Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Blir ikke mye oppdatering egentlig, jeg har mer enn nok å henge fingrene i nå for tiden :lol:

Arya og Meera har nå flyttet, og i morgen forsvinner Geo. Fredag reiser resten av pøblene :P

Så nå begynner det gå mot slutten av denne tråden faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mye oppdatering egentlig, jeg har mer enn nok å henge fingrene i nå for tiden :lol:

Arya og Meera har nå flyttet, og i morgen forsvinner Geo. Fredag reiser resten av pøblene :P

Så nå begynner det gå mot slutten av denne tråden faktisk!

Awww, fineste Talli! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeiiiiiiiiiiiiiiii... hvor skal vi addicted få vår daglige fix da????? Hvordan skal jeg fungere i hverdagen uten min daglige dose kelpie-bebisser??? Tør man håpe at disse valpekjøperne sørger for det kanskje? Tror ikke det nei.. *henfaller i dyp depresjon ispedd skjelving og fråding*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeiiiiiiiiiiiiiiii... hvor skal vi addicted få vår daglige fix da????? Hvordan skal jeg fungere i hverdagen uten min daglige dose kelpie-bebisser??? Tør man håpe at disse valpekjøperne sørger for det kanskje? Tror ikke det nei.. *henfaller i dyp depresjon ispedd skjelving og fråding*

"Noen" har å opprette min hund tråd! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeiiiiiiiiiiiiiiii... hvor skal vi addicted få vår daglige fix da????? Hvordan skal jeg fungere i hverdagen uten min daglige dose kelpie-bebisser??? Tør man håpe at disse valpekjøperne sørger for det kanskje? Tror ikke det nei.. *henfaller i dyp depresjon ispedd skjelving og fråding*

Du, hallo :poke: Tror du vi kommer til å slutte å henge helt på sonen med en gang vi får valpen i hus, eller? Nå har jeg tross alt en nært forestående (alt for nært spør du meg) eksamensperiode på gang, og jeg er aldri så mye på sonen som når jeg skal lese til eksamen! Valp eller ei. :P

Herfra vil det i alle fall komme oppdateringer både i blogg, AN-tråden og i egen tråd (som han ikke har fått ennå). :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hallo :poke: Tror du vi kommer til å slutte å henge helt på sonen med en gang vi får valpen i hus, eller? Nå har jeg tross alt en nært forestående (alt for nært spør du meg) eksamensperiode på gang, og jeg er aldri så mye på sonen som når jeg skal lese til eksamen! Valp eller ei. :P

Herfra vil det i alle fall komme oppdateringer både i blogg, AN-tråden og i egen tråd (som han ikke har fått ennå). :)

Pøh!! Bare vent til Geo er i hus - så får du se hvor mye tid du har til sonen :lol: !! Jeg skrev om Strider på sonen først når jeg hadde levert han hos jeanette den første tiden hvor vi kun hadde han som helgegjest.. (og jeg kommer enda ikke over at Jeanette orket det.. for fy søren det var liv i apekatten! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Bare vent til Geo er i hus - så får du se hvor mye tid du har til sonen :lol: ! Jeg skrev om Strider på sonen først når jeg hadde levert han hos jeanette den første tiden hvor vi kun hadde han som helgegjest.. (og jeg kommer enda ikke over at Jeanette orket det.. for fy søren det var liv i apekatten! )

Du sier noe der. :lol: Jeg nevnte heldigvis ikke hvor ofte det skal komme oppdateringer, men at det kommer, kan jeg i det minste love! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiin Talli er med dem! :wub:

Fine Talli :wub:

Jeg bare advarer, de er fullstendig gale og man faller pladask for galskapen. :bananas:

Jeg gleder meg til galskap! :D

Neeeeeiiiiiiiiiiiiiiii... hvor skal vi addicted få vår daglige fix da????? Hvordan skal jeg fungere i hverdagen uten min daglige dose kelpie-bebisser??? Tør man håpe at disse valpekjøperne sørger for det kanskje? Tror ikke det nei.. *henfaller i dyp depresjon ispedd skjelving og fråding*

Døh! Du får en sånn en av meg også :poke:

:lol:

Når jeg flytter får jeg et bedre nettverk, dvs at jeg også kan legge ut mer bilder og at jeg har stabilt nettverk. Så da kommer jeg til å oppdatere bloggen min OG sonen mye mer enn jeg har gjort på lenge ;)

Tre dager igjen :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Jeg å hentet frøken-Meera i går :heart: Her kommer en oppdatering: :D

Vi stoppet på Ikea (i ca 30 min) måtte jo inn å kjøpe trappegrind. Sambo var inne på ikea, mens Meera og Jeg satt i bilen.

Hun lå mellom bena mine å tittet ut på mennesker, biler og en schæfer som gikk tur -med bildøra på gløtt. Deretter gikk turen videre til Frogner (kjøpe hundebur) der ble det en liten tiss-stopp.

Så kjørte vi videre til Ski for å plukke opp "storebror" pomme-Biggie.

Første møtet gikk helt greit, vi fant et tomt nøytralt sted litt utenfor ski v/midtsjøvannet. Biggie var ikke sikker på om denne rare skapningen var skummel eller spennede og Meera syns nok denne håtballen var litt "småskummel"-så hun rømte en tur under bilen, men kom fort ut igjen :running:

Deretter tok vi turen hjem til Spydeberg (hennes nye hjem) :hug:

Hele bilturen i seg selv tok noen timer, å det taklet hun på strak arm. Holdt pipekonsert de første 10 min, deretter sov hun for det meste.

Vel hjemme fikk hun snuse rundt i store hagen, så oppholdt vi oss for det meste i stua. Etter 1 time kjentes det ut som hun hadde bodd her hele livet.

*Gud hun er så vakker, elsker å kose (spessielt på magen) og ligger på fanget opp i mot 15 min (som er leeenge for en valp) å bare ser deg dypt og lenge inn i øynene!! :heart: *

Natten gikk veldig bra! Våknet et par ganger og peip, tok henne ut og da var det å gjøre fra seg også rett inn å sove igjen.

I dag har Biggie og Meera blitt mye tryggere på hverandre. Han knuffa mye på henne i starten, men nå leker han godt med henne. De bytter på å jage hverandre, bytter på å "angripe" hverandre-de er jo like store også *ler* Biggie har hentet fram valpe-bjeffene sine og de har jeg faktisk ikke hørt på 2 år :twitch: haha!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da var Jeg å hentet frøken-Meera i går :heart: Her kommer en oppdatering: :D

Vi stoppet på Ikea (i ca 30 min) måtte jo inn å kjøpe trappegrind. Sambo var inne på ikea, mens Meera og Jeg satt i bilen.

Hun lå mellom bena mine å tittet ut på mennesker, biler og en schæfer som gikk tur -med bildøra på gløtt. Deretter gikk turen videre til Frogner (kjøpe hundebur) der ble det en liten tiss-stopp.

Så kjørte vi videre til Ski for å plukke opp "storebror" pomme-Biggie.

Første møtet gikk helt greit, vi fant et tomt nøytralt sted litt utenfor ski v/midtsjøvannet. Biggie var ikke sikker på om denne rare skapningen var skummel eller spennede og Meera syns nok denne håtballen var litt "småskummel"-så hun rømte en tur under bilen, men kom fort ut igjen :running:

Deretter tok vi turen hjem til Spydeberg (hennes nye hjem) :hug:

Hele bilturen i seg selv tok noen timer, å det taklet hun på strak arm. Holdt pipekonsert de første 10 min, deretter sov hun for det meste.

Vel hjemme fikk hun snuse rundt i store hagen, så oppholdt vi oss for det meste i stua. Etter 1 time kjentes det ut som hun hadde bodd her hele livet.

*Gud hun er så vakker, elsker å kose (spessielt på magen) og ligger på fanget opp i mot 15 min (som er leeenge for en valp) å bare ser deg dypt og lenge inn i øynene! :heart: *

Natten gikk veldig bra! Våknet et par ganger og peip, tok henne ut og da var det å gjøre fra seg også rett inn å sove igjen.

I dag har Biggie og Meera blitt mye tryggere på hverandre. Han knuffa mye på henne i starten, men nå leker han godt med henne. De bytter på å jage hverandre, bytter på å "angripe" hverandre-de er jo like store også *ler* Biggie har hentet fram valpe-bjeffene sine og de har jeg faktisk ikke hørt på 2 år :twitch: haha!

Hey - Tallibarn i Spydeberg - så gøy!

Kanskje vi kan få lurt deg med på en "date" i omegn da? På trening osv. (og så har jeg bare sååååååå lyst til å ha fotoshoot med kelpievalp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså, du må gjerne komme hjem til oss og ta bilder av sjokofanten "vår" også, altså. :yes: Og gjerne ha med de røde farer og Marvinus på et par av bildene også. :whistle:

*ler* Det er sant, dere bor jo ikke så langt unna dere heller :)

Hmmm.... kanskje man kan lure dere med på tur oppi skogen en gang det er pent vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har også Geo reist til Ingvild. Må tro hva han syns om togturen, for han var rimelig overtrøtt når han dro herfra :P

Linus, Asha og Dany har fått hilst på xen sin 13 år gamle labbis i dag. Eller dvs han hilste ikke på de, han bare gikk sin vei og de kom etter litt sånn på avstand for den store svarte tingen :lol: De kunne nærme seg bakfra men "bartelydene" han lager (han "fnyser" når han syns ting er teit, men ikke så teit at man må si noe mer. Snill som bare det) Da måtte de løpe andre veien! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk *Line* for oppdatering! Og lille Meera da.. hun er jo virkeliggjøringen av konseptene henrivende og bedårende (så lenge det varer :P ) Vi er ummettelige på oppdateringer her altså - for ikke å snakke om egen tråd under Min Hund!

Ja da har også Geo reist til Ingvild. Må tro hva han syns om togturen, for han var rimelig overtrøtt når han dro herfra :P

Flir.. lurer mer på hva Ingvild synes om togturen jeg.. *kjenner jeg er glad for at jeg aldri har måttet kjøre tog med Strider da han var helt liten*

Og svarte prustemonstre bør man omgås med forsiktighet! (Og synd du ikke filmet det.. ser for meg at de lusker etter for å så å bråsnu og styrte vekk når det kom lyder fra det sorte lokomotivet :lol: )

Og Sandras Sjokofant er sånt et nydelig ord for en kelpievalp synes jeg!

*Venter da på flere kelpiefixer etterhvert her*

edit: en bitteliten skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har også Geo reist til Ingvild. Må tro hva han syns om togturen, for han var rimelig overtrøtt når han dro herfra :P

Linus, Asha og Dany har fått hilst på xen sin 13 år gamle labbis i dag. Eller dvs han hilste ikke på de, han bare gikk sin vei og de kom etter litt sånn på avstand for den store svarte tingen :lol: De kunne nærme seg bakfra men "bartelydene" han lager (han "fnyser" når han syns ting er teit, men ikke så teit at man må si noe mer. Snill som bare det) Da måtte de løpe andre veien! :lol:

Hahaha Arya hilser og sier at de er skikkelig skumle hvis de er hvite også. Men nå i stad hadde hun sin første skikkelige raptus lek med Ebba. Ebba har klart å lure hun til litt drakamp tidligere, men nå tok Arya den helt ut. Så får vi se om ikke Ebba kommer til angre på det. Kan kanskje være greit å ha status som den avskylige snømannen :lol:

Så håper jeg for Ingvild sin del at Geo sovner på toget, og er glad det ikke er meg som skal ta tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og så har jeg bare sååååååå lyst til å ha fotoshoot med kelpievalp)

Er ikke innmari langt fra meg til deg heller, da. :aww: *hint*

Ja da har også Geo reist til Ingvild. Må tro hva han syns om togturen, for han var rimelig overtrøtt når han dro herfra :P

Flir.. lurer mer på hva Ingvild synes om togturen jeg.. *kjenner jeg er glad for at jeg aldri har måttet kjøre tog med Strider da han var helt liten*

Så håper jeg for Ingvild sin del at Geo sovner på toget, og er glad det ikke er meg som skal ta tog.

Haha! Det gikk så fint, så. :) Han var rimelig overtrøtt ja, og måtte sutre en del underveis. Fra Dal til Oslo var selve det å kjøre tog innmari kult - ny måte å bevege seg på og nye lyder krevde litt oppmerksomhet. Han måtte stå med forlabbene i vinduet og speide utover. Så fikk han strekke litt på beina og tisset litt (ja, inne på toget, hehe), Men for det meste hadde jeg han bare i fanget, og med litt tvangskosing slo han seg til ro der, dog med litt sutring i ny og ne. Fra Oslo til Ski fikk han en liten neve tørrfôr, det satte han stor pris på. Deretter sovnet han på gulvet i midtgangen, og ble liggende der hele veien. I Ski hadde vi noen minutter før bussen til Ås gikk, så da fikk han strekke litt på beina og våkne igjen. Men når vi kom på bussen, ble han bare sittende i fanget mitt og halvsove litt, med et bar stakkars-meg-jeg-er-trøtt-klynk innimellom. Så alt i alt - han var behagelig å ha med seg på turen! Så behagelig som man kan forvente at en åtte uker gammel valp er. Siden jeg ikke har bil er jeg avhengig av å ha hunder som slapper av på tog og i buss, så det er like greit å starte tidlig. :aww::P

Første møte med Tinka gikk greit - hun var veldig interessert, men han var veldig trøtt og syntes Tinka var litt stor og voldsom. Hun tok hintet veldig raskt, roet seg ned og gikk deretter bare og snuste, så han heller fikk komme bort til henne. Jeg tror de kommer til å bli veldig gode venner etterhvert, når han blir hakket mer husvarm og ikke er fullt så trøtt. Hun er i alle fall veldig flink til å respektere Geo! Da vi kom inn la hun seg rett ned på gulvet og ble liggende der til han hadde snust rundt på rommet mitt, vært borte og snust på Tinka og så kom og la seg ved føttene mine. Og her ligger han ennå - det er nok mange inntrykk som skal fordøyes for en liten valp. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Det er sant, dere bor jo ikke så langt unna dere heller :)

Hmmm.... kanskje man kan lure dere med på tur oppi skogen en gang det er pent vær?

Det vil sikkert Marianne, Marvin og Dany være med på, men mine er sånne jakthunder som ikke kan være løse i skogen akkurat nå pga kill, kill, kill, så de kan vente hjemme i hagen, for de er ikke så pene med halsbånd og kobbel på, hehe. Men det er jo sjokofanten som er stjerna, så det er HELT greit. :ahappy:

Og Sandras Sjokofant er sånt et nydelig ord for en kelpievalp synes jeg!

Det er Marianne som har kommet opp med det, altså, rett skal være rett. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det vil sikkert Marianne, Marvin og Dany være med på, men mine er sånne jakthunder som ikke kan være løse i skogen akkurat nå pga kill, kill, kill, så de kan vente hjemme i hagen, for de er ikke så pene med halsbånd og kobbel på, hehe. Men det er jo sjokofanten som er stjerna, så det er HELT greit. :ahappy:

Det er Marianne som har kommet opp med det, altså, rett skal være rett. :)

Så gøy!

Men du - jeg er god på å ta bilder av hunder i bånd også jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...