Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om Saarloos?


tm100006
 Share

Recommended Posts

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det dels er litt spennende og dels litt latterlig med alt dette hemmelighetskremmeriet. "Jeg trur vi stopper der", "hva veit du?", "ikke snakk så høyt om det" osv.

"Ulvofile"

Tenkte jeg skulle komme med en rask oppklaring ang Tamaskan, så *off topic*: Tamaskan er lovlig i Norge. Aatu Tamaskan (en amerikansk versjon med bevisst innblandet ulv) er det ikke. For å telle

Pr 1. januar 2004 - og jeg skulle ønske du ikke lot de som leser denne tråden bli medvitere til lovbrudd. Det kan få konsekvenser, vet du :)

Alle blandinger med ulv er forbudt. derav forbud mot Tamaskan. Gitt den inneholder ulv. Jeg har alltid blitt fortalt at denne hunderasen skal være ulve-lik uten å inneholde ulv. Det i seg selv er grunn for mistanke sier nå jeg- man lager altså en hund som skal se ut som en ulv, og det er det man er ute etter. Noe annet er ikke så nøye- jeg vil ha en ulv i hagen liksom! Rett og slett en designerhund...

Nå skjønner jeg ingenting xp Okey, åssn bli medvitere til lovbrudd? jeg har ikke gjort noe galt ved å skrive på tråden, føler jeg hvertfall.

Når det gjelder hunden så skal den ligne på en ulv ja, uten å liksom inneholde ulv, men den gjør det, og derfor er den ulovlig. ok da er jeg med sånn halvveis :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting xp Okey, åssn bli medvitere til lovbrudd? jeg har ikke gjort noe galt ved å skrive på tråden, føler jeg hvertfall.

Når det gjelder hunden så skal den ligne på en ulv ja, uten å liksom inneholde ulv, men den gjør det, og derfor er den ulovlig. ok da er jeg med sånn halvveis :-P

Som Meg skriver. I Norge, etter hundeloven av 2004, er det forbudt å avle på og importere hunder som er iblandet ulv, da bortsett fra saarloos wolfhond, og KUN den. Når man VET om at noen faktisk har importert en hund med ulveblod etter at loven ble vedtatt, så er man da medvitende til lovbrudd. Sånn er det med den saken :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del grøsser jeg når noen anskaffer seg en ulvehund eller ditto blanding p g a utseende. Uten å ha satt seg inn i lovverket og på alle måter synes å være uvitende om hva hva det innebærer å ha en slik hund mellom hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Meg skriver. I Norge, etter hundeloven av 2004, er det forbudt å avle på og importere hunder som er iblandet ulv, da bortsett fra saarloos wolfhond, og KUN den. Når man VET om at noen faktisk har importert en hund med ulveblod etter at loven ble vedtatt, så er man da medvitende til lovbrudd. Sånn er det med den saken :)

Det var på den tiden jeg ikke visste at Tamaskan var innblandet ulv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo, nå er det tid for valpebilder her, damen!

Jeg vet at jeg er dødsfrekk, men det er en stor sjanse for at jeg potensielt sett kanskje, muligens kan ha egenhendig stjålet dette bildet fra FB for og dele det med dere. Kanskje... :innocent:

398551_10151074406315383_749150382_22202778_1689590316_n.jpg

Hey! Finnes denne nydelige saken på Vestlandet?! Veldig pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å tråkke noen på tærne, hvorfor er da Saarloos tillatt men Tsjekkisk Ulvehund ikke? Om begge to har ulv i seg. Hadde Tsjekkisk Ulvehund vært "min" hunderase hadde jeg følt dette blodig urettferdig. Og viser ikke dette i grunn hvor problematisk hundelover er?

Jeg personlig føler meg tryggere på amstaff som rase hvor det har blitt avlet i mange år og man vet litt mer hva man får, en disse ulvemiksene som jeg vil anta ikke akkurat er noen homogen hunderase. Jeg er imot raseforbund generelt, men jeg merker at det irriterer meg nesten mer hvor lite konsekvent og logisk politikerne har verdt når de har laget denne loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig føler meg tryggere på amstaff som rase hvor det har blitt avlet i mange år og man vet litt mer hva man får, en disse ulvemiksene som jeg vil anta ikke akkurat er noen homogen hunderase.
Er det noen grunn til å tro at disse "ulvemiksene" ikke er "homogene" hunderaser?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper sikkert det er misforståelse med det å søke mattilsynet om valper under 3 mnd.

Nydelig hund :heart: Jeg har alltid ønska meg en sånn en, men blir nok litt mye for meg :lol:

Joda, jeg skrev dem en mail om hvilken hund jeg skulle ta inn, og fikk beskjed om at de skulle evoluere det sammen med passet hans, det gjorde de også :)

Tusen takk :D <3 han er rett og slett en skikkelig gullgutt <3 Det beste med han er at han elsker nok folk ler, da logrer han som bare det og vil helst hoppe opp i ansiktet xp og at han sover leeenge etter frokost og tissetur :) skikkelig B-valp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...