Jump to content
Hundesonen.no

Kennel Mollycoddle venter løwchenvalper

Recommended Posts

Kikket akkurat på HD resultater fra 2012 til idag. (17 stk.)  Bare sporadisk løwchen blir HD sjekket,  og de er like hoppende glade uansett HD status.

A  3 stk.

B  3 stk.

C 8 stk.

D 3 stk.

Løwchen valper 😍! Denne tråden kan jeg kose meg med! 

Så interessant statistikk på rasen, men kan det være fordi individer kun røntges ved mistanke? 

Nei, tror bare oppdretter er interessert i hvordan det står til med sine hunder. De fleste er sjekket etter flere kull og noen er litt opp i årene.

Så bra at du sjekker hofter! Skulle ønske det ble vanlig med rutinemessig røntgen på småraser også, de kan absolutt bli plaget av dårlige hofter selv om de er små. Min lille cavalierfrøken har grad D, og har vært superplaget selv om hun bare veier 6 kilo :( 

Nå er valpene her. Det kom 3, alle sorte, 1 hanne og 2 tisper. Foreløpig ser de helt sorte ut, kan ikke se noen form for tegninger på dem, men det kan komme etterhvert. 

De spiser bra og legger på seg og Suru er en kjempegod mor.

69609499_321435961996443_4688089578202988544_n.jpg

70507202_2360487237600213_5481780945885331456_n.jpg

70608232_397114330998851_416764127252316160_n.jpg

70661834_439221933357406_3956045662826528768_n.jpg

• Like 5

Forumet fortsetter under annonsen

Så nydelige! Løwchen har virkelig begynt å komme langt opp på lista over raser jeg vurderer. Ting må bare ligge mer til rette med bolig og jobb først😊

Tusen takk for gratulasjoner.

I går var småttisene 1 uke og de har alle doblet vekten med god margin.

70274528_2351439624909821_4720015285589901312_n.jpg

• Like 2

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ja er den tanken jeg også har. Er på en måte derfor jeg også har tatt kontakt med en annen oppdretter og, sånn tilfelle det blir f.eks. bare tisper hos den ene oppdretteren, når jeg kun er intr i hannhund. Samtidig er det på dette tidspunktet det klaffer for meg med valp, derav vist interesse hos flere😄
    • kjører med temperaturmåler hos hundene (i varerommet) så jeg kan følge med på temperaturen. Faktisk - med hvit bil, solskjerming på vinduene, åpne vinduer (begge sider) så blir det skyggetemperatur selv midt i solsteika på sommeren (jeg går såklart ikke FRA hundene når bilen står i sola). Har tett vegg mellom førerdel og varerom. Men vi har sjelden mer enn fire hunder i bilen, for vi bruker også henger. 
    • Da jeg kjøpte min Caddy (brukt fra forhandler) så byttet de til gittervegg for meg inkludert i prisen. De hadde tilfeldigvis fått levert en bil med gittervegg samtidig så da byttet de bare om på de ro bilene.   Nå skal jeg snart gå over til Transporter og da er planen å bytte til gittervegg i denne også. Synes at fordelene veier opp for ulempene(jeg synes egentlig ikke at det er noen ulemper med gittervegg 😄). Dessuten er jo gitterveggen så grei å henge ting i. 👍🏻😊 Og en ting til: Hvit/lys bil er kanskje ikke det vakreste, men det er jammen meg mye mindre varmt i bilen om sommeren...
    • Jeg syns det blir ****** varmt baki der uansett jeg. Vanlig ac fremme i Berlingo/partner hjelper liksom ikke stort, ikke åpne vinduer heller. Stod i kø gjennom Riga i sommer, måtte baki og kjenne og det kokte. Lufta fra vinduene trekker liksom bare forbi gitteret, ikke i vinkel inn i lasterommet og ac var ikke bra nok til å få ned temp. Takluke hjelper vel og koster kanskje ikke allverden å montere. 
    • Min er såpass åpen i gitteret at det blir fin temperatur baki også. I tillegg har jeg fått pappa til å bygge opp burene på en plattform, slik at begge burene er helt inntil gitteret, høyt opp, så de får nok av luft. Hundene sitter rett bak hodet mitt liksom, med gitter hele veien øverst på skilleveggen Altså det er ikke et lite "vindu" med gitter, hele den øverste halvdelen av skilleveggen er åpent gitter. 
  • Nylig opprettede emner