Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasitas Aslan


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 415
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter en laaang pause pga avhandlingsskriving på undertegnede våget vi oss ut på LP-banen igjen forrige helg, og det endte sånn passe Eller, er egentlig fornøyd, Thorvald var fin frem til avstanden,

Thorvald fikk excellent og CK i dag på rasespesial og vår til nå største utstilling Og ikke nok med det, i klassen funket virkelig ALT, det var så herlig. Vi jobbet som et team på ordentlig Vi har

Ja, jeg var ganske flink faktisk Nei, synes æren skal gå til deg jeg. De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. Og han var ikke håp

Gud så fin han er! Lapphunder er så pene, men den bjeffinga gjør dem helt utelukket her jeg bor :( Nabohunden er ei lapphund tispe på 10 år, hun bjeffer dagen lang. Alle er jo ikke sånn heldigvis, men likevel.

Men noe av de peneste hundene det er dem, spesielt Thorvald, det uttrykket hans :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så fin han er! Lapphunder er så pene, men den bjeffinga gjør dem helt utelukket her jeg bor :( Nabohunden er ei lapphund tispe på 10 år, hun bjeffer dagen lang. Alle er jo ikke sånn heldigvis, men likevel.

Men noe av de peneste hundene det er dem, spesielt Thorvald, det uttrykket hans :wub:

Ja, det er dessverre endel lyd på endel :( Men heldigvis ikke på alle altså, Thorvald kan du bare få bli nabo med, med mindre du sender en katt inn i hagen ligger han bare stille og ser på livet, men han er litt oksen Ferdinand da :lol:

Men tusen takk :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy bjeffer heller ikke. <3

Oksen ferdinand var et godt bilde på det faktisk!

Men du, jeg lurte på en sak ang den pelsen på bakbeina. Den som er på hasene.

Hvordan er den på Thorvald?

Jeg syns Billy sin ser så shabby ut og er litt usikker på om jeg rett og slett skulle trimma den litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy bjeffer heller ikke. <3

Oksen ferdinand var et godt bilde på det faktisk!

Men du, jeg lurte på en sak ang den pelsen på bakbeina. Den som er på hasene.

Hvordan er den på Thorvald?

Jeg syns Billy sin ser så shabby ut og er litt usikker på om jeg rett og slett skulle trimma den litt?

Nei, ikke trim, det skal gjerne være godt med pels der :) Thorvald har litt lite pels. Ser alltid mindre ut på bilder enn i virkeligheten da, men han har for lite. Begynner å sette seg litt mer nå da, omsider :P

orso-farm_maahinen.jpg

En kjent gammel hanne fra Finland, men se få med så mye pels i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fullt klar over at ikke alle bjeffer, men sjansene virker veldig store for å få en med mye lyd i dessverre. Men det er godt at man kan nyte bilder og film av dem på nett :)

Oksen Ferdinand ja, det hadde vært deilig å ha som nabo det. Hver gang jeg er på badet hører jeg naboen sin hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle lappene jeg kjenner er det vel egentlig kun 1 som det er MYE lyd i. Og jeg kjenner egentlig en del når jeg tenker meg om :) tror mye på bjeffing/gneldring ligger i hvordan eier håndterer det/lar de holde på.

min Leo er også en oksen Ferdinand, vært siden han var valp :P egentlig er mange lapper det har jeg fått intrykk at etter at vi fikk lapp for 3 år siden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oksen Ferdinand, ja. Beskriver Thorvald meget godt, er akkurat det inntrykket jeg også har av ham. :D

Fnis ja, han liker å lukte på blommorna, evt spise gress :teehe:

Ja, fullt klar over at ikke alle bjeffer, men sjansene virker veldig store for å få en med mye lyd i dessverre. Men det er godt at man kan nyte bilder og film av dem på nett :)

Oksen Ferdinand ja, det hadde vært deilig å ha som nabo det. Hver gang jeg er på badet hører jeg naboen sin hund.

Av alle lappene jeg kjenner er det vel egentlig kun 1 som det er MYE lyd i. Og jeg kjenner egentlig en del når jeg tenker meg om :) tror mye på bjeffing/gneldring ligger i hvordan eier håndterer det/lar de holde på.

min Leo er også en oksen Ferdinand, vært siden han var valp :P egentlig er mange lapper det har jeg fått intrykk at etter at vi fikk lapp for 3 år siden.

Ja, det har jo tilogmed blitt påpekt i rasespesifikk avlsstrategi at overdreven bjeffing er uønsket og ikke rasetypisk! Jeg jublet når jeg så det :ahappy: Men at det er endel bjeffere som drar opp snittet betraktelig er nok ikke til å komme unna :hmm:

Nå i varmen driver vi mest med blodspor, her prøver Thorvald sitt første 12-timers spor, altså at det er liggi i 12 timer. Det var knusktørt og nesten 20 varmegrader når vi gikk opp sporet, så var litt spent, men gikk veldig fint. På et punkt satte den forbaska sporlina seg fast (jeg har sagt ørten ganger at jeg skal klippe den fordi den er uhensiktsmessig lang, men nå SKAL jeg), så Thorvald begynte å søke veldig bredt og var litt forvirra over at jeg holdt ham igjen, men klarte å samle seg og fikk fint på sporet igjen.

Nå er jeg sinnsykt irritert over at det er så vanskelig å få tak i blod her i området, vil trene MER :sint_01:

Litt av sporet.

CF3D09DE-40E9-4CF6-A14F-2AFF1C92B85D_zps

Fornøyd gutt med skanken sin :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuttjukk du liksom!

Skal du stille han noe ut i sommer?

De fleste kallenavn han har innebærer tjukken, klumpen etc :lol:

Jepp! Akkurat tømt kontoen min på påmeldinger :teehe: Oppdal 21 juni, NKK Trondheim 5 juli og NLK Trøndelag 6 juli :) Får se hva det blir utover høsten, skal gå litt LP og sånn, så må sortere litt penger og hva vi skal gå for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies så går billy under tjukken her også. :P

Vi skal stille her på nkk og to her opp i juli og nkk i harstad til høsten. Sliiitsomt men morsomt med masse fine hunder!

Jepp, er litt koselig kallenavn egentlig :teehe: Dessuten så tror særlig de gamle vi besøker på sykehjemmet at han er tjukk pga pelsen, "denne får nok mat" sier de når vi kommer inn døra :lol:

Ja, gøy å få treffe mange andre lapphundeiere! Skulle så innmari dratt til Tromsø, men er så langt.. Den finske oppdretteren som har litt lyst til å bruke Thorvald kommer til Tromsø, hadde vært så artig å møte henne. Hun kommer ikke med den potensielt utkårede da, ellers hadde jeg kastet meg på et fly :P Men hun bor jo nærmere Tromsø enn vi gjør, siden hun bor nordvest i Finland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en lappis rett oppi gata med oss. Ozu og han hater hverandre, av en eller annen merkelig grunn. De har bare møttes en gang, da lappisen var valp og Ozu unghund, og det gikk greit. Men nå eksploderer de i båndet begge to bare de ser hverandre på andre siden av gata. Er ingen andre hunder Ozu tilter sånn av som denne.

Kanskje han er en sånnen provoserende, bannende finne? Perkele! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en lappis rett oppi gata med oss. Ozu og han hater hverandre, av en eller annen merkelig grunn. De har bare møttes en gang, da lappisen var valp og Ozu unghund, og det gikk greit. Men nå eksploderer de i båndet begge to bare de ser hverandre på andre siden av gata. Er ingen andre hunder Ozu tilter sånn av som denne.

Kanskje han er en sånnen provoserende, bannende finne? Perkele! :D

:teehe:

Hahaha, syns jeg ser det :lol: Helvetti! Huora! Kulli! Kyrpä! Pulli! og Ozu bare kuso! Chikusho! Yaro!

:lol:

Vet du hvem det er? Dvs, hvordan ser den ut ca? Eller om du vet hvor den kommer fra og hvor gammel den er så knall :teehe: *nysgjerrigper*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe:

Hahaha, syns jeg ser det :lol: Helvetti! Huora! Kulli! Kyrpä! Pulli! og Ozu bare kuso! Chikusho! Yaro!

:lol:

Vet du hvem det er? Dvs, hvordan ser den ut ca? Eller om du vet hvor den kommer fra og hvor gammel den er så knall :teehe: *nysgjerrigper*

Hahaha! :D

Vel, lappisen var valp når Ozu var unghund, så han må være noen måneder yngre. Ozu blir to år nå i juni, så da må lappisen være ca 18-20 måneder gammel? Den er black and tan, men er mye mørkere i ansiktet enn Thorvald. Har nesten ikke tan-tegninger i ansiktet, synes jeg, veldig mørk.

Vet dessverre ikke hvor den kommer fra, men da jeg pratet med eieren den ene gangen de møttes (tror den eies av et par) så snakket hun ikke helt rent norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at mange hunder reagerer ganske kraftig på lapphunder. De er ofte ganske intense i blikket og det forsterkes av de flekkene over øynene. Samt at halene deres står og vifter så kan de virke ganske utfordrende visstnok.

Bille blir skjelt ut etter noter av andre hannhunder han. Heldigvis er han ikke sint sjøl men kan godt knurre til de som står og gaper og roper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at mange hunder reagerer ganske kraftig på lapphunder. De er ofte ganske intense i blikket og det forsterkes av de flekkene over øynene. Samt at halene deres står og vifter så kan de virke ganske utfordrende visstnok.

Bille blir skjelt ut etter noter av andre hannhunder han. Heldigvis er han ikke sint sjøl men kan godt knurre til de som står og gaper og roper.

Vel, Ozu er en spisshund selv, så han burde jo kjenne igjen høy og viftende hale. Men det er vel kanskje ikke slik det funker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...