Gå til innhold
Hundesonen.no

Interiørtråden


Ane
 Share

Recommended Posts

@bie Wallstickers! Man får tak i sånne som ikke lager merker på veggen. Vi hadde verdenskartet på veggen, det var dritkult.

Njo, ja.. Vi har det på badet og det kunne jo vært en ide i stua også, men det er panel på veggene da, blir ikke det litt rart? Det er jo en liten grop mellom hver eneste planke.

Synes stua til Bie var kjempefin, jeg. :wub:

Takk :D Er jo generelt fornøyd med den altså, men vil bare ha det litt koseligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger tips! Vil fikse opp stua litt, synes den er så anonym og kjedelig!

Synes stua blir veldig mørk pga den svarte skinnsofaen, jeg vil ha det lysere. Det er ikke snakk om å bytte ut sofaen, den er helt ny :P

- bordet skal byttes ut, vil ha noe litt lysere der.

- vil sette inn litt mer telys og planter/blomster. Har god plass i vinduet, pluss at jeg synes det er så fint med sånne fat med lys/småplanter på :)

Hva mer kan jeg gjøre å skape en litt koseligere stemning? :)

20140227_112726_zps330076ce.jpg

20140227_112739_zps9dd044fe.jpg

Angående veggene vet jeg de er veldig tomme, men vi får ikke lov av huseier å slå spiker i veggen..

Veldig fin stue! Hva med noen pynteputer som er litt mer freshe, og telys i noen fine lysestaker som matcher? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin stue! Hva med noen pynteputer som er litt mer freshe, og telys i noen fine lysestaker som matcher? :)

Pynteputene trenger fornying, der sier du noe :P

Fant et bord jeg likte utroolig godt! Får invitere en snekkervenn på middag en dag og høre om jeg ikke kan få litt hjelp til dette

http://ana-white.com/2012/07/plans/rustic-x-coffee-table?page=1

3154812186_1341855642.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får lov til å lage merker i veggen og på listene, så er det jo selvfølgelig de gamle studentknepene med lette bilder og tack-it - en stor plakat som blir laminert henger greit på veggen da.

Nå aner jeg jo ikke hva du synes er fint, og hva slags stil du liker, utover at det ser ganske så minimalistisk ut hos deg. Men et par tips for å få mer atmosfære og farger:

Fargerike pynteputer og pledd i sofaen

Duk på bordet

Pynteting som betyr noe for deg og sier noe om deg

Lysestaker du liker, eller store kubbelys

Planter - det finnes mye pent i plast også, jeg har en stor bukett med roser i en høy glassvase, og veldig få påpeker at de er falske.

Gardiner - gardinstang kan vel ikke huseier nekte dere?

Siden du ikke får lage merker på veggene, er det en idé å bygge oppover - kjøp for eksempel en pidestall du setter en fargerik orkidé på, eller kjøp et plantebrett med hjul og sett ei diger yukapalme på; så kan du trille planta til et annet sted om den står i veien.

Oppå høyttaleren din kan du sette ei stor og fin lykt for kubbelys, for eksempel.

Jeg ville spurt huseier om tillatelse til å skru opp ei enkel hylle eller to, som blir hengende når dere flytter ut. En sentralt plassert hylle med noen bøker, DVD'er, pynteting, bilder, lys, også videre, skaper mer personlighet i rommet.

Også ville jeg kjøpt et gitarstativ og satt gitaren på en mer framtredende plass, både fordi musikk sier noe om personlighet, og fordi gitarer alltid er penere enn høyttalere. Jeg har dog hengt min på veggen, for ikke å få kassa full av pels som svever bortover gulvet :whistle:

Hvis du vil henge opp bilder over TV'en eller sofaen, kan det være en idé å kjøpe en stor, myk plate som står inntil veggen presset på plass av TV-benk/sofa? Med litt dobbeltsidig teip mellom plate og vegg så den ikke spriker for mye, og enten malt eller drapert i stoff, så du får ei slags oppslagstavle? Det kan jo holde med tykk isopor eller isolasjonsplate fra en byggevare, det trenger ikke være kompakt tre, avhengig av hvor tungt det du henger opp er.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer lampe, eller kubbelys? Og planter, elsker planter inne :wub: Skulle ønske jeg hadde litt grønnere fingre :sorcerer: Også noen innslag av sterke, friske farger type gult, grønt osv. synes jeg er fint, men det kommer jo an på hva man liker.

Noen eksempler på lyse stuer med mørk sofa:

scandinavian-interior-design-620x413.jpg

Splæsj! farger.

http://2.bp.blogspot.com/--OjWp8yy6Sw/UcyTkqTkppI/AAAAAAAAMSA/b1WVmYJ5y3Y/s1600/IMG_1407.jpg

(hjelp, hvordan viser jeg gigantiske bilder i mindre str.?)

65-metres-of-nordic-style-small-apartmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempegode tips, alle sammen :D

Kjøpte meg litt småstæsj i går (telysholdere, planter) og det hjalp mye på hjemmekoseligheten med en gang. Snekkervenn kommer på middag i dag, så jeg skal forhøre meg litt med han ang. bordet, også snakket huseier om at han kunne henge opp en list langs stueveggen som vi kunne feste bilder til om vi ville, en slik som det ofte henger i studentboliger. Eller så blir det nok å finne et lett bilde og feste med "tyggis" tenker jeg. Vi skal bo her i max to år til, så kjenner jeg ikke vil lage de største investeringene her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempegode tips, alle sammen :D

Kjøpte meg litt småstæsj i går (telysholdere, planter) og det hjalp mye på hjemmekoseligheten med en gang. Snekkervenn kommer på middag i dag, så jeg skal forhøre meg litt med han ang. bordet, også snakket huseier om at han kunne henge opp en list langs stueveggen som vi kunne feste bilder til om vi ville, en slik som det ofte henger i studentboliger. Eller så blir det nok å finne et lett bilde og feste med "tyggis" tenker jeg. Vi skal bo her i max to år til, så kjenner jeg ikke vil lage de største investeringene her :P

Nye bilder påkrevd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint dere har det @bie . Er Melvinsen glad i det saueskinnet eller?? Vi har et tilsvarende som Lilo elsker :P Orkideer hadde gjort seg godt i vinduet deres :D De er så høye og fine. Med noen lekre potter hadde det pyntet fint opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bie er det en modesto sofa fra skeidar? (: isåfall har vi kjøpt helt lik! Er du fornøyd med den? (:
Ja, det stemmer. Er utrolig fornøyd, den er kjempegod å sitte i :D La en liiten demper på stemningen nå vi så den kom på tilbud nå men, bare et par mnd etter at vi kjøpte :P @LiloPilo : Takk! :) Melvin BOR på det saueskinnet ;) @Nemi : nye bilder kommer når jeg har ordnet ferdig :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Er utrolig fornøyd, den er kjempegod å sitte i :D La en liiten demper på stemningen nå vi så den kom på tilbud nå men, bare et par mnd etter at vi kjøpte :P

Så bra! Vi fant ut at siden vi flytter til ny leilighet som vi har kjøpt ville vi kjøpe nye møbler også! Jeg derimot ble veldig glad for at den kom på salg :D men veldig glad for at dere liker den og at den er god å sitte i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 years later...

Begynner å komme på plass i leiligheten! Det er så deilig :heart: (vinduet i gangen skal fores ut, altså) 

Jeg har så mye utstyr og drit, så jeg har kjøpt en putekasse og gjemt alt oppi der? skal ha opp hyller i gangen etterhvert også. 

 

20180411_165516.jpg

20180411_160551.jpg

20180411_165454.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, mushi said:

Det er så deilig å få system på ting! Ser bra ut! :)

Ja! Jeg liker å se utstyret mitt :lol: Derav egen hjelmknagg og brettet i gangen osv. Men det må være litt system og ikke bare rot liksom. Jeg får bod til sommeren, det blir bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2014 at 4:34 PM, Ingridhw skrev:

Drar opp denne tråden. :innocent:

 

Noen som vet om et supert program/nettside hvor en kan planlegge rom? Noe ala ikeas kjøkkenplanlegger, men for andre rom.

Jeg er helt elendig på forestille meg hva man kan gjøre med et tomt rom.

The sims? :lol:

  • Like 3
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...