Gå til innhold
Hundesonen.no

Ares min lille "ulv"


tm100006
 Share

Recommended Posts

SWHRES

Siden du annonserte på dette forumet at du skulle kjøpe deg en Saarloos,

har du både i ulike tråder og på innboks fått gode råd fra min side, og det håper jeg du har satt pris på, og ikke tolket det som mobbing.

Men når du sier du har en Saarloos fra et sted i skandinavia,

når du egentlig har kjøpt en blandingshund fra en England, så er det uheldig både for Saarloosens framtid i norge, og for din egen del.

Saarloosmiljøet i Norge er lite, men det er mange flinke folk her, og mange med veldig lang erfaring.

Så selv om du ikke har en renraset Saarloos, vil jeg tro det er mye hjelp å hente her.

Du har valgt å skaffe deg en veldig spesiell hund, som krever veldig mye.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt imot all den hjelpen jeg kunne få,

og gjort alt for å tilegne meg så mye kunnskap og erfaring fra andre som over hodet mulig.

Du har totalt misforstått hva som har blitt skrevet til deg. Det er ingen som sier at hunden din er gal eller farlig.

Tvert imot har du fått skryt for å ha en flott valp, og for at du har gjort mye for å sosialisere den i ung alder.

Det folk skriver, er at siden det er en blandingsrase du har kjøpt,

kan det være vanskelig å forutse hvordan hunden blir, hva den krever, og at du bør være klar over det.

Du kan få en kjempeflott hund, som kanskje fungerer bedre enn hva en renraset Saarloos gjør, eller du kan få

en hund du ikke klarer å håndtere, fordi du har en blanding med innslag av ting du ikke vet om.

Det folk som har Saarloos fra før av er bekymret for, er at du fremstiller dette som en renraset Saarloos, når det i realiteten er noe helt annet. Skulle du mot formodning være skikkelig uheldig med valpen din, og noe uforutsett skjer, så kan det få alvorlige følger for oss som har rasen her i landet. - Det er her problemet ligger.

For å dra en heller søkt sammenligning, hvor poenget alikevel bør komme fram:

La oss si at myndighetene har godkjent en ny Ferrarimodell, la oss kalle den F800, som har så mye krefter at den egentlig ikke er godkjent for gatebruk, men myndighetene har alikevel godkjent denne bilen som et "prøveprosjekt".

Det går tilsynelatende bra, og til tross for at de får ha bilene på "nåde" fra myndighetene sin side,

velger noen få spesielt interesserte personer å kjøpe disse bilene.

Så kommer det en person som bygger en bil som ligner, bilen har like mye krefter, og kan vise seg å fungere ypperlig.

Vedkommende som har bygd bilen påstår at dette er en Ferrari F800, og fronter bilen som en original F800.

På grunn av et uhell, tar den hjemmelagede bilen fyr, og eieren blir skadet.

Til tross for at det var en hjemmelaget bil, så vet ikke myndighetene dette, og tror det var en original Ferrari F800 som tok fyr.

På bakgrunn av dette velger myndighetene derfor å forby denne modellen til gatebruk,

med ytterste konsekvens at de få bilene som allerede er tatt inn til landet, får bruksforbud og må destrueres.

Det er pr i dag kun 26 registrerte Saarlooser i landet, noen av disse har gått videre til andre jaktmarker, så tallet er noe høyt i forhold til hvor mange registrerte hunder det faktisk er.

Med et så lite antall hunder, sier det seg selv hvor sårbar denne rasen er.

Derfor hadde det vært gunstig for Saarloosmiljøet generelt, og deg selv, at du er ærlig på at du har anskaffet deg en blandingshund, og ikke en renraset Saarloos.

Forhåpentligvis vil du aldri få noen problemer med hunden din, og det vil bli en velfungerende og sosial hund.

Problemer for oss andre oppstår i motsatt fall, og det er derfor det er uttrykt bekymring for at du fronter hunden din som en renraset Saarloos.

Når det er sagt, kos deg med hunden din, du har en fin tid foran deg.. men ikke vær redd for å spørre om hjelp eller råd.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

SWHRES Siden du annonserte på dette forumet at du skulle kjøpe deg en Saarloos, har du både i ulike tråder og på innboks fått gode råd fra min side, og det håper jeg du har satt pris på, og ikke tol

ok, nå vil jeg bare ha dette ute av verden , Ares er en 75% Saarloos, 25% inuit. Jeg er verken ulvofil eller opptatt av design. Jeg skulle ha en Saarloos, men de ventet ikke kull med dem, så det ble d

Jeg synes det er leit å høre at du har mottatt trusler. Men mtp hvordan du ignorerer eller går i strupen på alle som stiller spørsmål, med vaiende flagg påstår du har en sarloos, viser til tider gansk

ok, om du hadde fått trusler på mail, facebook og tlf så hadde kanskje du også reagert? Det var visst ikke alle i det norske saarloos miljøet som ville at jeg skulle få en slik hund... Derfor jeg reagerer..

Jeg synes det er leit å høre at du har mottatt trusler. Men mtp hvordan du ignorerer eller går i strupen på alle som stiller spørsmål, med vaiende flagg påstår du har en sarloos, viser til tider ganske liten innsikt i hundeatferd og åpenbart ikke er interessert i ta til deg gode råd fra folk som har erfaring med rasen(e) bikkja di er blanding av, så skjønner jeg og er glad for at at folk bryr seg, da du faktisk er med på å forvalte framtida til en rase mange mennesker bryr seg mye om og ikke ønsker at skal lide samme skjebne som den tsjekkoslovakiske ulvehunden. Dette er et ansvar du MÅ være deg bevisst, og gnåling om baksnakking og hysteriske innlegg om interne "stridigheter", bidrar ikke akkurat til at tilliten til deg øker. At folk du aldri har møtt tenker ting om deg trenger du selvsagt ikke forholde deg til, men husk at du er med å forvalte livet til hunden din og framtida for lignende raser. DET burde du bry deg om!
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er en person som liker å stikke meg frem. Det var derfor jeg kjøpte en slik type hund, fordi den er litt mer tilbakeholden og matcher min personlighet.

Du liker ikke å stikke deg fram, og velger å kjøpe en hund som garantert vil gi deg oppmerksomhet? Yeah...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SWHRES

Siden du annonserte på dette forumet at du skulle kjøpe deg en Saarloos,

har du både i ulike tråder og på innboks fått gode råd fra min side, og det håper jeg du har satt pris på, og ikke tolket det som mobbing.

Men når du sier du har en Saarloos fra et sted i skandinavia,

når du egentlig har kjøpt en blandingshund fra en England, så er det uheldig både for Saarloosens framtid i norge, og for din egen del.

Det skandinaviske Saarloos-miljøet er lite, oversiktlig og hvilke oppdrettere som avler renrasede Saarloos´er og når de har kull er ikke ukjent. Stort sett har man i miljøet oversikt over hvilke seriøse nordiske oppdrettere som har solgt valper til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker ikke å stikke deg fram, og velger å kjøpe en hund som garantert vil gi deg oppmerksomhet? Yeah...

Nja, det må jo være lov :) Så lenge man har gjort sin rase-research og vet hva man går til.

Selv sier jeg "polar-hund" når jeg ikke har lyst til å gå inn på lange diskusjoner om raseopphav og bare ønsker å leke med valpen i fred. Pleier alltid å fungere, og er i bunn og grunn sant.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er leit å høre at du har mottatt trusler. Men mtp hvordan du ignorerer eller går i strupen på alle som stiller spørsmål, med vaiende flagg påstår du har en sarloos, viser til tider ganske liten innsikt i hundeatferd og åpenbart ikke er interessert i ta til deg gode råd fra folk som har erfaring med rasen(e) bikkja di er blanding av, så skjønner jeg og er glad for at at folk bryr seg, da du faktisk er med på å forvalte framtida til en rase mange mennesker bryr seg mye om og ikke ønsker at skal lide samme skjebne som den tsjekkoslovakiske ulvehunden. Dette er et ansvar du MÅ være deg bevisst, og gnåling om baksnakking og hysteriske innlegg om interne "stridigheter", bidrar ikke akkurat til at tilliten til deg øker. At folk du aldri har møtt tenker ting om deg trenger du selvsagt ikke forholde deg til, men husk at du er med å forvalte livet til hunden din og framtida for lignende raser. DET burde du bry deg om!

Jeg ønsker ikke å ha noe med slike mennesker å gjøre . Dette her er drama fra ende til annen, og DET er grunnen til at jeg ikke svarer dere på spm, fordi det er så negativ innstilling til meg her. Vel jeg kjenner til rasen, og jeg kjenner til det meste om disse hundene, og har mine venner som hjelper meg om jeg lurer på noe, jeg trenger ikke mennesker som tråkker på meg i livet mitt.

Jeg og valpen har det fint, og han er et prakt eksemplar av en valp, snill og god som dagen er lang. Finnes ikke agressiv eller sky heller. Oppfører seg som en labrador.

Nå ønsker jeg ikke diskutere med dere mer, så får dere heller kokkelure for dere selv, jeg gidder ikke være den som er frekk og ubehøvlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, sikker på at du ikke leser litt for mye mellom linjene her? Jeg synes ikke folk har vært krasse eller ufine mot deg jeg? Det er jo helt vanlig å spørre hvor en hund kommer fra, det gjør vi da støtt, folk er jo bare interessert, det er jo ikke for å være slemme?

Synes det er synd at det har blitt slik, at du føler det slik, for jeg hadde iallefall syntes det var spennende å følge Ares videre i denne tråden, etter hvert som han vokser opp. Det kan godt hende at du har fått andre beskjeder andre steder, men er vel ingen her som har sagt valpen din er agressiv eller et "monster"?

Hvis det er en renraset saarloos du har så kan du jo bevise det med et tastetrykk vel, så slipper du alle spørsmål. Men om han ikke er renraset så skjønner jeg ikke helt poenget med å hevde at han er noe annet enn han er. Uansett, søt er han iallefall, og tenker dere kommer til å få mye glede av hverandre :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå vil jeg bare ha dette ute av verden , Ares er en 75% Saarloos, 25% inuit. Jeg er verken ulvofil eller opptatt av design. Jeg skulle ha en Saarloos, men de ventet ikke kull med dem, så det ble da en slik en som kom fra et vennepar av dem som driver kennelen. Da jeg fikk vite om han var jeg ikke i tvil, det gjorde ikke meg noe at han var mindre andel saarloos . Jeg ville bare ha en tur kamerat.

Jeg hadde fortalt alle vennene mine at jeg ventet på en Saarloos, noe jeg på den tiden trodde jeg gjorde. Venner snakket om utstliing, for det er et veldig utstillingspress her i område, og da jeg fikk han turde jeg ikke si han var ren . Det var aldri meningen å såre noen , eller ødelegge for noens rase. Jeg tenkte siden han var så høy prosent Saarloos, ville han ligne på det, og oppføre seg tilsvarende, men det gjør han altså ikke, han er verken sky eller destruktiv, han er som en labrador valp.

Jeg tar mitt ansvar med valpen min. Han er godt sosialisert, har en puddelmix han leker med hver dag i stallen, mennesker han omgåes hver dag, får turer, er på valpekurs, går i byen, er med på bussen etc. Jeg tror han vil bli en fin hund som voksen:)

Jeg skulle aldri inn her på dette forumet jeg, men min venninne Pia overtalte meg, hun ville se bilder av Ares, og sa det var mange snille, hundemennesker å bli kjent med her inne.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt godt å bare fortelle ting som det er, så får vi god stemning og glede over det lille individet som aldri har spurt om å bli senter for oppmerksomhet eller "misnøye"? Ærlighet varer lengst, all honnør til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå vil jeg bare ha dette ute av verden , Ares er en 75% Saarloos, 25% inuit. Jeg er verken ulvofil eller opptatt av design. Jeg skulle ha en Saarloos, men de ventet ikke kull med dem, så det ble da en slik en som kom fra et vennepar av dem som driver kennelen. Da jeg fikk vite om han var jeg ikke i tvil, det gjorde ikke meg noe at han var mindre andel saarloos . Jeg ville bare ha en tur kamerat.

Jeg hadde fortalt alle vennene mine at jeg ventet på en Saarloos, noe jeg på den tiden trodde jeg gjorde. Venner snakket om utstliing, for det er et veldig utstillingspress her i område, og da jeg fikk han turde jeg ikke si han var ren . Det var aldri meningen å såre noen , eller ødelegge for noens rase. Jeg tenkte siden han var så høy prosent Saarloos, ville han ligne på det, og oppføre seg tilsvarende, men det gjør han altså ikke, han er verken sky eller destruktiv, han er som en labrador valp.

Jeg tar mitt ansvar med valpen min. Han er godt sosialisert, har en puddelmix han leker med hver dag i stallen, mennesker han omgåes hver dag, får turer, er på valpekurs, går i byen, er med på bussen etc. Jeg tror han vil bli en fin hund som voksen:)

Jeg skulle aldri inn her på dette forumet jeg, men min venninne Pia overtalte meg, hun ville se bilder av Ares, og sa det var mange snille, hundemennesker å bli kjent med her inne.

Der ER masse snille, kule hundemennesker her inne, som det er gull å både dele erfaringer med, spørre om råd, og ikke minst følge i det daglige. At ikke alt gikk helt på skinner i starten, kan jeg i og for seg forstå litt nå når alle fakta er på bordet. Når man blir dypt involvert i en rase, blir det ofte veldig dypt. Når man da tar en liten "snarvei" og tråkker på noens føtter ang. en rase de jobber hardt for å forbedre, blir det fort litt meningsutvekslinger som kan bli litt heite. Sånn er verden, og egentlig er det noe alle som er glade i hunder bør respektere og finne seg i. Alle vil (stort sett) det beste for sin/sine raser, og som de fleste andre - håper jeg vi kan få følge lille, søte Ares her inne også fremover! Han blir nok en knallhund, og vi gleder oss masse til lek og gøy i årene som kommer!

Ang. det at folk spør om linjer og foreldre og sånt, så er det noe de fleste som virkelig kan en rase er nysgjerrig på. Selv er jeg besatt når jeg ser en dalmis på gaten hvor som helst i verden, og graver og spør som bare det for å finne ut av linjer, foreldre, gemytt og helse ;) Det er nok ikke noen som mener noe vondt med dette swhrs, det er mer fordi folk er nysgjerrige og vil vite litt om denne flotte hunden din - som er litt ny og annerledes for mange av oss! Nå er alt på det rene, og jeg vil tro det roer gemyttene en god del. Han er ikke ren, men han er pen, fungerer flott, og ingenting er bedre enn det :) Lykke til med småen, kjære du :flowers:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valpen din :) Han høres ut som en herlig liten krabat, og blir nok et flott hund også som voksen. Det virker i hvert fall som du gjør en god jobb med han :thumbsup:

Og velkommen på forumet, håper du blir værende så vi får se flere bilder av småttisen etter som han vokser til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valpen din :) Han høres ut som en herlig liten krabat, og blir nok et flott hund også som voksen. Det virker i hvert fall som du gjør en god jobb med han :thumbsup:

Og velkommen på forumet, håper du blir værende så vi får se flere bilder av småttisen etter som han vokser til :)

Tusen takk :) jeg gjør det beste jeg kan :-) Han var veldig sky, og "vanskelig" til å begynne med, men nå er han trygg og koser seg med både barn, dyr, biler etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var blitt litt av en diskusjon om hunden din etc. Selv er jeg kun nysgjerrig på rasen, selv om han ikke er renraset så har han jo en god del rene prosenter. Så del mer enn gjerne flere bilder og fortell hvordan han utvikler seg! Spennende vet du :) Han var veldig søt også, og så spesiell :)

Skulle såå gjerne fått tatt bilder av en sånn hund.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå vil jeg bare ha dette ute av verden , Ares er en 75% Saarloos, 25% inuit. Jeg er verken ulvofil eller opptatt av design. Jeg skulle ha en Saarloos, men de ventet ikke kull med dem, så det ble da en slik en som kom fra et vennepar av dem som driver kennelen. Da jeg fikk vite om han var jeg ikke i tvil, det gjorde ikke meg noe at han var mindre andel saarloos . Jeg ville bare ha en tur kamerat.

Jeg hadde fortalt alle vennene mine at jeg ventet på en Saarloos, noe jeg på den tiden trodde jeg gjorde. Venner snakket om utstliing, for det er et veldig utstillingspress her i område, og da jeg fikk han turde jeg ikke si han var ren . Det var aldri meningen å såre noen , eller ødelegge for noens rase. Jeg tenkte siden han var så høy prosent Saarloos, ville han ligne på det, og oppføre seg tilsvarende, men det gjør han altså ikke, han er verken sky eller destruktiv, han er som en labrador valp.

Jeg tar mitt ansvar med valpen min. Han er godt sosialisert, har en puddelmix han leker med hver dag i stallen, mennesker han omgåes hver dag, får turer, er på valpekurs, går i byen, er med på bussen etc. Jeg tror han vil bli en fin hund som voksen:)

Jeg skulle aldri inn her på dette forumet jeg, men min venninne Pia overtalte meg, hun ville se bilder av Ares, og sa det var mange snille, hundemennesker å bli kjent med her inne.

Dette synes jeg var et fint innlegg, takk for at du deler! :flowers: Gleder meg til å se flere bilder ettersom han vokser, og vi er faktisk ganske ålreite, altså. ;)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå vil jeg bare ha dette ute av verden , Ares er en 75% Saarloos, 25% inuit.
Det var det endel som visste fra før, og jeg synes det er flott at du skriver som det er :)
Jeg skulle aldri inn her på dette forumet jeg, men min venninne Pia overtalte meg, hun ville se bilder av Ares, og sa det var mange snille, hundemennesker å bli kjent med her inne.
Det er mange snille hundemennesker her, og jeg er helt sikker på at mange er interesserte i valpen din og vil gi deg gode råd når det gjelder veien videre. Spesielt er de som har SW fra før de som best vet hvilke "prøvelser" som du kan få med din valp etterhvert som den vokser opp. Tross alt er det stor forskjell på en liten valp, en unghund og en voksen hund når den tiden kommer. Bare husk at med en blanding som du har kjøpt vil du kunne møte problemer som "vanlige hundeeiere" er forskånet for :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott innlegg, creds til deg :flowers: Jeg spør og graver jeg fordi han er så utrolig nydelig, og ble skikkelig fasinert :wub:

Håper du fortsette å være på sonen, har kjempe lyst å se masse Ares bilder etterhvert som han blir større! Og ikke minst så ER det masse koselige, kunnskapsrike ogerfarne folk her, som gjerne kommer med råd og tips om man skulle ha behov for det på veien, og man blir jo aldri utlært! :)

Masse lykke til med valpis, han er FIN! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt paff jeg..

Tusen takk for så mange positive kommentarer, jeg har vert helt kvalmen etter jeg skrev siste innlegget. Hvilke reaksjoner ville jeg få? Spesielt med tanke på at han er en Saarloos blanding, og fordi jeg ble fremstilt slik jeg ble. Som en som ville ha en designer hund. Designer dyr var det siste jeg hadde i tankene, ikke har han noensinne hatt noen fancy klær, Louis Vuitton veske etc, og ikke har jeg han med meg for å vise han frem :P Hadde jeg ville hatt en trendy hund hadde det blitt en veskehund, noe han definitivt ikke er. Han er enorm!

Jeg har gjort store endringer i livet mitt for å ha ham, men han må være med i stallen, noe han heldigvis elsker! :) Når jeg fikk han var han som sagt veldig sky, men det eneste stedet han er sky nå er for treneren på valpekurset ^^ Han bryr seg ikke om andre folk på tur, noe jeg er veldig glad for, er ikke helt meg å ha en hund som piper etter å hilse på alle han ser, jeg er nemlig svært tilbakeholden av meg når vi går tur . Jeg liker å gå for meg selv, med musikk på ørene og hunden i bånd :) Det var derfor jeg ville ha en slik hund :)

Og så har jeg jo hesten min da, som er en nokså krevende hingst, men en lærer dyrene sine å kjenne, og nå er hesten min snill som et lam :) Det handler om å finne sin metode, og høre på folk med erfaring, der er jeg heldig som går på valpekurs, samt har venner som driver med avl av hund, trening etc.

401109_10151173532745383_749150382_22646684_1636351005_n.jpg

403033_10151174331475383_749150382_22649235_1602264901_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det nederste bildet var :)

Det er helt klart en interessant hund du har.

Ja :-) Han og hesten har blitt bestevenner :) Han gjemmer seg faktisk bak hesten om han blir litt usikker :-)

Hehe, dette viser at hesten også har tillit, det er ikke hvem som helst som kan sitte på ryggen hans :)

388616_10151106646285383_749150382_22356791_499705026_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...