Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasitas Aslan


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 415
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter en laaang pause pga avhandlingsskriving på undertegnede våget vi oss ut på LP-banen igjen forrige helg, og det endte sånn passe Eller, er egentlig fornøyd, Thorvald var fin frem til avstanden,

Thorvald fikk excellent og CK i dag på rasespesial og vår til nå største utstilling Og ikke nok med det, i klassen funket virkelig ALT, det var så herlig. Vi jobbet som et team på ordentlig Vi har

Ja, jeg var ganske flink faktisk Nei, synes æren skal gå til deg jeg. De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. Og han var ikke håp

Herlig bilde!

Og, gratulerer så mye med toårsdagen :D

Nydelig! Jeg liker den rasen veldig godt, de er bare hærlige! Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det skjønner jeg, det er en fantatisk rase :aww:

Gratulerer med dagen fineste Thorvald! :)

Gratulerer med dagen Thorvald-flottesen! :wub:

Leo hilser! :)

Hipp hurra for Throvald her og :D

Takk takk alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Daaa har vi debutert offisielt i LP for første gang, og det gikk omtrent som forventa, underholdningsverdien var nok størst :lol: Vi tar det med et smil og som god trening :)

Resultatene våre:

Tannvisning 10

Satt rolig og fint når dommeren kom og sa hei, det hender han reiser seg på dette, men ikke i dag. Thorvald syns andre som kommer og hilser er kult han, selv om de bare skal sjekke tenner :lol:

Fellesdekk 0

Vi hadde ikke helt dagen fra start av, men klarte å hente oss inn greit før vi skulle inn på fellesdakk. Thorvald har liggi stødig alle gangene vi har trent uten om en gang for lenge siden, jajo, han piper litt og skifter vekta litt, men reiser seg sjeldent, og enda sjeldnere gjør han noe mer. Men ikke i dag :lol: Han la seg fint og lå i 15-20 sekunder før han kom travende etter meg. Jaja. Sånn kan det gå :) Han ødela ihvertfall ikke for noen andre, ikke at jeg hadde trodd det, men kjipt med null siden han har vært stødig på den i det siste.

Vi var førstemann ut etter fellesdekken vår, og fikk derfor 2 minutt oppvarming. Her var Thorvald KNALL! Skikkelig på, logra og skikkelig førerorientert, han bare digga det. Og så skulle jeg gå og legge fra meg leka utenfor ringen, og da gikk jeg tydeligvis bort til løpetidtiss, for plutselig hadde jeg ikke Thorvald lengre, men derimot et siklefjes. Bummer. Leker uinteressant, og tom for godbitene jeg hadde tatt med, resten lå helt på andre sida av ringen og vi skulle straks inn. Så han var helt lost når vi så skulle starte :( Her mangler jeg rutine, for å si det sånn. Siden dette var vår debut skulle det ikke så mye til for at jeg skulle miste motet, menmen. Vi fikk nå prøve.

Lineføring 0

Jeg kunne like gjerne gått aleine, enkelt og greit :lol: Ittno mer å si på den. Ikke vår sterkeste øvelse fra før av uansett, men kjipt da.

Dekk fra holdt 5

Godkjent, men ikke noe mer. Han gjør det han skal og ligger når han skal, men det er mye surr :lol:

Innkalling fra sitt 7

Dobbeltkommando før han kom, men så kom han i greit tempo og om jeg husker rett satte han seg korrekt også. Men jeg husker faktisk ikke :lol:

Stå under marsj 0
Jeg dreit meg ut, stolte ikke på ham og stoppet selv. Idioti, for han stoppet faktisk og sto støtt, så her kunne vi fått poeng om jeg hadde stolt mer på hunden min, så dette var jo en helt grei 0. Kjipt dog, siden dette er ellers en øvelse som vi er gode på :)

Hopp over hinder 6

Måtte få dobbeltkommando før han kom, men han løp ikke rundt :D :D En av få hunder som hoppet i klasse 1, så her er jeg knallfornøyd :) Han satte seg ikke i utgangsstilling men stoppet rett foran meg og satte seg der han :P Jaja, han HOPPET :D

Avstandskommandering 8

Vi ga oss på topp, takk og lov :) Fin øvelse, men måtte ha én dobbeltkommando (på første neddekk). Ellers var det helt ok, ålreit tempo.

Helhetsinntrykk 7,5

Dette tror jeg er sympatipoeng, rett og slett :lol:

Totalen ble 84,5, og som debut på en dårlig dag er jeg fornøyd, selv om jeg vet vi er god for mye bedre om vi treffer på dagsformen :) For øvelsene kan vi godt, det er fokuset det går på, og rutinen hos meg. Målet for dagen var flere øvelser med poeng i enn 0'er, og det fikk vi, så da er dagen mer enn godkjent :)

Men nå er vi igang :D Neste stevne blir 12 mai allerede, gleder oss :D

Tinkie får stå for bildene, hun var med som moralsk støtte og kameradame, og gjorde sin jobb helt utmerket :heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var ganske flink faktisk :aww:

Nei, synes æren skal gå til deg jeg. :ahappy:

IMG_8382_zps974b16ce.jpg

De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. :P

IMG_8390_zps78a99a58.jpg

IMG_8391_zps337d89d9.jpg

Og han var ikke håpløs HELE lineføringen. Bare mesteparten. :lol:

IMG_8402_zpsf5e2102c.jpg

Dekk fra holdt

IMG_8409_zps7b736768.jpg

IMG_8412_zpsd429ec1e.jpg

IMG_8422_zps3c2fe60d.jpg
Stå under marsj
IMG_8425_zps0e3f55c5.jpg
IMG_8427_zps480502d5.jpg
Jeg tror nesten jeg hadde like mye øyekontakt med Thorvald som føreren hadde under programmet i dag altså :aww:
IMG_8430_zps5bddcd32.jpg
Og så hoppet, da, som han fikk til!

IMG_8436_zps036193fc.jpg
IMG_8438_zps0f3e3433.jpg
IMG_8439_zpsc79c2778.jpg
IMG_8440_zps85567091.jpg
Og avstandskommanderingen, som også gikk bra!
IMG_8444_zpsa5a97827.jpg
Synes dere var flinke jeg. :)
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke, og tøffe. :) Du får ikke mye gratis, og selv om det ikke er en poengsum og juble for så synes jeg det er imponerende nok :)

Tusen takk for fine ord :) Ja, jeg vet vi er gode nok for bedre om vi får en bedre dag sammen, men jeg føler liksom at vi bare måtte igjennom dette :lol: På neste stevne er jeg nok allerede roligere, og jeg tror ingenting skjedde som ga ham noen dårlig vane eller ekle opplevelser :) Vi sees nok på trening fremover også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har vi vært i København og Thorvald har vært hos et vennepar som vurderer hund. Og han han har fått kjørt seg med aktiviteter har jeg skjønt, med både jogging og fisketurer :P Han hadde spist litt dårlig, så passerne hadde blitt litt bekymra. Iogmed at han råfores sendte jeg med ribbe siden det er noe av det enkleste, og da hadde de surret inn ribbestykket i bacon.. :lol: Hadde gått ned på høykant da ja, bortskjemte lille ***** som vet å snurre hundepassere rundt lillefingeren :lol:

Men, var en kar som var trøtt i trynet i dag når vi skulle ut på morgentur før kl 7 :lol:

216219_10152845442645341_2022893127_n.jp

249032_10152845442565341_1849321023_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetøft av deg å starte i LP! Og flott at du tar det med et smil, jeg tenker også at første gang er mer enn øvelse enn noe annet, og det er nesten bare for å "hoppe ut i det" og ha det gjort.

Ser for meg at det blir noe tilsvarende når jeg og pelsen skal ha vår LP-debut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nå måtte jeg fnise! Ribbe innsurret i bacon! :D Han er nå litt bølledyr han også, gitt! :lol:

Men han er jo så skjønn da :wub:

Jaaa :lol: Jeg lo, høyt, når jeg leste det. Helt fantastisk gjort. Det var nå snilt av de, var jo bekymra for ham de stakkar. Jeg burde kanskje sagt at det er normalt at han hopper over noen måltider og at vi bare pleier å la ham sulte :lol: Jaja, krapylet ble nå lykkelig :)

Ja :wub: Guri, var et helskjønt tryne jeg måtte gå fra i går ja. Sliten fortsatt han, etter å ha bidratt med dekkskifte i kveld. Ligger og purker og sover i sofaen :P

Kjempetøft av deg å starte i LP! Og flott at du tar det med et smil, jeg tenker også at første gang er mer enn øvelse enn noe annet, og det er nesten bare for å "hoppe ut i det" og ha det gjort.

Ser for meg at det blir noe tilsvarende når jeg og pelsen skal ha vår LP-debut. :P

Takk :D

Ja, hehe, vi ble ikke sist! Det var et par som diska, og en ekvipasje som fikk mindre poeng enn oss. Så da må jeg si meg fornøyd, hihi :P

Gleder meg til å lese om deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden sist har vi gått LP-cup (Nidaros Brukshundklubb). Vi var sinnsykt uforberedt, man kunne melde seg på frem til stevnet starta kl 1800 og vi kjørte inn på plassen og meldte oss på 1758 :lol:

Resultatet bleee:

Tannvisning 10 (altfor snill bedømning, siden han faktisk letta på rumpa, menmen)
Fellesdekk 9 (litt snusing og vektskifter, men han lå, til tross for uro i rekken. Hunden vedsiden av Thorvald var mye opp og ned og hit og dit, og det var to hunder som reiste seg. Så storfornøyd her!)
Lineføring 7 (ikke helt på nett, men noen bra øyeblikk. Jeg må som alltid stole mer på Thorvald, for når han går går han KNALL)
Dekk fra holdt 9 (litt trekk på manglende presisjon, at han ligger skjevt)
Innkalling fra sitt 9 (kunne fort ha nulla der, men grei dommer :P Thorvald ble nemlig med meg når jeg skulle gå fra ham, men ble igjen på en kommando til. Når han skulle kom han i fiiin gallopp og satte seg fint til, så da ble det 9)
Stå under marsj 8,5 (samme som på dekk fra holdt, litt dårlig presisjon og det at han går to skritt etter at jeg kommanderer ham til å stoppe)
Hopp over hinder 8 (Thorvald begynte å bli lei her, og GIKK over hinderet. Han er virkelig den eneste som finner på sånt.. Han liker jo egentlig hinder, men er'n lei så er'n lei. Så trekk pga ikkeeksisterende fart, og jeg, dommer, skriver og publikum holdt på å flire oss ihjel)
Avstandskommandering 0 (ja, lei hund, og han ble forstyrret av en hund som gikk forbi banen, så da var det gjort, jeg fikk ham ikke igang. Kjipt, for denne øvelsen gikk jo så fint sist, og en øvelse han vanligvis er trygg i. Men jeg tror jeg kunne slengt en bøtte vann over ham uten reaksjon, så vi bare avsluttet)
Helhet 7 (mye bra, men fortsatt mye rot og manglende presisjon og gnist, er vel konklusjonen).

Totalt 148 poeng - knallfornøyd med den! Ble nr 3 av 7 startende :)

394197_10152849379450341_1889332950_n.jp

Og sååå glad ble Thorvald :)

Helga etterpå gikk vi offisielt i Levanger. Oppkjøringa var krise, familiebesøk og masse styr, så allerede dagen før var Thorvald helt utslitt, skikkelig slapp og sliten. I tillegg knelte bilen vår, men heldigvis fikk jeg sitte på med malamuten. Dog satt Thorvald og peste og stressa hele veien til Levanger fordi han satt løst i baksetet, fjollebikkje! Så han var jo helt pumpa, stakkars :( Og på toppen av det hele møtte vi opp en hel time for tidlig på stevnet :lol: Så, det var ikke mye futt å spore i Thorvald, dessverre, men vi fikk nå prøve. Målet var å forbedre fra Selbu, og forhåpentligvis bikke 100 poeng.

Tannvisning 10. Thorvald er flink på dette han :)
Fellesdekk 8. Jeg var veldig i tvil om jeg skulle gjennomføre siden han var så utafor, men tok sjansen, oooooog en hund brøyt og det var ikke Thorvald :D Thorvald lå, selv om det ble litt snusing, og vi fikk trekk for litt dårlig oppsitt.
Lineføring 6. Halvparten snusetur, og halvparten helt fantastisk.
Dekk fra holdt 0. For første gang syns jeg vi har blitt trukket for mye. For Thorvald gjorde dekken og lå akkurat som han skulle på selve momentet, men vi surra for mye i starten. I midt hode skulle vi hatt 5. Menmen. Det er ikke jeg som er dommer, og har sikkert misforstått etellerannet :P Tar ikke det så tungt, hadde ikke noe å si uansett.
Innkalling fra sitt 7. Måtte ha dobbeltkommando, ellers en veldig bra øvelse. Fin fart og perfekt innsitt :)
Stå under marsj 8,5. Thorvald gikk et par skritt etter kommando, men ellers knall øvelse.
...også fikk Thorvald nok av LP for i dag :P
Hopp over hinder 0. Thorvald satt og så en annen retning.
Avstandskommandering 0. Thorvald la seg på rygg og rulla seg, gadd ikke starte en gang :P

Totalt endte vi på 98 poeng. Før gjennomkjøringa hadde jeg jo håpet å bikke 100 poeng, meeen etter gjennomkjøringa ble 98 poeng mer enn jeg hadde turt å håpe på :D

321300_10152861978650341_1372243692_n.jp

Fjaselappen.... Godt han er søt :P

17 mai tilbrakte vi i skogen, og det har vi stort sett gjort i dagene etterpå også :)

387790_10152879093760341_1231731508_n.jp

972016_10152879093825341_1475383045_n.jp

944223_10152877614905341_131780237_n.jpg

IMG_5018.JPG

Som en kan se på siste bildet, Thorvald HAR på seg sele, han har bare for mye pels, og akkurat utenom bildetaking er han koblet i 2 meter strikk altså :)

Det har blitt VARMT i Trøndelag, gradestokken har vært over 25 grader, og da blir det varmt for lappetroll. Thorvald har nettopp begynt å slippe pels (altså, 2 mai sluddet det fortsatt..), men ser allerede nå at han funker bedre i varmen igjen. Pelsen isolerer heldigvis godt, så bare mesteparten av ulla forsvinner er han fin igjen, også må han få tid til å aklimatisere seg litt :)

Men i dag gikk vi 2,5 time i skogen, 25-26 grader og herlig sol :) Thorvald ble dog på sitt lykkeligste når han fant en liiten klump med is :P

933979_10152881793020341_169835727_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo misunner Thorvald den isen altså... :aww:

Den er på et hemmli' sted altså, bare for Thorvalder! :shifty:

:lol:

Gjør mezzi og, i tillegg til å få gå tur!

Tipper Mezzi kommer til å kose seg til vintern igjen :D Og han får snart gå tur og tenker jeg, unge gutter blir raskt friske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Thorvald på tur med sin kullbror :)

970812_540648799332865_466066546_n.jpg

MacLurven heter han til venstre, født en halvtimes tid før Thorvald :) Thorvald var til han var 8 uker desidert minstemann i kullet, mindre en både MacLurven og tispa (de var bare tre), men nå veier han flere kilo mer enn dem, uten at jeg helt vet hva som skjedde med lillemannen min!

8701_10152927643835341_1768832394_n.jpg

Tjukken min altså :D

Vi har også fått starta på'n igjen med blodspor, og Thorvald syns det er skikkelig stas :)

426634_10152923580100341_809562487_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...