Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Mollycoddle venter løwchenvalper


MollyC
 Share

Recommended Posts

Den minste gutten måtte jeg til dyrlegen med på tirsdag og jeg lot han få slippe. Dyrlegen fant flere ting som ikke var helt riktig, synd men sånn går det noen ganger. De andre tre til Betty legger på seg og er helt fine. Her er noen bilder av de tre som er igjen. 1 uke gamle.

Her er gutt nr. 1

csc_0137.jpg

csc_0135.jpg

csc_0138.jpg

Er man trøtt, så er man trøtt.

Gutt nr. 2

csc_0139.jpg

csc_0141.jpg

Til slutt tispa

csc_0131.jpg

csc_0132.jpg

Bildene gir ikke helt rett inntrykk av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I formiddag kom valpene. Det ble 4 store fine valper, 1 lys tispe, 2 lyse hanner og 1 sort hann.  Jeg kaller de bare lyse, så får jeg se hva det blir etter noen uker. Fødselen gikk helt uten prob

Ja, nå er valpene ankommet og de kom natt til igår 15.01. på dag 62 etter første paring. Det ble hele 6 stk. 4 hanner og 2 tisper. Alle sorte. En del av dem vil nok få noen tegninger etterhvert, men t

Her er valpene 2 dager gamle. De spiser godt og alle har lagt fint på seg.

Posted Images

Bilder av Bellas valper 16 dager gamle.

Først noen bilder av tispa.

csc_0155.jpg

csc_0153.jpg

csc_0154.jpg

Noen bilder av en sprek gutt. Han er nesten oppe på fire nå. Spennende når de kommer så langt, er vel ikke lenge til de er ute av valpekassa.

csc_0145.jpg

csc_0143.jpg

csc_0147-kopi-2.jpg

csc_0149-kopi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Bellas valper 3 uker. De er ganske bra oppe på fire.

De har fått valpegring, men jeg har valpekassa med til de greier å komme ut av den. Da kommer det bur uten dør og med teppe over.

dsc_01571.jpg

Her soves det, bildet er tatt om natta.

dsc_01631.jpg

Kosestund en tidlig morgen.

dsc_01641.jpg

dsc_01651.jpg

Ute på tur

dsc_01741.jpg

Tispa snart ute på "glattisen".

dsc_0186.jpg

dsc_01881.jpg

Hannen er oppe og går

dsc_01811.jpg

dsc_01841.jpg

De er store og tykke og gode. Tispa nærmer seg 900g og hannen 800g. På samme tid veide Bella selv drøye kiloen. Det gjør ingenting om disse ikke er like store. De har begynt med brytekamper og ser ut til å trives veldig bra. Hørselen er også på vei, for nå snur de på hodet når jeg snakker til dem. Litt virring med hodet, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge andre forum er visst de fargene sjeldne. Vet ikke hvordan hun vil se ut som voksen. Noen liker det og syns det er helt utrolig fine farger og noen liker det ikke. Jeg syns det er spennende å følge med på hvordan fargene blir etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal beholde begge tispene, den ene skal til forvert, som jeg har hatt kontakt med lenge. Vet ikke hvem jeg skal beholde hjemme enda.

Spennende da! Håper du fortsetter å hive inn bilder jevnlig. Veldig spent på hvordan tispen med tan tegningene blir seende ut :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dsc_01631.jpg

I følge andre forum er visst de fargene sjeldne. Vet ikke hvordan hun vil se ut som voksen. Noen liker det og syns det er helt utrolig fine farger og noen liker det ikke. Jeg syns det er spennende å følge med på hvordan fargene blir etter hvert.

Gratulerer med nydelige valper :wub:

På bildet over ser det ut som om mor også har tan tegninger, dog avbleket? I så fall, er det slik de blir som voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelige valper :wub:

På bildet over ser det ut som om mor også har tan tegninger, dog avbleket? I så fall, er det slik de blir som voksne?

Tusen takk.

Moren har ikke tan tegninger, men det som litt gult på bena er nok etter funktighet. Hun var helt svart i ansiktet når hun ble levert, 9 uker gammel.

Jeg vet ikke hvordan hun kommer til å bli. Løwchenfargene er helt umulig å forutsi. Må hente inn eksperter når jeg skal registrere dem for å få riktig farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren har ikke tan tegninger, men det som litt gult på bena er nok etter funktighet. Hun var helt svart i ansiktet når hun ble levert, 9 uker gammel.

Er du sikker? Hvilken farge hadde hun som valp på labbene, innsiden av lårene, brystet og under halen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker? Hvilken farge hadde hun som valp på labbene, innsiden av lårene, brystet og under halen?

Hun var som liten valp ren sort/sølv (grå), ingen krem eller "gule" sjateringer hverken på innsiden av lårene, brystet eller under halen.

Hun var som nyfødt helt svart og sølvtegningene kom først som skygger og ved 9 uker var det blitt sølv. Hodet hennes var helt svart 9 uker gammel.

dsc_0067.jpg?w=300&h=201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var som liten valp ren sort/sølv (grå), ingen krem eller "gule" sjateringer hverken på innsiden av lårene, brystet eller under halen.

Hun var som nyfødt helt svart og sølvtegningene kom først som skygger og ved 9 uker var det blitt sølv. Hodet hennes var helt svart 9 uker gammel.

dsc_0067.jpg?w=300&h=201

Aha, jeg har nok missforstått litt. Jeg trodde det var mønsteret "tan(eller annen farge) tegninger" og ikke fargen på tegningene som var sjelden i rasen. Tispa og tispevalpen har jo de samme tegningene, men fargen er rødere på valpen.

Kanskje valpen blir seende ut som denne?

Lowchen_dogs_1848791b.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg har nok missforstått litt. Jeg trodde det var mønsteret "tan(eller annen farge) tegninger" og ikke fargen på tegningene som var sjelden i rasen. Tispa og tispevalpen har jo de samme tegningene, men fargen er rødere på valpen.

Kanskje valpen blir seende ut som denne?

Lowchen_dogs_1848791b.jpgI

Ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg har nok missforstått litt. Jeg trodde det var mønsteret "tan(eller annen farge) tegninger" og ikke fargen på tegningene som var sjelden i rasen. Tispa og tispevalpen har jo de samme tegningene, men fargen er rødere på valpen.

Kanskje valpen blir seende ut som denne?

Lowchen_dogs_1848791b.jpg

Wow, det var jo kjempe lekkert! :wub: *fålystpåslikløwchen*

Alltid syntes det har vært en kul rase! Synd jeg ikke er noe glad i pelsstell i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys valper er 3 uker i dag. I forhold til Bellas er de veldig små, men så er de jo en del dager yngre. De er nok omtrent på det samme når de er 4 uker (som Bellas valper).

De er ganske like, men her kommer det noen bilder.

Her er tispa

dsc_0293.jpg

Her er den største hannen.

csc_0311.jpg

Her er den minste hannen

csc_0314.jpg

Litt lek eller kos.

csc_0313.jpg

Største hannen igjen.

dsc_02931.jpg

Den minste gutten

dsc_0294.jpg

Tispa

dsc_0306.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...