Gå til innhold
Hundesonen.no

Crash Test Toys - solide hundeleker


Irenen
 Share

Recommended Posts

For noen uker siden bestilte jeg et par leker fra "Crash Test Toys" i Canada. Dette er solide leker som tåler MYE, og som de aller fleste hunder blir skikkelige motiverte og gira av. Prisene var ikke så verst heller, og da jeg bestilte sammen med to andre ble det billig frakt.

Lekene selges på et par nettbutikker i Norge og, men prismessig lønnet det seg å bestille direkte fra Canada selv om det tok litt lenger tid å få dem.

Veldig fornøyd! :D

Sheepskin bungee tug; med ekte saueskinn

IMG_1997.JPG

Bungee tug leash (kombinert leke og kobbel m/halsbånd som er justerbart. (Dette er med fuskepels, men kan også fås med ekte pels fra resirkulerte pelskåper)

IMG_2001.JPG

IMG_2002.JPG

Farger, lengde og andre ting kan endres etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, fancy! Er slike jeg har sett etter! Takk for tips om butikk.

Klickerklok selger disse i Norge. ;)

Hvis flere går sammen og bestiller fra Canada så må man jo betale mums på dem. :P

pst...

bungee lenke med fleece, ingen moms der ;)

US$ 27.50 = 158.953106 Norwegian kroner

edit:

de koster 319 norske å kjøpe fra klickerklok + frakt.

Så dvs jeg kan kjøpe 2 i usa til samme pris i norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klickerklok selger disse i Norge. ;)

Hvis flere går sammen og bestiller fra Canada så må man jo betale mums på dem. :P

Vi betalte ikke moms, selv om vi tilsammen bestilte varer for litt over 1000 kroner :) Frakta ble på 194 kroner - 64 kroner på hver.

Også er jeg veldig fornøyd med servicen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle ha kjøpt noe der også... Ser at de har favorittleken til Ikke.

Problemet er at slik pels blir utrolig fort ekkelt. Regn, sikkel og søle i et par dager og de må vaskes. Så om noen vurderer å kjøpe en slik med pels på kobbelet, så hadde jeg heller kjøpt et vanlig kobbel uten ringer/kroker og festet på nesevarmere til hest. De koster rundt 20-30 kroner per stykk, og man kan bytte de så ofte man vil.

Også lurer jeg på hvor solid Road Hockey Ball er? Noen som har forsøkt de? Å kjøpe leke med tennisball varer jo i maks 20 sekunder, men ser at de har leker med Road Hockey Ball også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Guest Yellow

Var fine! :)

Men forstår ikke helt greia med å kombinere leke og kobbel, er ikke akkurat veldig lurt til en valp å lære seg at båndet er en leke, iallefall, kan egentlig ikke forestille meg at det er en god komninasjon til noen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fine! :)

Men forstår ikke helt greia med å kombinere leke og kobbel, er ikke akkurat veldig lurt til en valp å lære seg at båndet er en leke, iallefall, kan egentlig ikke forestille meg at det er en god komninasjon til noen hund.

Tror dette er en agilitygreie, men jeg som trener lydighet kan også finne på å belønne med båndet hvis jeg har et jeg ikke er redd for :P kan være gjevt på treninger, men tror ikke det er lov med slike kobbel på konkurranser i Norge iallefall. Det blir nok regnet som å ha med belønning inn i ringen om man bruker det der. Men kan jo være flott å ha liggende på utsiden som avstandsbelønning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fine! :)

Men forstår ikke helt greia med å kombinere leke og kobbel, er ikke akkurat veldig lurt til en valp å lære seg at båndet er en leke, iallefall, kan egentlig ikke forestille meg at det er en god komninasjon til noen hund.

Det er absolutt ikke ment til båndtrening til en valp, det er laget for å bruke i treningssammenheng, hovedsakelig til agility, men også til lydighet :)

Tror dette er en agilitygreie, men jeg som trener lydighet kan også finne på å belønne med båndet hvis jeg har et jeg ikke er redd for :P kan være gjevt på treninger, men tror ikke det er lov med slike kobbel på konkurranser i Norge iallefall. Det blir nok regnet som å ha med belønning inn i ringen om man bruker det der. Men kan jo være flott å ha liggende på utsiden som avstandsbelønning :)

Jeg aner om det er lov å bruke disse koblene på stevner. De går vel litt i grenseland kanskje, mellom kobbel og leke. Men folk har ofte drakamp med sine "normale" kobbel når hunden har fullført løpet, på vei ut av agilityringen. Litt usikker på hvordan man skal tolke reglene her. (Skulle inn på NKK og lese på reglene nå, men siden var nede for øyeblikket..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del slike leker, men har egentlig innsett at en gammel mopp til 20 kr er like populær som disse fancy lekene til 250 kr...

men disse har hittil ikke ryket :P jeg har et par fra hooks og andre billige leker og de revner.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har bestilt tidligere og sendte nettopp inn en stor bestilling. Kommer varene på over 200 kr må du betale moms osv som på alt annet.

Pakken tar litt tid men husker ikke helt hvor lang.

Bestilte nå før helga så kan jo si ifra hvor lang tid det tar fra det blir sendt til det kommer.

Lekene mine har gjennomgått mye og er fortsatt hele iallefall :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt å bestille? Sku gjerne hatt en sånn "sheepskin bungiee tugs" leke, da eg har hørt at de er fine å ha når man skal belønne hunden med lek under agility trening :) Sånn med håndtak og elastisk strikk i midten, og på enden er det masse saueskinn som hundene eeelsker å bite på :)

Ser at prisene i Norge ligger på rundt 300-350 kr før frakt, og fra sverige koster det 300 SEK før frakt.. hadde vært litt kjekt å vite hva frakta fra Canada kommer på.. Vanskelig den nettbutikken i Canada, det står jo ikke priser der? Eller er jeg på feil nettbutikk?

http://pages.pathcom.com/~crasher/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt å bestille? Sku gjerne hatt en sånn "sheepskin bungiee tugs" leke, da eg har hørt at de er fine å ha når man skal belønne hunden med lek under agility trening :) Sånn med håndtak og elastisk strikk i midten, og på enden er det masse saueskinn som hundene eeelsker å bite på :)

Ser at prisene i Norge ligger på rundt 300-350 kr før frakt, og fra sverige koster det 300 SEK før frakt.. hadde vært litt kjekt å vite hva frakta fra Canada kommer på.. Vanskelig den nettbutikken i Canada, det står jo ikke priser der? Eller er jeg på feil nettbutikk?

http://pages.pathcom.com/~crasher/

Dette står det om shipping:

International Shipping:

Shipping starts at $8 (250g) and up ($55.64 for 2kg, for example). Price will vary on destination and weight. A quote will be provided with our reply to your order

Da jeg bestilte mener jeg å huske at prisene på lekene stod på hjemmesiden, så skjønner ikke helt hvor de har tatt veien. Men angående frakt så veide de pakken før de sendte den, sånn at jeg kunne velge å ta vekk noe eller legge til noe for å at det skulle være mest lønnsomt i forhold til fraktprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pocket Bungee sheep ball $16,50 per stk

Sheepskin Bungee toy $20

Pocket Sheep Ball $11

3-braid tug $22,50

Pocket tug $5,50

Rocket Braid $27,50

prisliste på det jeg kjøpte sånn forøvrig

er i canadiske priser uten frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...