Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Guest Jonna

Når Dany ble født så var Talli litt uheldig og klarte få ytterste del av halen i klem når Talli skulle fjerne fosterposen. Hun klippet den ikke av da det virket som hun oppdaget at noe var feil ganske fort.

Men det ble jo en klem skade ca imellom 1-2/2-3 leddet i halen, altså hale spissen. Jeg har fulgt med den siden og den har vært tør og fin, men i går virket den ganske “død” så jeg tok en tur til veterinæren i dag.

Det fins ikke noe sår, så den er nok bare klemt så veterinæren mente vi ikke skulle gjøre noe. Antibiotika kunne gjøre mer skade på en slik liten valp, å fjerne den var en risiko ettersom nyrene ikke fungerer ordentlig enda. Og siden Dany både legger på seg, ikke virket plaget og ellers er 100% som de andre valpene så skal jeg bare fortsette å følge med. Det kan være den får igjen sirkulasjonen eller det kan være den rett og slett faller av pga en “god gammeldags” kupering hvor blodsirulasjonen og nervene er døde.

Men da er det iallefall dokumentert og i værste fall får den en litt kort hale som den får attest på. Jeg tror heller ikke (om den skulle bli kupert) at det skal være så mye at det skal ha noen betydning på utstilling.

Ellers er alle, inkludert Dany, frisk, rask og vokser jevnt.

Valpene er nå registrert på dogweb også :)

skjermbilde-2012-03-09-kl-18-40-10.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ser ut til at kroppen mest sannsynelig kommer til å ordne opp selv med den halen, og at lille Dany fortsetter å legge på seg og være frisk kjukkebolle :wub:

Og yey for registrerte valper! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

For noen pølser! :lol: Også som dem drømmer da :wub: Noen av de er skikkelig aktive når de sover!

Alle spevalper har ett veldig livlig sovende liv ;)

Er du sånn som har en feeling allerede nå på hvem du vil "beholde" selv?

:lol: Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hihi, det er nemlig noen oppdrettere jeg har hørt som allerede når de er så små, får en feeling på en av valpene, og det stemte visst ofte når de vokste opp. Var det kanskje noen her på forumet som sa det?

Jeg vet noen mener de klarer det på eksteriøret. Men jeg klarer ikke det når det kommer til lek, nyfikenhet, reaksjoner o.l. Da må de nesten først og fremmes kunne gå på bena og ha noe å bite med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet noen mener de klarer det på eksteriøret. Men jeg klarer ikke det når det kommer til lek, nyfikenhet, reaksjoner o.l. Da må de nesten først og fremmes kunne gå på bena og ha noe å bite med.

Hehe, ja det var kanskje eksteriøret de sa det på. Og jeg skjønner at du ikke ser lek osv nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

For en matlyst :wub: flinke små som spiser og vokser. Blir gøy når de begynner å åpne øynene så de kan gi deg noen grå hår også :lol:

Akkurat nå gleder jeg meg til det, men spørs om ikke jeg angrer noen uker etter og lengter tilbake til ren knirking.

Nå har faktisk min bekymring falt av. Det ble en naturlig kupering. Jeg måtte titte både 2 og 3 ganger at jeg hadde riktig valp og en liten titt i boken min hvor det er en merknad. Halen ser nesten ut som en helt vanlig hale etter at den falt av. Bare litt rundere i tuppen og litt tynnpelset. Så da håper jeg den forblir slik uten noen infeksjon e.l. Det er ikke noe sår der, bare hel og fin hud. Skal ta å rense den noen dager til og selvsagt følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg merker jeg ble litt fascinert av dette med halen. :P Godt at det løste seg så greit. Du har ikke tilfeldigvis bilde på det?

Nei jeg har ikke klart det rett og slett. det er jo så smått at jeg evt må ha makroobjektiv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har faktisk min bekymring falt av.

:lol:

Synes de ser svært så runde ut - rundere enn forrige gang? Har du produsert tjukke små kelpiser denne gangen? Leveres med slankefor liksom.. :P

Visste du ikke at hun hadde en labrador på besøk da Talli var høyløpsk? Jeanette driver skjult oppdrett av kelpidor, hun :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det må da være drømmerasen??? :lol:

Den ultimate redningshund :lol:

Asha har åpnet det ene øyet sitt iløpet av natten :wub: Jeg tror nok det kommer ett par til løpet av det neste døgnet. Da er de søte da :heart: :heart: (ja dette ble veldig masse hjerter*ler* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...