Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Guest Jonna

Så utrolig bra Tyrion står på beina sine, sammenlignet med søsknene. Står godt på godt vinklede bein. Meera så også ut til å ha god kontroll på hvor føttene bør stå.

Ja han står veldig fint på bena! Summer (tjukken) har jo nesten akkurat kommet seg opp på bena :lol:

Arya syns jeg normalt står mye bedre når jeg ser henne, men hun var veldig lite sammarbeidsvillig.

Det som er morsomt er at på bildene så "ser" jeg valpene på en annen måte når det kommer til eksteriør. Når jeg ser de live få er jeg veldig preget av personliigheten deres kjenner jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lov å kommentere utover at de er søte ;)

:lol:

Jeg synes jo Summer ser veldig bra ut både foran og bak - han står godt over forbeina sine og ser balansert ut der han står.... *nevner ikke at jeg har en greie med han der nei??? :D*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fins det alltid en slik en...

553198_10151433613885072_834435071_23571569_2082659855_n.jpg

:lol: Minner meg om en viss liten apekatt.. nevner ikke navn.. Men på oppstillingsbildet så det ut som Arya har litt mindre "hasevinkel" (altså ikke kne) enn de andre, men det er kanskje bare en oppstillingseffekt? Og så er det morsomt å se de ulike fjesene -de er jo så forskjellige. Hvis det er som LOTR-kullet, så kan man m.a.o. allerede nå se antydning til hvordan fjes de vil få som voksne (eller innbilder jeg meg bare? Når man ser på LOTR-gjengen synes jeg man kan kjenne igjen den voksne hunden i valpefjesene deres..). Kroppene.. flir... der skal ekspertene få kommentere, de har noen merkelige kropper (men veldig nusselige altså), kan bare si at de begynner å se litt slankere ut enn det de gjorde før (men det kan selvfølgelig skyldes noe så enkelt som at de begynner å få litt lengre bein.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen oppdretter som har holdt på i noen år mener også at Meera og Summer muligens blir langpelsete, men hun syns fortsatt det er litt tidlig å se om de bare blir rikhåret med litt ekstra på ørene eller faktisk langhåret på hele kroppen.

Det er forresten lov å kommentere utover at de er søte ;)

De er jo sukkersøte :D :D

Jeg syns Meera såg skikkelig langhåret ut, tyrion såg mer kraftig pelset ut? eller? hehe :) Hvertfall har jeg satt min elsk på Tyrion :w00t: Han ser så nydelig, står så stabilt på bena sine, fine vinkler av det jeg kan se nå :D Og for et flott hode! :D *love*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
:lol: Jeg synes jo Summer ser veldig bra ut både foran og bak - han står godt over forbeina sine og ser balansert ut der han står.... *nevner ikke at jeg har en greie med han der nei??? :D*.

:lol: Jaggu godt Summer er solgt skjønner jeg.

Siri kalte han for "mini Willy" når hun var her, syns han lignet på en Briard :blink:

:lol: Minner meg om en viss liten apekatt.. nevner ikke navn.. Men på oppstillingsbildet så det ut som Arya har litt mindre "hasevinkel" (altså ikke kne) enn de andre, men det er kanskje bare en oppstillingseffekt? Og så er det morsomt å se de ulike fjesene -de er jo så forskjellige. Hvis det er som LOTR-kullet, så kan man m.a.o. allerede nå se antydning til hvordan fjes de vil få som voksne (eller innbilder jeg meg bare? Når man ser på LOTR-gjengen synes jeg man kan kjenne igjen den voksne hunden i valpefjesene deres..). Kroppene.. flir... der skal ekspertene få kommentere, de har noen merkelige kropper (men veldig nusselige altså), kan bare si at de begynner å se litt slankere ut enn det de gjorde før (men det kan selvfølgelig skyldes noe så enkelt som at de begynner å få litt lengre bein.. :P )

Arya har enten dårligere knevinkler eller så er hun litt sen med vinkelen sin. LOTR kullet var ganske knappe bak på 4 ukers bildene, og jeg syns å huske at de har ikke blitt så knapp bak nå. Dog er Arya den eneste som ser ut til å mangle vinkler bak så langt.

Men jeg syns også de her er litt tregere i utviklingen enn LOTR gjengen. Men det trenger ikke være noe negativt :) De henger ikke langt bak liksom :P

De var veldig trøtte i dag så jeg komme nok til å prøve meg på nye bilder til fredagen tror jeg. De har hatt sovedag i hele dag :yawn:

Edit:

Dany er en av de som overrasket meg mest på bildene nå. Hun har liksom vært litt anonym dvs jeg har ikke sett valpen for bare haletuppen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten lov å kommentere utover at de er søte ;)

Okay. Det har vært en sabla flink fotograf i dag, syns jeg :aww::lol:

Men de er søøøte :wub: De er enda søtere når man ser de små sussetrynene deres, og de velter over på ryggen når du tar på de, eller de prøver å jage deg bort når du skifter avisene hos de, eller når de ikke finner en pupp med nok melk, eller eller eller :D

Hvis man skal være saklig da, så er både Siri og min erfaring (og den er svæææær, sånn sammenlagt :P ) at valpiser som står godt på beina sine når de er så små, står godt og balansert når de blir voksne også. Hjalp det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Okay. Det har vært en sabla flink fotograf i dag, syns jeg :aww::lol:

Den beste :D

Men de er søøøte :wub: De er enda søtere når man ser de små sussetrynene deres, og de velter over på ryggen når du tar på de, eller de prøver å jage deg bort når du skifter avisene hos de, eller når de ikke finner en pupp med nok melk, eller eller eller :D

:lol:

Hvis man skal være saklig da, så er både Siri og min erfaring (og den er svæææær, sånn sammenlagt :P ) at valpiser som står godt på beina sine når de er så små, står godt og balansert når de blir voksne også. Hjalp det? :lol:

Bare ett problem, de er ikke alltid villig til å stå på bena. Strider er ett godt eksempel på det *flirer*

Men ja jeg skjønner hva dere mener ;)

Bare håper de er litt mer våken utover uken og får hentet inn en assistent samtidig. Jeg syns normalt ett par til står bedre på bena *unnskyldninger unnskyldninger* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste :D

:lol::D

Bare ett problem, de er ikke alltid villig til å stå på bena. Strider er ett godt eksempel på det *flirer*

Men ja jeg skjønner hva dere mener ;)

Bare håper de er litt mer våken utover uken og får hentet inn en assistent samtidig. Jeg syns normalt ett par til står bedre på bena *unnskyldninger unnskyldninger* :lol:

Det er ikke unnskyldninger, de er bare 4 uker, de ble vekket for fotoshoot, det er klart ikke alle var like villige til å posere ;) Men skal man bedømme bare ut fra dagens bilder, så er jeg enig med Caroline, Asha og Tyrion skiller seg ut positivt. Men jeg liker Arya også, og hun var vel den som protesterte mest i dag, så vi får vel se hvordan hun er på neste bilde? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Asha og Tyrion er de som skiller seg ut for meg :)

Nå får valpekjøpere ikke lese og legge for mye i det :P

Men Asha og Arya er mine favoritter. Arya og Asha har også en veldig lik personlighet, først ute, går på oppdagelse ferder, slenger seg på rygg for å få kos (ikke sånn "underkastelse" men TA PÅ MEG) og traver avgårde.

Asha er litt mer feminin akkurat nå, også er hun rød da :icon_redface:

Asha har litt høy haleføring når hun løper rundt og Arya virker litt knapp bak.

Stakkars, de blir overanalysert fra dag 1 liksom :lol:

Tyrion er med i den klanen, men han skal jo ikke jeg "ha" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jaggu godt Summer er solgt skjønner jeg.

Siri kalte han for "mini Willy" når hun var her, syns han lignet på en Briard :blink:

:lol: Jamen når JEG har en wannabekelpie, så kan du ha en wannabebriard :lol:

Hvis man skal være saklig da, så er både Siri og min erfaring (og den er svæææær, sånn sammenlagt :P ) at valpiser som står godt på beina sine når de er så små, står godt og balansert når de blir voksne også. Hjalp det? :lol:

Jamen det er sånn det er - for tenk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Tyrion veldig godt, har lagt merke til ham et par ganger på de siste bildene du har lagt ut. Men samtidig virker det som om Summer er enten trøtt, litt uheldig eller bare litt tregere i utviklingen, og da blir det dårlig gjort å dømme etter det. :P Jeg syns Tyrion står veldig balansert og fint, men samtidig ser det ut til at Summer heller ikke har så verst kropp om han bare får våknet opp og stablet beina litt. :lol: Nei, det er umulig å avgjøre noe ut fra bildene så langt i alle fall. Jeg liker uttrykket på begge to veldig godt, da. De er jo utrolig søte, hihi! Jeg føler liksom at jeg allerede kan se at de kommer til å bli maskuline og flotte hannhunder. Kan det stemme at Summer har mer Enzo-hode enn Tyrion? Eller er det i tidligste laget å se sånt, kanskje? Syns hodet så litt bredere ut på en måte, men det kan jo bare være vinkelen bildet er tatt i.

Av jentene var det Asha som skilte seg ut på fire-ukers-bildene for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får valpekjøpere ikke lese og legge for mye i det :P

Men Asha og Arya er mine favoritter. Arya og Asha har også en veldig lik personlighet, først ute, går på oppdagelse ferder, slenger seg på rygg for å få kos (ikke sånn "underkastelse" men TA PÅ MEG) og traver avgårde.

Asha er litt mer feminin akkurat nå, også er hun rød da :icon_redface:

Asha har litt høy haleføring når hun løper rundt og Arya virker litt knapp bak.

Stakkars, de blir overanalysert fra dag 1 liksom :lol:

Tyrion er med i den klanen, men han skal jo ikke jeg "ha" :P

Skal prøve å ikke henge meg for mye opp i det :P Jeg har studert alle bildene, og jeg må si jeg er veldig spent på besøket!

Tyrion synes jeg stakk seg ut for min del med en gang, og jeg skulle så gjerne ønske han fikk beholde navnet :wub:

Men av tispene så er jeg fryktelig spent på hvem jeg ender opp med altså. Det skal bli gøy å hilse på dem snart alle sammen.

Jeg har tenkt til å raide utstillinger, så får tiden vise hva det blir av henne mens hun vokser seg til :P Ellers blir det også mye annet gøy på oss da, lydighet og spor og og og... og det som tiden strekker til på :)

Jeg liker selvsikre TA PÅ MEG personlighet :ahappy:

Jeg kan ikke huske at ventetiden var så lang forrige gang jeg :blink::ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Må legge til at de er utrolig jevne. Det er egentlig svært lite som skiller de. Og DET annser jeg som en poseiv ting.

Om de ligner på Mammaen eller Pappaen syns jeg er litt tidlig å si noe om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå nær til å stjele Summer, fiiiineste lille pjokken. :wub: Og han var nå litt uheldig i dag, stakkars trøttingen. :lol: Forresten så kommer jeg gjerne og hjelper med 5-ukersbildene også. :P

Duuuu - hold kleptomanpølsene dine for deg selv - Summer er min, han... :icon_redface::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spennende med disse rikpelsede jeg! Spent på hvordan de "ender" opp å se ut.

Ellers så synes jeg at valper i 4 og 5 ukers alder er vanskelige å se skikkelig, blir straks bedre når de er 6 og 7 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Asha og Tyrion er de som skiller seg ut for meg :)

Helt enig!

Og merker jeg er veldig fascinert over hvor fort de vokser (jeg synes de nettopp var marsvin!) og denne pelsgreia. Blir spennende å se hvordan de utvikler seg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...