Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Da begynner jeg nærme meg mitt tredje sonen kull faktisk!

Talli burde få løpetid iløpet av desember, jo fortere jo bedre :lol:

Hannhund er bestemt etter at jeg lånte han han med meg en uke i sommer, resultatene til mitt forje kull.

Det var vel flere enn jeg på ferie i Danmark som ble litt forelsket i "Gubben" :wub:

"Gubben" heter Korad Nuch Dkuch NordV10 Whyallas Enzo

250255_10150737301720072_834435071_20089508_7951192_n.jpg

262512_10150737462720072_834435071_20092047_4344222_n.jpg

Enzo har desverre ikke noen brukspremiering selv pga han møtte en bil i fart når han var unghund, og det har vært usikkerhet om den foten ville tåle belastning eller ikke. Så bruksmessig får han leve på på bruksmerittene til farslinjene og annen slekt.

Mammaen hans er er en import fra Australia. Faren hans er en hannhund som har gitt fine valper og har ett meget godt rykte på seg.

Eksteriøret har han mer bryst enn Talli, en litt grovere model og mindre i str. Han er en medium hannhund. Nydelige bevegelser. Skulle hatt ett bedre hode, bedre utfylling under øynene og mer reveaktig enn "bamse". Bra og rasetypisk kryss.

Ergo han og Talli utfyller hverandre meget bra i eksteriøret da hun har ett meget bra hode og uttrykk, men skulle generellt vært litt mer av henne, spesiellt bredde i brystet. Bestemor på begge sider vil faktisk være to av nordens mestvinnende hunder, begge Verdensvinnere og "masse tittler" ;)

Stamtavlen, med tittler, kan ses her.

378998_10150997673720072_834435071_21958245_1955515232_n.jpg

Mentalt er Enzo en hund som ikke hetser seg opp, han har labbene godt plantet i jorden. Og det tror jeg heller ikke gjør noe mot Talli ;)

Enzo og Talli

205889_10150737463795072_834435071_20092077_5909061_n.jpg

Talli trenger vel ikke noen videre presentasjon føler jeg ;)

376104_10150997674125072_834435071_21958247_773241435_n.jpg

Så da er det bare til å vente på løpetid da.... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Sukk... kunne ønske denne tråden heller hadde dukket opp om 1 år eller 2.. men så spennende å følge! Enzo er nyyydelig på sitt bamsevis (han har virkelig et herlig bamsefjes!), åååå denne tråden gleder jeg meg ikke til.. (jepp, kjører antijinxing sånn helt for sikkerhets skyld!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende. Jeg som er sååå valpesyk. Jeg skal jo egentlig ha staff jeg da, men denne kombinasjonen tror jeg det blir knallfine valper av! Litt småforelsket i kelpier etter å ha få tatt litt på Benedicte's Ikke. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser når typen titter over skuldra mi og sier "oi, det var skikkelig fine hunder" og lar det bare henge i lufta.. måtte si at neste hund blir shiba uansett hva han sier, det er ikke demokrati!

Men lykke til med parring. Satser på å få sikle på masse valpebilder om noen måneder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...