Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær til hund - tips og ideer


Stueloff
 Share

Recommended Posts

Som sikkert mange andre her på forumet så har jeg en liten korthåret sak som trenger mye varme i disse kalde tider, likevel kunne jeg ikke finne en tråd om akkurat dette. Tenkte vi kunne bruke denne til å utveksle tips om alt fra størrelser til butikker som selger hundeklær til hvordan man kan lage noen selv.

Siden jeg har en italiener, så funker det sjelden å bruke "normale" hundeklær for bikkjer med normal fasong, så jeg har etter endel leting funnet to nettbutikker som selger klær tilpasset fasongen til italiensk mynde. Det er http://www.etsy.com/shop/Shadedmoon og http://www.etsy.com/shop/hatz4brats . Det jeg liker så godt med disse er at de selger fleecedresser som dekker både foran og bak, i motsetning til hva et dekken eller en genser gjør. Det som selges er av god kvalitet og til en mye rimeligere penge enn praktisk talt alt du finner i Norge eller på norske nettbutikker. Legger ved et bilde av Tinky Winky iført fleecedressen med matchende harness som jeg kjøpte fra Shaded Moon J

IMG_9964.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Én av oss blir i alle fall ikke å fryse i den nordnorske vintereren. Vis oss hvordan deres hunder møter kulda.

Nadira har seterdalskoften, normalt lang modell.

Jeg har sydd og strikket flere dekken/gensere, men savner en hel dress for å hindre snøklumper. Dette er laget av en gammel jakke. Beavernylon foret med vadmel. Beavernylon med boblefor

Damene som driver denne nettbutikken har spesialisert seg på å lage klær til whippet og italiensk mynde :)http://www.wippetixdesign.com/ Har selv kjøpt genser til pinscheren min der, og er kjempefornøyd! Anbefales :)

Herlig! Takk for tips! Blir antakelig å kjøpe noen julegaver derifra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn møter vi kulda:

385378_10151024887470529_707430528_21844085_352363399_n.jpg

*fnis*

Neida, jeg er stor fan av ullgensere. Vi har også et ulldekken, men jeg liker best genserne da de er mer fleksible.

Her er en genser min mor strikket til hunden i fjord (og JA, en Cairn kan bli kald den også... )

196354_10150436176460529_707430528_17516576_1879475_n.jpg

edit: haha tviler på at hunden din kommer til å fryse ja :P

Endret av Hapzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienere ser jo litt stakkerslige ut, når de først fryser, så skjønner du vil pakke ham inn :D

Jeg prøver å holde det til minst mulig og mest mulig funksjonelt. Er det kaldt, men ingen vind, så kan vi fint gå ut uten genser eller dekken. Det spørs hvor lang tur vi har tenkt oss. Nå er det minus et par, men sol, og da trenger han ikke dekken for korte lufteturer.

Er det mye vind eller regn, tar jeg på ham dekken. Er det veldig kaldt, men ikke vind, tar jeg på ham en strikkegenser. Ellers passer jeg godt på potene, smører før og etter tur nå som de har begynt å salte i bakken her.

Her er det ikke spesielt kaldt, men siden det er stillestående aktivitet tok jeg på ham genser for komfort:

382856_177310799026355_100002423095447_345165_2136822028_n.jpg

Regn, og en del vind, så bruker jeg dekken (men tok det av mens han løp løs i myren med kompisen sin her, når myndene er i aktivitet tåler de kulde veldig godt):

6122768447_b6ac0e5d37.jpg

Er ikke så godt å se dekkenet på dette bildet, men jeg er veldig fornøyd med det. De syr individuelt til størrelsen på din hund, og du får den i flere farger. God fleece inni og rundt nakken/halsen, og regn og vindtett over kroppen. Bestilte fra Chilly Dogs i Canada. Her er et bilde fra deres hjemmeside:

GWN-Whippet-01.jpg

Jeg har også en "hoodie" for å beskytte ørene hans, men har kun brukt den én gang tror jeg. Tar den med om vi skal på fjellet, i tilfellet det er mye vind på toppen (ørebetennelse er kjipt), men har ikke måtte bruke den i en slik situasjon enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tur med stakkars basenjien i dag, så tenker jeg kanskje at det hadde vært lurt med en lue på ham? For den store vofsen sikler, og han sikler gjerne på ørene til Kamar, og når det er -30 ute synes jeg synd på ståørene til den lille basenjien.

Han har denne genseren vi bruker når jeg ser han skjelver på en liten tissetur når vi skal gå lenger tur. Har den som regel med i sekken så han kan få varmen på vei hjemover, i hvert fall.

6358222891_fd0cb86577_z.jpg

6358226661_133ba48f73_z.jpg

Også har han et Hurttavarmedekken, som jeg håååper kommer til å passe ham når snøen kommer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelpost. Fikk lyst å vise noen bilder fra en azawakh-gruppe på Facebook. Likte disse luene:

381556_317853151559324_100000039247669_1435297_53036205_n.jpg

381556_317853168225989_100000039247669_1435300_1068317152_n.jpg

381556_317853158225990_100000039247669_1435298_1567635895_n.jpg

381556_317853164892656_100000039247669_1435299_989872418_n.jpg

Åh, noe slikt kunne jeg virkelig tenkt meg! Bruker hals noen ganger, men hadde vært perfekt med en som dekket ørene atpåtil når det er fryktelig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sparkebukse og potesokker på de virkelig kalde dagene

154344_10150343873225072_834435071_16192184_1576279_n.jpg

156665_10150343873320072_834435071_16192187_496019_n.jpg

Om det bare er isete på bakken, fullpelset og ikke mer enn -10 så rekker det med potesokker.

167730_10150366770205072_834435071_16664523_2507640_n.jpg

Også lurer jeg på hvilken størrelse du har i fleeceoverallen? Fikk min til Grumpy i dag, og den var for stor.. Tror nemlig han er på størrelse med dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på hvilken størrelse du har i fleeceoverallen? Fikk min til Grumpy i dag, og den var for stor.. Tror nemlig han er på størrelse med dine!

Begge har 452. Men den røde gamle er str i str enn den svarte nye. De har endret litt på "livviden" og lengden på bena. Jentene mine er omtrent like store, Blaze er bare kraftigere og ikke så smal rundt live, men jeg tror ikke den svarte hadde sittet godt på Blaze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har 452. Men den røde gamle er str i str enn den svarte nye. De har endret litt på "livviden" og lengden på bena. Jentene mine er omtrent like store, Blaze er bare kraftigere og ikke så smal rundt live, men jeg tror ikke den svarte hadde sittet godt på Blaze.

Okei, takk :) Jeg bestilte nemlig 551, tror jeg går for 453 denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har 452. Men den røde gamle er str i str enn den svarte nye. De har endret litt på "livviden" og lengden på bena. Jentene mine er omtrent like store, Blaze er bare kraftigere og ikke så smal rundt live, men jeg tror ikke den svarte hadde sittet godt på Blaze.

Er du fornøyd med fleeceoverallene? Er det åpning slik at de får gjort i fra seg også til hanhunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også stor fan av ullgensere. Det er så nydelig! Er det noen som vet om steder man kan få kjøpt dette? Vi har bare en, som min søster strikket i førjulsgave. Skulle veldig gjerne hatt fler, uten å måtte mase på henne. Vet at hun har nok å gjøre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med fleeceoverallene? Er det åpning slik at de får gjort i fra seg også til hanhunder?

Er det ikke det til alle dresser til hund? Iallefall kun sett unisex-dresser selv, og Hurrta sin er det. :) Bestilte nemlig den dressen, fikk mamma til å gjøre det og skrev tydelig hvilken str han måtte ha, men klarte å betille en i str Papillon eller noe, aaltfor liten, kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også stor fan av ullgensere. Det er så nydelig! Er det noen som vet om steder man kan få kjøpt dette? Vi har bare en, som min søster strikket i førjulsgave. Skulle veldig gjerne hatt fler, uten å måtte mase på henne. Vet at hun har nok å gjøre.. :)

http://www.royalfifi.net har masse flotte håndstrikkede ullgensere, og prisene er ikke så ille heller. Ville også sett litt rundt på Etsy, der bruker det å være en hel del hundeklær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med fleeceoverallene? Er det åpning slik at de får gjort i fra seg også til hanhunder?

Ja jeg er fornøyd med den til mine. Det er laget til slik at hannhunder skal kunne bruke den. Jeg har syd på en fleece"lapp" over det stykke for å besytte jur hvor normalt det hadde vært en tisselur på hannhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én av oss blir i alle fall ikke å fryse i den nordnorske vintereren.

IMG_0359.JPG

IMG_0354.JPG

Vis oss hvordan deres hunder møter kulda.

Kanskje litt slemt, men nå fikk jeg meg en god latter. Herremin, disse bildene var jo bare herlige da. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...