Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan oppfører hundene deres seg når dere våknet om morningen?


ceccy
 Share

Recommended Posts

Jeg får ca samme reaksjon uansett når jeg står opp!

Han gløtter på med med ett øye, logrer EN gang med halen og snooooorker videre!

Jeg kan ta meg en dusj, spise frokost og drikke kaffe før jeg tar han med ut, og likevel må jeg ta på kobbelen mens han fortsatt ligger i soffan og DRA han med med ut :P

Jeg er A-menneske så det holder, og han er B-hund(eller eventuelt bare en sykt trøtt hund:p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hver morgen våkner jeg til synet av en hvit kladd, hvis hode ligger 30 cm fra meg, som nistirrer meg inn i øynene. Dersom han ser at det er liv, så er det "happy-time" i to sekunder før han legger seg

"Hvis vi ligger helt stille nå, så glemmer hun kanskje å tvinge oss ut på do midt på natten" Så går jeg opp trappen og lukker opp døren til Ia sitt rom og der kommer lille propell: "Hei, alle sam

Milo har forresten er grusomt morratryne

Posted Images

Her får jeg et surt blikk om jeg rører meg for mye :P etter og ha vært våken en stund kan vi kose litt. så står jeg opp også kommer Kodak tuslende ca når jeg er ferdig på badet, men kun for og legge seg i sofaen. Så er det frokost og tur også kryper han opp i sofaen igjen og våkner ikke før litt utpå dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akita vil helst sove lengst mulig. Når ho ligg i senga med meg og eg våkner for tidelig så ser ho opp på meg, kommer med et par grynt og hodet bare detter ned igjen. Vi går opp i 2 etg og ho kræsjer i sofaen mens eg dusjer.

Men nå skal det sies at min sambuar slepp ho ut i 3-4 om natta før han går på jobb. Så både eg og Akita er litt bortskjemt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal på jobb og samboer er hjemme, ligger de bare der uten å komme for å hilse. Noen ganger kommer Nitro ned i stua litt etterpå fordi han må ut å tisse. Er jeg alene og står opp, eller når jeg har sover lenge, kommer de bort å hilser på meg når jeg åpner soverromsdøra. Så følger de etter meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to er heeeelt forskjellige. Oscar kan godt bare titte opp på meg å lure på om vi virkelig skal stå opp nå?!?! Men så tasser han ut, tisser vis han absolutt må og så sniker han seg inn i stua og legger seg ved ovnen

Nokas der i mot er heeeeelt rabiat! Hører han noe som kan minne om av noen er våkne så er det fra 0 til 250 på et halvt sekund. Om han sover i sengen med meg (noe som vi sniker oss til når kjæresten ikke er hjemme) eller om han er på vaskerommet er ikke så nøye. I sengen spretter han rundt og bombaderer meg meg kyss og klapp og dask fra alle kanter, og når jeg omsider somler meg til å sette meg opp og prøver å kle på meg går det ikke, for Nokas er over alt på en gang. Og logere så det bare smeller i veggene, så da er resten av huset våkent også :sweat:

Om han sover på vaskerommet våker vi somregel av halen han som slår usansynlig hardt mot døren (skjønner ikke at de ikke får vondt) og når han da hører at noen kommer ned trappen tar det enda mer av der inne. Og stakkar Oscar, som må dele vaskerommet sitt med denne galningen, bare prøver å ungå Nokas sin hale for å ikke bli slått gul og blå :P Når da døre ENDELIG blir åpnet stuper Nokas ut i fanger på hvem det nå skulle være som var så uheldig å stå der, raser inn på kjøkkenet for å sjekke om kattene har spist opp maten (vis ikke kan jo alltids han :ahappy: ) Så kommer han i retur ut til vaskerommet. Da er det best, for alles sikkerhet, at døren ut er åpen slik av vi slipper at han skal måtte stoppe (ukontrollert slidestop). Når han da har kommet seg ut må han jo tisse litt over alt, og siden han da har det så travelt er det jo ikke alltid nødvendig å løfte på foten, så han setter seg like gjerne ned på huk :P Etter all tissingen finner han gjerne en kong, et bein, en pinne eller bare skal plage gammle Oscar litt, SÅ kan han komme inn. Når dette ritualet er gjort er du garantert våken!

Jeg er et A - menneske, men jeg tror Nokas er AAAAAAAAA, vis det er noe som heter det da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en morgenfugl for å si det slik, så vi er like der. Står jeg opp tidlig, får jeg han ikke med meg opp, hehe. Sjelden han har behov for å gå på do med det samme vi står opp, så sløver som regel lenge. Men hver morgen lurer han seg opp i sengen med meg når samboer har dratt på jobb, så der ligger han vel ekstra godt. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Leela merker at jeg er våken, kryper hun ut av buret sitt og sitter å stirrer på meg en stund før hun hopper opp med fremlabbene på sengekanten, for å få kos. Logrer masse og lager søte koselyder :wub:

Så blir hun med på badet og snorker videre på gulvteppet. Litt mer motvillig står hun opp når jeg er ferdig på badet og det er på tide med frokost.

De dagene det har vært kaldt har hun ikke vært like begeistret for å gå ut om morningene (forsåvidt ikke begeistret for å stå opp i det hele tatt) men ut å tisse må man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdagene når jeg skal på jobb må jeg stå opp 5.45.Frøkena ligger da i senga mi men,når jeg står opp da reagerer hun ikke.Det er jo altfor tidlig!Hun ligger nå der mens jeg er på badet og når jeg først har hatt på meg ytterklærene kommer hun sakte ned fra senga;)B hund ja!

I helgene når jeg står opp senere (9-10 tiden) er hun fremdeles trøtt men,da hilser med logring,sleiking osv.Veldig greit med b hund forrige hunden min var det også.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at han kommer inn tidlig på morningen for å sjekke om jeg er våken. Reagerer jeg ikke da, går han ut på stuen og legger seg igjen. Når jeg våkner, kommer han inn på soverommet og strekker seg alt han kan, og prøver å vekke meg skikkelig. Så er det hopp og sprett, før vi skal ut på morgentur. Kan liksom ikke komme ut fort nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det to modus:

En god dag,med lite smerter: Logrer lykkelig når jeg våkner og knusekoser oppi senga, før ho hopper ned, og danser rundt.

Dårlig dag med smerter: Ligger stille, vil helst ikke ha kontakt, blir liggende selv om jeg går ned. Må gå opp med medisin, da kommer ho tuslende en time senere. Da skal man ligge varmt og gjerne i armkroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastasia er sånn som ligger å drar seg leeeenge. Innimellom så må ho litt tidlig opp, bare for å løpe ut å tisse, for så inn under dyna igjen :P

Taz derimot, er klar heeeele døgnet.... det funker dårlig når jeg er veldig morragretten, men han har lært seg å kontrollere seg litt hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner enten av at jeg må på do i løpet av natten, og da blir han liggende der han er til jeg kommer tilbake. Når jeg legger meg igjen kommer han for å sovne inntil meg.

Når kl ringer så setter han seg ved siden av meg i senga og pipipipipip mamsen klokka ringte! Hvis jeg gløtter på øyet ser jeg et par hengekjaker og ører.

Hvis jeg ikke reagerer så prøver han litt til før han legger seg til å sove. (Jeg forsover meg med andre ord ALDRI)

Hvis jeg reagerer på klokka og prøver å våkne så blir han glad og legger seg klint inntil meg på siden sånn at vi ligger skje og koser mens jeg stryker på han. Og så ruller han alltid over på ryggen etterpå med forben og bakben til alle kanter, vridd hode sånn at jeg kan se krokofanttennene hans undenifra, og da er jeg solgt. Da koser jeg ham nesten ihjel sånn at jeg orker å stå opp fra min vame dyne.

Har kl på ring i helgene også, så samme skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix holder seg under dyna til jeg er ferdig på badet og det er tid for lufting/tur. Blaze derimot er oppe og klar for action i det klokka ringer eller jeg viser livstegn. Hender vi tar oss tid til å kose litt før vi står opp og da får Blaze komme oppi senga han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ekstremt B-menneske som er utrolig morragretten, så tror jeg det er til det beste for alle parter at vi fortsetter å ha hunderom, da risikerer ingen å bli skadet :D

Neida, tro meg - de lærer fort! Ikke en eneste hund ( el katt ) har prøvd å vekke meg eller å overfalle meg av glede om morgenen mer enn en gang :P

Jeg er rett og slett hissig de første 45 min ca. Og det ligger så dypt i meg at de tar tegninga med en gang. Jeg freser og knurrer fra dypet av mitt hjerte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin åååler seg inntil meg, han er varm og trøtt og kosete! Snur seg gjerne rundt på ryggen og grynter at han vil koses på magen. Strekker ut en labb som lukter furu og honning og glipper med verdens søteste øyne. Symra holder seg litt på avstand, hun vil ikke fingres med mens hun ennå er trøtt, men holder øye med Pippin siden hun er litt sjalu. Litt senere kommer hun trampende og prøver å få liv i meg. Hvis jeg er veldig treg kan hun begynne å småpistre, men jeg vet ikke om det er fordi hun er tissatrengt eller fordi det begynner å bli på tide med litt liv og leven og brødskive med leverpostei på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover i samme seng som meg, og når vekkerklokka ringer, strekker Imouto på seg, legger panna mot min, og så ligger vi og koser en stund før jeg lener meg ned til der hvor Aiko sover og ligger litt i skje med henne. I mens har Imouto sniki seg over på min plass, så da er det bare å stå opp og dusje. Jeg må hente dem og kommandere dem ned av senga når vi skal ut på tur, vanligvis 40 minutter etter at jeg har stått opp (jeg har nemlig et sånt type bad som sluker tid - jeg går inn der, og etter bare et blunk har det gått en halvtime! Sjokkerende!).

I helgene står vi vanligvis opp enda tidligere enn i ukedagene, fordi jeg er mongo og har alltid planer, men de helgene vi ikke skal noe, ligger jeg og sover inntil Imouto lykke-labber meg i fjeset og slikker meg lett på kinnet. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...