Gå til innhold
Hundesonen.no

Spondylose - smerter eller ikke? Behandling?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Takk for flere tips! Da skal jeg undersøke litt mer om hvor konsentrerte de ulike glukosaminmerkene er, også skal jeg få kjøpt det så snart som mulig.

Sele har jeg nesten gitt opp, altså. Har ikke tall på hvor mange forskjellige jeg har prøvd på henne! Men non-stop-sela har jeg aldri prøvd. Jeg vil ikke kjøpe før jeg har prøvd den da... Selges de i butikk noe sted, mon tro?

Selges på dyrebutikken ved siden av ski storsenter i hvertfall. Er det buster zoo den butikken heter tro?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan :)

Når du går turer der hun går i bånd kan du med fordel bruke sele med festepunkt lengst mulig bak, sånn at hun får en bedre vektfordeling.

Jeg fikk helt motsatt beskjed av kiropraktoren vi brukte. Vi gikk da fra nomesele til halvnome, fordi en nomesele vil legge mer press på lenden/bakerste del av ryggen (og det er der Ella sine forkalkninger sitter, og det var vel samme med Tinka?). I høst har jeg latt Ella få trekke litt igjen, og da har jeg prøvd ut begge deler. Det ser jo ikke akkurat behagelig ut å trekke i en halvnome.. Men etter turer med nomeselen er hun veldig mye mer øm og stiv, så jeg kommer bare til å bruke halvnome på henne videre.

Nå er det litt forskjell på hvor mye hundene trekker naturligvis, og jeg tror ikke det vil skade å bruke en type nomesele på Tinka, for hun er jo relativt bedagelig. ( :P ) Men jeg tror ikke nødvendigvis en nomesele vil være så veldig mye bedre enn en halvnome.

Det letteste er vel å teste selv hva som fungerer best på henne, men det koster jo fort litt, spesielt om det er få nomeseler som passer henne. Sånn om man skal være litt økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Takk for flere tips! Da skal jeg undersøke litt mer om hvor konsentrerte de ulike glukosaminmerkene er, også skal jeg få kjøpt det så snart som mulig.

Sele har jeg nesten gitt opp, altså. Har ikke tall på hvor mange forskjellige jeg har prøvd på henne! Men non-stop-sela har jeg aldri prøvd. Jeg vil ikke kjøpe før jeg har prøvd den da... Selges de i butikk noe sted, mon tro?

De har nonstop på tam lade, sikkert på hund som hobby også, siden du er i trondheim nå.

Men hvor mye trekker Tinka? Om hun ikke trekker mye i bånd, har det jo ingen verdens ting å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner noen svensker som kan sende det videre til deg eller du kan hente det så er Svenska DjurApoteket fint å bestille fra.

Men de sender ikke til Norge pga Glukosamin er legemiddel her.

Mener det ble sagt på infomøte fra medisinleverandør nå at diverse typer glukosamin vil bli lovlig i Norge igjen nå :)

Ellers vil jeg anbefale Cartrophen for spondylosehunder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det ble sagt på infomøte fra medisinleverandør nå at diverse typer glukosamin vil bli lovlig i Norge igjen nå :)

Det firma vil ikke sende til Norge om det er lovlig eller ikke. ;)

Men de har gode produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har non-stop seler på klinikken på stjørdal også :)

Og om jeg ikke husker feil nå så bor du i sorta når du er hjemme? Der er 'nærmeste' nabo hundemassør, samt at det er ei dame på vei opp til Hegra ( ikke så langt unna statoilstasjonen ) som også er utdannet hundemassør.

Hun som bor i Sorta: http://www.aktivhundesenter.no/

Hegra: http://www.mnhundemassasje.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...