Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Hei folkens :)

Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang :P

Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det ;) siden det er jeg som skal ha Meera :D Gleder seg!

*Liker* Velkommen :D

Meera er kjempesøt :wub:

Og nei, *Line*, ikke alle her skal ha fra dette kullet. Vi er vel en salig blanding av treningskompiser og tidligere valpekjøpere til JeanetteH ;) Det er vel 4 valpekjøpere fra første kullet til Talli her, TonjeM med Strider, Benedicte med Ikke, Mokken med Harly og Marie med Balrog (har ikke glemt noen nå?). :)

*vinker* :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

*Liker* Velkommen :D

Meera er kjempesøt :wub:

*vinker* :wave:

Ja, det er hun (syns nå alle var like skjønne) Afrtig at hun har en del pels...har jo en pomme fra før. Så er liksom vandt med litt hår kan du si :D

:wave: *vinker tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var et par som lurte på om hun blir hetende Meera :P

Vet dere hva...det kan kanskje hende, har ikke helt bestemt meg enda... ???

Det hadde vært litt artig. I såfall er det Meera, Arja og Dany som beholder sitt ser det ut til :P

Jeg har hatt noen navn i bakhånd, men når det ble Dany på meg, så føltes det riktig å beholde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror det må bli Geo, jeg. Det passer en trønder og alle andre utmerket i uttale (jeg liker tostavelsesnavn som slutter på vokal, jeg er veldig fan av navnet Leo men syns det er for vanlig, så da er det fint å bruke eo-lyden på en annen måte. Det er kort og enkelt å si, og passer alle mulige tonefall). I tillegg har det en betydning som passer meg veldig fint. Så jeg har vel bortimot bestemt meg for navn nå, tror jeg.

Og jeg gleder meg også veldig til kenneltreff! Det blir gøyalt. :)

Nei! Han kan ikke hete Geo! Da kommer jeg til å kalle han for grekeren altså :lol::P

Gratulerer til alle med de herlige valpene deres! Spennende at det igjen er så mange som blir på sonen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært litt artig. I såfall er det Meera, Arja og Dany som beholder sitt ser det ut til :P

Jeg har hatt noen navn i bakhånd, men når det ble Dany på meg, så føltes det riktig å beholde det.

Det hadde vært litt artig. I såfall er det Meera, Arja og Dany som beholder sitt ser det ut til :P

Jeg har hatt noen navn i bakhånd, men når det ble Dany på meg, så føltes det riktig å beholde det.

Dany syns jeg er et kjempe fint navn, liksom litt sånn tøft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Han kan ikke hete Geo! Da kommer jeg til å kalle han for grekeren altså :lol::P

Gratulerer til alle med de herlige valpene deres! Spennende at det igjen er så mange som blir på sonen :ahappy:

Det er derfor mange som får barn bla ikke forteller hvilke navn de vurderer før barnet er født og de har bestemt seg, for da kan de ikke si at æsj, det var stygt og NEI det minner om fæle tante Olga, osv. :lol:

Det viktigste her, er at du ikke kaller han for Grekern, for da må jeg bryte inn og denge en fisk i hodet ditt ;)

Dany syns jeg er et kjempe fint navn, liksom litt sånn tøft ;)

Hehe, da tror jeg det navnet kommer til å passe bra til den frøkna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor mange som får barn bla ikke forteller hvilke navn de vurderer før barnet er født og de har bestemt seg, for da kan de ikke si at æsj, det var stygt og NEI det minner om fæle tante Olga, osv. :lol:

Det viktigste her, er at du ikke kaller han for Grekern, for da må jeg bryte inn og denge en fisk i hodet ditt ;)

Men Ingvild har jo foreslått dette navnet på foran og jeg advarte henne allerede da :lol: Du får bare forberede deg på å denge meg med fisk! :P

Nei, jeg overlever nok, men det blir rart til å begynne med. Som med Synnøve og valpen deres som heter Gunnhild! :P

Herlige bilder, Jeanette :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at han har en like stor forkjærlighet for IKEA som meg! *fnis*

Og så herlige bilder du la ut! Det siste av Blaze og Dany var nydelig! :ahappy:

Og BenedicteBergenser har en hund som heter IKKE, og du klarer ikke Tyrion? Okei, da. Du er trønder, jeg ser for meg at du kommer til å si TYRRIåN. :lol:

Ja, sant! Det funker jo bare ikke for et snøvlete trøndertonefall. :lol:

Hei folkens :)

Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang :P

Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det ;) siden det er jeg som skal ha Meera :D Gleder seg!

Velkommen! Koselig å få følge henne også på nært hold. Hun er så søøøøt! :)

Jeg skal altså ha kullbror Tyrion. :)

Nei! Han kan ikke hete Geo! Da kommer jeg til å kalle han for grekeren altså :lol::P

Hehe, kan ikke ta hensyn til alles assosiasjoner, altså. Jeg tar med meg andres synspunkter litt også, og Geo er faktisk det navnet flest har vært positive til. Utenom deg er det ingen som har sagt at de ikke syns det er et tøft navn. Kanskje de bare holder kjeft. :P Jeg har ikke bestemt meg helt ennå da. Jeg vil egentlig gjerne beholde navnet Tyrion, så jeg kjenner litt på om uttalen (den ene eller andre måten å uttale det på) egentlig er for tung for meg eller ikke. Også har jeg ikke slått fra meg Tellus og Atlas ennå, heller. Eller kanskje han skal hete noe helt annet? Uff, navn er vanskelig! Får gruble litt til og heller ta det i navnetråden enn i denne tråden, kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de små til både deg og *Marvin* - og jeg mistenkte hvem du skulle ha allerede når vi var hos deg på fotoshoot, JeanetteH :P

Det skinte ganske godt gjennom ja. :P

Jeg synes at du må få Birgit inn på forumet, så jeg får høre mer om Summer. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg "Imp" :aww: Ingen vanskelige R'er i det hele tatt :P

Gratulerer med de små til både deg og *Marvin* - og jeg mistenkte hvem du skulle ha allerede når vi var hos deg på fotoshoot, JeanetteH :P

Så ikke denne før nå jeg, pga Carina :P

Takk! Det her blir veldig bra altså :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant! Det funker jo bare ikke for et snøvlete trøndertonefall. :lol:

Altså... nå har du gjort østlending av deg, så det blir overhodet ikke noe problem å si Tyrion :P. Etterhvert glemmer du en i'en også blir det Tyron etterhvert :D.

Fantastisk herlige bilder altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... nå har du gjort østlending av deg, så det blir overhodet ikke noe problem å si Tyrion :P. Etterhvert glemmer du en i'en også blir det Tyron etterhvert :D.

Haha! Jeg snakker "penere" enn deg og det har jeg nok alltid gjort uansett hvor jeg bor! Og selv om jeg innimellom sliter litt med frafall av enkelte trønderske ord og uttrykk, har jeg snøvletendensene vel inntakt ennå, altså. :lol: uavhengig av alkoholinntak faktisk! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg fra Harryland, hvor vi legger trykket på feil steder nesten konsekvent, sier Tyrion, som rett frem. Tyr-i-jon-ish. Liker det navnet jeg, og han er ikke så verst sånn under det hele heller, så vidt jeg husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke noe press liksom :lol:

Du skal få sjokolade neste gang jeg ser deg om han blir hetende Tyrion. :aww:

(Ellers likte jeg Geo også altså. Eneste problemet med det er at det ikke er Tyrion. :lol:)

Du skjønner... Balrog var førstefødt hannhund akkurat som Tyrion, og han nedarver 'navnebeholdingen' til lillebror. Ren logikk det. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd mye fra fire til fem uker - nå står alle mye bedre på beina og er jevnere å se på. Men Summer skilte seg ut for meg nå, synes jeg. Synd med pelsen... Dog, fine alle sammen, ingen som skiller seg negativt ut.

Grattis til alle som har "fått" valpen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
×
×
  • Opprett ny...