Gå til innhold
Hundesonen.no

Interiørtråden


Ane
 Share

Recommended Posts

Tenkte vi kunne lage en egen tråd om interiør, møblering ol.

Jeg sitter nå å titter på brukte sofaer på Finn, og har funnet en i svart og en i beige. Hva synes dere om å ha en svart og en beige sofa i samme stue? Jeg ville egentlig hatt begge i samme farge tror jeg, men likte begge, og lurer på hva andre mener om blanding av farger, og type sofa(ulike modeller)?

Den ene er slik http://cache.finn.no..._1501157388.jpg i beige/sand

Og den andre slik http://www.ikea.com/...ducts/50045647/ i svart.

Her kan andre også bare legge ut bilder av fine ting, spørre om ting, eller eller eller!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes man helt fint kan blande farger, men vi har selv svart sofa, og den blir veldig "tung" i rommet. Skal man ha svart sofa så synes iallefall jeg at det er finest å ha mesteparten av resten som er i stua lyst.

Vi skal prøve litt landlig/shabby chic stil, så det blir mye hvitt. Men hva synes du om å blande de to ulike typene? Jeg vet ikke helt om jeg synes de kommer til å bli fine sammen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha de stående rundt samme bord, eller på hvert sitt sted i stua? ser for meg at det kan bli litt vanskelig å få de to fine rundt et bord, siden den ene har sjeselong. Men om det er to forkjellige steder i stua de skal stå, så syne sjeg det kan fungere bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha de stående rundt samme bord, eller på hvert sitt sted i stua? ser for meg at det kan bli litt vanskelig å få de to fine rundt et bord, siden den ene har sjeselong. Men om det er to forkjellige steder i stua de skal stå, så syne sjeg det kan fungere bra

Tenker egentlig å ha dem samlet.. Men det jeg er veldig usikker på! Egentlig ville jeg ha den svarte Klippan sofaen, men siden det bare er to seter, fant jeg ut at jeg skulle kjøpe to slike puffer i samme serie i tillegg.. Men nå synes jeg den beige var finere. Men da vet jeg ikke hva jeg skal kombinere med lengre, kan jeg ha to svarte eller hvite puffer i tillegg til den beige hjørnesofaen? Funker hvit og beige? :blink:

Jeg ville ikke kjøpt sort sofa om landlig/shabby chick-stilen er målet om jeg var deg :)

Jeg skal kjøpe et lyst trekk i tillegg til den svarte sofaen, om jeg kjøper den! :) Men den selges i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hørtes veldig tøft ut. Og jeg tror det blir veldig bra å blande de to sofaene. Siden det blir mye hvitt hvorfor da ikke blande litt =) Jeg selv har en rød og en hvit sofa og synes det er kjempe kult når jeg har hvite møbler ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag en skisse over stua og sofaene :) så kan du se hvordan du vil ha dem.

Jeg synes ikke det gjør noe å ha svart sofa i en stue med den stilen, om man har feks lyst gulvteppe og hvit bord. Legg lyse pledd og puter i sofaen for å myke den litt opp, så tror jeg det kan bli bra.

Jeg synes det fort blir kjedelig hvis absolutt alt er lyst/hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hørtes veldig tøft ut. Og jeg tror det blir veldig bra å blande de to sofaene. Siden det blir mye hvitt hvorfor da ikke blande litt =) Jeg selv har en rød og en hvit sofa og synes det er kjempe kult når jeg har hvite møbler ellers.

Ja, mulig det blir bra, men gidder ikke kjøpe begge om jeg ikke vet :P Må tenke litt!

lag en skisse over stua og sofaene :) så kan du se hvordan du vil ha dem.

Jeg synes ikke det gjør noe å ha svart sofa i en stue med den stilen, om man har feks lyst gulvteppe og hvit bord. Legg lyse pledd og puter i sofaen for å myke den litt opp, så tror jeg det kan bli bra.

Jeg synes det fort blir kjedelig hvis absolutt alt er lyst/hvitt.

Jeg vet ikke de eksakte målene på leiligheten enda, overtar den 1 januar, så da blir det litt vanskelig å vite hvordan dem kan stå. Og, ja, jeg har god tid på meg, men jeg tenker å kjøpe inn en del før det, og om jeg kommer over veldig billige ting på finn, så tar jeg dem nå :) Deriblant disse to!

Ja, jeg tenker å ha pledd, fine puter og gjerne et "saueskinn" i sofaen/e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det å blande fargene er problemet, men om du ønsker en shappy chic stil, ville jeg ikke gått for sort i det hele tatt. Og det beige var jo veldig fin, spesielt med litt puter og saueskinn :)

Som sagt, så skal jeg kjøpe et lyst trekk til den svarte Klippan sofaen :) Men det finnes bare i "alme natur". Vet ikke om den passer med beige heller? Mulig det er bedre? *Klarer ikke se for meg* :no:

Tror dere det kunne funke med "Alme natur" fargede puffer(Klippan, Ikea) til den beige hjørnesofaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ikea sofa ekke god å sitte i, bare så det er sagt :aww: Blande farger på sofa, litt skeptisk til, for å være ærlig..

Edit: Men klippan sofan kan du skifte trekk på..

Åh? Jeg har fått vite av en jeg kjenner at den var god :P Og ja, skulle ha kjøpt nytt trekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Jeg har fått vite av en jeg kjenner at den var god :P Og ja, skulle ha kjøpt nytt trekk :)

Jeg mener det var en slik en jeg hadde på hybelen min.. Og svært lite god etter min rompe.. Veldig liten i bredden, hard og jeg fant ingen gode sittestillinger..

Men det spørs jo helt an på hva man liker og er vant me da.. Men bikkja har fått min i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var en slik en jeg hadde på hybelen min.. Og svært lite god etter min rompe.. Veldig liten i bredden, hard og jeg fant ingen gode sittestillinger..

Men det spørs jo helt an på hva man liker og er vant me da.. Men bikkja har fått min i alle fall :P

Mulig du hadde Klobo? Den ligner, men er "simplere". http://www.ikea.com/...BO+2-seter+sofa Denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligna mer på den andre du hadde altså ;) Men nå er det jo tross alt ca 3 år siden jeg kjøpte min da ;)

Ok :) Men jeg skal få prøvd å få meg en tur til Ikea imorgen, og da kan jeg se litt på hvordan Klippan sofaen er, og deretter kjøpe brukt! :)

Den beige sofaen ble solgt rett foran nesen på meg! :cry: Så da blir det nok Klippan i fargen "alm natur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Men jeg skal få prøvd å få meg en tur til Ikea imorgen, og da kan jeg se litt på hvordan Klippan sofaen er, og deretter kjøpe brukt! :)

Den beige sofaen ble solgt rett foran nesen på meg! :cry: Så da blir det nok Klippan i fargen "alm natur".

Kan være lurt å prøve den først ja ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi kunne lage en egen tråd om interiør, møblering ol. Jeg sitter nå å titter på brukte sofaer på Finn, og har funnet en i svart og en i beige. Hva synes dere om å ha en svart og en beige sofa i samme stue? Jeg ville egentlig hatt begge i samme farge tror jeg, men likte begge, og lurer på hva andre mener om blanding av farger, og type sofa(ulike modeller)? Den ene er slik http://cache.finn.no..._1501157388.jpg i beige/sand Og den andre slik http://www.ikea.com/...ducts/50045647/ i svart. Her kan andre også bare legge ut bilder av fine ting, spørre om ting, eller eller eller! :)

den ikea sofa ekke god å sitte i, bare så det er sagt :aww: Blande farger på sofa, litt skeptisk til, for å være ærlig.. Edit: Men klippan sofan kan du skifte trekk på..

Amen, har hatt den sofaen selv, og den er i det minste for min smak altfor hard, armlenene er for høye så det er ikke behagelig å verken sitte eller ligge, ryggen er for rett og hard, og trekket ble skittent med en gang - sugde til seg pels, sikkel og skit. Møkkasofa som jeg ga bort ved sist flytting.

Men smaken er som baken, og sofaen skal passe til baken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke den sofaen er noe god å sitte/ligge i. Jeg er veldig glad i å ligge på sofaen og slappe av, men i den sofaen ble jeg liggende med hodet i 90 grader fordi armlenene er så høye og brå :P Ikke så digg..

Edit:

Vi kjøpte denne sofaen på salg uten engang å se den eller prøve den..:

http://www.living.no/newsread/products/Detail_5.aspx?ID=3775

Får den neste uke. Vi hadde ikke engang tatt mål, vi visste bare at vi har ei ganske stor stue. Heldigvis kan man sette den sammen slik man selv vil fordi ingen av de foreslåtte sammensetningene fikk vi plass til... :P

Endret av Missy-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ser for seg lys sofa og hund* Nope! :lol: Vi har en gammel, grønn stoffsofa. Den blir ikke pen etter hvert, altså.

Tenkte det samme jeg, lys shabby chic med halvlang pelset hund... Det blir mye vasking hver høst/vår, og i røyteperioder!

Jeg ville gått for skinn jeg, de finnes rimelig på finn de også. Lettere å holde ren, selv de lyse, og mer holdbart, dvs mer for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Jeg trenger tips! Vil fikse opp stua litt, synes den er så anonym og kjedelig!

Synes stua blir veldig mørk pga den svarte skinnsofaen, jeg vil ha det lysere. Det er ikke snakk om å bytte ut sofaen, den er helt ny :P

- bordet skal byttes ut, vil ha noe litt lysere der.

- vil sette inn litt mer telys og planter/blomster. Har god plass i vinduet, pluss at jeg synes det er så fint med sånne fat med lys/småplanter på :)

Hva mer kan jeg gjøre å skape en litt koseligere stemning? :)

20140227_112726_zps330076ce.jpg

20140227_112739_zps9dd044fe.jpg

Angående veggene vet jeg de er veldig tomme, men vi får ikke lov av huseier å slå spiker i veggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...