Gå til innhold
Hundesonen.no

Aud Stokman med nytt navn?


Ane
 Share

Recommended Posts

Æm... jeg tror ikke jeg har nevnt heksejakt og gapestokk? Ellers ser jeg at Siri ovenfor har lenket til Østersundposten - og det er bra - men länsstyrelsen = fylkesmannen - som ikke er justismyndigheten. Skal hun fradØmmes retten til hundehold er det bare en instans som kan det.

Nei, jeg nevnte det.

Selv om hun har blitt dømt har hun fortsatt rettigheter. Det har florert av bilder av henne, nye påståtte navn og valpekull etc på FB siden hun forsvant til Sverige. Her inne snakkes det om å spre personnummeret hennes for å finne henne. Jeg vet ikke hva dere vil kalle det jeg?

Uansett så hjelper det neppe, det er neppe noen utenfor hundemiljøet som husker hva det nyeste påståtte navnet hennes uansett og folk innad i miljøet kjøpte ikke av henne i utgangspunktet. Til slutt er det eneste man oppnår at damen blir enda mer gal og at ingen hører når man roper ulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Amen. Dette er jo rene heksejakten. Ja, dama har gjort gale ting, men alvorlig talt. Gapestokk og personforfølgelse var neppe en del av domsavsigelsen. Ikke hjelper det heller, tipper det bare gjør

Jeg synes det er vanskelig å si et bombastisk ja eller nei til det - som oppdretter vil jeg selvfølgelig vite hvilke personer jeg ikke må finne på å selge valp til. Som etiker synes jeg det er vanskel

Æm... jeg tror ikke jeg har nevnt heksejakt og gapestokk? Ellers ser jeg at Siri ovenfor har lenket til Østersundposten - og det er bra - men länsstyrelsen = fylkesmannen - som ikke er justismyndigheten skriver at hun ikke får omsette hunder. Skal hun fradømmes retten til privat hundehold er det vel bare en instans som kan det.

Det er ikke så lett å drive oppdrett da, om man ikke får selge valpene sine. Privat kan hun vel strengt tatt omsette to kull i året, men ut over det kan hun ikke drive så vidt jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Det er ikke så lett å drive oppdrett da, om man ikke får selge valpene sine. Privat kan hun vel strengt tatt omsette to kull i året, men ut over det kan hun ikke drive så vidt jeg skjønner.
Men jeg har ikke nevnt oppdrett :) - bare hundehold - og det kan man strengt tatt ha bare med én hund. Å fradømme noen retten til å holde hund betyr vel også at man fradømmes retten til å ha bare én?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg leter etter soelvd, så kan ikke jeg vite om det er deg eller ikke. Det er mange som kan kalle seg det. Om jeg hører soelvd er dyreplager, så er det ikke automatisk deg. DU er ikke hengt ut da - du har bare samme navn. Som sagt, navn er ikke identifisering av person, kun personnummer er det.

Personnummer (eller fødselsnummer som det er mer korrekt å kalle det) gir ingen identifisering av en person. Du kan kun koble et fødselsnumemr til en person om du kjenner personens fødselsnummer.... Problemet med fødselsnummeret er imidlertid at mange (forsikringsselskap, finansintstitusjoner, teleselskaper mv.) bruker det som identifikasjon for tilgang til opplysnigner/bestille tjenester, uten å kunne verifisere identiteten. Et navn i kombinasjon med et bilde gir nok mer sikker identifikasjon i tilfeller som dette på nettet.

Et navnebytte er normalt ingen hemmelighet, så om skatteetaten (mulig det er sitert feil av opprinnelig kilde og skulle være folkeregisteret, som ligger under skatteetaten) har opplyst det så kan det være fordi den som har spurt har hatt en legitim grunn til det (f.eks. fordringshaver).

Eneste Aud Stokman jeg finner er forøvrig en toppkandidat for Demokratene i Østerdalen. Ikke enkelt å drive en politisk kariere om man stadig skal bytte navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personnummer (eller fødselsnummer som det er mer korrekt å kalle det) gir ingen identifisering av en person. Du kan kun koble et fødselsnumemr til en person om du kjenner personens fødselsnummer.... Problemet med fødselsnummeret er imidlertid at mange (forsikringsselskap, finansintstitusjoner, teleselskaper mv.) bruker det som identifikasjon for tilgang til opplysnigner/bestille tjenester, uten å kunne verifisere identiteten. Et navn i kombinasjon med et bilde gir nok mer sikker identifikasjon i tilfeller som dette på nettet.

Et navnebytte er normalt ingen hemmelighet, så om skatteetaten (mulig det er sitert feil av opprinnelig kilde og skulle være folkeregisteret, som ligger under skatteetaten) har opplyst det så kan det være fordi den som har spurt har hatt en legitim grunn til det (f.eks. fordringshaver).

Eneste Aud Stokman jeg finner er forøvrig en toppkandidat for Demokratene i Østerdalen. Ikke enkelt å drive en politisk kariere om man stadig skal bytte navn...

Og derr datt jeg av. :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nyhetene er gamle. Hva er hensikten med å bla i arkivene slik?

Det nye er vel at de svenske myndighetene følger med henne, og at hun fortsetter å ha kull. Det er noe de fleste som er aktive på hundeforaer vet, men ikke "folk flest" (i den grad de har noe interesse av det). Og en påminnelse om at hun fortsetter å prøve seg...

Godt spørsmål igrunn... hun sier at jrt-en som har hatt kull hos henne ikke er hennes. Sverige har jo en begrensening på avl uten tillatelse. Men har de begrensning på antall fôr/lånehunder man kan ha hos seg for kull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Det nye er vel at de svenske myndighetene følger med henne, og at hun fortsetter å ha kull. Det er noe de fleste som er aktive på hundeforaer vet, men ikke "folk flest" (i den grad de har noe interesse av det). Og en påminnelse om at hun fortsetter å prøve seg...
At svenske myndigheter har henne under tilsyn er vel ikke noe nytt? At hun "fortsetter å prøve seg" er vel en antakelse? I Sverige har hun ikke fått forbud mot å oppbevare valper såvidt jeg vet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svenske myndigheter har henne under tilsyn er vel ikke noe nytt? At hun "fortsetter å prøve seg" er vel en antakelse? I Sverige har hun ikke fått forbud mot å oppbevare valper såvidt jeg vet?

Jeg har ikke sett det i norske medier før? At folk her på forumet er litt mer oppdaterte er jo en annen sak. Og de sier jo selv i Sverige at hun har søkt om å få tillatelse til utvidet avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Jeg har ikke sett det i norske medier før? At folk her på forumet er litt mer oppdaterte er jo en annen sak. Og de sier jo selv i Sverige at hun har søkt om å få tillatelse til utvidet avl.
Jammen hva så? Det er ingen automatikk i at om man skulle få tillatelse til avl så innebærer det at dyrene blir mishandlet av den grunn? Spesielt ikke siden länsmyndighetene er klar over hva hun er dømt for i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nyhetene er gamle. Hva er hensikten med å bla i arkivene slik?

Artikkelen er jo datert i dag, så...

Jeg håper inderlig de svenske myndighetene greier å følge opp sterkere enn de gjorde i Norge.

Vi trenger vel ikke flere tilfeller av valper i fryseren, selvmedisinering og -behandling av hunder, masseproduksjon og dårlige forhold.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Jeg skjønner ikke greia, PO. Hva er det du reagerer på, egentlig? At de svenske muligheten holder øye med henne, sånn de norske BURDE gjort?
Det og, 2ne. Men kanskje mest over at enkelte ser ut til å mene at svenske myndigheter ikke klarer å håndtere saken siden de jevnlig bare rapportere på norske fora om at "nå har hun byttet navn", "det nye personnumret hennes bør bli kjent". osv...Jeg er rimelig sikker på at om dama forsøker å selge vil svenske myndigheter følge opp, og om noen kjøper fra henne så gjør de det uansett hva som skrives på norske hundefora. Eller?

Jeg skal ikke antyde det minste om personforfølging eller heksejakt, men tankene mine får du ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men nyhetene er gamle. Hva er hensikten med å bla i arkivene slik?

Det er vel gamle og nye nyheter? Hensikten for db.no er vel journalistikk som er deres fag. Å poste det her vil være dokumentasjon som har vært etterlyst.

Javisst :) Men innholdet behøver ikke være nytt selv om artikkelen er det :)

Som over. I følge artikkelen har hun nye valper, og det er vel nytt er det ikke. Videre har hun latt seg intervjue av dagbladet som også er "nytt". At hu selv babler gammelt nytt er vel ingen andre enn hennes egen sak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det og, 2ne. Men kanskje mest over at enkelte ser ut til å mene at svenske myndigheter ikke klarer å håndtere saken siden de jevnlig bare rapportere på norske fora om at "nå har hun byttet navn", "det nye personnumret hennes bør bli kjent". osv...Jeg er rimelig sikker på at om dama forsøker å selge vil svenske myndigheter følge opp, og om noen kjøper fra henne så gjør de det uansett hva som skrives på norske hundefora. Eller?

Jeg skal ikke antyde det minste om personforfølging eller heksejakt, men tankene mine får du ikke :)

Det er mulig at du føler deg litt bortreist i dag og, men tro det eller ei, en dyrevernssak av denne dimensjonen er en stor nyhet i hunde-Norge, derfor har det nyhetsverdi i hundemiljøet, selv om du mener at dette er noe vi bare burde tie ihjel. Og siden vi har det med å gjenta oss selv i denne diskusjonen om dette kvinnemennesket, så kan jeg jo igjen nevne at bare det at hun flytter til Sverige, shopper seg nye kjøtere OG bedriver avl på de, et drøyt år etter at hun ble fradømt retten til å ha hund for evig og alltid her i Norge, sier meg at dama ikke har lært en bitteliten dritt av hva hun har gått gjennom, og at sannsynligheten for gjentagelse er RIMELIG stor.

Og den dagen det skjer, da håper jeg du husker alle de gangene du ikke har sagt heksejakt og personforfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Det er mulig at du føler deg litt bortreist i dag og, men tro det eller ei, en dyrevernssak av denne dimensjonen er en stor nyhet i hunde-Norge, derfor har det nyhetsverdi i hundemiljøet, selv om du mener at dette er noe vi bare burde tie ihjel.
Jeg har ikke skrevet noe om å tie ihjel, men jeg mener dette er en sak for myndighetene å kontrollere, ikke deltakerne på ulike norske hundefora.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe om å tie ihjel, men jeg mener dette er en sak for myndighetene å kontrollere, ikke deltakerne på ulike norske hundefora.

Kanskje myndighetene hadde vært like slække som våre om det ikke var for deltakere på ulike hundefora? Det er ikke verdt 32 døde (av 61) valper å vente å se. Seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Kanskje myndighetene hadde vært like slække som våre om det ikke var for deltakere på ulike hundefora? Det er ikke verdt 32 døde (av 61) valper å vente å se. Seriøst.
Det er mulig. Men nå er myndighetene på andre sida av grensa kjent med saken og länsmannen har svjv gitt sine merknader til hva som aksepteres i f t hundeholdet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Men nå er myndighetene på andre sida av grensa kjent med saken og länsmannen har svjv gitt sine merknader til hva som aksepteres i f t hundeholdet.

Og da bør ikke vi normale dødelige opplyses i hvordan det går, mener du? Gjelder det for andre kriminelle saker, eller gjelder det bare saker der den kriminelle er en personlig bekjent av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Og da bør ikke vi normale dødelige opplyses i hvordan det går, mener du? Gjelder det for andre kriminelle saker, eller gjelder det bare saker der den kriminelle er en personlig bekjent av deg?
Det var vel et slag under beltet? Jeg antar av de av oss på dette og evt andre fora som har møtt henne er jeg den som har møtt og kjenner henne minst? Ellers mener jeg at når folk er dømt for et forhold så bør oppfølging og etterkontroll være en myndighetssak dersom det er fare for gjentakelser, ikke en sak for tilfeldige deltakere på ulike fora, uansett hvor kraftig nabokjerring-ånden måtte være. Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det var vel et slag under beltet? Jeg antar av de av oss på dette og evt andre fora som har møtt henne er jeg den som har møtt og kjenner henne minst? Ellers mener jeg at når folk er dømt for et forhold så bør oppfølging og etterkontroll være en myndighetssak dersom det er fare for gjentakelser, ikke en sak for tilfeldige deltakere på ulike fora, uansett hvor kraftig nabokjerring-ånden måtte være.

Forskjellen på denne saken og BW er? Den saken har jo du personlig håndtert med en helt annen agenda. Jeg bare spør av ren nysgjerrighet jeg nå for dette har jeg virkelig lurt på. Prinisippene dine burde gjelde den saken like mye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Forskjellen på denne saken og BW er? Den saken har jo du personlig håndtert med en helt annen agenda. Jeg bare spør av ren nysgjerrighet jeg nå for dette har jeg virkelig lurt på. Prinisippene dine burde gjelde den saken like mye.
Om du ønsker å diskutere BW vil det være fint om du startet en ny tråd. BW er dømt og ferdig med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...