Gå til innhold
Hundesonen.no

En crispo og en kokesjokolade til 9000,- ?!


Evelzz
 Share

Recommended Posts

Jeg er litt hissig i dag kan man si, og trenger litt råd og tips fra dere før jeg bestemmer meg for hvor sint jeg egentlig har lov til å være :P

Scenarioet er som så:

En tirsdag for ca. 5 uker siden kom jeg hjem fra en kjapp tur for å hente noen på flyplassen. Matvraket Euro hadde mens jeg var vekk klart å snuble over en stor Crispo (500 gr.) og en halv stor kokesjokolade (250 gr.) som idioten selvfølgelig slukte (gøy å ha drittfolk som ikke rydder opp på besøk :sint_01: ). Jeg fikk selvfølgelig total panikk, og ringte til dyrlegen for å høre what to do. Logisk nok ba h*n oss om å komme asap, og kl. 21.00 møtte vi opp på kontoret. Euro fikk en sprøyte med brekkmiddel (apomorfin), og så satt jeg der med ham da, mens dyrlegen styrte med andre ting. Vi tok så to blodprøver for å sjekke lever og nyrer, gav ham en flaske med kull, og etter 1 time tuslet vi slukøret hjem igjen.

Så kom oppgjøret fra forsikringen, og jeg må seriøst si at jeg trodde jeg kom til å besvime når jeg så at regningen kom på 8700 kroner?! Egenandel på to-og-noe, men det jeg altså gjerne vil vite - er om det seriøst KAN koste nesten 9000 kroner for en sprøyte med brekkmiddel og litt kull? Joda, det var etter kontortid, men seriøst?! Til sammenligning ble han operert for noen kuler og kastrert et par uker før - og det kostet "bare" rett under 6000 for en hel operasjon - med medisiner og narkose og alt! :wacko:

...hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her har du et ansvar og jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt av at du er slik ei dørmatte. Du har et ansvar ovenfor forsikringsselskapet ditt (og du burde sjekke om du ikke er pliktig til å melde frr

Jeg synes verken du skal være sinna eller skuffa, men skrive en saklig og nøytral mail og påpeke de feil du mener de har gjort, og spør hvorfor de har ført på undersøkelser som ikke er gjennomført. Sk

Jeg synes det er riktig av deg å gå videre med dette, men synes det er veldig realt av deg dersom du på forhånd skriver en mail/ ringer til dyrlegen og sier at du har hatt kontakt med andre hundefolk

Dette høres ut som en dyrlege som prøver suge mest mulig ut av forsikringsselskapet. Jeg ville ringt de og hørt hva de baserer det regnestykke på jeg, og minnet de på at det faktisk ikke er sånn her til lands at man kan ta hva man ønsker for en tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye ut. Har du sett selve regningen for å se hva det var som kostet så mye? Vet at utrykningshonorar for vakten kan være på sånn 2500-3000 kr, men det er fremdeles langt igjen til 8700. Sikker på det ikke har blitt gjort en feil med regningen? Godt du har forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett fakturaen, og den så i og for seg helt totalt skrullete ut den også. 7 (!) blodprøver (vi tok tre), RØNTGEN (som vi ikke tok), 5x15 min 3000,- + helgehonorar (på en tirsdag) på 1500... Så helt sløkket ut, og jeg er ganske hissig.

Som dere skriver - hadde jeg ikke hatt forsikringen, så hadde 9000 kroner vært krise altså! Er vel ikke veldig mange som har råd til å betale noe sånt en tirsdags kveld liksom?

Men dere er altså enig, dette er noe jeg kan ta opp med klinikken uten å være en helt urettferdig vanskelig kunde? Det skal ikke være sånn liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde def tatt dette opp med veterinæren ja, samt skrevet et brev til forsikringsselskapet om at du bestrider oppgjøret! Om det er tatt rtg feks, så må vet kunne bevise dette med bilder. Det er slik juks og fanteri som fører til at forsikringsprisene skyter i været :(

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fakturaen spesifiserer en hel del ting dere ikke gjorde så har de kanskje blandet to klienter? Ville tatt kontakt med dem og sjekket hva som har skjedd her, for det er åpenbart noe som er feil. Ikke sikkert det er noe å bli sint for en gang! (utenom gjester som ikke rydder og hunder som er matvrak, da) :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fakturaen spesifiserer en hel del ting dere ikke gjorde så har de kanskje blandet to klienter? Ville tatt kontakt med dem og sjekket hva som har skjedd her, for det er åpenbart noe som er feil. Ikke sikkert det er noe å bli sint for en gang! (utenom gjester som ikke rydder og hunder som er matvrak, da) :P

Jeg kan love deg en ting, og det er at gjestene SERIØST fikk høre det, og at sjansen er liten for at de slenger fra seg sjokolade på stoler rundt kjøkkenbordet igjen :devilbanana:

Det teite matvraket av et hundekrek ( :wub: ) stod veldig, veldig lavt i kurs der og da, men må si at jeg fikk litt sympati for ham når sprøyten var satt altså. Stakkars, skulle ønske han bare kunne vært smart nok til å koble A og B sammen liksom! Han var heldigvis seg selv allerede dagen derpå, og sikkelet sprutet rundt frokostbordet ;)

Men tusen takk for alle svar :flowers: Skal ta å sende en krass mail til DYRlegen i kveld, så får vi se hvor det fører. Jeg blir oppriktig imponert hvis de har "blandet" to pasienter, med tanke på at jeg så at han skrev journalen til min, men gudene vet... Stygt redd dette ikke er en feil, desverre.

Hvis andre har erfaringer rundt priser og sånt for sånn (idioti) som sjokoladespising eller andre selvmordsforsøk, er det spennende å se altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I allverden, for en pris, og at det er tydelige feil på regningen er jo helt sprøtt. Håper de rett og slett har gjort en feil. Hold oss oppdatert?

Mest mulig enig - og skal så absolutt holde dere oppdatert! Utrolig nysgjerrig på hvordan det røntgen-bildet og de 4 ekstra blodprøvene kan forsvares... Forøvrig helgetillegget på en tirsdag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ærlig talt da, her har det helt tydelig skjedd en feil! Kall meg gjerne naiv, men jeg går ikke rundt med den innstillingen at alle mennesker er pengeutsugende svindlere. Ring dem opp, forklar hva som har skjedd, så blir nok prisen en helt annen. Selvsagt skal du ikke betale for røntgenbilder og blodprøver som ikke ble tatt. Veterinærer vil jo gjerne at kunder skal komme tilbake til dem, så jeg tror neppe at dette ble gjort med overlegg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ærlig talt da, her har det helt tydelig skjedd en feil! Kall meg gjerne naiv, men jeg går ikke rundt med den innstillingen at alle mennesker er pengeutsugende svindlere. Ring dem opp, forklar hva som har skjedd, så blir nok prisen en helt annen. Selvsagt skal du ikke betale for røntgenbilder og blodprøver som ikke ble tatt. Veterinærer vil jo gjerne at kunder skal komme tilbake til dem, så jeg tror neppe at dette ble gjort med overlegg.

Nåh, det er da bevist flere ganger i Norge at vet svindler med forsikringssaker. Folk har tom ringt to ganger og spurt om pris på ditt og datt, og fått en om de har forsikring og en helt annen og billigere om de ikke har det. Mener det bla er en tråd her inne om en vet/klinikk som svindlet som fy, og det var flere saker i media om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh, det er da bevist flere ganger i Norge at vet svindler med forsikringssaker. Folk har tom ringt to ganger og spurt om pris på ditt og datt, og fått en om de har forsikring og en helt annen og billigere om de ikke har det. Mener det bla er en tråd her inne om en vet/klinikk som svindlet som fy, og det var flere saker i media om det.

Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det er jo menneskelig å feile, og slike ting kan fort skje uten at noen hadde skumle hensikter bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ot: er dette samme dyrlege som du "alltid" bruker?

Jessings! Er jo det som gjør det hele helt sinnsykt. Har jo vært der sikkert 20 ganger, gått greie priser og super service, og så smalt bomben nå da. Hvis ikke dette er en feil, hvis det seriøst SKAL koste 9000 kroner for litt brekkmiddell, så rødmer jeg STORT over at jeg har anbefalt denne klinikken til ALLE kjente...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det er jo menneskelig å feile, og slike ting kan fort skje uten at noen hadde skumle hensikter bak det.

Jupp, feil kan skje. Men om vet leste journalen når h*n skrev regninga, så burde vel h*n stusset på rtg for å ha spist sjokkis? Og hvorfor var det bare tre prøvesvar når h*n hadde tatt 7 prøver? og datoen, samsvarte den med helg? Det var liksom litt for mye her, hadde det kun vært feil antall blodprøver hadde jeg tatt det for gitt at det var en enkel og grei tabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, feil kan skje. Men om vet leste journalen når h*n skrev regninga, så burde vel h*n stusset på rtg for å ha spist sjokkis? Og hvorfor var det bare tre prøvesvar når h*n hadde tatt 7 prøver? og datoen, samsvarte den med helg? Det var liksom litt for mye her, hadde det kun vært feil antall blodprøver hadde jeg tatt det for gitt at det var en enkel og grei tabbe.

Hehe, jeg tenkte faktisk litt omvendt. Lettere å snike inn ekstra honorar eller en blodprøve for litt ekstra gryn, enn å hive på fire blodprøver, røntgenbilder, helgetillegg og tro at ingen kommer til å legge merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tenkte faktisk litt omvendt. Lettere å snike inn ekstra honorar eller en blodprøve for litt ekstra gryn, enn å hive på fire blodprøver, røntgenbilder, helgetillegg og tro at ingen kommer til å legge merke til det.

Og jeg har faktisk så liten tillit til hundeeiere flest at jeg ikke tror de hadde oppdaget det TS oppdaget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tenkte faktisk litt omvendt. Lettere å snike inn ekstra honorar eller en blodprøve for litt ekstra gryn, enn å hive på fire blodprøver, røntgenbilder, helgetillegg og tro at ingen kommer til å legge merke til det.

Og jeg har faktisk så liten tillit til hundeeiere flest at jeg ikke tror de hadde oppdaget det TS oppdaget :lol:

Humoren her, er at jeg var så hysterisk der og da at han kunne gjort HVA han ville med hele hunden! Han kunne tatt 20 blodprøver, åpnet ham opp for å se, røntget haletuppen om nødvendig uten at jeg på noen måte hadde stoppet ham! Greien er jo nettopp det at det ble gjort så vannvittig lite for så utrolig mye penger! Hadde vi gjort litt til, og styrt på litt lenger, hadde jeg ALDRI hverket merket noe eller brydd meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ekstremt!

Og hvordan skal h*n veterinæren kunne forklare røntgen og alle blodprøvene?

En ting er å ta blodprøver om det viser seg at hunden begynner bli dårlig, men helt seriøst de verdiene vil jo ikke endre seg med en gang, ikke minst så vet man hva som faktisk "svikter" ved sjokolade spising. Jeg hadde forstått bedre om hunden ble lagt på drypp for å skylle det ut av nyrer fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...