårt noe nytt å følge med på!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

For de som liker historiske serier om det britiske kongehuset så kommer det ny versjon av Henry/Anne Boyelynn nå som heter Wolf Hall. Der er ikke Henry hovedpersonen, men Thomas Cromwell som er en av de politiske rådgiverne hans :) Gleder meg veldig! Kort BBC produksjon i 6 episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Criminal Minds! Ingen over, ingen under, ingen ved siden.

Game of thrones - ingen over, beste serien som er laget. Verdt en titt, vil ikke angre The walking dead - ser du tror du ikke kommer til å like den, men det tror jeg du vil. Veldig bra handling, og

Jeg vil forresten slå et slag for NRK nett-tv! De har faktisk mye bra liggende, og alt er gratis, og man slipper å bryte loven for å få sett det. Det er kanskje ikke så mange tv-serier i samme forsta

For de som liker historiske serier om det britiske kongehuset så kommer det ny versjon av Henry/Anne Boyelynn nå som heter Wolf Hall. Der er ikke Henry hovedpersonen, men Thomas Cromwell som er en av de politiske rådgiverne hans :) Gleder meg veldig! Kort BBC produksjon i 6 episoder.

Seriiiiiøøøst? :D Ååååå må få med meg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste seriene jeg har sett:

- Bates Motel (synes den bare har blitt bedre og bedre og jeg har ikke sett Psycho en gang :P)

- Wayward Pines (Første episodene gikk litt tregt, men Ep 5 tok en helvending, så jeg gleder meg til neste i kveld!)

- New Girl (Morsom og søt komiserie)

- Unbreakable Kimmy Schmidt (Herlig hjernedød komedie)

Ellers har jeg saumfart HBO i det siste og sett de siste sesongene av Nurse Jackie (liker blandingen av litt alvorlige temaer og humor) og kan anbefale miniserien Top of The Lake (litt god dyster krim satt i New Zealand).

Bør man se Psycho før man ser Bates Motel? Jeg har ikke sett noen av de, men har lyst til å se begge :P

@Lola Pagola ?

Jeg og sambo har sedd massse The Blacklist, og nå sitter vi bare å venter på at vi skal få vite hva den røde tråden imellom hovedpersonene er.. Eller, det vet vi jo egentlig, men vi venter på at han ene skal innrømme at det er sånn. Syns igrunn det er blitt veldig likt Bones, på en måte?

Æsj altså! For jeg hadde jo lyst til å se hva som skjedde med "Jessica" (hun fra True Blood) og Murdock, men jeg kjenner meg selv såppass at masse sånn Rambo/Schwarzenegger-slossing ikke er til å holde ut.. Blir så pinlig berørt :P

Slossing i filmer syns jeg skal "være ekte", sånn ala Game of Thrones selv om de jo er noen hakk opp på morbid-skalaen :P Men liksom, der klarer man å tro på det, og det blir spennende! Men sånne slossescener ala Daredevil føler jeg at jeg vokste fra når jeg var 13... :/ Det blir bare komisk, flaut og kleint :lol:

Likt Bones på en god måte? (hvis man liker Bones da - noe jeg gjør :P )

Jeg har også lyst til å se hva som skjer, spesielt med "Jessica", så det blir vel til at jeg ser resten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man se Psycho før man ser Bates Motel? Jeg har ikke sett noen av de, men har lyst til å se begge :P

@Lola Pagola ?

Det er absolutt ikke et must, men det gir definitivt serien en ekstra dybde. Så ja, jeg synes egentlig det altså. Psycho bør man jo se uansett, klassiker!

Det er også noe med hvordan serien er laget, den foregår jo i nåtid, men klær, biler og stemningen gjør at den blir litt tidløs, så den kunne like godt foregått på den tiden filmen ble laget. Så de passer veldig godt sammen, på en måte, og gjør det ekstra interessant.

Dette kan være både en ulempe og en fordel, men ser man filmen først vet man jo hvor det bærer hen. Men det er jo og det som gjør serien ubehagelig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett The Blacklist?

Har sett de to sesongene som ligger ute på Netflix og likte den godt :)

Er ellers glad i White Collar, Elementary, Orphan black, Grimm, Løgner (den er en av mine favoritter!), Alphas, Crossing Lines, Modern Familiy, The Unit ooog... det var de jeg kom på nå :)

Charmed var jo forresten bra når den gikk på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager så mye hvis disse allerede er nevnt, jeg orket ikke lese gjennom 11 sider :P De siste seriene jeg har sett var Luther (ELSKET!!! Herregud, elsket!), The Fall (bare sesong 1, likte den, likte ikke slutten) og Top of The Lake (likte!!). Alt er krim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriiiiiøøøst? :D Ååååå må få med meg!

Seriestart imorgen :)

Bør man se Psycho før man ser Bates Motel? Jeg har ikke sett noen av de, men har lyst til å se begge :P

@Lola Pagola ?

Likt Bones på en god måte? (hvis man liker Bones da - noe jeg gjør :P )

Jeg har også lyst til å se hva som skjer, spesielt med "Jessica", så det blir vel til at jeg ser resten også.

Helt enig med @Lola Pagola !

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på The White Queen nå. Virker utrolig kul frem til nå hvertfall, sett 4-5 epiosder. Handler om Queen Elisabeth og King Edward.
Kommer også noen historier fra Tudor familien og, så tenker å fortsette med The Tudors etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg og samboeren følger med på "The Americans" nå. Ikke sett så mange episoder enda, men virker veldig bra hittil.

For de som ikke har fått med seg "House of cards", så anbefaler jeg virkelig den og.

Av "jentesøppelserier" anbefaler jeg "Devious maids" og "Mistresses".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de to sesongene som ligger ute på Netflix og likte den godt :)

Er ellers glad i White Collar, Elementary, Orphan black, Grimm, Løgner (den er en av mine favoritter!), Alphas, Crossing Lines, Modern Familiy, The Unit ooog... det var de jeg kom på nå :)

Charmed var jo forresten bra når den gikk på tv.

Crossing Lines har jeg ikke hørt om, fortell litt mer og hvorfor du liker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også Crossing Lines var kjempebra! Og i likhet med Games of Thrones, så er de ikke hevet over å knerte hovedpersoner.. Og the Fall (men som @Aya sier,likte ikke slutten - men det er fordi det er en sesong 2! Og den har de ikke på Netflix enda..)

Vi holder på med slutten av The Blacklist. Helt fasinerende synes jeg, Ray Reddington er nok noe av det sleipeste og slueste og smarteste ever men med en merkelig striks moral(og så er det rart med det, skurker med hjerte liker man myye bedre enn godinger med hjerte..). Det er en bakrgunnshistorie der som man bare får glimt av og egentlig er vel årsaken til at man sitter klistret.. SKuespilleren som spiller Reddington får virkelig mye ut av karakteren, en tilsynelatende kjedelig middelaldrende mann med en veldig teit hatt, men han får frem en hel personlighet. The Blacklist har en ting felles med Homeland. De er begge amerikanske serier og man er jo vant til den amerikanske moralen om at slemminger kan aldri vinne osv, og hvem som er slem og hvem som er snill, pleier å være ganske rett frem å fastslå - men i disse 2 seriene flyter de grensene veldig sammen. Og i begge seriene er det svært karismatiske hovedpersoner. Det gjør det mer interessant.

House of Cards har verken gubben eller jeg, greid å få til noen entusiasme for..

Warehouse13 er en serie som jeg virkelig likte også.. det ble desverre slutt på den, men jeg har hørt noe om at det skal være laget en film som en fortsettelse?

Men jeg noterer med Sense8 og Continuum som serier verdt å prøve seg på når The Blacklist er kommet til veis ende her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ferdig greys anatomy her om dagen og trenger en ny serie å se på. Helst i samme sjanger/type.

Har alt sett scrubs et par ganger, har hele mash og presidenten :P

Nurse Jackie?

Har ikke sett den selv, men har hørt den skal være veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Honourable woman er også bra! En britisk serie, veldig bra historiefortelling og en får følelsen av at det er ekte. En del av handlingen foregår også i Midtøsten.

Broadchurch er en annen av mine favoritter. Også en britisk serie, jeg foretrekker ofte de foran de amerikanske. Det er en krimserie og noe av det jeg likte best med den er at alt virker så utrolig ekte. De viser virkelig følelser! Når de gråter så gråter de med snørr og tårer! Ikke bare sånn et forsiktig drypp fra ene øyet også ser man like bra ut etterpå, nei, her skjelver leppa og de blir skikkelig rød i fjeset når de blir sint. Ellers en veldig god historie, spennende uten å være forutsigbar. Anbefales!

Crossing Lines har jeg ikke hørt om, fortell litt mer og hvorfor du liker den?

Nå er det ei stund siden jeg har sett den, så jeg husker ikke detaljene, men det handler om en gjeng etterforskere som skal løse internasjonale krimsaker. De fleste handlingene foregår i Europa og det er filmet fra flere ulike byer. Jeg liker at den er europeisk og ikke typisk amerikansk.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The night shift!!

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Sett ferdig :lol: var jo så korte sesonger :frantics: men veldig bra serie!

Nå prøver jeg meg på Bad Judge bare fordi hun Addison fra private practice (Sett) og greys er hovedrolle personen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broadchurch er en annen av mine favoritter. Også en britisk serie, jeg foretrekker ofte de foran de amerikanske. Det er en krimserie og noe av det jeg likte best med den er at alt virker så utrolig ekte. De viser virkelig følelser! Når de gråter så gråter de med snørr og tårer! Ikke bare sånn et forsiktig drypp fra ene øyet også ser man like bra ut etterpå, nei, her skjelver leppa og de blir skikkelig rød i fjeset når de blir sint. Ellers en veldig god historie, spennende uten å være forutsigbar. Anbefales!

Broadchurch er fantastisk. Så hele sesong 1 på en dag. David Tennant er min fremtidige ektemann (han bare vet det ikke enda...), og jeg elsker han i den serien.

Jeg har fulgt med på Game Of Thrones, den er jo omtrent en selvfølge å se :P

Følger med på Orphan Black. Spennende, uten at den blir for "dyp". Tatiana Maslany gjør en helt fantastisk jobb i sine roller i serien – hun spiller vel åtte forskjellige karakterer, og klarer å gjøre dem alle unike. De øvrige skuespillerne er også meget dyktige.

MÅ jo nevne Doctor Who. Sånn i tilfelle noen ikke har fått med seg at det er Guds gave til alle i hele verden.

House Of Cards er en utrolig interessant og lærerik serie. Liker den veldig godt. Men man må nok være litt nerd for at den skal treffe.

The Nanny er noe av det koseligste og fineste jeg har sett av serier. Komedie fra 90-tallet, stappfull av kjærlighet og godhet. Hadde aldri trodd jeg skulle like den, men man blir avhengig :P

Jeg har alltid en eller annen form for tegneserie/animasjon i bakgrunnen når jeg er hjemme... Har kjørt gjennom hele Family Guy, American Dad og The Cleveland Show, og er nå i gang med Futurama :P

Edit:

På "skal se"-lista har jeg nå Penny Dreadful og Sense8. Netflix har kommet med en ny "original series" som heter Between, handler om en by hvor det bryter ut en sykdom av noe slag som tar livet av alle som er over 22 år, byen blir isolert osv. Har sett tre episoder, er ikke sikker på hva jeg synes, så får gi det litt mer tid. Har hørt mye bra om True Detective også, men jeg har ikke giddet å sjekke hva den handler om, men den står nå på listen. Begynte på Alphas, men falt ut etterhvert og mistet egentlig interessen. Altfor "grunn" serie.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "skal se"-lista har jeg nå Penny Dreadful og Sense8. Netflix har kommet med en ny "original series" som heter Between, handler om en by hvor det bryter ut en sykdom av noe slag som tar livet av alle som er over 22 år, byen blir isolert osv. Har sett tre episoder, er ikke sikker på hva jeg synes, så får gi det litt mer tid. Har hørt mye bra om True Detective også, men jeg har ikke giddet å sjekke hva den handler om, men den står nå på listen. Begynte på Alphas, men falt ut etterhvert og mistet egentlig interessen. Altfor "grunn" serie.

Penny dreadful står på lista mi også.

Jeg har begynt å se på Between, og desverre har jeg lest/sett plottet litt for mange ganger før (alle under en viss alder i en by dør, ungdommene må klare seg selv, fraksjoner og stammekrig bryter ut osv). Alle hovedrollefolka mangler ansiktsmimikk og troverdighet. Om det tar seg voldsomt opp etter episode 4 må du gjerne gi beskjed, men jeg tror ikke jeg gidder å se mer sånn som det er... serien gjorde at jeg fikk veldig lyst til å se på serien "The tribe" som gikk på NRK for en del år siden da :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Krigens unge hjerte(r?). Den passer perfekt for de som er interessert i historie og drama. Den er fantastisk bra laget, skuespillerne er utrolig flinke, plottet er supert og hele serien bare sluker deg! Det er bare lange 4 episoder, men åååå så bra den er! Anbefaleees!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne nye serier selv nå... Har sett to episoder av Sense8, kan muligens være en interessant serie. Har også sett litt på UnREAL, litt usikker enda, men prøver litt til. :) Skal se første episode av The brink i dag!

Noen gamle favoritter og serier jeg enda følger med på er - Sherlock, Orange is the new black, Orphan black, Broen, Weeds, Modern family, New girl, Tyrant, The flash, Silicon Valley, White collar... Og sikkert mange flere. Føler jeg har sett gjennom hele Netflix og Viaplay og alt mulig og finner absolutt ingenting fristende lenger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...