Gå til innhold
Hundesonen.no

Tvangstanker


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

Bare jeg som har tvangstanker her?

Plutselig så får jeg et kikk at jeg MÅ sparke til noen. Står stille helt til noen kommer, og sparker =P

Hele meg stivner på en måte- til jeg får gjort den tingen!!

En gang fikk jeg og venninna mi tvangstanke begge to at den andre personen måtte gå forann den forbi en lyktestople. Vi sto en halvtime og diskuterte hvem som fikk mest straff hvis de ikke gjorde tanken? Etter den halvtimen så fant vi ut at vi bre kunne gå en annen vei =P

Fler med tvangstanker?

Morsommme hendelser med dettE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for å ødelegge gleden litt da...

Det er ikke tvangstanker før det ødelegger store deler av hverdagen din. Som i at du må vaske hendene hele tiden, lukke en dør ti ganger før du kan gå gjennom den, telle til et eller annet før du kan ta en tygg av brødskiva, måtte tygge hver matbit x antall ganger osv. Gjerne et tall som går igjen i flere av dine handlinger. Skylle glasset tre ganger før du drikker, sjekke av komfyren er av tre ganger, etc etc.

Sorry, litt lei av at folk maser på seg problemer som ikke er problemer, men som for andre ødelegger et liv.

Nei, jeg har ikke tvangstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylle glasset tre ganger før du drikker, sjekke av komfyren er av tre ganger, etc etc.

Det må jeg. Hehe, men tror det er en vane da, siden mamma alltid har gjort det. Men det ødlegger ikke hverdagen min på noen måte, så lenge jeg ikke må over en vei som består av komlokk da. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Jeg kan heller ikke trå på komlokk!

Jeg MÅ trampe på kumlokk..

Vips: Vakke noe syting her, bare litt morsomt å høre "tvangstankene" til andre..Selv syns jeg det er noe underlige greier, og ikke noe å syte over. Sjekker selv komfyren 100 ganger, sier hade før jeg går ut, rundt 10 =P

MenMen..Bæck to buisness..Fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tvangstanker- njaa, men jeg har ting som setter sge fast i hodet, og som jeg MÅ gjøre. Før følte jeg at jeg ALDRi ble ren på hendene. Når jeg skulle spise vasket jeg skikkelig godt, og så kunne jeg ikke være nær noenting før jeg tok i maten. Isåfall måtte jeg vaske en gang til.Da nærmer det seg vel tvangstanker;) Nå kan jeg ikke trå på kumlokk, og jeg spiser aldri mat jeg har gått fra (det kan være det satt seg en flue på den).. Det er mer irriterende plagetanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke jeg... Flere som sier at jeg er på grensen til å ha tvangstanker. Blir helt forstyrret noen ganger, jeg må stå opp etter at jeg har lagt meg om kvelden for å kaste en papirbit jeg mistet på gulvet. Alt skal gjøres på partall og ting skal være symetriske. En ting kan ikke ligge inntil noe annet på benken og sånne ting. Vasker jeg en hånd, må jeg vaske den andre også. Masse sånne sprø ting. Blir utrolig irritert på meg selv noen ganger, men klarer ikke la vær å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå det har jeg...

Husker når jeg var mindre så fikk jeg slik ååååå jeg vil klemme armen til pia hardt..... ( pia er lillesøster...) Gjordet det jo aldri da.. tokk dokka i stede...

Jeg har sånne innimellom.. spess vis jeg er irritert..

men jeg tenker sånn mye.. hehee litt rart når man sier det men.. hehehe :)

Eller å sparke noen da som det var over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tvangstanger er et litt misforstått ord. Det å ha en trang til å gjøre noe er vesentlig stor forskjell i å ikke kunne leve uten å gjøre denne visse tingen.

Kusina til mamma måtte vaske seg på hende HVER gang hun tok i noe hun mente var "skittent" tilsutt hadde hun ikke hud igjen på hendene.

det er tvangstanker sår det går utover helsa.

Jeg må f.eks sjekke at døren er låst to ganger før jeg legger meg. Men jeg får sove selv om jeg ikke gjør d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tvangstanger er et litt misforstått ord. Det å ha en trang til å gjøre noe er vesentlig stor forskjell i å ikke kunne leve uten å gjøre denne visse tingen.  

Kusina til mamma måtte vaske seg på hende HVER gang hun tok i noe hun mente var "skittent" tilsutt hadde hun ikke hud igjen på hendene.

det er tvangstanker sår det går utover helsa.

Jeg må f.eks sjekke at døren er låst to ganger før jeg legger meg. Men jeg får sove selv om jeg ikke gjør d

...var det jeg mente... Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

...var det jeg mente... Takk :P

HiHi...Jeg finenr ikke noe bedre ord for det! Kaller det jeg har tvangstanger, men det går ikke utover helsa mi..! Lærer særriøst noe av å ha sånne som dere på sonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må sjekke det med døra mange ganger jeg også...

vertfall hvis jeg er aleine hjemme...

visste ikke at det gikk under tvangstanker...

tenker liksom på sånn vaske hendene 1000 ganger pr dag og sånn når jeg hører om sånn jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangstanker kan være så mangt. Det kan være å måtte gå med en viss farge på klærne hver dag,vaske hendene masse,klikke av og på lysbryteren et visst antall ganger når man skur av/på lyset,måtte ha ting i en viss rekkefølge til enhver tid osv osv.

Men det finnes forskjellige grader av det.

En ting er å ha behov for å ha tingene slik men kan overleve uten at det er sånn. Mens andre klarer bare ikke ha det annerledes. De kan la være å entre et rom pga de ikke kan klikke lyset av og på tre ganger osv.

Leste en stor reportasje om det i et blad en gang. utrolig interesant syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangstanker kan være så mangt. Det kan være å måtte gå med en viss farge på klærne hver dag,vaske hendene masse,klikke av og på lysbryteren et visst antall ganger når man skur av/på lyset,måtte ha ting i en viss rekkefølge til enhver tid osv osv.

Men det finnes forskjellige grader av det.

En ting er å ha behov for å ha tingene slik men kan overleve uten at det er sånn. Mens andre klarer bare ikke ha det annerledes. De kan la være å entre et rom pga de ikke kan klikke lyset av og på tre ganger osv.

Leste en stor reportasje om det i et blad en gang. utrolig interesant syns jeg

Høres ut som meg bare i veldig mild grad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...