Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2012!


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 479
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hurra Hurra Hurra! Jeg kan skrive i denne tråden Denne her la seg i veska mi og ville bli med meg hjem!

Da har vi hund i huset igjen!

Jeg slenger meg inn her jeg, hurra for det! Ah, sukk

Posted Images

tispen som sitter som nr. 2 er favoritt foreløpig, når man kun ser på hodet. Hun har et FANTASTISK hode. Den andre også, men den virker mer søt. Nr 2 f.v. er vakker!

Ja, hun er pen! Selv om jeg liker tegningene best på den andre. Det blir spennende når vi får oppstillingsbilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt valpekull er også født!

Men det ble bare en tispe, og jeg sto som nr to på tispe. Dermed måtte jeg gå en runde ekstra med meg selv, men valgte og ta hannhund. Noe jeg er veldig spent på, siden jeg kun har hatt en hannhund en periode, og han var kastrert.

Det ble tre sorte gutter, og jeg er blitt lovt en av disse. Så da går jeg spennende tider i møte! Gjengen er 1 uke i dag!

Håper du blir fornøyd med valget :) Jeg skulle egentlig ha tispe, men endte med hannhund da det oppdretteren etterspurte aktive som ville stille hannhunder (hovedsak på jaktprøver). Super fornøyd sånn egentlig, selvom han gir meg grå hår nå i puberteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir fornøyd med valget :) Jeg skulle egentlig ha tispe, men endte med hannhund da det oppdretteren etterspurte aktive som ville stille hannhunder (hovedsak på jaktprøver). Super fornøyd sånn egentlig, selvom han gir meg grå hår nå i puberteten.

Takk for svar! Jeg er skikkelig spent da!

Var på valpebesøk i går da, noen bilder er vel kjekt??

393348_10150474245816431_533231430_9273058_181849710_n.jpg

Buddy

384003_10150474246226431_533231430_9273059_950856240_n.jpg

Cantona

401692_10150474244466431_533231430_9273051_653362755_n.jpg

Giggs

Valgets kvaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to flotte Belgere.

Hvordan er det å ha to valper samtidig?

litt frista til å beholde to om det kommer et kull om ca. 2 mnd her :P

Takker :) Det er utfordrende med to jevngamle pøbler i hus, det er nå sikkert! Vi har stort hus med flere rom som gjør at vi lett kan skille valpene når de trenger pause fra hverandre. Det å ikke la dem være sammen til enhver tid har vi hatt stort fokus på helt fra dag 1. Det er jo, som du nok er fullt klar over, veldig viktig at valpene lærer å være adskilt, ikke bare hjemme, men også ute i den store verdenen. Så det er jo dobbelt opp med arbeid ettersom man skal gå turer med en og en, og både sosialisering og miljøtrening er også noe vi i mer eller mindre grad har gjort med valpene hver for seg.

Det største utfordringen har vært (og er vel fremdeles) renslighetstreningen... Det er ikke alltid like lett å sørge for at BEGGE valpene gjør fra seg ute, og ikke inne... Har flere ganger måttet tørke piss opp etter den ene, mens den andre har satt seg ned i et hjørne for å drite rett foran meg... :D Men det går så absolutt fremover!

En annen ting man skal være veldig obs på, er viktigheten av å sette seg ned med hver av valpene og leke med dem. Det er lett å glemme nettopp den biten fordi "fleecedottene har jo hverandre"! Jeg føler at jeg burde bruke mye mer tid på akkurat det, enn hva jeg har gjort til nå. Jeg ønsker jo at min hund skal synes jeg er like kul som sin firebente bror (jeg klarer vel aldri å matche han, men lek mellom fører og valp er likevel viktig!) ;)

Ellers går alt veldig bra, - nærmest på skinner faktisk. For valpene følger jo hverandre. Sover samtidig, er våken samtidig, spiser samtidig osv.

Vi er jo dessuten to om jobben da. Jeg ville ALDRI tatt på meg ansvaret for to valper alene. Det tror jeg faktisk ikke at jeg hadde taklet. Men så er jeg et meget lettstresset individ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er ikke sunn :) (halvt år til hunden/valpen er i hus for min del :D )

Jeg og familien blir (forhåpentligvis) førstegangseiere i Juni, rett etter at skolen slutter for min del :) Deilig med to måneder aleine med valpen da :) (ser man bort i fra søvnløse netter og valpebiting, men pytt pytt er det såå ille? :P )

do want now :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeei! Jeg forvilla meg inn i denne tråden! Kriiiiiise! *akutt valpesjuke inntruffet* allerede på første siden dukket det opp bilde av en gjeng kelpier. Dette kan aldri gå bra.

Greia er at jeg ikke kan bestemme meg for hva jeg vil ha (labrador, kelpie eller dober?) og ikke nok med det, timingen er dårlig. Jeg er straks ferdig med masteroppgave og skal ut å finne ny jobb til sommeren, kanskje ikke da det passer best å ha et lite nurk i hælene..?

Men verdens beste (subjektiv innstilling der) dobertispe, bortsett fra min egen laban, skal ha valper i vår. Små sjokoladekakestykker som kan vokse opp og bli superdobere hele bunten... Og det er mye mulig at dette blir første og eneste kullet på den tispa, så vi snakker once in a lifetime her altså.

Og jeg blir ikke LYKKELIG uten en ny valp. Garantert ikke. Valp, valp,valp,valp,valp,valp!

... Sukk...

Dere er heldige, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange nydelige valpebilder altså :D Ikke bra for en valpesyk sjel :sweat: Men jeg kan glede meg til å delta i kommende tråd "Valpegjengen 2013" :icon_clapping: Bare synd det er så lenge til :thumbsdown: *la året gå fort, la året gå FORT :rolleyes2:*

Begynner du å konkludere på rase snart eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valp i 2012 er sååå fristende, men har noen ting jeg må tenke god igjennom først (kan ikke la valpesyken overstyre alt :icon_confused::baby:

Jeg tenkte å vente med valp til GG er nærmere 3år (blir 2 i mai), men så er det planlagt parring av ei knall tispe i januar med en hann som er av samme mentaltype som jeg er ute etter og der får jeg førstevalget på hannvalp. meeen så kan det være det blir parring av mor til GG til våren med en hann som oppdretter har fulgt med i lenger tid og som gir fine fine avkom og ønsker at jeg evn tar ei tispe derfra på del-eie. Har litt dilemma for å bestemme meg, men tror mest sannsynlig det blir valp i 2012 :w00t:

Har bestemt seg at det ikke blir valp etter noen av disse, om ikke noe helt utenom det vanlige skjer. Holder meg til den opprinnelige planen om at GG skal bli 3år, om ikke noe helt utenom det vanlige skjer :whistle:

Masse lykke til til de som venter kull og/eller ny valp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Det er utfordrende med to jevngamle pøbler i hus, det er nå sikkert! Vi har stort hus med flere rom som gjør at vi lett kan skille valpene når de trenger pause fra hverandre. Det å ikke la dem være sammen til enhver tid har vi hatt stort fokus på helt fra dag 1. Det er jo, som du nok er fullt klar over, veldig viktig at valpene lærer å være adskilt, ikke bare hjemme, men også ute i den store verdenen. Så det er jo dobbelt opp med arbeid ettersom man skal gå turer med en og en, og både sosialisering og miljøtrening er også noe vi i mer eller mindre grad har gjort med valpene hver for seg.

Det største utfordringen har vært (og er vel fremdeles) renslighetstreningen... Det er ikke alltid like lett å sørge for at BEGGE valpene gjør fra seg ute, og ikke inne... Har flere ganger måttet tørke piss opp etter den ene, mens den andre har satt seg ned i et hjørne for å drite rett foran meg... :D Men det går så absolutt fremover!

En annen ting man skal være veldig obs på, er viktigheten av å sette seg ned med hver av valpene og leke med dem. Det er lett å glemme nettopp den biten fordi "fleecedottene har jo hverandre"! Jeg føler at jeg burde bruke mye mer tid på akkurat det, enn hva jeg har gjort til nå. Jeg ønsker jo at min hund skal synes jeg er like kul som sin firebente bror (jeg klarer vel aldri å matche han, men lek mellom fører og valp er likevel viktig!) ;)

Ellers går alt veldig bra, - nærmest på skinner faktisk. For valpene følger jo hverandre. Sover samtidig, er våken samtidig, spiser samtidig osv.

Vi er jo dessuten to om jobben da. Jeg ville ALDRI tatt på meg ansvaret for to valper alene. Det tror jeg faktisk ikke at jeg hadde taklet. Men så er jeg et meget lettstresset individ :P

Takk for utfyllende svar :)

Jeg er jo aleine med mine, men har vel også hunder som er litt mindre krevende enn dine på en del felt. For mine hunder vil det jo være veldig viktig at de kan fungere sammen da jeg har tenkt å ha et lite hundespann etterhvert (trenger 2 til, har 2 nå). Men selvsagt er det mer jobb med 2 enn 1! Så sitter fortsatt på gjerdet og tenker, og der kan jeg jo bli en god stund til før jeg må bestemme meg :)

Akkurat nå håper jeg på at hund nr. 4 blir en valp fra annen oppdretter, men der er ikke tispa paret engang så tar jo litt tid før jeg vet noe mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfrost: to huskyvalper samtidig- det er enkelt :) Det eneste vanskelige var renslighetstreninga! Pluss at det tar litt tid å ta med seg en og en valp på sosialisering og miljøtrening- det endte fort opp med at jeg tok med begge to. Men det gikk bra det! Måtte bare passe på at de ikke ble helt avhengig av den andre.

Valpene hadde utrolig mye glede av hverandre, og har det enda nå som snart to åringer. Behold to du ;) Og så satser vi på at den tispa blir parret. Så må du ha en til... . og vips- seksspann! :) Så ses vi på løp om et par år..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten kaste meg uti det her, for jeg skal få valp i løpet av våren. Parringa er over, så nå går jeg bare å venter på å få vite om det ble resultat. I så fall blir valene født i mars, og jeg blir lykkelig eier i mai.

Teller dager her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...