Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasitas Aslan


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 415
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter en laaang pause pga avhandlingsskriving på undertegnede våget vi oss ut på LP-banen igjen forrige helg, og det endte sånn passe Eller, er egentlig fornøyd, Thorvald var fin frem til avstanden,

Thorvald fikk excellent og CK i dag på rasespesial og vår til nå største utstilling Og ikke nok med det, i klassen funket virkelig ALT, det var så herlig. Vi jobbet som et team på ordentlig Vi har

Ja, jeg var ganske flink faktisk Nei, synes æren skal gå til deg jeg. De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. Og han var ikke håp

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Ooojj, long time no write :P

Siden sist har Thorvald gjennomført besøkshundutdannelsen/grunnkurset til Norske Terapihundskolen, og besto eksamen med glans :) Matmor besto også den skriftlige eksamenen, så dette gikk som smurt!

382134_10152367277065341_215609877_n.jpg

Vi skal fra nå av gå ukentlig på et sykehjem her i byen. Kjempestas :D

Hadde egentlig tenkt å begynne rett på videreutdannelsen/terapihundutdannelsen, men da matmor skal til USA i april ble det rett og slett ikke tida til sånt. Dessverre. Vi satser på høsten istedetfor, også får knøttet modnes utover våren :)

I løpet av høsten har vi også testet ut dette med å ha tjenestehund i kabinen hos Norwegian, og det har vel også egentlig gått helt perfekt! Thorvald syns det er helt fint å fly han, sitter og koser seg og tigger kos, og legger seg ned og sover på sikt. Stresser minimalt, det er jeg glad for :)

Men er ikke alltid man får så mye ekstra plass selv om man har hund med, da :hmm:

560920_10152369687835341_345046307_n.jpg

Trangt og godt, men humøret var heldigvis på topp lell :) Og takk til den snille fremmede damen vedsiden av meg som syns det var greit at Thorvald fikk ligge med hodet sitt på føttene hennes, slik at han fikk strekt seg ut i noen minutter.

Thorvald har også titta etter mat siden sist.

227090_10152386414260341_1501185065_n.jp

Oooog feiret jul :)


blogger-image-479113289.jpg

Smilt fint til kamera

384360_10152253329560341_1957937821_n.jp

Og kosa seg på tur med sonisbikkjer :)

409386_10152422269945341_1791329693_n.jp

574987_10152422270560341_447709410_n.jpg

Og sist men ikke minst, blitt en stor og fin gutt som fyller to år i april 2013. Snart voksen, gitt :huh:

229987_10152422285345341_1954411308_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så utrolig fiiin! :D Terapihund er noe jeg kunne tenkt meg å prøve ut på hun her hjemme også, egentlig.

Kjedelig dere bor på andre siden av landet, for hvis ikke vet jeg hvem som ville ha dratt på playdate :lol:

Og gratulerer så mye til broren din og dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent! Vakker er han :D

Takk og takk :D Utrolig kjedelig du ikke får til å komme på fredag :/

Fine Thorvald! :wub: Leo skulle hvert tispe :lol::aww::P

HAHAHAHA! Jeg tror Thorvald og Leo-bebiser kunne vært noe :D

Han er så utrolig fiiin! :D Terapihund er noe jeg kunne tenkt meg å prøve ut på hun her hjemme også, egentlig.

Kjedelig dere bor på andre siden av landet, for hvis ikke vet jeg hvem som ville ha dratt på playdate :lol:

Og gratulerer så mye til broren din og dere! :)

Tusen takk :)

Ååh, det syns jeg dere skal! Er fortsatt ledige plasser på vårens grunnkurs hos Terapihundskolen så jeg! http://terapihundskolen.no/ :D :D Også er det mulig Nodat kommer igang med kursene sine snart også! Dere er heldige dere på østlandet :)

Duu, det hender titt og ofte vi er på østlandet altså :) Jeg har tross alt hele familien min der. Og vi har tenkt oss på Kongsberg i mars! Skal du?

Som noen her veit har Thorvald fått seg en frier, og skal kanskje kanskje kanskje få lov til å bli pappa i løpet av våren, dvs, han skal få prøve i alle fall :P Han ble røntget med ei C-hofte i juli, men avlsrådet har godkjent kombinasjonen med den tiltenkte tispa lell da de har så stor tro på kombinasjonen. Vel og bra det! Vi skal uansett rerøntge ham om et par uker (da har det gått et halvår siden første røntging), sånn in case. Vi vil vite hva ståa er nå. Det kan jo ha blitt verre, og da skal det jo droppes. Vi håper selvsagt på at det blir avlest til fritt nå da :ahappy: Men herreguuuud som jeg gruer meg. Dette er shitskummelt. Jeg har mareritt om at vi kommer og skal røntge ham, også ligger ikke hoftekulene i skålene lengre engang :lol: Nei, huff. Slapp av nå, skal ringe og bestille time i morgen. Den vordende fruen kommer på besøk til helga for at vi og eierne skal få blitt litt bedre kjent, og vi får sett hundene sammen igjen og se om vi fortsatt ønsker å kombinere de to. Fantastisk spennende. Og shitskummelt. Jeg skjønner ikke at folk tør å være oppdrettere, jeg syns det er grusomt å være hannhundeier :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk :D Utrolig kjedelig du ikke får til å komme på fredag :/

Ja, veldig kjedelig :( Jeg blir bare mer og mer sikker på at dette er noe jeg vil og da er det kjipt å ikke kunne komme igang med en gang! Haha :P

Så spennende! Lykke til med røngten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Ååh, det syns jeg dere skal! Er fortsatt ledige plasser på vårens grunnkurs hos Terapihundskolen så jeg! http://terapihundskolen.no/ :D :D Også er det mulig Nodat kommer igang med kursene sine snart også! Dere er heldige dere på østlandet :)

Duu, det hender titt og ofte vi er på østlandet altså :) Jeg har tross alt hele familien min der. Og vi har tenkt oss på Kongsberg i mars! Skal du?

Det hadde vært noe det, ja! Er sikker på at hun hadde storkost seg med det.. For å ikke snakke om gleden det vil gi :) Skal sjekke opp litt, jeg.

Men da er det jo muligheter da! ;) Vi kommer høyst sannsynlig til Kongsberg, ja! :)

Som noen her veit har Thorvald fått seg en frier, og skal kanskje kanskje kanskje få lov til å bli pappa i løpet av våren, dvs, han skal få prøve i alle fall :P Han ble røntget med ei C-hofte i juli, men avlsrådet har godkjent kombinasjonen med den tiltenkte tispa lell da de har så stor tro på kombinasjonen. Vel og bra det! Vi skal uansett rerøntge ham om et par uker (da har det gått et halvår siden første røntging), sånn in case. Vi vil vite hva ståa er nå. Det kan jo ha blitt verre, og da skal det jo droppes. Vi håper selvsagt på at det blir avlest til fritt nå da :ahappy: Men herreguuuud som jeg gruer meg. Dette er shitskummelt. Jeg har mareritt om at vi kommer og skal røntge ham, også ligger ikke hoftekulene i skålene lengre engang :lol: Nei, huff. Slapp av nå, skal ringe og bestille time i morgen. Den vordende fruen kommer på besøk til helga for at vi og eierne skal få blitt litt bedre kjent, og vi får sett hundene sammen igjen og se om vi fortsatt ønsker å kombinere de to. Fantastisk spennende. Og shitskummelt. Jeg skjønner ikke at folk tør å være oppdrettere, jeg syns det er grusomt å være hannhundeier :lol:

Så spennende! Hvilken tispe er det snakk om? (hvis ikke det er hysj-hysj da ;))

Og lykke til med røntgingen og forhåpentligvis valper etterhvert! :)

Kjenner forresten alt for godt til slike mareritt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig kjedelig :( Jeg blir bare mer og mer sikker på at dette er noe jeg vil og da er det kjipt å ikke kunne komme igang med en gang! Haha :P

Så spennende! Lykke til med røngten

Jaa :/ Men det kommer forhåpentligvis muligheter seinere!

Takk!

Det hadde vært noe det, ja! Er sikker på at hun hadde storkost seg med det.. For å ikke snakke om gleden det vil gi :) Skal sjekke opp litt, jeg.

Men da er det jo muligheter da! ;) Vi kommer høyst sannsynlig til Kongsberg, ja! :)

Jaaa, heia heia!

Jepp! Familien min bor i Akershus, men når vi skal sørover til sommern har vi nok bilen og er litt mer mobile :) Gleder meg til Kongsberg! Har enda ikke vært på stor lapphundspesial, den vi har i Trondheim er liksom ikke stor :P

Så spennende! Hvilken tispe er det snakk om? (hvis ikke det er hysj-hysj da ;))

Og lykke til med røntgingen og forhåpentligvis valper etterhvert! :)

Kjenner forresten alt for godt til slike mareritt :lol:

Det er bittelitt hysjhysj, venter med å si noe til vi vet det 100% Men hun er SKIKKELIG fin altså, litt sånn at jeg ønsker meg valp uansett om Thorvald blir faren eller ikke :P

Og takk! Huff. Gruegleder meg. At detta skal være så skummelt da :( Diagnosen sist var jo bare C på en hofte, så jeg føler det kan vippe i begge retninger :P

Ja, er det ikke fælt, og ikke minste tåpelig :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, heia heia!

Jepp! Familien min bor i Akershus, men når vi skal sørover til sommern har vi nok bilen og er litt mer mobile :) Gleder meg til Kongsberg! Har enda ikke vært på stor lapphundspesial, den vi har i Trondheim er liksom ikke stor :P

Det gjør jeg også! Et par år siden jeg fikk med meg en spesial, så det skal bli deilig å være med litt igjen.. :)

Det er bittelitt hysjhysj, venter med å si noe til vi vet det 100% Men hun er SKIKKELIG fin altså, litt sånn at jeg ønsker meg valp uansett om Thorvald blir faren eller ikke :P

Og takk! Huff. Gruegleder meg. At detta skal være så skummelt da :( Diagnosen sist var jo bare C på en hofte, så jeg føler det kan vippe i begge retninger :P

Ja, er det ikke fælt, og ikke minste tåpelig :lol:

Hehe, skjønner ;) Men da gleder jeg meg til å høre hvilken tispe det er når det er klart for offentligheten! :yes: Er det sånn at du muligens ha en valp fra kullet også, eller? :)

Krysser fingrene for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også! Et par år siden jeg fikk med meg en spesial, så det skal bli deilig å være med litt igjen.. :)

Hehe, skjønner ;) Men da gleder jeg meg til å høre hvilken tispe det er når det er klart for offentligheten! :yes: Er det sånn at du muligens ha en valp fra kullet også, eller? :)

Krysser fingrene for at det går bra!

Neei, har innmari lyst på både jeg og samboer, men passer dessverre usedvanlig dårlig denne våren :( Men oppdretter skal beholde en valp selv, så hvisomatte det blir noe av, så får man i det minste fulgt opp den :)

Ååå, goingen :wub: Nydelig bilde!

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir valper, så må du helt seriøst ta med meg for å kose på dem altså. Så får samboer bare værsågod passe Kuro imens. :lol: For Thorvaldvalper MÅ bare hilses på.

Hihi, will do! Det blir ihvertfall mengder med bildespam :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett hvor fine de var i lag i dag så håper jeg enda mer på en god røntging om to uker. Jeg trodde ikke det var mulig å håpe mer! Men de var herlige sammen, skikkelig god stemning, og knallkjemi :)

Så tataaa, Thorvalds mulige frierinne exposed!

217917_10152462630850341_1036643843_n.jp

553341_10152462631360341_1686427185_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, siste bilde der var jo herlig! Og det første også, forsåvidt. Fingrene krysset for røntging! :wub:

Takk og takk :wub: Åh, hardt å begynne å glede seg til ting altså! :P

Duuuu , det passer aldri med valp :P gjør det , gjør det , gjennomfør det !

Hehe, joa, men enkelte ganger passer det veldig mye dårligere enn andre ganger :P

Aw :wub: Så det var Tiva altså! Tanken slo meg at det kunne være henne :yes: Nå er det jo enda mer spennende! Flott kombo :ahappy:

Og så koselig det første bildet var! :D

Jaa, det var henne :wub: Vakre frøkna. Nå er det bestemt at med mindre hoftene er verre så BLIR det et forsøk på de to, både vi og avlsrådet har såpass tro på kombinasjonen. Ååh. Plisplisplishofteneværebra!

Ja, åh, herlighet. De var så herlige sammen! Er jo litt menneskeliggjøring det her, men var vanskelig å ikke smelte fullstendig når de lå inntil hverandre på gulvet og sleika og sussa på hverandre :wub: Går jo ikke an å bli særlig mye søtere! Thorvald var skikkelig gentleman og lot henne vinne nesten alle drakampene også :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...