Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av hundens plass


Gjest
 Share

Recommended Posts

Selvom det ikke er før til sommeren jeg skal få meg en liten krabat i hus har jeg begynt å planlegge "tilværelsen" nå :D Men det er en ting jeg ikke greier å bli helt enig med meg selv om; hvor og hvordan skal hundens plass være? Stua, kjøkkenet, gangen? Seng, madrass, bur (uten dør)?

Så jeg lurte på om dere kunne poste bilder av plassen til hunden deres, og hvor i huset den er? Så kanskje jeg får litt inspirasjon til hvordan jeg skal løse det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

*Host*

Jeg beklager hvis jeg støter noen nå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hunden må ha egen plass. Aïda ligger hvor det måtte behage henne, og kommer det besøk er det ikke noe problem å be henne ligge

Selvom det ikke er før til sommeren jeg skal få meg en liten krabat i hus har jeg begynt å planlegge "tilværelsen" nå :D Men det er en ting jeg ikke greier å bli helt enig med meg selv om; hvor og hvordan skal hundens plass være? Stua, kjøkkenet, gangen? Seng, madrass, bur (uten dør)?

Så jeg lurte på om dere kunne poste bilder av plassen til hunden deres, og hvor i huset den er? Så kanskje jeg får litt inspirasjon til hvordan jeg skal løse det :)

Her er plassen hans i stua. Der ligger han egentlig bare når han får beskjed om det, ellers sover han ved oss. På natten sover han på et teppe ved senga mi :)

380861_10150465066502225_772132224_8259266_498815369_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har ikke egene plasser de, de ligger her og der som de føler for det selv ;) Ingen av de har hundeseng i stua heller, men den ene kan gå å legge seg på et teppe om jeg absolutt må ha henne liggende ett bestemt sted ;) De får være i fred når de sover uansett.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har ikke egene plasser de, de ligger her og der som de føler for det selv ;) Ingen av de har hundeseng i stua heller, men den ene kan gå å legge seg på et teppe om jeg absolutt må ha henne liggende ett bestemt sted ;) De får være i fred når de sover uansett.

Vi synes det er veldig okei å ha en fast plass til hunden i stua. Noen ganger når vi har besøk er det ok å be han legge seg for å roe seg ned litt om han er aaalt for ivrig. Han skremmer jo vannet av niesen og nevøen min på hhv 3 og 2 år. Alternativet er å stenge han ute eller holde han fast, da liker jeg det første best. Det er dessuten fint å kunne be matvrak gå og legge seg på plassen sin når vi spiser så vi slipper engleøynene som tigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden min har hele stua, kjøkkenet og gangen for seg selv, både dag og natt.... soverommet er eneste hundefrie stedet vi har. Hun har ikke noe madrass, eller bur i huset. Hun ligger for det meste i sofaen :) Men jeg har vurdert å kjøpe en selv til det formålet Soelv nevner, at jeg kan sende henne dit når det kommer besøk som ikke orker å ha henne oppå seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg støter noen nå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hunden må ha egen plass. Aïda ligger hvor det måtte behage henne, og kommer det besøk er det ikke noe problem å be henne ligge et eller annet sted på gulvet. Hun må ikke ha egen plass for å ligge i ro.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg støter noen nå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hunden må ha egen plass. Aïda ligger hvor det måtte behage henne, og kommer det besøk er det ikke noe problem å be henne ligge et eller annet sted på gulvet. Hun må ikke ha egen plass for å ligge i ro.

Fordi jeg synes det er greit for hunden å ha en plass han kan gå og legge seg for å få fred. Han velger alltid myke plasser å ligge, derfor er det greit å ha en bløt fast plass han kan legge seg som er litt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg støter noen nå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hunden må ha egen plass. Aïda ligger hvor det måtte behage henne, og kommer det besøk er det ikke noe problem å be henne ligge et eller annet sted på gulvet. Hun må ikke ha egen plass for å ligge i ro.

Du støter ikke meg, er en grunn til at jeg ikke har kjøpt en seng enda, er ikke bruk for det sånn egentlig. Men en kommando for å gå ned fra sofaen hadde kanskje ikkke vært dum når jeg tenker meg om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg støter noen nå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hunden må ha egen plass. Aïda ligger hvor det måtte behage henne, og kommer det besøk er det ikke noe problem å be henne ligge et eller annet sted på gulvet. Hun må ikke ha egen plass for å ligge i ro.

Jeg synes det er fint at hundene kan legge seg i en myk seng. Dessuten får hunden mulighet til å trekke seg unna når han/hun er sliten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes det er greit for hunden å ha en plass han kan gå og legge seg for å få fred. Han velger alltid myke plasser å ligge, derfor er det greit å ha en bløt fast plass han kan legge seg som er litt unna.

Det er klart at det er forskjell på hunder :) De få gangene Aïda vil ligge i fred velger hun den sofaen jeg ikke sitter i (jeg har 3). Men stort sett vil hun ligge på fanget mitt eller i benkroken min. På gulvet har jeg et teppe hun ligger på innimellom. De første månedene hadde jeg seng til henne i stua - den ble aldri brukt.

Du støter ikke meg, er en grunn til at jeg ikke har kjøpt en seng enda, er ikke bruk for det sånn egentlig. Men en kommando for å gå ned fra sofaen hadde kanskje ikkke vært dum når jeg tenker meg om :D

Det har jeg og, hun får for eksempel ikke sitte i samme sofa som meg når jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg støter noen nå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hunden må ha egen plass. Aïda ligger hvor det måtte behage henne, og kommer det besøk er det ikke noe problem å be henne ligge et eller annet sted på gulvet. Hun må ikke ha egen plass for å ligge i ro.

Fordi det er koseliiig :D Jeg har masse fine hundesenger. Det er kanskje mest katta som bruker dem, men det er koselig det også. Selma ligger aldri rett på gulvet, hun er veldig varme og "myke" søkende.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er koseliiig :D Jeg har masse fine hundesenger. Det er kanskje mest katta som bruker dem, men det er koselig det også. Selma ligger aldri rett på gulvet, hun er veldig varme og "myke" søkende.

Jeg har også en flott hundeseng til Aïda :) Den står på soverommet, men hun foretrekker min seng :P

Aïda foretrekker også mykt underlag, men blir hun veldig varm legger hun seg et par minutter rett på gulvet før hun flytter seg tilbake til noe mykt. (beklager at det blir litt diskusjon ut av det som egentlig skulle være en bildetråd)

Litt på siden av dette kan jeg jo legge til at jeg er av den oppfatning at hunden skal få velge litt selv. Hvor hun vil ligge. Jeg er ikke noe fan av at man skal kommandere hunden til en bestemt plass og der skal den ligge i 5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine foretrekker å ligge i gangen på ei yogamatte eller på badet på baderomsmatta. Han har også ei biabed i stua, men den bruker han sjelden. Han har tilgang til sofaen hvor han bruker å ligge om natta. Ellers kan det hende han sniker seg inn i senga vår ;) I gangen er det varme i gulvet, så tror nok det er derfor han foretrekker å ligge der. Har prøvd å ha biabeden der, men da piper han bare og vil ikke legge seg der, så ser ut for at han foretrekker denne tynne matta. Raringen :)

bilde-51.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en flott hundeseng til Aïda :) Den står på soverommet, men hun foretrekker min seng :P

Aïda foretrekker også mykt underlag, men blir hun veldig varm legger hun seg et par minutter rett på gulvet før hun flytter seg tilbake til noe mykt. (beklager at det blir litt diskusjon ut av det som egentlig skulle være en bildetråd)

Litt på siden av dette kan jeg jo legge til at jeg er av den oppfatning at hunden skal få velge litt selv. Hvor hun vil ligge. Jeg er ikke noe fan av at man skal kommandere hunden til en bestemt plass og der skal den ligge i 5 timer.

Veldig enig. Jeg har helt bevisst ikke trent Selma på kommandoen -"På plass", fordi jeg tror at man lett begynner å misbruke muligheten til å få bikkja unna vei. Jeg hadde en venninne som brukte kommandoen så i tide og utide at jeg lovet meg selv å aldri gjøre det samme. Og så lenge jeg kun har en liten hund, så har jeg ingen problemer med at hun vimser rundt i huset som hun vil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...