Gå til innhold
Hundesonen.no

"Nytt" alternativ til Vom og Hundemat: Nature's Menu


simira
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dobbelt så dyrt og man må ordne tilsettingsstoffer selv? Nei takk, da blir det fortsatt V&H på jentene her i alle fall - så mye pes er det ikke å dele opp pølsene..

Endelig! Har visst om det en stund, men ikke fått tak i det selv før nå. Febo, som er grossist for mange norske dyrebutikker og kjeder, har begynt å ta inn Nature's Menu, som er råfôr fra England. Vi

Om man får rabatt ved å bestille stort kan det jo være et variasjonsalternativ...

Jeg fikk disse navnene fra importør:

Oslo zoo senter

Kolbotn hundesport

Arken zoo Sandvika

Lillestrøm akvarium

Oslo Zoosenter tar 12,50 for 300g.

Får bare vente til lille monster kommer hjem fra Bootcamp, så kanskje vi prøver det. Er jo bare å se, V&H kjenner jeg jo godt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge pakningen skal ikke Kovu har noe mer av dette fôret enn av V&H. Og om man kjøper 500 grams pølser så er ikke dette fôret noe særlig dyrere enn V&H, da er prisen ganske lik (NM 12,50 for 300g, V&H 16,- for 500g).

Den på 300g er forøvrig ikke oppstykket, det er bare kilospakningene som er laget i "kjøttbollestørrelse".

Og når det kommer til økonomisk sans... tja, i forhold til andre folks budsjett for halsbånd og dill til hundene, så spanderer jeg heller noen kroner ekstra på mat som hunden gidder å spise. ;)

Men det kan da umulig stemme når man ser på analysen? Hvordan i all verden skal han få like mye energi på 3%fett og 8% protein som 20% fett og 15% protein?? Som sagt, kaloriinnholdet fant jeg ikke noen steder, men det er da lett å desusere seg til at det er lavkalorifôr.

Ok, så 300g posen må deles opp, akkurat som VOH, men kilosposen er lettere delbar. Takker :)

Og nei, for de som har små hunder/de som kan gi lite i slengen/ikke har fryseplass er det samme kostnaden, men for mye mindre energi,ergo blir det jo dobbelt så dyrt lell? Om jeg skal pirke ;) Og for meg som er vant til å kjøpe inn stort, og ikke bekymrer meg for oppdeling er det likevel dobbelt så dyrt, minst...

Ang dillbudsjett, så tror jeg vi er like der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke hundene dine å spise V&H? ;) Når man bruker pølser på 1 kg så er det ikke mer grisete enn man vil vel? Jeg deler pølsene når de er nesten helt frosne i porsjonsbiter, og legger de i fryseren igjen. Når de får et måltid tar jeg opp en ny bit og legger i kjøleskapet. Den er da halvfrossen til den serveres - riv av plasten og server. Ikkeno pes og ikkeno gris :)

Enig. Vi tiner pølsa, så klemmer vi ut rett mengde til hvert måltid. Pølsa er alltid i en pose av et eller annet slag. Jeg søler aldri.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Vi tiner pølsa, så klemmer vi ut rett mengde til hvert måltid. Pølsa er alltid i en pose av et eller annet slag. Jeg søler aldri.

Jeg har heller aldri sølt da jeg fôret med v&h, jeg klippet opp toppen og dro av plasten og la hele pølsa oppi en isboks, enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generellt ganske skeptisk til mat som er fraktet så langt.

Man er veldig opptatt av RAW, naturlige tilsettningstoffer osv osv. Også glemmer man litt miljøet. jeg ser mye søppel med de pakkene der og ikke minst flyfrakten.

Utenom at det ikke er tilsatt vitaminer o.l. så er jeg heller ikke imponert over protein og fett innholdet, om jeg husker rett nå så virker det veldig likt innholde til boksene Norsk Hundemat selger på felleskjøpet?

:cheerleader:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet ikke hvor dere kjøper men på sandvika koster natures choice 29 per kilo. Det er for meg mye billigere en vh. Mine elsker foret og siden det er tillsatt frukt og grønt så for de i seg litt andre ting en ved vh. Mine sliter veldig med å spise vh om vinteren og ofte orker de rett og slett ikke å spise mer en en liten bit og det er for lite rett og slett og der er natures choice redningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var innom og kikket på Natures menu i Sandvika igår, men ble bitte litt skeptisk da jeg så mye sånn "små is" inni pakkningen, noe som tyder på at det har tint og blitt fryst igjen??

Jeg kjøpte ikke igår, men tenkte å gå tilbake og spørre hvordan frakten på dette fôret fungerer, for det skal vel ikke være is inni pakkningen?

(jobbet i butikk før og opplevde flere ganger at dersom frysevarer var litt forlenge ute i varmt miljø før det kom i frysen igjen så fikk de sånn is inni pakningene, og det er IKKE bra...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Renate kjøpte mye på sandvika eneste stedet jeg kjøper og har ikke opplved noe is inni pakken i det hele tatt. Veldig bra kvalitet og elsker foret! Mine hunder har virkelig blomstret opp etter at jeg begynnte å bruke det:)

Kan du se på posen din om det står hvor mange kalorier det er i fôret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossen lam 300 grams pakke inneholder:

Lam min 33%

Erter 16%

Gulrot 16%

Turnips/Swede 16%

Brun ris 16%

Rosmarin <1%

Laksolje <1%

Fuktighet 72%

Protein 7%

Olje 12%

Aske 1%

Fiber 3,2%

Kopper 2,7 mg

Vitamin A 1500IU/KG

Vitamin D3 15IU/KG

Vitamin E 21 IU/KG

Sølve har foreløpig kun forsøkt den typen som er kokt med kylling, hare og and og den eeelsker han. For min del er dette fôret helt grei som litt variasjon til en matlei puddel, men V&H blir nok hovedfôr fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Renate kjøpte mye på sandvika eneste stedet jeg kjøper og har ikke opplved noe is inni pakken i det hele tatt. Veldig bra kvalitet og elsker foret! Mine hunder har virkelig blomstret opp etter at jeg begynnte å bruke det:)

Jeg så på den 300gr med 7% oil (tror det var grønn pakning), og der var det is inni.

Skal dra til Sandvika og kjøpe et par og prøve, men IKKE de med is inni :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossen lam 300 grams pakke inneholder:

Lam min 33%

Erter 16%

Gulrot 16%

Turnips/Swede 16%

Brun ris 16%

Rosmarin <1%

Laksolje <1%

Fuktighet 72%

Protein 7%

Olje 12%

Aske 1%

Fiber 3,2%

Kopper 2,7 mg

Vitamin A 1500IU/KG

Vitamin D3 15IU/KG

Vitamin E 21 IU/KG

7% protein? Det kan ikke stemme? Det ville jeg ALDRI foret min på. Greit å bruke å blande i maten, men det er jo dårlige enn omtrent alle tørrfór på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingredienslista og analysene har jeg sett, men jeg finner ikke kaloritallet NOEN steder! Og med så lite fett (lam har mest fett og prot av alle variantene, og det er halvparten av det VOH har..) må nok mine ha skummelt mye pr dag...

EDIT: og dette er et perfekt eksempel på hvor "falsk" en ingrediensliste kan være. Selv med 33% lam er det bare 7% protein. Tenk da på de tørrfôrene som reklamerer med hele 35% kylling, og så kommer feks mais og maismel som nr 2+3, og proteininnholdet er 23%. Selv med lite vann, så er det tydelig at kyllingen ikke hovedproteinkilden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7% protein? Det kan ikke stemme? Det ville jeg ALDRI foret min på. Greit å bruke å blande i maten, men det er jo dårlige enn omtrent alle tørrfór på markedet.

Det er det som står på på pakken. Som et avbrekk for en matlei hund har jeg ikke noe problem med å gi det, spesielt siden hunden min fint tåler dette fôret siden det ikke inneholder korn og soya som veldig mye tørrfôr inneholder.

Ingredienslista og analysene har jeg sett, men jeg finner ikke kaloritallet NOEN steder! Og med så lite fett (lam har mest fett og prot av alle variantene, og det er halvparten av det VOH har..) må nok mine ha skummelt mye pr dag...

EDIT: og dette er et perfekt eksempel på hvor "falsk" en ingrediensliste kan være. Selv med 33% lam er det bare 7% protein. Tenk da på de tørrfôrene som reklamerer med hele 35% kylling, og så kommer feks mais og maismel som nr 2+3, og proteininnholdet er 23%. Selv med lite vann, så er det tydelig at kyllingen ikke hovedproteinkilden...

Nei det står ikke kaloriinnhold på pakken og det synes jeg er litt merkelig - trodde det nærmest var påbudt?

Siden fôret inneholder mye grønnsaker istedet for korn og soya er det helt perfekt for min del som reisefôr. Da slipper jeg å drasse på både V&H og grønnsaker, så Nature's menu kommer nok til å gjøre hytteturene litt enklere i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det står ikke kaloriinnhold på pakken og det synes jeg er litt merkelig - trodde det nærmest var påbudt?

Jo, mener det er påbudt etter norsk lov. Det hadde vært greitt å virkelig kunne sammenlignet med voh, tall for tall, selv om fett/prot% sier sitt.. Og lam er altså det "mektigste" alternativet, er vel en som var nede i 3% prot og 7% fett tror jeg.. Og litt morsomt at de ikke oppgir karboinnholdet da, kun kostfiber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hvordan ligger dette ann naa?

Selges det Natures Menu/Prize Choice i Norge naa? Noen steder paa Romerike, kanskje?

Tviler nemlig paa at anorektikeren min vil like V&H :(

Vi selger Natures Menu hos oss :) Det er i Rogaland, men vil tro at det har kommet til Østlandet også :) Ta kontakt med med disse, så får du nok vite hvor du får kjøpt fòret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger Natures Menu hos oss :) Det er i Rogaland, men vil tro at det har kommet til Østlandet også :) Ta kontakt med med disse, så får du nok vite hvor du får kjøpt fòret :)

Takk! har sendt email.

Skal prove V&H ogsaa og haaper jo selvfolgelig han vil like det, saa vi slipper aa styre.

hehe dem hadde jo lørdagskveld for ... http://www.febo.no/nyheter.html

Haha - herlig! Vi har hundepizza her ogsaa - storfavoritt (riktignok ikke i eske, men losvekt)

img_8279.jpg?w=500&h=375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...