Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær til hund - tips og ideer


Stueloff
 Share

Recommended Posts

Én av oss blir i alle fall ikke å fryse i den nordnorske vintereren.

IMG_0359.JPG

Det er den søteste mest velkledde italienerenjeg har sett :wub: Hvor har du kjøpt lua?

Her er en av Sølves dresser PB260073.jpg

Den er litt kort på bena så jeg ser etter noe nytt -han har 2 dresser til, men de er ikke foret og mer beregnet på regn og vind. For tiden bruker han mest ullgenser, han har 6 stk takket være en strikkekyndig "mormor" og 3 dekken som brukes hyppig på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Én av oss blir i alle fall ikke å fryse i den nordnorske vintereren. Vis oss hvordan deres hunder møter kulda.

Nadira har seterdalskoften, normalt lang modell.

Jeg har sydd og strikket flere dekken/gensere, men savner en hel dress for å hindre snøklumper. Dette er laget av en gammel jakke. Beavernylon foret med vadmel. Beavernylon med boblefor

Også lurer jeg på hvilken størrelse du har i fleeceoverallen? Fikk min til Grumpy i dag, og den var for stor.. Tror nemlig han er på størrelse med dine!

Jeg har og nettopp bestilt til Harly, str 551. Den er ganske romslig, men str under hadde blitt for knapp i lengden på ryggen tror jeg. Om jeg finner min indre sydame så får jeg sramme den inn med noen strikk her og der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sparkebukse og potesokker på de virkelig kalde dagene

Om det bare er isete på bakken, fullpelset og ikke mer enn -10 så rekker det med potesokker.

167730_10150366770205072_834435071_16664523_2507640_n.jpg

Har du 1000 denier Cordura booties eller 330 Cordura?Holder de seg på eller detter de fort av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vindtett fleecedress som jeg har hatt i "alle" år (omtrent så lenge som jeg har hatt hunden, altså omtrent i 8 år) som jeg er utrolig fornøyd med, men den er nok ikke i produksjon lenger.

Men på Dogs4All kjøpte jeg meg et dekken jeg ble veldig fornøyd med, har strikker rundt bena slik at den sitter godt på, er fleeceforet, vanntett og har refleks.

Link til en side de selger disse til bare 172 kr (jeg kjøpte for kr 300 på D4A):

http://grandprixnorge.com/product_info.php/cPath/130_147/products_id/7371

Har personlig den "grønne", men den er mye mer khakifarget i virkeligheten og ikke slik grønnfarge som på bildet, og den er faktisk mye finere enn avbildet på denne siden, og har myk og fin krage som dekker hele halsen om den ikke er brettet ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den søteste mest velkledde italienerenjeg har sett :wub: Hvor har du kjøpt lua?

Her er en av Sølves dresser PB260073.jpg

Den er litt kort på bena så jeg ser etter noe nytt -han har 2 dresser til, men de er ikke foret og mer beregnet på regn og vind. For tiden bruker han mest ullgenser, han har 6 stk takket være en strikkekyndig "mormor" og 3 dekken som brukes hyppig på vinterstid.

For en nydelig skapning! Har alltid hatt lyst på en sølvgrå puddel! :)

Lua er kjøpt her: http://www.etsy.com/...hood-keeps-ears Veldig god passform og er ikke irriterende å ha på. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også stor fan av ullgensere. Det er så nydelig! Er det noen som vet om steder man kan få kjøpt dette? Vi har bare en, som min søster strikket i førjulsgave. Skulle veldig gjerne hatt fler, uten å måtte mase på henne. Vet at hun har nok å gjøre.. :)

www.petshopgirls.no har vel strikkegensere ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt skrullete av disse målene, jeg.. Må jo ha en usedvanlig merkelig bygget hund, liksom! (Boston terrier)

Ryggen er 35 og halsen ca 32-33 - så langt finnes masse passende til henne. De dekkene jeg har kjøpt til henne sitter perfekt.

Men SÅ kommer det brystmål på 47 og midjemål på 37 (og hhv 13 og 16 cm lange ben - ha ha - jeg SA hun er merkelig!).

På de varmedressene jeg har sett så er brystmålet både 60-70 cm, og midjen ca 10 cm mindre.. Min tykke beardistispe har midjemål på under 60 cm - Moxy skulle kunne gå rett igjennom det, liksom.. (Hurrta har målene 74 og 68 på sin str 353 - dvs den med lange ben). Str. 352 har riktigere mål for kroppen, men kun 4 cm lange ben..

Så da kommer spørsmålet - shorts eller big-T (storskjorte)?

Kan man tro at man kan stramme inn nesten 30 cm i buken? Neppe... Kan noen av dere med italiensk mynde være så snill sjekke størrelsen som disse bruker? (jeg fant ikke noe på hjemmesiden som det var linket til her)

Selv om den kanskje blir for vid i brystet - bør den jo være smal nok rundt midjen OG ha lange nok ben? Tror jeg...

(Hun har prøvd to str som passer stor og liten CC - selv den største var for trang rundt kroppen)

Må man virkelig sy selv... Noen som har et mønster på hel "joggedress"?

DET blir ikke pent i hvertfall! HA HA HA

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt skrullete av disse målene, jeg.. Må jo ha en usedvanlig merkelig bygget hund, liksom! (Boston terrier)

Ryggen er 35 og halsen ca 32-33 - så langt finnes masse passende til henne. De dekkene jeg har kjøpt til henne sitter perfekt.

Men SÅ kommer det brystmål på 47 og midjemål på 37 (og hhv 13 og 16 cm lange ben - ha ha - jeg SA hun er merkelig!).

På de varmedressene jeg har sett så er brystmålet både 60-70 cm, og midjen ca 10 cm mindre.. Min tykke beardistispe har midjemål på under 60 cm - Moxy skulle kunne gå rett igjennom det, liksom.. (Hurrta har målene 74 og 68 på sin str 353 - dvs den med lange ben). Str. 352 har riktigere mål for kroppen, men kun 4 cm lange ben..

Så da kommer spørsmålet - shorts eller big-T (storskjorte)?

Kan man tro at man kan stramme inn nesten 30 cm i buken? Neppe... Kan noen av dere med italiensk mynde være så snill sjekke størrelsen som disse bruker? (jeg fant ikke noe på hjemmesiden som det var linket til her)

Selv om den kanskje blir for vid i brystet - bør den jo være smal nok rundt midjen OG ha lange nok ben? Tror jeg...

(Hun har prøvd to str som passer stor og liten CC - selv den største var for trang rundt kroppen)

Må man virkelig sy selv... Noen som har et mønster på hel "joggedress"?

DET blir ikke pent i hvertfall! HA HA HA

Susanne

Jeg har funnet ut at det egner seg dårlig å kjøpe fra butikker som selger klær til hunder med "normal" kroppsform, handler nå kun fra de butikkene som selger klær spesielt til italienere eller hvor du kan sende inn målene av din hund, så syr de deretter. Det du kan gjøre er å ta bikkja med til en dyrebutikk og prøve forskjellige størrelser der for å finne ut hva som passer best, ellers er jo alternativet å sy selv, eller få en flink slektning til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 1000 denier Cordura booties eller 330 Cordura?Holder de seg på eller detter de fort av?

330 har jeg.

Jeg syns de sitter mye bedre på en sokker jeg har hatt tidlgiere. En av grunnene tror jeg er pga de faktisk er passelig og ikke for store på foten. Str S som er det minste jeg får tak i her i Norge er for store på bena til mine.

Selvsagt faller en og annen sokk av om de går i dyp snø, men jeg syns de sitter bedre enn alt annet jeg har hatt. Og pga fargene så syns det når de faller av i fart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt skrullete av disse målene, jeg.. Må jo ha en usedvanlig merkelig bygget hund, liksom! (Boston terrier)

Ryggen er 35 og halsen ca 32-33 - så langt finnes masse passende til henne. De dekkene jeg har kjøpt til henne sitter perfekt.

Men SÅ kommer det brystmål på 47 og midjemål på 37 (og hhv 13 og 16 cm lange ben - ha ha - jeg SA hun er merkelig!).

På de varmedressene jeg har sett så er brystmålet både 60-70 cm, og midjen ca 10 cm mindre.. Min tykke beardistispe har midjemål på under 60 cm - Moxy skulle kunne gå rett igjennom det, liksom.. (Hurrta har målene 74 og 68 på sin str 353 - dvs den med lange ben). Str. 352 har riktigere mål for kroppen, men kun 4 cm lange ben..

Så da kommer spørsmålet - shorts eller big-T (storskjorte)?

Kan man tro at man kan stramme inn nesten 30 cm i buken? Neppe... Kan noen av dere med italiensk mynde være så snill sjekke størrelsen som disse bruker? (jeg fant ikke noe på hjemmesiden som det var linket til her)

Selv om den kanskje blir for vid i brystet - bør den jo være smal nok rundt midjen OG ha lange nok ben? Tror jeg...

(Hun har prøvd to str som passer stor og liten CC - selv den største var for trang rundt kroppen)

Må man virkelig sy selv... Noen som har et mønster på hel "joggedress"?

DET blir ikke pent i hvertfall! HA HA HA

Susanne

ikke lett det der! men vet de på www.wippetixdesign.com syr etter mål også, så du kan jo evt høre med de? :)

Herlig, han er virkelig vakker! Bor du i Norge? Isåfall burde du virkelig ikke skrive at du eier en Amstaff, men regner med du bor i et annet land. :)

det er lov å ha amstaff i norge, men er noen regler rundt det, hvor du blandt annet ikke kan omplassere/selge til en annen person ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330 har jeg.

Jeg syns de sitter mye bedre på en sokker jeg har hatt tidlgiere. En av grunnene tror jeg er pga de faktisk er passelig og ikke for store på foten. Str S som er det minste jeg får tak i her i Norge er for store på bena til mine.

Selvsagt faller en og annen sokk av om de går i dyp snø, men jeg syns de sitter bedre enn alt annet jeg har hatt. Og pga fargene så syns det når de faller av i fart ;)

Jeg holdt på å bestille til Kamar derfra, men målene er litt rare i forhold til tykkelsen på bena og lengden på hasene. Så bestilte 4 stk fra Troll hundefôr i S, og håper de passer greit. Jeg har i L til Pøbel derfra, og de i ca. størrelse som dogbooties sine i M (men ikke så breie øverst som dogbooties sine er), så da kan jeg regne med at de passer Kamar. Sitter godt gjør de også, minuset er at de er svarte, og man ser ikke de like lett når de faller av ...

Sendt en mail til doogbootiesdamen og hører om hun kan sy litt etter mål, for det var ikke lett når han stod mellom flere størrelser, gitt. Men de er så innmari greie pga. fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen som har eller vet hvor man får kjøpt mønster (til å sy) heldresser?

Skulle hatt heldekkende dress til min ene, for hun blir snøball monster i kram snø...

De fra Shadedmoon så jo virkelig behaglige ut :D

Og de strikkeluene var jo bare knallsøte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og nettopp bestilt til Harly, str 551. Den er ganske romslig, men str under hadde blitt for knapp i lengden på ryggen tror jeg. Om jeg finner min indre sydame så får jeg sramme den inn med noen strikk her og der :P

Hvordan er lengden på bena? Extra har størrelse 551 i denne:

930360.jpg

Dette blir slengbukse på henne :aww: Heldigvis har lillesøsteren litt lengre ben *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUN er veldig fin ja, og hele 10 år. Og vi bor jaggu meg i norge!

Hun, ja, beklager :teehe: Synes hun nesten så valpete ut på løpebildet, jeg! Men så er min hund straks 9 år også, og fått spørsmål om han er en Puddelvalp når han er nyfrisert, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en nassenøff-dress fra denne ebay-selgeren: http://myworld.ebay.com/pstacey/?_trksid=p4340.l2559 idag. Den er av god kvalitet og godt sydd, dog noe stor for min kar. Dette visste jeg egentlig når jeg bestilte den og så målene, men jeg skal få svigersøster til å hjelpe meg å sy den inn før jeg ødelegger noe på egenhånd :P

tumblr_lwhceamZME1qb77q1o1_500.jpg

Er det ikke noen som har eller vet hvor man får kjøpt mønster (til å sy) heldresser?

Skulle hatt heldekkende dress til min ene, for hun blir snøball monster i kram snø...

De fra Shadedmoon så jo virkelig behaglige ut :D

Og de strikkeluene var jo bare knallsøte :P

Jeg er veldig fornøyd med den fra Shadedmoon, og planlegger å bruke den som mal for å sy egne. Jeg vet ikke hvor det finnes mønster, men det skal visstnok ikke være så vanskelig å lage et mønster selv hvis man har målene på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sydde dekken til Leja med oppskriften til http://www.hundedekken.com forleden dag. Klippet bare stoffet fra en gammel fleecevest, satte inn en trykknapp jeg hadde liggende og brukte en borrelås fra et gammelt dekken Chessea ikke bruker. Gjenbruk! Det ble faktisk veldig bra! Har man gjort det noen ganger er det kjempelett, og man kan justere og ordne som man liker det. Anbefales!

Også har jeg kjøpt denne:

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=055087&deptid=1129&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Den er fin, faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er lengden på bena? Extra har størrelse 551 i denne: 930360.jpg Dette blir slengbukse på henne :aww: Heldigvis har lillesøsteren litt lengre ben *ler*

Den er nok i lengste laget, hvis jeg skal få den til å passe må jeg sy inn strikk for den er for vid nedest, og øverst :P

Størrelsen under er kun 45 i ryggen så jeg er veldig i tvil om at den passer, men tror jeg skal ta meg en tur å få prøvd den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd og strikket flere dekken/gensere, men savner en hel dress for å hindre snøklumper.

dekke2.jpg

Dette er laget av en gammel jakke.

dekken.jpg

Beavernylon foret med vadmel.

dekken1.jpg

Beavernylon med boblefor

Choco_genser-1.jpg

Hel strikke genser i ull

genser.jpg

Genser i bomull- til salgs forresten ;)

genser1.jpg

Bomull også til salgs.

Så da mangler vi kun en glatt kondomdress, så er garderoben i boks :thumbsup:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...