Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Da har man sjanglet seg hjem fra D4A, og jeg veksler mellom glede og intens irritasjon.. Strider ble norsk junior vinner (foran broder'n sin, skjønne Balrog) og så fikk han res.cert etterpå! Fantastisk! Det var gleden. Og så irritasjonen - Jeanette fikk en forferdelig jobb med han... og vi som har trent så mye men Strider var bare så total apekatt.. Jeanette tok jo oppstillingsbilder av valpene da de var små, og der er det en bildeserie med Strider (6 uker gammel eller noe slikt) som legger seg på rygg og spreller med beina - det gjorde han idag også!

Strider var så høy så høy, jeg hadde håpet på overveldethet men slik ble det ikke nei, Strider rakk over alle vi møtte på vår vei han. Kapasitet på topp ja! Jeg kan fastslå at han er sinnsykt menneskekjær og svært omgjengelig med absolutt alle hunder.. og ikke blir han så sliten heller. Han begynte å lande litt da vi skulle gå - men da hadde han vært i full rulle i 3 timer i strekk uten å slakke av et sekund. Stamina kan man si!

Ellers så var det kjempehyggelig å møte soniser altså, men det blir liksom ikke til å sette seg ned og ta en ordentlig prat og latter, men sånn er det vel ikke på utstillinger!

Her er kritikken til Strider (og man må bare smile altså..):

Naughty puppy, nice type, g. head prop., would like better eye pigment, g. body shape and tailset. When settled moved alticute (? står noe sånt, utydelig skrift) but shows promise.

Naughty puppy ja.. må jo le også, Strider-gutten sin det!

Edit: Ja, nå skal man jo ikke fortelle andres resultater men opphavet er sannelig i en klasse for seg selv!

Gratulerer så mye med Stider :D

Tusen takk for alle gratulasjoner :D :D :D

Da vi ble plassert som beste tispe var det egentlig gjort for meg. Samme hva som skjer i BIR/BIM så bryr jeg meg ikke. Nå er hun endelig champion :D Det var så kjekt med alle som heide på oss utenfor ringe, som har krysset fingrene for oss så mange ganger :wub: Så ser jeg at Blondie måtte bæsje, men nå er jeg ikke vandt med å gå i BIR/BIM så jeg trodde det var en liten pause først, så vi fikk tid til at hun kunne bæsje utenfor ringen. Men neida, rett rundt, og etter noen steg måtte hun på do. Jeg har alltid syntes det må være døds flaut for folk når jeg har sett hundene deres gjøre det, men det betydde egentlig ingenting. Heldigvis var folk utenfor ringen også veldig hyggelige og sa stakkars, hun er jo sikkert nervøs osv. Så ble hun ferdig og travet fint rundt :ahappy: Hun travet så vakkert og var så søt! Herlige lille! Og jeg er bare så stolt over sløyfene våre :D :D :D

Vi kan ta en repetisjon av hennes presentasjon :aww: CERT, CACIB, BIM og dermed Norsk Champion og Norsk vinner 2011 :D

Gratulerer så mye med Blondie så morro :bananas:

Issi fikk excellent og CK og vant klassen sin! :D

hittil beste resultat :ahappy:

Derimot i corgi ringen haglet det blått og nærmest ingen CK, Amiga sin klasse var stor og mye venting, Han elsket Amiga, men hatet halen, så da fikk hun også blå. Og ringsekretæren sa det til meg også at han likte hunden veldig veldig bra, men halen var ikke pen da :P

Quote fra kritikken:

:lol:

Resten av kritikken var glimrende!

Gratulerer så mye med Issi ser ut til at det løsner nå :D

BIR OG NORSK VINNER på Linux i dag. Og cacib da. Uplassert i gruppa; en liten, sporty og gallopperende glad Kooiker er ingen match for de som alltid vinner. Men vi fikk da et Glimt av spotlighten;)

Gratulerer så mye med fine Linux :D

OGSÅ sier jeg HIPP HIPP HIPP for Peppern miiiin :D Fiiineste svartingen, får også juniortittelen sin i dag, CK, 2 beste hann med STOR CERT WOOOOHOOOO :banana: fiiiineste peppern det tenker jeg :D

Edit : nææmmen jeg glemte jo i ekstasen fineste Saga.. vant unghundklassen med ck, endte som 3 btk med Res cert og res cacib :D

Gratulerer så mye med Pepper og Saga :D

Sonen har de fineste hundene, for tenk :D.

Vi kom hjem med to nye titler i bagasjen, vi også :).

Willy gikk hen og slo alle hannhundene, han, og ble beste hannhund med CACIB og BIM, mens Babs ble beste veteran, 2. beste tispe og ble NVV11 :D. Knallkritikker på begge to:

Willy:

"Championhann som fortjener sin tittel. Utmerket hode med vakre, mørke øyne. Lang, elegant hals. Vakker overlinje. Velvinklet og velkroppet. Effektive bevegelser fra alle sider. Vakker pels og bra tempereament."

Babs:

"11år gammel tispe i utmerket kondisjon. Vakkert hode og uttrykk, lang, elegant hals. Fin overlinje og proporsjoner. Velvinklet og velkroppet. Effektive bevegelser. Bra pels og temperament".

Tusen takk til Jeanette som forbarmet seg over Willy i oppdrettergruppa sånn at jeg kunne konsentrere meg om Babs i veteranringen :).

Gratulerer så mye med begge to så deg og Babs i finale ringen så flott hun beveger seg.Trur jeg så deg med Willy også men turte ikke gå bort har jo tatt feil av han og faren en gang før :icon_redface:

Gratulerer så mye til alle dere andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Peggy, verdens fineste Peggy, ble beste juniortispe og Norsk Juniorvinner 11! Det var 14 stykker i klassen, så det var FANTASTISK gøy! Etter dette var det inn i beste tispe, og der slo hun alle, bort

Tusen takk for alle gratulasjoner :D Da vi ble plassert som beste tispe var det egentlig gjort for meg. Samme hva som skjer i BIR/BIM så bryr jeg meg ikke. Nå er hun endelig champion Det var så

Sonen har de fineste hundene, for tenk . Vi kom hjem med to nye titler i bagasjen, vi også . Willy gikk hen og slo alle hannhundene, han, og ble beste hannhund med CACIB og BIM, mens Babs ble beste

Gratulerer så mye med begge to så deg og Babs i finale ringen så flott hun beveger seg.Trur jeg så deg med Willy også men turte ikke gå bort har jo tatt feil av han og faren en gang før :icon_redface:

Takk så mye for det :). Det er bare å komme bort og hilse vettu - og om du skulle ta feil så er det ingen krise - Lisbeth biter ikke hun heller :D.

Ikke akkurat det beste resultatet herfra. 144,5 poeng endte vi opp med, selvfølgelig med den forbaska 0en. Kanskje ti sek unna å klare det. også var hun litt ufokusert. Men tar med meg det positive - to fine karakterer i helhet :) 10 & 9.

Å, så kjedelig, men vær stolt over de flotte karakterene på helheten :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med resultatene alle sammen :jump:

Selv har jeg overlevd Willifisering, eller manglene Willifisering han ble litt satt ut av mutteren som forsvant og luggen var nede, ikke minst var kjærringa streng! :o Så han oppførte seg som ett glansbilde :innocent:

Men jeg ble Stridifisert i dag da, jeg håper jeg en dag får se den filmen :bananas:

Talli ble stilt av Benedicte som så alltid gjor en strålende jobb. Tusen takk! :ahappy: Talli ble 4 i champ klassen med CK, hun ble også 5 BTK, men det kommer jo ikke på kritikken. Hun er fortsatt ganske naken så jeg er veldig fornøyd med det resultatet:

Nice type, good head prop. Good body shape, good front and shoulder. Would like better chest. Moved freely.

Blaze gikk denne gangen sin siste runde i championklasse ettersom hun blir veteran over nyttår så jeg var svært spent på hvordan hun ville hamle opp mot de andre "småpikene". Og Blaze svikter jo ikke, hun er jo "showdog by night" :P

Lovely type, good shape- size and head prop. Good hindquarters. Moved very good all ways.

Blaze ble dermed Beste tispe og ble siden BIR :jump::banana:

Dommeren sa også etterpå "I could take her back to Australia". Det er super hyggelig å høre ettersom han har ett godt rykte der nede på AK.

Kjempe gøy med fine resultater på hele DeepEyes gjengen + bestemor Blaze.

Og en kjempe fin avsluttning på Blaze sin champion karriere. Tror mange er glade for at hun forlater den klasse som hun har regjert i 6 år :lol:

(men helt unna henne slipper de nok ikke så lenge Blaze syns det er drittkult i ringen :hyper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for det :). Det er bare å komme bort og hilse vettu - og om du skulle ta feil så er det ingen krise - Lisbeth biter ikke hun heller :D.

Jeg er helt sikker på at det var det og nesten sikker på at det var Willy du holdt,men så kom jeg på at jeg la jo ut feil bildr fra en utstilling som jeg sa var Willy,men som viste seg og være faren hans :icon_redface: Men neste gang skal jeg si hei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille knertis i morgen, men var som vanlig på plass for å heie og flire. Hurra for Strider, som hadde SÅ lyst til å kline med meg at tunga gikk som en hjulvisp, hehe! Flaks for meg at jeg er høy! :D

Og hurra for Opsis som sto, løp og viste seg som en prest! Litt mer kjøtt på kroppen (ikke vær så gnien på matbudsjettet, Maria! :D ), og litt mindre gjeter på tilbakeløpinga, så er det bankers, det der! :)

Grandtanta hennes (Blaze) er i en klasse for seg, altså... :ahappy:

Jeg fikk ikke sett Blondie og Marie, men FY FLATE SÅ HIMLA KULT! Dette unner jeg dere, altså! :banana:

Marvin var skjønn og mongo, og helt i sin egen verden, mens Linux var en super representant i dag, synes jeg. :flowers:

Jeg fikk også tafsa på Willy i dag for første gang, tenk det! :heart:

Vi heia veldig på Tíbrá i gruppefinalen, bittelille skjønneste tibberten, altså. :wub:

Vi traff også på Monica som ikke vil avsløre hvordan det hadde gått mer enn å si at det hadde gått greit, men fy søren så supre karakterer på helheten, da! Chilli fikk som vanlig et ublidt møte med Aiko (den der hater virkelig tollere, det er helt sjukt), men jeg fikk kost litt på skjønnheten med de forundra øynene. :)

Vi deltok på raseparaden, og jeg fikk æren av å entre storeringen først. Aiko synes det var SÅ gøy å være der, SÅ mye folk og SÅ høye lyder, så hun trollbolla seg rundt hele ringen og prøvde å få knertis med på hyss. Trur hun var den eneste bikkja som fikk samtlige av tilskuerne på tribunen til å bryte ut i latter, hehe. Idet speakeren fortalte at den som ønsker full lydighet av hunden sin, ikke bør velge shiba, tok det nemlig helt av for Aiko og knertis, så jeg kasta oppgitt ut med armene mens jentene dansa lykkelig rundt. :D Mine skatter satt på stand det meste av ettermiddagen og lot seg kose på og med av alle som ville. Knertis ville helst stå litt innimellom også, og blei dødsfornærma hvis noen gikk forbi uten å hilse. :ahappy: Hun er nå klargjort for morgendagen ved at jeg dro over henne med et vått håndkle. :P

Takk til alle for trivelig selskap, la oss gjenta det i morgen! :)

Jakka mi er helt ødelagt etter at en viss korthårscollie-juniorvinner fikk tømme HELE blæra si på den, og jeg blei også tafsa på rompa av en funksjonær. Mye kroppslighet også, men andre ord... :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, mye gode resultater her! Gratulerer så mye til alle sammen!

Jeg valgte å ikke stille Ikke i dag fordi hun var ganske fjern, ikke ville ha godbitene mine og uansett ikke hadde noe særlig å stille opp med. Hun er nedrøytet og uferdig og hadde stor konkurranse i juniorklassen, så jeg valgte å fokusere på Talli og senke skuldrene.

Talli ble som sagt 5BTK, alltid like moro å stille henne :) Jeg håper Ikke en dag blir like velutviklet som sin mor, for den damen har en pen kropp!

Deretter var det inn i ringen med Amiga. En veldig streng dommer, men jeg hadde virkelig godfølelsen i ringen. Dommeren ramset opp godord på kritikken hennes og jeg ante et lite (stort) håp om gode resultater, og når ringsekretæren da ga meg Very Good ble jeg litt paff. Ringsekretæren sa i samme slengen at det var fryktelig trist at Amiga hadde høy haleføring, for dommeren likte henne veldig godt.

Men jeg er glad uansett, Amiga viste seg med flotte bevegelser og strakk ut bakbeina sine, og ingen ville ha trodd at hun hadde problemer med hoftene :)

I morgen håper jeg at vi kommer sterkere tilbake, enten med Sting eller Memphis, selv om vi har noen harde konkurrenter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg overlevd Willifisering, eller manglene Willifisering han ble litt satt ut av mutteren som forsvant og luggen var nede, ikke minst var kjærringa streng! :o Så han oppførte seg som ett glansbilde :innocent:

Du oppførte deg jo som en proff briardhandler, du *ler*. Skulle ønske jeg kunne sett dere i store ringen da :D. Man oppfører seg selvsagt pent sammen med strenge tanten sin *ler*.

Jeg er helt sikker på at det var det og nesten sikker på at det var Willy du holdt,men så kom jeg på at jeg la jo ut feil bildr fra en utstilling som jeg sa var Willy,men som viste seg og være faren hans :icon_redface: Men neste gang skal jeg si hei :D

Hahahahhaa, det hadde jeg glemt, men du er i såfall ikke den første som tar feil av de to - de ER veldig lik hverandre. Det er vel en grunn til at de stort sett står som nr 1 og 2 i BHK :D.

Jeg fikk også tafsa på Willy i dag for første gang, tenk det! :heart:

*Fnis*... Utrolig nok holdt han beina på bakken også - han var muligens sjokkskadd etter å ha vært på turnè med tante Jeanette *ler*. Lykke til i morgen!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!

Blir jaggu sliten bare av å lese jeg.

Om noen ser et forvirra par med en gira ridgeback i morra så er det bare å si hei. Vi skal miljøtrene litt (antageligvis mest utenfor, men må jo inn og titte når vi først er der), og jeg kommer neppe til å legge merke til enkeltmennesker i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen med flotte resultater! Nevner ingen navn, for det er jo så mange som fortjener gratulerer i dag :thumbs:Sonen altså, fantastiske hunder :D

Nervene for morgendagen har begynt å melde seg og jeg er spent på om det blir noe søvn på meg i natt :whistle: Har ingen spesielle forventninger, men håper vi kan vise det gode samarbeidet vi pleier å ha. Spesielt spennende i morgen siden det er første gangen mamma skal se på oss!

Gleder meg masse til en spennende dag, og om noen ser meg er det bare å komme å si hei :ahappy: Begge bikkjene er med, men tror nok G skal få ligge i bilen til jeg er ferdig med lydigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en dag dere har hatt - gratulerer så mye til en imponerende lang liste med flotte resultat!

X'en og jeg har konkurert i LP i dag. Vi fikk ti på tannvisning og øvelsen gikk slik jeg ønsker den skal gå. Og det er vel det eneste positive jeg kan komme på fra dagen i dag?

Jeg lurer på når jeg skal slutte å være så urettferdig mot hunden min. Hvis ikke jeg er konsentrert, fokusert og motivert, hvordan i ******* kan jeg forvente at hunden min skal prestere da? Jeg visste på forhånd at dette ikke var en god dag for meg, og likevel går vi inn i ringen. Skuddpremien på mitt hode som ble utlovet etter forrige stevne er opprettholdt. Og jeg har lovet X'en at vi ikke skal stille til start på veldig, veldig lenge. Jeg synes overhode ikke det er moro lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Den var bare veldig god i dag :)

Jaja, men lille grisen er verdens beste ribbe uansett om hun var litt overkokt i dag :P

Ikke akkurat det beste resultatet herfra. 144,5 poeng endte vi opp med, selvfølgelig med den forbaska 0en. Kanskje ti sek unna å klare det. også var hun litt ufokusert. Men tar med meg det positive - to fine karakterer i helhet :) 10 & 9.

Bra, 10 sekunder fra full tid i det miljøet der viser jo bare at treningen har hjulpet og at utholdenheten hennes i en stressende situasjon absolutt er forbedret.

Wow, for en dag dere har hatt - gratulerer så mye til en imponerende lang liste med flotte resultat!

X'en og jeg har konkurert i LP i dag. Vi fikk ti på tannvisning og øvelsen gikk slik jeg ønsker den skal gå. Og det er vel det eneste positive jeg kan komme på fra dagen i dag?

Jeg lurer på når jeg skal slutte å være så urettferdig mot hunden min. Hvis ikke jeg er konsentrert, fokusert og motivert, hvordan i ******* kan jeg forvente at hunden min skal prestere da? Jeg visste på forhånd at dette ikke var en god dag for meg, og likevel går vi inn i ringen. Skuddpremien på mitt hode som ble utlovet etter forrige stevne er opprettholdt. Og jeg har lovet X'en at vi ikke skal stille til start på veldig, veldig lenge. Jeg synes overhode ikke det er moro lenger.

hmm det er absolutt ikke nå jeg skal si at jeg sa du ikke skulle gå, men jeg gjør det allikevel. Samtidig som jeg syns du får slutte å banke deg selv så hardt og heller fokusere på de punktene dere skal jobbe med fremover. Motivasjon kommer med fremgang også på stevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å skryte av resultatmessig for oss.. Stilte ikke noen beardiser, men storkoste meg ved å for en gangs skyld bare sitte og se på. Nyyydelig BIR-hannhund, et par vakre tisper som 1 og 2 i rasen, men stort sett resten av bedømmelsen var ikke helt etter min smak.

Moxy (boston) fikk en excellent og ble 2 i unghund. Helt greit, selv om JEG selvsagt synes hun er verdens vakreste. Hun oppførte seg klart bedre på bordet enn tidligere, så den delen av utst.treningen går i alle fall riktig vei. DET er jo hyggelig, da.

Så jeg henger meg på heiagjengen til andre her jeg og gleder meg over alle fremgangene til sonenhundene både i dag og i morgen!

Grattis alle sammen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifter litt forsiktig med "kun" en rød slufse og gratulerer samtidig med alle formidable resultater for sonenhunder..

Oh, burde gjemme blåsløyfa vår vi da *ler*

Ikke så gode resultater på oss i går, som nevnt, vi fikk bare en blåsløyfe vi. På kritikken sto det at hun hadde fått Good da, så da måtte jeg nesten gå og spørre ringsekretæren og skriveren om hva som var riktig - sløyfa eller kritikken. Heldigvis for oss var det sløyfa som var riktig *ler*

Kritikken var som følger:

Korrekte proposjoner og tilstrekkelig beinstamme, noe uparallelle hodelinjer, runde øyne, anelse bredt ansatte ører, gapet kunne vært dypere, korrekt hals og overlinje, knapt forbryst, noe framskytende frembein, tilstrekkelig brystkasse, noe brandt kryss, alt for lange poter, korrekt steglengde, noe trang bak, mye løs i fronten.

*ler* Hadde aldri trodd at Nora kom til å få "tilstrekkelig beinstamme" på en kritikk noen gang! Men resten stemmer jo ;)

Gratulerer med alle BIR, BIM, cert og Norsk Vinner-titler sonenfolket har ervervet seg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, burde gjemme blåsløyfa vår vi da *ler*

Hehe, nei altså, jeg hadde vært fornøyd med blå i går også, jeg. Jeg skjønte neimen ikke helt hva dommerdama ville ha, så jeg ble glad når vi fikk rød, men i dette sonenlaget ble "bare rødt" litt sånn fislete, liksom.. ;)

Taifakritikk:

Tilstrekkelige preposisjoner og benstamme, noe uparalelle hodelinjer, vakre mørke øyne, anelse bredt ansatte ører, korrekt hals og overlinje, knapt forbryst, korrekt brystkasse, kunne hatt mer vinkler bak, korrekt steglengde.

Excellent og nr. 3 i Åpen klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen, Iver fikk en very good idag, alt var visst bra med ham, men hodet var for tungt og dermed likte hun han ikke. Men det var en god del hard konkurranse, så vi er fornøyde med det.

Chico fikk excellent, men intet CK idag, tror i hovedsak at pelsen hans som ikke er i beste kondisjon nå utgjorde mye. Han begynner å bli eldre, og pelsen er litt falmet og krøllete. Egentlig burde han bytte for til V&H, det hadde nok utgjort en forskjell, men det er litt for mye styr i heimen.

Yaris fikk en flooottt IM, mens hans søster fikk very good, med grunnen at hun fremdeles trenger utvikling. Dermed vet jeg sånn ca. hva vi mest sannsynlig hadde fått, og da hadde vi nok ikke fått JR-tittelen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...