Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

:lol: Du MÅTTE inn å snike!

Arya (rosa) blir min deleie/halvför hund (til en snik sonis, tidlgiere på fulltid *ler*). -DeepEyes Song Of Ice And Fire III

Dany (hvit) blir Marvin her inne sin. - DeepEyes Dream Of Spring III

Tyrion (prikkete/normal pelset) blir Ingvild sin. - DeepEyes Clash Of Kings III

Asha (stripete) skal eier og oppdretter av pappaen til kullet ha, så den flytter til Sverige. DeepEyes Dance With Dragons III

Summer (blå/rikhåret) flytter til Biri/Hamar. - DeepEyes Game Of Thrones III

Meera (lilla/rikhåret) flytter til Follo. - DeepEyes Winds Of Winter III

Klart jeg måtte inn og snike!! Sniker mye jeg faktisk :aww: Men da det stod i AN-tråden at du skulle til å sende mailer vedr fordeling, ble det aktivitet her i gården!

Og jeg hadde Arya som en god nr 1 som fortispen din fra da du nevnte henne spesifikt første gangen som den frempå valpen som laget lurveleven når hun ikke fikk det som hun ville - enda hun kun var en uke eller to, og at sist du hadde en sånn het den Strider (og jeg er så sjeleglad for Strider er hannhund for ellers hadde jeg ikke hatt han nå!). Og så tror jeg du hadde Asha som nr 2. Men så ble jeg litt usikker pga Asha hørtes ganske lik ut.. og så var jeg usikker på utseendet.. men så fallt jeg ned på Arya allikevel.

Og Arya virker å være veldig lik Strider altså.. liknende fotoshoot adferd feks, og så hang jeg meg opp i at Marvin fortalte om valpebesøket at Arya drev rundt med sine egne prosjekter = mye å gjøre mye og føre = Strider..

Men Ingvild - Tyrion er da et knallfint navn hvis du uttaler det på norsk (ikke den engelske uttalen) og jeg har hørt bergensere klage på r-uttale (Mokken feks..) men aldri trøndere! (Forøvrig hadde 2ne et kjempenavneforslag.. Imp er bare så passende et navn! :lol: )

Og Marvin, kommer du å beholde navnet? Hun er såååå søt lille Dany, blir jo kjempespennende å følge henne.

Nå gleder jeg meg veldig til kenneltreff i september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Og Arya virker å være veldig lik Strider altså.. liknende fotoshoot adferd feks, og så hang jeg meg opp i at Marvin fortalte om valpebesøket at Arya drev rundt med sine egne prosjekter = mye å gjøre mye og føre = Strider..

Men Ingvild - Tyrion er da et knallfint navn hvis du uttaler det på norsk (ikke den engelske uttalen) og jeg har hørt bergensere klage på r-uttale (Mokken feks..) men aldri trøndere! (Forøvrig hadde 2ne et kjempenavneforslag.. Imp er bare så passende et navn! :lol: )

Og Marvin, kommer du å beholde navnet? Hun er såååå søt lille Dany, blir jo kjempespennende å følge henne.

Nå gleder jeg meg veldig til kenneltreff i september!

Hehe, ja jeg måtte fortelle litt om dem ;) Og Arya føyk rundt med sin egen agenda hun. Sjekket ut besøket, tok seg en blund i valpekassa når det passet henne. Og så ut igjen på nye eventyr på stuegulvet.

Jeg liker også Tyrion på norsk!

Og ja, når jeg nå faktisk har fått Dany og det var et av navnene jeg har vurdert, så får hun beholde det ;) Nå kjenner jeg henne igjen som Dany fra før, så da føles det naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, når jeg nå faktisk har fått Dany og det var et av navnene jeg har vurdert, så får hun beholde det ;) Nå kjenner jeg henne igjen som Dany fra før, så da føles det naturlig :)

Å så bra! Da er hun utvetydig og unikt identifisert her i verden: Dany. Og stakkars Marvin.. han går en slitsom tid i møte han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sÅ bra! Da er hun utvetydig og unikt identifisert her i verden: Dany. Og stakkars Marvin.. han gÅr en slitsom tid i møte han!

Han har to andre å dele "begeistringa" med, så han klarer seg nok. Jeg er mer bekymra for hva slags fine triks og pek frøken knertmonster-kamikaze drar Dany med på, jeg. :P Kjedelig blir det i alle fall ikke! :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da foreslår jeg "Imp" :aww: Ingen vanskelige R'er i det hele tatt :P

Gratulerer med de små til både deg og *Marvin* - og jeg mistenkte hvem du skulle ha allerede når vi var hos deg på fotoshoot, JeanetteH :P

:lol: Var vel flere enn bare deg som mistenkte det :P

Jeg må jeg si jeg er veldig fornøyd med at den lille shiba-wannabe'en Dany som kom MEGET godt overens med meg er den som skal få komme til Marianne! :wub:

Hun har ligget i fanget hos oss begge, og da hun var hos meg lå hun der med bollemagen i været og koste seg :wub:

:lol: Spørs om ikke den brått blir kidnappet, du får låse henne godt inne om den skal være alene hjemme *flirer*

Kanskje det er mulighet for et siste Dany-besøk før henting også.. :whistle:

Det skal vi alltids kunne se på :)

Dere kan forøvrig få alle sammen gratis i dette øyeblikk. 0530 mente de at det var påtide å stå opp :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har to andre å dele "begeistringa" med, så han klarer seg nok. Jeg er mer bekymra for hva slags fine triks og pek frøken knertmonster-kamikaze drar Dany med på, jeg. :P Kjedelig blir det i alle fall ikke! :lol:

:lol: Vet han har 2 damer til å forholde seg til - så jeg bare gjentar: stakkars Marvin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra! Da er hun utvetydig og unikt identifisert her i verden: Dany. Og stakkars Marvin.. han går en slitsom tid i møte han!

Ja det har han, lykkelig uvitende :innocent:

Han har to andre å dele "begeistringa" med, så han klarer seg nok. Jeg er mer bekymra for hva slags fine triks og pek frøken knertmonster-kamikaze drar Dany med på, jeg. :P Kjedelig blir det i alle fall ikke! :lol:

DET kan jeg levende forestille meg faktisk :lol: Både at Imouto frister med nye pek, men også at Dany henger seg på!

:lol: Vet han har 2 damer til å forholde seg til - så jeg bare gjentar: stakkars Marvin :P

Marvin er egentlig veldig glad i damer han, men samtidig så har de ofte så mye meninger så det kan være greit å la dem være også når det blir for mye av dem :lol:

Marvin ble litt forvirret da jeg vasket den gamle valpeselen hans. Han trodde selvfølgelig vi skulle på tur med en gang. Men jeg har funnet fram litt stæsj som er klart til hun kommer, og det var jo ikke til ham. Og så har jeg laget en ekstra handleliste, siden jeg kom på litt mer småtterier jeg "trenger" :icon_redface:

Våknet alt for tidlig i dag også, og Marvin kastet et trøtt blikk på meg; "Sikker på at vi skal opp nå? Det går greit, men vi kan godt kose litt?"

Så vi lå og koste mens jeg tenke på fine ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som nå vet hvilken valp som blir sin! Jeg kjenner meg godt igjen, og det var herlig og endelig få bekreftet at akkurat *han* ble min!

Nå er jeg så heldig at det ser ut som jeg skal få hilse på og kosemose med Tyrion gjennom sommeren :) For Ingvild har sagt at hun vil komme og hilse på oss på miljøtreningene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ingvild - Tyrion er da et knallfint navn hvis du uttaler det på norsk (ikke den engelske uttalen) og jeg har hørt bergensere klage på r-uttale (Mokken feks..) men aldri trøndere! (Forøvrig hadde 2ne et kjempenavneforslag.. Imp er bare så passende et navn! :lol: )

Nå gleder jeg meg veldig til kenneltreff i september!

Det er vel ikke bare R-en, men at jeg i det hele tatt som trønder snakker veldig snøvlete og trekker sammen ord så de blir kortere enn de egentlig er. :lol: Ty-ri-on, altså norsk uttale (var det slik du tenkte?), ville for eksempel blitt Tyrn til daglig, og det må du innrømme at ikke er så veldig pent? :P Nei, jeg tror det må bli Geo, jeg. Det passer en trønder og alle andre utmerket i uttale (jeg liker tostavelsesnavn som slutter på vokal, jeg er veldig fan av navnet Leo men syns det er for vanlig, så da er det fint å bruke eo-lyden på en annen måte. Det er kort og enkelt å si, og passer alle mulige tonefall). I tillegg har det en betydning som passer meg veldig fint. Så jeg har vel bortimot bestemt meg for navn nå, tror jeg.

Og jeg gleder meg også veldig til kenneltreff! Det blir gøyalt. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bare R-en, men at jeg i det hele tatt som trønder snakker veldig snøvlete og trekker sammen ord så de blir kortere enn de egentlig er. :lol: Ty-ri-on, altså norsk uttale (var det slik du tenkte?), ville for eksempel blitt Tyrn til daglig, og det må du innrømme at ikke er så veldig pent? :P Nei, jeg tror det må bli Geo, jeg. Det passer en trønder og alle andre utmerket i uttale (jeg liker tostavelsesnavn som slutter på vokal, jeg er veldig fan av navnet Leo men syns det er for vanlig, så da er det fint å bruke eo-lyden på en annen måte. Det er kort og enkelt å si, og passer alle mulige tonefall). I tillegg har det en betydning som passer meg veldig fint. Så jeg har vel bortimot bestemt meg for navn nå, tror jeg.

Og jeg gleder meg også veldig til kenneltreff! Det blir gøyalt. :)

Og jeg valgte Lego ;) Jeg tenkte også på Leo, men måtte 'gjøre om' litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som alt er avklart kan jeg vel si at Arya flytter hit :D

Lurer litt på hvordan en kelpie som vokser opp til å tro den er en mini bull kommer til å bli :P

Det syntes jeg du skal være veldig aktiv med å fortelle oss om her på sonen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Var vel flere enn bare deg som mistenkte det :P

Ja, det lyste vel igjennom sånn omtrent fra første presentasjonen :P:lol:

Nå som alt er avklart kan jeg vel si at Arya flytter hit :D

Lurer litt på hvordan en kelpie som vokser opp til å tro den er en mini bull kommer til å bli :P

Gratulerer! Blir hun hentende Arya? :) En kelpie som tror den er en minibull høres voldsom ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Tyrion er et veldig vakkert navn, men tunga mi slår krøll på seg av bokstaven R i hundenavn, og i alle fall av engelsk R, så her i gården blir det nok navnebytte rett og slett av praktiske årsaker. Jeg er avhengig av å ha et navn som er totalt uproblematisk å si for en stakkars trønder. :P

Og BenedicteBergenser har en hund som heter IKKE, og du klarer ikke Tyrion? Okei, da. Du er trønder, jeg ser for meg at du kommer til å si TYRRIÅN. :lol:

Fiiine sjokkisvalper, Jeanette! De virker ikke akkurat redde for bråkete og rare ting. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lyste vel igjennom sånn omtrent fra første presentasjonen :P:lol:

Gratulerer! Blir hun hentende Arya? :) En kelpie som tror den er en minibull høres voldsom ut :lol:

Ja, hun kommer nok til å beholde navnet sitt så jeg ikke får Tonje etter meg :blink:

Ser for meg at hun ikke bare kan hoppe over et bord, men også løpe rett gjennom det. :jump:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)

Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang :P

Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det ;) siden det er jeg som skal ha Meera :D Gleder seg!

Å så kult!! Velkommen!! Så kjempemoro! Og hun lille rufsesnufsa du skal ha da (og ikke tenk på at jo søtere valp jo verre er den, søtheten er kun overlevelsesstrategi, man har ikke hjerte å kaste dem i søpla når det kommer til stykket allikevel.. :lol: )

Ja, hun kommer nok til å beholde navnet sitt så jeg ikke får Tonje etter meg :blink:

Ser for meg at hun ikke bare kan hoppe over et bord, men også løpe rett gjennom det. :jump:

:lol: Liker slike navnevalg ja!

(Og kombi mini-bulle/kelpie tåler nesten ikke tenkes.. blir spennende :lol: ) Og så gøy at du skal ha Arya! Tenker det var Strider som fikk deg omvendt på Lillestrøm :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)

Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang :P

Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det ;) siden det er jeg som skal ha Meera :D Gleder seg!

Så gøy! Velkommen!

Artig at så mange i kullet er soniser, nye som gamle :D

Og da blir det enda enklere å følge med dere frammover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)

Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang :P

Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det ;) siden det er jeg som skal ha Meera :D Gleder seg!

Hei, og velkommen :D Blir hun hetende Meera eller? hehe

Ja, hun kommer nok til å beholde navnet sitt så jeg ikke får Tonje etter meg :blink:

Ser for meg at hun ikke bare kan hoppe over et bord, men også løpe rett gjennom det. :jump:

Ja, TonjeM er ganske skummel hun *ler* Jeg håper du har videokamera når hun løper gjennom det bordet da :lol:

Og nei, *Line*, ikke alle her skal ha fra dette kullet. Vi er vel en salig blanding av treningskompiser og tidligere valpekjøpere til JeanetteH ;) Det er vel 4 valpekjøpere fra første kullet til Talli her, TonjeM med Strider, Benedicte med Ikke, Mokken med Harly og Marie med Balrog (har ikke glemt noen nå?). :)

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...