Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Hey - Tallibarn i Spydeberg - så gøy!

Kanskje vi kan få lurt deg med på en "date" i omegn da? På trening osv. (og så har jeg bare sååååååå lyst til å ha fotoshoot med kelpievalp)

Det kunne man vel fått til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Da har Asha også reist. Hun skulle avgårde til Sverige.

Asha bytter navn på Veli. Det er en historie bak det om noen kan Finsk. ;)

Den andre hunden de har heter Cizco/Sisko som på Finsk betyr søster. I famillien har de litt Finner som da tror hannhunden deres er en tispe siden han da heter "søster".

Så da måtte Asha hete Veli som betyr bror på finsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om disse valpene i natt, hahaha. De var alle like energiske som Geo er på filmene som er lagt ut av ham og var bare helt fantastiske. :wub:

Så selv i dag, hvor Kuro har vært umulius og akkurat nå har raptus på stuegulvet, klarte altså Jeanette å gjøre meg valpesyk. Gratulerer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle valpene ute av døren :o

Så rart?

Første kullet mitt hadde jeg igjen Talli (naturlig nok) og hennes bror i 1 mnd ekstra. Forje kull var Strider skilsmissebarn med annenhver helg hos Tonje fram til han var 4 mnd.

Er ikke vant med at valpene forsvinner ved 8 uker jeg :frantics::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er en rar og litt "tom" følelse å sitte der "nesten alene" nå, etter så mange uker med liv og røre :-)

Og det blir en stund til neste gang du lager oppdretts/valpetråd, etter hva jeg har skjønt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er en rar og litt "tom" følelse å sitte der "nesten alene" nå, etter så mange uker med liv og røre :-)

Og det blir en stund til neste gang du lager oppdretts/valpetråd, etter hva jeg har skjønt...?

Litt godt er det også. Tror ikke jeg orker løfte en finger for å rydde og vaske i dag etter de. Ta det iløpet av helgen.

Nå skal jeg i badekaret uten å ligge lytte etter når valpene våkner for å være med de, eller brått høre en eller annen gjøre noe de ikke skal :lol:

Nei mitt neste kull blir ikke før om 3-4 år og da evt etter Arya i dette kullet. Så vi får se hvordan hun utvikler seg :)

Talli blir det med 99% sikkerhet ikke noe flere kull etter. Jeg syns det rekker at en tispe har 2 kull med 12 valper tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer vel denne tråden seg en naturlig slutt, og oppdateringene kommer heller via Facebook, blogger og tråder her på sonen. Hva i alle dager gjorde oppdrettere før internett? Da kunne det virkelig bli slutt på å få følge valpene videre, kanskje med unntak av en og annen sporadisk utstilling.

TUSEN takk Jeanette, for at du har vært så utrolig flittig med oppdateringer! Det har gjort ventetiden atskillig lettere å få bilde- og videooppdateringer stadig vekk. :)

Og tusen, tusen takk for at jeg har fått lov å kjøpe Geo. Han er halvgæern, det merker jeg allerede (i skrivende stund hopper han rundt her med en gammel badematte på slep - eller ikke bare på slep, men delvis over, under og foran seg også). Men han er helt fantastisk, og jeg gleder meg til alle årene jeg skal få ha med ham. :ahappy:

Jeg prøvde å ta et koselig bilde av oss sammen, men ... ja, jeg måtte bare gi opp. :lol:

7119033809_1e5ed409dc_z.jpg

6972954114_8fb304eba0_z.jpg

6972954564_097cee509d_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt er det også. Tror ikke jeg orker løfte en finger for å rydde og vaske i dag etter de. Ta det iløpet av helgen.

Nå skal jeg i badekaret uten å ligge lytte etter når valpene våkner for å være med de, eller brått høre en eller annen gjøre noe de ikke skal :lol:

Nei mitt neste kull blir ikke før om 3-4 år og da evt etter Arya i dette kullet. Så vi får se hvordan hun utvikler seg :)

Talli blir det med 99% sikkerhet ikke noe flere kull etter. Jeg syns det rekker at en tispe har 2 kull med 12 valper tilsammen.

Av og til kunne jeg ønske du ikke var så samvittighetsfull altså...

Nå har jeg vært på jobbreise i 2 dager, og det har vært steinhardt for abstinensene! Og her har det jo skjedd mye.. Nada valper igjen på Mogreina! Men det ser jo ut til at man slipper å gå helt cold turkey med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Jeg prøvde å ta et koselig bilde av oss sammen, men ... ja, jeg måtte bare gi opp. :lol:

Jeg gleder meg til å følge dere alle :D

Du har sett sovende valp bildene mine? :lol:

Av og til kunne jeg ønske du ikke var så samvittighetsfull altså...

Nå har jeg vært på jobbreise i 2 dager, og det har vært steinhardt for abstinensene! Og her har det jo skjedd mye.. Nada valper igjen på Mogreina! Men det ser jo ut til at man slipper å gå helt cold turkey med en gang

OMm jeg hadde kull oftere så hadde jeg jo ikke kunne kommet på langt inn i skauen besøk hvergang. Hadde brukt det opp da :lol:

Og det ble en litt brå cold turkey her også. Foreløpig ser det ikke ut som jentene har fått med seg at noen er borte en gang :lol:

(eller Talli har gått ett par runder å tittet under sofaen, i hundesengen og under barstolene. Men ikke noe stress.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya sier hun skal komme på besøk så ikke noen grunn til å bekymre seg for at det skal bli helt tomt hele tiden :P

Det var like før jeg spanderte en taxi på henne opp dit nå etter at hun raste rundt her overtrøtt og øvde på stemmebruk. :jump:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya sier hun skal komme på besøk så ikke noen grunn til å bekymre seg for at det skal bli helt tomt hele tiden :P

Det var like før jeg spanderte en taxi på henne opp dit nå etter at hun raste rundt her overtrøtt og øvde på stemmebruk. :jump:

*låser døren og kaster nøkkelen en uke frammover* Har jeg mat i frysen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Guest Jonna

Jeg må nesten legge ut litt 4,5 -5 mnd bilder av gjengen.

Syns hele gjengen ser meget velkonkstruerte ut for alderen, og er midt i "strekke seg og bli store" alderen :lol:

Virker også som alle er ganske så miljøsterke, sosiale, arbeidsvillige og generellt veldig fine valper. (med alle de normale valpetingene vel å merke :P )

Tispene syns jeg ligner på mammaen sin og gutta pappaen. Dvs ett ganske klart kjønnspreg på gjengen.

Mangler nye bilder av Meera og Arya, men her er nå de resterende 4.

"Geo" DeepEyes Clash Of Kings III

487368_483559161673852_2000120723_n.jpg?w=490&h=328

"Veli" DeepEyes Dance With Dragons III

603830_10151157398604155_944234968_n.jpg?w=490&h=352

"Dany" DeepEyes Dream Of Spring III

293838_503872192973328_841296593_n.jpg

"Linus" DeepEyes Game Of Thrones III

599565_3986343709960_1253170830_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se bilde av Veli! Syns i grunnen hun minner en del om Geo, jeg - det er ikke umulig å skjønne at de er fra samme kull, i alle fall. :P

Også er jeg veldig spent på hvordan Linus blir jeg, altså. :) Både ift pels (lengde og farge, han ser jo i grunnen nokså lys ut nå, og utenom rundt ørene ser han jo i grunnen nokså normal ut) og størrelse - han ser ut til å ha skikkelig benstamme, altså!

Dany minner meg litt om Ivy, det blir spennende å se hvordan hun blir som voksen, også.

Det hadde vært gøy med nye bilder av Meera og Arya også, men de dukker kanskje opp på kenneltreffet? Da skal i alle fall jeg være klar med kameraet. Også må du ta masse bilder av Arya når du skal passe henne, syns jeg. :ahappy:

Også sistemann/førstefødte i kullet, da. Geo min. :wub: Trodde ikke det skulle gå an å bli så glad i en valp på så kort tid. Han er utrolig kul! Jeg er veldig takknemlig for at han ble min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhmmm, det var det med bilder ja.... :icon_redface:

Vurderer om jeg skal love bot og bedring, eller bare konstatere at det ikke er eller kommer til å bli min sterkeste side.

Men nå skal hun uansett snart på ferie og jeg vil tro hun blir fotografert fra alle vinkler der, og hun kommer på kenneltreff så fint hvis noen vil knipse der også. :D

Tror jeg har noen bilder liggende på kameraet, men der er hun filtra sammen en bulle :P

Uansett er dette blitt et j'ævla bra kull det her!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ååh, jeg er en sånn som rasenerdene hater. Synes de som strider mot standarden bare er sååååå søte og spesielle! :heart: Jepp, så søt at jeg jammen meg tror jeg må få meg en, selv om jeg har null planer eller ambisjoner om å trene hund målrettet. Strålende ide!

Arya er nydelig hun også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Det er bra du tar ansvar :D

Lurer på om det er noe mer jeg burde dytte over på deg :P

Hmmm... bikkja? :P

Ååh, jeg er en sånn som rasenerdene hater. Synes de som strider mot standarden bare er sååååå søte og spesielle! :heart: Jepp, så søt at jeg jammen meg tror jeg må få meg en, selv om jeg har null planer eller ambisjoner om å trene hund målrettet. Strålende ide!

Du kan få ett bilde :lol: :lol:

Egentlgi er jeg litt glad for at de ikke er slik for jeg mistenker at alt for mange ville hatt en slik søt fluffy hund også hadde de blitt kjempe poppis.

Syns alt de begynner bli for poppis... :blink: Man skal kanskje være glad for de som oppdretter, eller ikke.. er glad jeg ikke skal ta del i produksjonen igjen før i 2015 så jeg får sett hvor denne eksplosjonen i sverige bærer.

De har passert seks måneder nå, som tiden flyr! På lørdag skal forresten Geo, Dany og Arya stilles på samme valpeshow, det blir gøy. Vi har fått streng beskjed fra oppdretter om å bildedokumentere det hele. :teehe:

Ja det SKAL dere, eller kommer jeg med en haug av tomme trussler som dere ikke tror noe på :running:

Linus i helfigur:

418924_10152076968540072_845836781_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...