Gå til innhold
Hundesonen.no

Bakgrunnsbilde på desktop


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

Jeg har Win 7, og jeg irriterer meg over at bakgrunnsbildet mitt forsvinner hele tiden. Jeg lagrer det og det blir det noen min før det blir borte. Er det noen dataguruer som kan fortelle meg hvorfor det skjer? Jeg har aldri hatt det problemet med noen andre versjoner tidligere :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemet og kan ikke fortelle deg hvorfor...

Med borte, mener du at det skifter til noe annet, eller at det blir borte? hva betyr borte, sort skrivebord?

Skrivebordet -> høyreklikk -> Tilpass -> skrivebordsbakgrunn -> Sjekk valgene her... Foreksempel Tilfeldig Rekkefølge i en mappe skal være av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemet og kan ikke fortelle deg hvorfor...

Med borte, mener du at det skifter til noe annet, eller at det blir borte? hva betyr borte, sort skrivebord?

Skrivebordet -> høyreklikk -> Tilpass -> skrivebordsbakgrunn -> Sjekk valgene her... Foreksempel Tilfeldig Rekkefølge i en mappe skal være av...

Har du windows 7 starter? Isåfall kan man ikke ha egen bakgrunn...

Det blir sort skrivebord igjen. Og jeg har gjort det Tore beskriver over. Har lastet opp bilde fra pcn min, og valgt det som bakgrunnsbilde.Det ligger der blant valgene jeg har som bakgrunnsbilder når jeg går inn og ser, jeg kan også velge den som et bakgrunnsbilde, men den velger å gå tilbake til den "default" sorte skjermen etter noen minutter.

Og det er valg der, som hvilken farge jeg vil ha på bakgrunnen, om jeg vil laste opp et bilde osv,. Så jeg forstår ikke kvekket.

Men, når det er sagt så va det Vista på den da jeg kjøpe den. Etter å ha hatt den en stund begynte hele PCn å tulle, så broren min la inn Win 7 for meg. Det kan jo være en bug, men alt annet fungerer som det skal nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har bakgrunnsbilde jeg. Jeg ser skrivebordsbakgrunnen min kanskje et halvt minutt i måneden eller noe, når jeg en sjelden gang starter maskina på nytt. :P

Kan du velge andre bakgrunnsbilder og/eller farger fra standardvalgene, eller er det samme problem der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres misstenkelig ut som du har en ulovlig versjon (?)

Da kan det være mye rart man kan ha på den som er anderledes en en lovlig en. Noe kan man merke, andre ting foregår i bakgrunn og kan f.eks være med i botnett og andre ting man ikke trenger å merke. Det er ikke uten grunn Vista'n din begynte å tulle heller. Egentlig skal OS holde i masse år hvis man passer seg selv. Sitter f.eks med XP selv uten tull. Jeg kan jo ta feil. men her er det kanskje en ide å rope en varsko på surfevaner, bruk av program osv ;) (ikke ille ment)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres misstenkelig ut som du har en ulovlig versjon (?)

Da kan det være mye rart man kan ha på den som er anderledes en en lovlig en. Noe kan man merke, andre ting foregår i bakgrunn og kan f.eks være med i botnett og andre ting man ikke trenger å merke. Det er ikke uten grunn Vista'n din begynte å tulle heller. Egentlig skal OS holde i masse år hvis man passer seg selv. Sitter f.eks med XP selv uten tull. Jeg kan jo ta feil. men her er det kanskje en ide å rope en varsko på surfevaner, bruk av program osv ;) (ikke ille ment)

Tja, Windows har en tendens til å trenge en skikkelig opprydning i blant. Jeg har på mine eldre dager ( :P ) blitt en ganske så lovlydig bruker og er klar over hva som kjører til enhver tid, men akkurat nå føler jeg selv for å reinstallere min to år gamle boks for å se om det løser en del uforklarlige småtterier. Og med utdannelse innen drift og altfor mange timer "hjemmepraksis" så vil jeg vel anse meg selv som en litt over snittet bevisst bruker. ;)

Men ja, enkelte slike uforklarlige problemer kan lett forklares dersom man har ulovlige versjoner, det stemmer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har bakgrunnsbilde jeg. Jeg ser skrivebordsbakgrunnen min kanskje et halvt minutt i måneden eller noe, når jeg en sjelden gang starter maskina på nytt. :P

Kan du velge andre bakgrunnsbilder og/eller farger fra standardvalgene, eller er det samme problem der?

Høres misstenkelig ut som du har en ulovlig versjon (?)

Da kan det være mye rart man kan ha på den som er anderledes en en lovlig en. Noe kan man merke, andre ting foregår i bakgrunn og kan f.eks være med i botnett og andre ting man ikke trenger å merke. Det er ikke uten grunn Vista'n din begynte å tulle heller. Egentlig skal OS holde i masse år hvis man passer seg selv. Sitter f.eks med XP selv uten tull. Jeg kan jo ta feil. men her er det kanskje en ide å rope en varsko på surfevaner, bruk av program osv ;) (ikke ille ment)

Altså, Vistaen min fulgte med laptopen da jeg kjøpte den. Så det har ingen ting med dette å gjøre. Etter en tid så kan pcer begynne å tulle, rett og slett fordi ting begynner å ta kvelden. Min forrige lap kapitulerte da harddisken sa takk for seg. Men den Win 7 jeg har nå er en som er hentet på annet vis, ja. Jeg kjøper ikke ny pc eller en ny versjon bare fordi ting begynner å tulle etter et par år.

Og mine surfevaner er meget forsiktige skal jeg si deg ;)

Simira, jeg har ikke testet med noen av de alternativene som følger med softwaren. Det skal jeg gjøre.

Bakgrunnsbilde er ikke så viktig altså, og når jeg tenker meg om så har det nok en sammenheng med hvor versjonen er hentet fra. Jeg tenkte bare ikke på det i farten da jeg oppdaget at det forsvant hele tiden.

Takk for svar alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Vistaen min fulgte med laptopen da jeg kjøpte den. Så det har ingen ting med dette å gjøre. Etter en tid så kan pcer begynne å tulle, rett og slett fordi ting begynner å ta kvelden. Min forrige lap kapitulerte da harddisken sa takk for seg. Men den Win 7 jeg har nå er en som er hentet på annet vis, ja. Jeg kjøper ikke ny pc eller en ny versjon bare fordi ting begynner å tulle etter et par år.

Om HW tar kvelden, så hjelper det lite med nytt OS. Begynner det å tulle(OS), så har du full mulighet å legge inn samme os på nytt - mange PC'er har allerede klarte et speil liggende blant annet. Uansett kan du legge inn OS på nytt igjen og få det helt rent og uten at det tuller. Dette fult lovlig og da er man sikker på at OS ikke er fiklet med. (bare til info, hvis du ikke vet det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om HW tar kvelden, så hjelper det lite med nytt OS. Begynner det å tulle(OS), så har du full mulighet å legge inn samme os på nytt - mange PC'er har allerede klarte et speil liggende blant annet. Uansett kan du legge inn OS på nytt igjen og få det helt rent og uten at det tuller. Dette fult lovlig og da er man sikker på at OS ikke er fiklet med. (bare til info, hvis du ikke vet det)

Jaja jeg vet jo det da hehe

Jeg ønsket meg bare bort fra Vista. Så da ble det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...